vraagje wat betreft handbagage in vliegtuig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:06

flesjes water ect. kunnen ze ook moeilijk over doen op schiphol.
Toen ik vorig jaar naar Canada ging had ik een eastpak bij me die zeker meer woog als 5 kilo, niks over gehoord!
Medicijnen of andere pillen(voor 1 dag) zou ik in orginele verpakking in je handbagage doen. Mocht je je koffer niet optijd terug krijgen(of hij raakt kwijt) heb je die toch bij je. Naar Canada had ik een strip hooikoorts tabletten afgeknipt voor 1 dag en in een orginele verpakking in handbagage. De rest gewoon in je koffer doen.
Veel plezier!

Anoniem

Re: vraagje wat betreft handbagage in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:09

Bij je apotheek kan je een medicijnpaspoort krijgen, wat ik zeker aan zou raden, aangezien je vier maanden in een vreemd land zit. Je kent dan in ieder geval de namen van alle werkzame stoffen etc.

Lipgloss bv is ook al een vloeistof, en ik zou voor de hygiene een flesje handalcohol aanraden.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 22:14

oeps ik ben al te laat voor medicijnpaspoort :\

geen optie om het te verstoppen in de koffer?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:17

Ik had mijn pil gewoon in mijn handbagage gestoken, daar heb ik helemaal niets van gehoord. Ik denk dat het in de koffer al helemaal geen probleem is, toch zeker niet zoiets banaals als de pil.
Maar kijk idd uit met vloeistoffen. Vriendin van me kon haar petanque ballen weggeven aan de douane, zat water in...

Soms heb je ook wel geluk. Toen ik ben geweest ben ik op heen en terugreis niet gecontroleerd op mijn handbagage (ik had wel niets verkeerds bij), vriendin van mij wel en zij was echt helemaal vergeten een flesje zonnecrème eruit te halen, kwijt dus.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 22:19

Okeey maar ik neem wel pillen mee voor half jaar dus misschien dat ze moeilijk daarover gaan doen?

Goh voel me beetje dom met al mijn vragen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:24

Nee, ze doen waarschijnlijk niet moeilijk, maar het lijkt mij zeer onverstandig om zonder precies te weten wat er in je medicijnen zit weg te gaan voor langere tijd. Nederlandse namen zijn nu eenmaal internationaal niet bekend, en als je dan bij een dokter staat heb je een probleem. Misschien wat doemdenkerig, maar beter het zekere voor het onzekere.

Op vrijdag is de apotheek ook open, je hoeft er geen afspraak voor te maken ofzo?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 22:26

Ik ben morgen niet in buurt van mijn apotheek.. Ach als het moet kan ik wel zonder de pil.. Verder heb ik geen medicatie.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:26

Ik vond dit op de site:
Medication and Special Needs Devices
Diabetes-Related Supplies/Equipment yes yes
Nitroglycerine pills or spray for medical use yes yes
Prosthetic Device Tools and Appliances yes yes

(yes yes voor handbage en gewone bagage)

Nu rijkt mijn Engels niet zooo ver (mijn Nederlands volgens mij ook niet :') ) Maar volgens mij is dit een "ja, het mag".

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 22:27

:)) Geen probleem dus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:29

Het probleem met medicijnen is dat het soms voorkomt dat een medicijn in het ene land een medicijn is terwijl het in een ander land is aangemerkt als drugs. GHB bijvoorbeeld. Dat is drugs, maar wordt ook gebruikt bij bepaalde aandoeningen. Vandaar dat een medicijnpaspoort wordt aangeraden.

Maar als je alleen de pil gebruikt is dat niet nodig inderdaad.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:34

Vorig jaar ging men wel verschrikkelijk moeilijk doen over mijn ipod en tandpasta :') maar een doos paracetamol, de pil en mijn toch zeker veel te zware handbagage hebben ze niet echt op gelet. (Dit was van schiphol naar Kopenhagen, van Kopenhagen naar Oslo en weer terug naar Schiphol)

_Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:55

het maakt niet uit hoor hoeveel je handbagage is
alleen mag je geen dingen meenemen meer dan 100ml
wel als je het bij see buy fly koop maar dan is het nog bezegeld
en de 20 kg is inderdaad voor je gewone bagage

