Fijn hoor voorrang krijgen van auto's.........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: Fijn hoor voorrang krijgen van auto's.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:44

Pff balen zeg!
Maar wel fijn dat je alles netjes vergoed krijgt!
Sterkte de komende tijd met je knie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:46

Liins schreef:
die vrouw had mij makkelijk kunnen zien, want we kwamen allebei van dezelfde weg af, en ik reed op het fietspad (snorscooter) en ikmoest de volgende zij de eerste, ze wist dat ik eraan kwam. Dus dit is geen kwestie van 'niet zoveel rijervaring hebben' Ik hád voorrang, vrouw had mij al gezien voordat ze de rotonde op ging.....

Bedankt allemaal!

Hiermee beweer jij dat ze je gezien had maar jou dus expres heeft aangereden, ze heeft dus gewoon jou opzettelijk aangereden, vind je het heel erg dat mij dit vrij twijfelachtig in de oren klinkt?

Niemand zit te wachten op een bak schade wat een hoop geld kost laat staan een dode of gewonde op je geweten.

Als zij jou had gezien had ze gestopt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:54

Het is inderdaad goed om te kijken of je daadwerkelijk gezien bent. Doe ik als ik op de fiets zit wel altijd. Ookal heb ik ergens voorrang, ik neem het niet zomaar. Pas als ik er van overtuigd ben dat ik gezien ben (bv. even oogcontact maken met de automobilist). Ik wil het risico niet nemen dat ik van mijn sokken gereden wordt.

Uit eigen ervaring weet ik trouwens ook dat je in de auto wel degelijk eens iets kan missen doordat er wat achter de voorstijl van de auto zit. Hoe goed je ook vooruit kijkt.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:34

Nog even naar Polly. In ben inmiddels 18 en heb inmiddels al aardig wat keertjes achter het stuur gezeten. Daarmee zeg ik overigens niet dat ik ontzettend veel ervaring heb.. maar ik weet wat een dode hoek is en wat je er kan zien ;) En natuurlijk kan ik de situatie niet helemaal inschatten maar als mevrouw de automobiliste inderdaad zo hard heeft gereden, had ze vast haast en is misschien wel heel onzorgvuldig met haar kijkgedrag geweest.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 18:36

Chiqa schreef:
Liins schreef:
die vrouw had mij makkelijk kunnen zien, want we kwamen allebei van dezelfde weg af, en ik reed op het fietspad (snorscooter) en ikmoest de volgende zij de eerste, ze wist dat ik eraan kwam. Dus dit is geen kwestie van 'niet zoveel rijervaring hebben' Ik hád voorrang, vrouw had mij al gezien voordat ze de rotonde op ging.....

Bedankt allemaal!

Hiermee beweer jij dat ze je gezien had maar jou dus expres heeft aangereden, ze heeft dus gewoon jou opzettelijk aangereden, vind je het heel erg dat mij dit vrij twijfelachtig in de oren klinkt?

Niemand zit te wachten op een bak schade wat een hoop geld kost laat staan een dode of gewonde op je geweten.

Als zij jou had gezien had ze gestopt.

Je hebt mij nérgens horen zeggen dat ze mij EXPRESS aanreed :)
Ik zeg alleen dat ze me zowiezo al had gezien, net voordat ik de rotonde opreed.
Maargoed dit kan iedere bestuurder overkomen.

Update:
Ben met de scooter naar Roto geweest (Waar ik heb hem gekocht) en de schade aan de scooter alleen
al is 1000,- daarbij komt dat de voorvork doormidden is. Me buurvrouw heeft nog geluk gehad, dat er verder niets is gebeurt toen zij hem erheen reed.

Nu is het afwachten, want de scooter zou niet veel meer waard zijn dan 1000,- dus met een beetje pech ben ik de scooter kwijt, is die total los verklaard, en heb ik geen scooter meer.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:36

Auw. Dat is geen leuke ervaring zeg.
Ik ga verder niet oordelen of deze vrouw goed of fout zat. Ik wil je alleen heel veel sterkte wensen.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 18:37

Anne. schreef:
Nog even naar Polly. In ben inmiddels 18 en heb inmiddels al aardig wat keertjes achter het stuur gezeten. Daarmee zeg ik overigens niet dat ik ontzettend veel ervaring heb.. maar ik weet wat een dode hoek is en wat je er kan zien ;) En natuurlijk kan ik de situatie niet helemaal inschatten maar als mevrouw de automobiliste inderdaad zo hard heeft gereden, had ze vast haast en is misschien wel heel onzorgvuldig met haar kijkgedrag geweest.

