zijn hier meer legpuzzel gekken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:54

Op het werk is er een bewoner met deze hobby, die kan serieus in 3 dagen een puzzel van 3000 stukjes maken :=

Ik doe er niet aan mee, ik heb soms al moeite met de puzzels van mijn zoontje met maar 100 stukjes :=

Ik heb er vroeger wel een gehad van 1500 stukjes, van dolfijnen. Maar ik had telkens het idee dat er een aantal stukjes ontbraken, gewoon omdat het me niet lukte :+

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:55

Zoezi schreef:
MiSsY_Me schreef:
Jaaa, puzzelen is leuk! Best ontspannend meestal.
Alleen hou ik het tot de 1000 stukjes hahaha xD Jammer genoeg heb ik hier niet veel ruimte, om hem ergens veilig neer te zetten en te laten staan xD

@Zoezi hahaha inderdaad, zat net ook te DS'en, maar na dit topic heb ik toch meer zin om ouderwets te gaan legpuzzelen xD

Zullen we het dan maar gaan doen }> Laptopje uit.....wel kiekje maken van de puzzel he??? ;)

Hm, moet ik mezelf eerst achter Bokt wegslepen....xD
En een puzzel uitkiezen...haha xD
Krijg die krengen meestal nooit af, da's het nadeel, omdat hij dus nooit ergens kan staan.. Klein huisje, heb je dat xD

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:56

Ik vind het superleuk om te doen, al doe ik het bijna nooit :D Mijn favorieten zijn die Jan van Gaasteren puzzels, met al die maffe mannetjes erop! Daar heb ik er een heeeeeeeleboel van gemaakt vroeger.
Als ik eenmaal begonnen ben, kan ik niet stoppen voordat ie af is. :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:57

Ik doe het nu niet zoveel meer, maar ik ben bij vlagen ook puzzel-verslaafd. :D Soms echt tijden niet, maar als ik dan aan eentje begin kan ik echt avonden er mee bezig zijn. Mijn laatste is er ook eentje van Wall, Tatiana & Oberon. :)

chocobroodje

Re: zijn hier meer legpuzzel gekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 14:04

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:17

Oh ik vind dat leuk! Maar ik begin er niet aan, want dan doe ik niks anders meer :+ Vroeger mochten wij het van m'n moeder ook niet aan beginnen (deden we soms toch wel :P) want anders zat ze hele dagen te puzzelen. We hebben weleens gehad dat we maar patat gingen halen om dat mam vergeten was te koken :D :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:20

Ik deed altijd de hoekjes/randjes apart in een plasticzakje, dat was makkelijker voor een volgende keer.
Ik heb er nu denk ik hier een 20 stuks staan van 1000 stukjes....
En ja, allemaal bergen....whahaha

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 14:34

Nee ik ben echt gek op voornamelijk fantasy. Mijn volgende bestelling heb ik al compleet :P :o
Namelijk: bol in hand van Escher. Die vond ik echt zo gaaf! En een contour puzzel van een zwaan. Ook erg mooi. Vanovond bestel ik ze maar ik kan de website niet meer vinden :(

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:34

Ik ben alweer bezig met 1! xD 1000 stukkies xD

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:51

Grobegni schreef:
Ik vind het superleuk om te doen, al doe ik het bijna nooit :D Mijn favorieten zijn die Jan van Gaasteren puzzels, met al die maffe mannetjes erop! Daar heb ik er een heeeeeeeleboel van gemaakt vroeger.
Als ik eenmaal begonnen ben, kan ik niet stoppen voordat ie af is. :D

Daar heb ik er idd ook in de 20 van. Die zijn het leukste.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 15:01

MiSsY_Me schreef:

Jeej *\o/* *\o/* Goed bezig, wel een foto van het eindresultaat he ;). Jan van gaasteren vond ik ook erg grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:12

Ik maak heel vaak puzzels op gaiaonline.com, maar verder niet. Heb er geen geduld voor. :=

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 17:19

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:59

chocobroodje schreef:
MiSsY_Me schreef:

Jeej *\o/* *\o/* Goed bezig, wel een foto van het eindresultaat he ;). Jan van gaasteren vond ik ook erg grappig.

