hechten aan je auto, stom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:30

Toen de auto van mijn vader (waar ik ook altijd in reed) weg moest voor een nieuwe vond ik dat ook best moeilijk.. Het was gewoon mijn vriendje, ontzettend veel leuke dingen mee gedaan/heen geweest en 'hij deed het altijd' Het was echt een ontzettend bakbeest; een opel op diesel, als je harder dan 100 ging ie trillen, en het was ook echt van 0 naar 100 in 10minuten of zo :+

delerium

Re: hechten aan je auto, stom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 12:38

Wheeeeh er zijn nu kijkers.... Ze belden 5 minuten geleden en zijn meteen gekomen. Ben blij dat mijn vriendin alles nu afhandelt, ik zit nu binnen met biggelende traantjes...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:41

ik weet nog dat mijn vader en moeder een witte toyota hadden toen ik een heel klein puppie was.......... en ik weet nog dat die auto toen op was en naar de sloop moest..........

en ik weet nog dat ik als puppie zijnde gruwelijk gehuild heb :)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:44

ik hecht ook veel waarde aan mijn knalgroene polootje. heb hem nog niet zo heel lang maar heeft zo veel herinneringen aan mijn ex. en die herinneringen wil ik graag behouden. en bij het zien van jou plaatje heeft mijn auto bij deze een nieuwe naam:P kermit de kikker:P omdat ie zo groen is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:47

Voor mij is een auto maar een ding dat me van A naar B moet brengen. Dacht ik. :+

Mijn eerste auto was een Toyota Starlet, die heb ik zes jaar gehad totdat mijn ouders een fijne Mazda 323 'over' hadden die ik mocht hebben. Toyota aan een kennis verkocht, heeft het nog een jaar gered maar kwam toen niet meer door de APK. Ik heb er geen traan om gelaten, de verkoop niet en de afkeuring niet. Een jaar later kwam de Mazda ook niet meer door de APK (althans, reparatiekosten hoger dan wat de auto nog waard was, dat heb je soms met oudere auto's) en daar ben ik best verdrietig om geweest. Ik was me in korte tijd toch aan dat rooie ding gaan hechten. Ben er dus ook niet bij geweest, de dag dat mijn vader 'm naar de sloop bracht. Heb er zelfs een blog over geschreven op mijn Hyves. :(:)

Nu heb ik een Volvo waar ik ook zeer weinig mee heb. Een auto die erg fijn rijdt en me van A naar B brengt, niets meer en niets minder. Het is de bedoeling dat er snel een andere Volvo komt, een station. Heb ik altijd al willen hebben en ik heb zo het vermoeden dat ik daar dezelfde band mee ga krijgen als met mijn rooie Mazda. ;)

Ik zeg iig nooit meer dat een auto 'maar' een ding is. :D

Sterkte iig Delirium! :(:)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:49

@TS: Ahhhh :(:) .

Ook voor mij is dit heel herkenbaar :o , moest vorig jaar echt even slikken toen mijn Mazzie (haar bijnaam) na jaren trouwe dienst niet meer door de APK kwam omdat het chassis aan het doorroesten was en niet gerepareerd kon worden. Mazzie is naar de sloop gegaan en ik kwam een paar weken later langs om wat voor mijn nieuwe karretje te halen en toen stond ze er nog, zonder wielen, helemaal leeggeplukt ;( , mijn Mazzie waar ik zoveel plezier mee heb gehad. Ik geef mijn karretjes ook een vriendelijk kloppie als ze hun best gedaan hebben en ik praat er ook tegen als er iets pruttelt, dan probeer ik ze als het ware naar huis te praten :+ . Ik dacht ook dat ik de enige gek was, die zo met zijn auto om gaat, maar niet dus gelukkig :D. Heb nu al weer een jaar een ouwe VW Golf, aka Golfie, maar nog steeds mis ik mijn oude vertrouwde Mazzie.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:51

O_FUN_ schreef:
herkenbaar!
Ik had voor me birthday een Golf type twee gekregen gewoon als Symbool dat ik een auto zou krijgen!
Uiteindelijk heb ik nu een nieuwe auto gekregen, Maar deed wel ff zeer toen de Golf weg ging...