Ze komt uit Drente, en moest optijd thuis zijn vanwege een privereden vertelde ze :=

Dit verklaard nadat ik dit heb gelezen wel het té hard rijden op/over de rotonde..

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:37

Beterschap! En sterkte met je knie...

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:47

Tsja het kan altijd gebeuren maar het is toch wel erg vervelend, in ieder geval veel sterkte met je knie :)
Gelukkig krijg je wel alles vergoed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:55

Heb jij je rijbewijs al?

Ik heb ook een scooter gehad & nam altijd voorrang als ik het zou moeten krijgen.
Maar het ís lastig om overzicht te hebben over een rotonde vanuit de auto & zeker met de snelheid van een scooter.
Voorrang moet je krijgen, dat moet je niet nemen, maar dat heb je nu wss wel geleerd :+

Heel veel beterschap, hopelijk is het snel beter!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 18:58

Voorrang nemen zowiezo niet ;) Het is wel een kwestie van goed opletten..

De 'dader' heeft me toenstraks trouwens een heel pakket tijdschriften en 2 cadeaubonnen gebracht :oo Netjes hoor!

Annatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:01

Echt poedersuiker voor je,
beterschap!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:31

Anne. schreef:

Klopt dat je veel kan zien in je dode hoek maar zeker niet alles. Ik zie vaak genoeg leerlingen verrast worden door iemand die achter de stijlen vandaan komt fietsen.

TS fijn dat ze je inmiddels wat heeft gebracht, hoop dat het snel beter met je gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:38

Liins schreef:
Voorrang nemen zowiezo niet ;) Het is wel een kwestie van goed opletten..

De 'dader' heeft me toenstraks trouwens een heel pakket tijdschriften en 2 cadeaubonnen gebracht :oo Netjes hoor!

Dat is wel heel erg lief, dan zal ze je idd over het hoofd hebben gezien op die rotonde door haar haast.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:48

Liins schreef:
Je hebt mij nérgens horen zeggen dat ze mij EXPRESS aanreed :)
Ik zeg alleen dat ze me zowiezo al had gezien, net voordat ik de rotonde opreed.
Maargoed dit kan iedere bestuurder overkomen.

Update:
Ben met de scooter naar Roto geweest (Waar ik heb hem gekocht) en de schade aan de scooter alleen
al is 1000,- daarbij komt dat de voorvork doormidden is. Me buurvrouw heeft nog geluk gehad, dat er verder niets is gebeurt toen zij hem erheen reed.

Nu is het afwachten, want de scooter zou niet veel meer waard zijn dan 1000,- dus met een beetje pech ben ik de scooter kwijt, is die total los verklaard, en heb ik geen scooter meer.

Dan hoop ik voor je dat hij niet total loss verklaard wordt, want dan krijg je alleen de dagwaarde van de scooter terug.....

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:11

Beterschap TS :(:) gelukkig kom je er goed vanaf! Een vriend van me heeft een verlamde arm overgehouden aan een soortgelijk scooterongeluk

Wel lief van der dat ze nog allemaal dingen kwam langsbrengen, ze is iig oprecht geschrokken en zal nooit meer zonder extra goed op te letten een rotonde oprijden!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:02

Beterschap Lins! Hopen dat het snel de goede kant op gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:12

Wat erg zeg! Heel veel sterkte! En Chiqa, ik ben een aantal weken ook bijna aangereden en ik geloof ik echt dat die man het gewoon expres deed! Hij kwam een uitrit uit en ik wilde erin ( een grote uitrit 2richtingsverkeer) Ik kwam van links en hij wilde naar rechts en zag mij duidelijk opeens ging hij niet meer naar rechts maar naar links zodat ik gelijk in de bosjes zat! Toen ben ik zelf nog verrot gescholden en als je op een scooter zit vind ik dat veel automobilisten geen rekening met je houden bijvoorbeeld je inhalen op 15 cm afstand levensgevaarlijk dus!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:14

Sterkte TS!