Gaasteren of Haasteren? xD

Als ik hem afkrijg hahaha.....Zal er zo weer mee verder xD

Edit: Tis wel een saaie hoor, hoop zee, nog meer lucht, en torens en gebouwen xD

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 18:22

Haha, inderdaad jan van haasteren. Waar bestellen jullie de puzzels? En zijn er misschien mensen geintreseerd in ruilen? Ik heb in ieder geval 1 puzzeldie ik wel wil ruilen met iemand :D

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:00

ja, nog een legpuzzelfanaat hier. het lieft ook de eerder genoemde van haasteren puzzels, heb nu ook een hele mooi liggen van "het kasteel" de maya tempel in chtizen itza, waar we zelf ook geweest zijn.
In de zomer wat minder maar straks in de winter, openhaard aan, warme chocomel erbij en puzzelen maar.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 21:48

Vorig jaar ben ik in de zomer ook gestopt. Maar nu met mijn hand is het super tijdverdrijf! Mijn monster project begint serieuze vormen aan te nemen! Ik heb ook nog een hele mooie gezien van 9000 stukjes :o 8-)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 23:33

In het normale dagelijkse leven heb ik helaas geen tijd. Studie, paarden, werk, sociaal leven...
Als ik echter een keertje ziek word, en een paar daagjes thuis lig uit te zieken, dan gooi ik de puzzelkast weer open :)
Mijn grootvader heeft een hele verzameling van de meest uiteenlopende puzzels. 1000 tot 5000 stukjes, 3D, een ronde puzzel, ...
heerlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:14

Eigenlijk zou ik wel weer eens een mooie puzzel willen bestellen (stukje of 1000, moet ook weer niet te ambitieus worden) en dan een puzzelmat erbij zodat ik gewoon alleen 's avonds kan puzzelen en hem dan kan opbergen voor de kinderen wakker worden.

Heeft iemand een tip voor een site met leuke puzzels die ook niet meteen de hoofdprijs kosten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:19

*springt op en neer*

ik luf puzzelen :+:

heb er aantal van victoria frances, maar die waren op dus heb nu wat anderen..

ik bestel ze via www.legpuzzels.nl :D

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 10:36

Rock schreef:
Eigenlijk zou ik wel weer eens een mooie puzzel willen bestellen (stukje of 1000, moet ook weer niet te ambitieus worden) en dan een puzzelmat erbij zodat ik gewoon alleen 's avonds kan puzzelen en hem dan kan opbergen voor de kinderen wakker worden.

Heeft iemand een tip voor een site met leuke puzzels die ook niet meteen de hoofdprijs kosten?

http://www.bol.com Goedkope verzendkosten
http://www.puzzelstore.nl Apartere puzzels
http://www.puzzelwereld.eu Van alles!
http://www.legpuzzels.nl hoewel hun in verhouding vaak de duurtse zijn

Ik raad je de portapuzzel aan voor het opbergen, die werken goed en verschuift er niks. Ik heb ook een puzzelmat maar dat blijft niet zo heel goed liggen. Zijn best onhandig eigenlijk

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:43

*meldt zich :)

Ik ben op het moment bezig met een Neuschwanstein in de zomer, mooi kasteel met bergen dus.
Het liefst maak ik puzzels van echte foto's, en dan wel van goede kwaliteit (ravensburger etc) zodat er bij grote stukken lucht toch geen twijfel is dat je het goede stukje op de goede plek legt.

Wat ik erg graag nog eens zou doen is een legpuzzel laten maken van een eigen foto... helaas is alles wat ik tot nu toe gevonden heb in de orde van 100 stukjes... en ik vind het pas interessant bij 500, en liever nog 1000 of meer :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 10:47

suze_ schreef:
*springt op en neer*

ik luf puzzelen :+:

heb er aantal van victoria frances, maar die waren op dus heb nu wat anderen..

ik bestel ze via http://www.legpuzzels.nl :D

Welkom bij de bokt puzzelclub 8-). Wel foto's van projecten die af zijn. Ik schat nog een kleine week bezig te zijn met mijn monsterproject, en dan is die af!

@Gemske jij ook welkom bij puzzelclub de bezige bijtjes :Y)
Ik vind alles onder de 1000 niet echt de moeite ;) daar ben ik te snel mee klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:48

Bedankt voor de linkjes :) Zal eens kijken of ik binnenkort een leuke puzzel bestellen kan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:54

ik heb er één van 1500, verder alleen maar 2000 en 3000 :)
en vind getekende fantasy het leukst :j

ik heb wel fotos van de puzzels die al gemaakt zijn ja op mn laptopje zal eens snuffelen :D