Afbeelding

Zo ging mijn arme golf weg!
&& dat deed ik ook hoor, Als die het weer goed deed, echt zo goed zo vent!! :o

Ik heb ook zo'n Golfje type 2, ook wit maar dan wel gepimpt. En my worst nightmare is om mijn Golfje op deze manier als op deze foto af te voeren... Het is echt mijn scheurbakje, al mijn collegas noemen haar Herbie en de garage noemt hem de Viper Golf, haha. Vorig jaar moest ik hem bijna weg doen omdat de koppakking lek was, dacht de garage, dus kostenpotje van dik 300 euro zou dat worden. Tot ik er zelf door wat te prutsen achter kwam dat het niet de koppakking was maar een kachelklepje wat klem zat. Nieuw kachelklepje van 10 euro en ze rijd weer! (Probleem was geen verwarming en ze zoop koelvloeistof) Voordeel van zulke oude bakjes is dat je veel zelf kunt doen. :Y)

Ooit, oooit zal er wel een andere auto komen dan mijn Golfje, maar mijn droom is eigenlijk om hem eeuwig te houden... :o

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:52

Ha ha, ik ken het ook.

Vroegah, toen ik een jaar of 5 was wilden mijn ouders hun mitsubishi lancer inruilen voor een toyota,..
Voor bij de dealer heb ik met m'n armen over de motorkap liggen huilen. :o :D

Met m'n eerste eigen autootje (BMW) had ik er ook best moeite mee. :D

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:52

Ik had/heb ook eindelijk mn droomautootje, maar omdat ik nu toch de stap heb gezet op te starten met mn paardjes moet ik een andere auto hebben, dus staat hij helaas te koop snik

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:53

ik had het al met mijn scooter toen ik die inruilde voor mijn eerste bakkie

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:54

delerium schreef:
Wheeeeh er zijn nu kijkers.... Ze belden 5 minuten geleden en zijn meteen gekomen. Ben blij dat mijn vriendin alles nu afhandelt, ik zit nu binnen met biggelende traantjes...

Aahhh, tis wel erg veel afscheid de laatste tijd hè!

Ik had ook er onwijs veel moeite mee toen mijn mooie smurfblauwe peugeot 106 weg ging. Mijn vriend en vader hebben dat ook geregeld.
Na een maand of 3 is het minder. Ben wel erg blij met mijn nieuwe auto maar het is toch niet mijn eerste wagentje.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:55

Mijn moeder heeft 20 jaar een donkerblauwe Volvo 66 automaat gehad. Geweldig ding, voor mij en mijn zusjes was het als het ware ook onze 'eerste auto' aangezien we 'm altijd mochten lenen. Ook zo zonde toen die naar de sloop moest, hij was volledig doorgeroest na 23 jaar trouwe dienst. Heeft nog wel als donor kunnen fungeren voor andere auto's, maar toch.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:56

Ik ben dus ook niet de enige.

Ik heb een paar jaar in een prachtige, rammelende, roestende, uitgeleefde en gedeukte Opel Combo gereden. Mijn Combootje was alles en bracht mij overal heen! Zelfs eens HELEMAAL over de Afsluitdijk! (heen gingen we 130!, terug nog geen 80) T was een echte paarden auto, stoffig en vies van binnen. Hij heeft mij bijna nooit laten staan. Mooie stickers met mijn stalnaam er op (om de oude restjes van oude reclame wat te verbergen).

Volgens mij was tie jalours op mijn nieuwe auto, de dag nadat ik die had zou mijn vader mijn Combootje nog voor een laatste ritje mee nemen, maar dat wou die niet. Hij deed het niet meer en (op het ophalen na) was de eerste rit met mijn nieuwe auto het slepen van mijn lieve trouwe Combootje.

Rij inmiddels 1,5 jaar in een prachtige Fort Connect, die rammeld niet, trekt gewoon flot op, trekt m'n trailer prachtig, heeft prachtige reclame er op (incl tekening van Dennis). Maar het is en blijft niet mijn lieve Combootje.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:58

ik klop mijn Vito ook altijd even op het dashboard als ik een schakelfout maak, of hij me weer veilig thuis heeft gebracht :)

ik vertel mijn auto heel vaak dattie braaf is :) :) met bijbehorend aaitje :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:59

Haha...zo herkenbaar....
Wij gaan binnenkort afscheid nemen van onze zwarte mini.
We hebben elkaar hiermee leren kennen en vele leuke dingen meegemaakt.
Maar hij is zo slecht...opknappen gaat heel veel geld kosten en dat is hij het niet waard...helaas...
Maar het doet ons wel zeer....