Je weet dat je je rijbroek gewoon vergoed kan krijgen van de verzekering van die mevrouw?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:31

breezy302 schreef:
Wat erg zeg! Heel veel sterkte! En Chiqa, ik ben een aantal weken ook bijna aangereden en ik geloof ik echt dat die man het gewoon expres deed! Hij kwam een uitrit uit en ik wilde erin ( een grote uitrit 2richtingsverkeer) Ik kwam van links en hij wilde naar rechts en zag mij duidelijk opeens ging hij niet meer naar rechts maar naar links zodat ik gelijk in de bosjes zat! Toen ben ik zelf nog verrot gescholden en als je op een scooter zit vind ik dat veel automobilisten geen rekening met je houden bijvoorbeeld je inhalen op 15 cm afstand levensgevaarlijk dus!

maar natuurlijk, een automobilist gaat een scooter expres aanrijden, knap hoor dat je helderziend bent en weet wat hij ziet. Hoop dat je ooit eens anders gaat denken. Enig idee wat een rompslomp er aan een aanrijding zit? Ervanuitgaande dat er geen doden of ernstig gewonden vallen. :roll:
Je schrijft dat automobilisten gevaarlijk omgaan met scooters, misschien moet je eens een dagje met mij mee om te kijken wat een achterlijke capriolen scooterrijders uithalen, en dat doen ze niet allemaal dat weet ik wel, maar het zijn er wel veel!
Een collega van me werd laatst afgesneden door 2 scooterrijders, die zegt er wat van en die hebben ze voor het gemak maar half in elkaar geklapt. :(

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:39

Sterkte TS!

Als je goed oplet in het verkeer en zeker in de ts haar situatie had ze haar makkelijk kunnen zien.. Kwestie van goed kijken.. Altijd extra kijken.. JE weet het nooit waar ze vandaan komen. Heb zelf ook iemand aangereden, op een rotonde.. Eigen schuld.. Had ik maar beter moeten kijken.. Gelukkig heeft dat meisje niets. Brommer had ook niet veel schade. Maar als je goed kijkt en oplet, rij je echt niet ff iemand voor ze sokken hoor

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:44

sterkte ermee.
Ik vind ook dat ze beter had moeten opletten in de auto.
Ik geef autorijles en zie dit vaak zat gebeuren of bijna gebeuren. Maar als je al kijkt als je op de rotonde komt te rijden dan moet je het kunnen aanzien komen dat er wat zit waar je heen wil. Vroeg kijken en vooruit kijken. Niet op het laatste moment want dan zitten ze in je dode hoek ja.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:25

Sterkte Liins...

Wat lief van die vrouw dat je ze toch nog even wat "kadootjes" kwam brengen. Blijkt dat ze hoogstwaarschijnlijk zelf ook erg geschrokken is.

Ze had inderdaad beter op moeten letten. Als automobilist zijnde ben je nu eenmaal sterker en minder kwetsbaar dus kan je ook wel meer opletten. Dit neemt niet weg dat een fietser of scooterrijder dit niet meer hoeft.
btw: vroeger fietste ik vaak ook zonder licht ed, maar sinds ik mijn rijbewijs heb is het wel duidelijk dat je als automobilist zijnde de fietsers en scooters toch wat slechter ziet als dat ik in eerste instantie dacht!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:55

Nergens om, scooters komen soms zo ineens uit het niets, maar in het verkeerd leer je anticiperen, ik kijk voor achter links rechts, en begin al geruime tijd van te voren met kijken!!
TS succes met je knie, ik hoop dat het allemaal meevalt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:57

Vervelend zeg! Hopelijk hersteld je knie snel :j

Even een tip: ik zie krammetjes op je verband, het is handiger om die krammetjes eraf te halen en gewoon verband met leukoplast vast te zetten. Die krammetjes hebben wel eens de neiging om los te schieten :+