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:04

Mensen hoe streng ze bij jullie waren (lees hier berichten over teveel kilos in handbagage etc) dat ligt niet aan schiphol maar aan je maatschappij. Het zal de mensen van schiphol een worst wezen hoeveel kg er een vliegtuig in gaat. :D

Wat ik zelf altijd doe.. Ik word iig altijd weggebracht naar schiphol. Dan laat ik mijn handbagage trolley bij mijn vader/moeder staan en ga ik zelf inchecken. Dan wordt hij niet gewogen. (doe ik dus alleen als ie heel zwaar is ;) )
En ik heb áltijd een trolley én een handtas mee in de cabine. Dat mag ook wel gewoon, je kunt een vrouw toch niet verbieden geen handtas mee te nemen. 8-) (en mijn handtas is heel groot, en was vroeger een schoudertas)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:02

_Eliine schreef:
het maakt niet uit hoor hoeveel je handbagage is

:n

En anderen die van alles beweren:

LEES nou gewoon een keer... Het verschilt per maatschappij hoeveel handbagage je mag meenemen. Bij Ryanair is dat 10 kg, bij SAS is dat blijkbaar 8 kg en bij weer andere maatschappijen kan dat 5 kg zijn. Het is iig NIET de luchthaven die dat bepaalt. Hetzelfde geldt voor de afmetingen van je handbagage, al verschilt dat vaak maar een paar cm onderling.

Ryanair kan trouwens echt heel moeilijk doen over handtas én trolley. Easyjet deed dat de laatste keer dat ik vloog ook. Handtas moest IN trolley (of grotere handbagagetas) passen, anders moest trolley (of grotere handbagagetas) ingecheckt worden en dus met de ruimbagage mee. Mensen in mijn incheckrij waren daar niet blij mee. Dus dat het mag klopt niet, mensen doen het gewoon. En daarbij hangt alles af van de welwillendheid van de maatschappij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:46

In je ruimbagage mag je alles gewoon meenemen hoor ;) Ook een nagelschaartje, en ook de pil.
En het verschilt idd per maatschappij hoeveel je aan bagage en handbagage mag meenemen en hoeveel stuks dat zijn. En het kan zelfs nog aan de grondstewardess liggen hoe streng ze zijn. Ik heb eens met swiss air gevlogen en toen mocht ik op de heenweg wel een trolley en handtas meenemen, en op de terugweg moest de trolley in het ruim. Was bij mij opzich geen probleem :D Maar kijk maar gewoon goed wat er op je ticket staat dat meemag, dan kom je ook niet voor verrassingen te staan.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:22

Ik vloog met Transavia bijde keren..
Denk dus dat het idd uitmaakt met welke maatschappij je vliegt..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:25

Let ook op met paracetamol.
Paracetamol met coffeïne word in meerdere landen als medicijn gezien, en daar heb je echt een medicijn-paspoort voor nodig.
Met gewone "kale" paracetamol is het geen probleem.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:26

verootjoo schreef:
In je ruimbagage mag je alles gewoon meenemen hoor ;) Ook een nagelschaartje, en ook de pil.

dat is ook niet helemaal waar, ook in het ruim mogen verschillende dingen niet mee (oa pistolen ;) ) Maar verder legt Karin uit hoe het echt zit.

Annemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:31

Citaat:
Paracetamol met coffeïne

Ik neem aan dat hier paracetamol met codeïne wordt bedoeld?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:33

paracetamol met cafeine bestaat ook.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:34

Nee, die met coffeïne (die ook vrij verkrijgbaar is).
Codeïne is een morfine (die niet vrij verkrijgbaar is, en ook niet te samen met paracetamol).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:35

Lielle schreef:
paracetamol met cafeine bestaat ook.

Nee, het is coffeïne. Met cafeïne bestaat het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:46

Brainless schreef:
Nee, die met coffeïne (die ook vrij verkrijgbaar is).
Codeïne is een morfine (die niet vrij verkrijgbaar is, en ook niet te samen met paracetamol).

Paracetamol/Codeine tabletten bestaan wel hoor, die zijn alleen verkrijgbaar op recept ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:47

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:51

:o :x Ik schaam mij diep.........