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:02

Ik heb er al moeite mee als ik mn trouwe (toch wel uit elkaar vallende) fietsie achter moet laten bij de gemeentewerf... Ik krijg er een schuldgevoel van :P

We hebben ook een Zafira gehad, die werd ingeruild voor 2 Aguila's. Vreselijk vond ik dat. Tot er op een dag geen Aguila's meer stonden maar de lampen van een Zafira gingen knipperen aan de overkant. Wat was ik blij :') de tranen stonden in mijn ogen hahaha (al was het niet dezelfde Zafira...)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:04

Hoe bedoel je stom............... Mijn oude XM die een paar maanden terug afgevoerd is naar de sloop had zelfs een naam ! Ik noemde hem altijd Herpke! :+

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:05

Ik vind het ook niet stom, hecht me dan niet aan een auto maar wel aan mijn brommertje...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:08

Hahahaha hoe herkenbaar. Ik wordt ook altijd boos als ze iets kleinerends zeggen over mijn kleine groene koekblikje hihi.
Mn 1e autootje had ik niet zoveel mee. Maar ik voelde al aan denk ik dat die weer snel wegmoest.
Ik ben echt een muts hoor met mn tuutje :) Mijn kleine lieve tuut hihi.
Klopjes op het dashboard zijn ook heel herkenbaar. Verkeerd schakelen gevolgd door een sorry.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:10

Ik heb ook met tranen in mijn ogen afscheid genomen van mijn eerste autootje. De 2e was een rotauto, daar had ik geen moeite mee, maar degene erna wel weer. Daar heb ik nog foto's van gemaakt voordat hij weg ging.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:10

Ik vind het ook niet gek, ben helemaal stapel om mijn autootje en moet er nu al niet aan denken dat ze ooit te oud cq te slecht zal worden :o Ben er een jaar mee in het buitenland geweest waar ik zoveel gave dingen heb meegemaakt, mede door dat autootje, dat ik er gewoon helemaal aan verknocht ben geraakt. Helpt ook niet dat ik haar Betty heb genoemd en nu allemaal dingetjes koop waar Betty op staat voor erin :p

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:18

lianne125 schreef:
ik hecht ook veel waarde aan mijn knalgroene polootje. heb hem nog niet zo heel lang maar heeft zo veel herinneringen aan mijn ex. en die herinneringen wil ik graag behouden. en bij het zien van jou plaatje heeft mijn auto bij deze een nieuwe naam:P kermit de kikker:P omdat ie zo groen is.

Zo heette mijn polo ook. Had zelfs 2 kermits op de hoedenplank staan ;)
En een kermit aan mijn sleutelhanger.

Helaas heb ik de polo niet meer ik ging naar het buitenland en had mijn auto daar niet nodig. De vrouw die hem gekocht had heeft er superveel plezier van gehad. Toen ik terug kwam zei ze ook dat ik m niet meer terug mocht. Nu (paar jaar verder) staat hij weer bij ons in de straat want haar broer heeft hem overgenomen en die woont dus bij ons in de straat.
Soms staat hij voor de deur en moet er dan toch altijd nog even naar kijken. Hij is nu wel zielig want er zit een deuk in |(

Zelfs het papiertje dat ik toen tussen mijn dashboardkastje had gedaan omdat hij telkens open viel zit er nog altijd in ;)

HAHA die klopjes op het dashboard zijn inderdaad heel herkenbaar :D
Laatst bijgewerkt door hippo op 07-09-09 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:18

Jannepauli schreef:
Haha, in mijn dromen vannacht... reed ik in een goudkleurige Porsche - die was twee keer zo lang als normaal en stopte als je het licht aan deed... hmm... auto's..:)

Ik had laatst gedroomt dat ik in een Rolls Royce Phantom zat! :+

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:19

KiWiKo schreef:
ik klop mijn Vito ook altijd even op het dashboard als ik een schakelfout maak, of hij me weer veilig thuis heeft gebracht :)

ik vertel mijn auto heel vaak dattie braaf is :) :) met bijbehorend aaitje :)

Heel herkenbaar.
Wij hebben als extra auto nog een Suzuki Alto, veel te oud en komt dit jaar never nooit meer door een keuring en de verwarming gaat alleen nog op heet. En als die dan een dagje in de zon heeft gestaan heb ik ook hele verhalen. Ook omdat de achterruitenwisser wel wil bewegen, maar niets meer kan en dus wel het geluid maakt. Hij praat terug!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:27

Jannepauli: met wat reed je dan?

Mijn "Vroem" is me ook wel wat waard hoor :j Beetje troubles gehad om hem door de keuring te krijgen en 2 weken ongerust gelopen :')