Topless uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:44

Pascal schreef:
Leren?
Hoe ga ik dit uitleggen, een kindje van 4 vind het allemaal heel spannend te ontdekken dat hj een piemeltje heeft, en dat hij daar vele dingen mee kan doen.
Waarop ik hem juist leer dat het prima is dat hij met zijn piemeltje speelt maar dat hij dat wel moet doen als hij niet in gezelschap is.
Dat is heel verwarrend voor zo'n kleintje, en idd als hij dan starend naar een topless vrouw kijkt tja daar kan ik dan ook weinig aan doen voor zo'n kleine is dat een hele happening!

Zal ik jou eens wat zeggen: als jij er geen probleem van maakt, dan doet je kind dat ook niet hoor :n Heeft die dan nooit in zijn blootje over het strand gelopen?

Topless lijkt inderdaad wel uit te zijn. Ik heb het nooit gedaan zelf, ben ik veels te preuts voor, maar iedereen moet het lekker zelf weten wat mij betreft :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:47

Pascal schreef:
Dat is heel verwarrend voor zo'n kleintje, en idd als hij dan starend naar een topless vrouw kijkt tja daar kan ik dan ook weinig aan doen voor zo'n kleine is dat een hele happening!

Vind ik wat overdreven hoor :) Er zijn ook hele generaties kinderen opgegroeid met blote peuters op het strand... bv toen er nog geen Huggies Swim waren. Als jij daar niet een al te groot issue van maakt is het dat voor kinderen ook echt niet. De meeste kinderen kennen borsten trouwens prima, van hun eigen borstvoeding of die van broertje / zusje. Juist dat neurotische verbergen is volgens mij veel schadelijker, het verbetert de sfeer tenminste vaak niet. Laat die kinderen maar leren dat het een heel normaal onderdeel is van het mensenlichaam, met grenzen over wat wanneer kan, dat kunnen ze best leren.

Sok

Re: Topless uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:48

Topless uit?! :wow:
In Frankrijk liggen er iets teveel blote theezakjes te bruinen op het strand! :=

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:51

Wendy schreef:
Pascal schreef:
Leren?
Hoe ga ik dit uitleggen, een kindje van 4 vind het allemaal heel spannend te ontdekken dat hj een piemeltje heeft, en dat hij daar vele dingen mee kan doen.
Waarop ik hem juist leer dat het prima is dat hij met zijn piemeltje speelt maar dat hij dat wel moet doen als hij niet in gezelschap is.

Zal ik jou eens wat zeggen: als jij er geen probleem van maakt, dan doet je kind dat ook niet hoor :n Heeft die dan nooit in zijn blootje over het strand gelopen?

Topless lijkt inderdaad wel uit te zijn. Ik heb het nooit gedaan zelf, ben ik veels te preuts voor, maar iedereen moet het lekker zelf weten wat mij betreft :j

Ik maak er geen happening van hoor, hier thuis zijn we heel vrij.
En ik wil hem gewoon bijbrengen dat dat thuis wel kan en bij mij niet op straat hoeft.
Je hebt toch ook de zogehete naakt stranden?
maar je kan lezen waarom ik het een beetje ongepast vind!
Pardon?! ik maak er geen probleem van hoor!
Maar als mijn kind gaat zitten staren naar een vrouw met blote borsten en daar een opmerking overheen komt dat dat jochie niet zo oet staren moet je je topje maar heeeuul gauw weer aantrekken.
En idd ik vind niet dat mijn kind hoeft te denken dat je overal zomaar je kleren uit hoeft te trekken, en nee idd mij kindje heeft altijd een broekje aan.
Thuis in het zwembad mag hij in zijn blote kontje, veder gewoon een broekje aan!
Zal wat zijn als hij straks 5 of 6 is en denkt dat hij zomaar ze broek uit kan trekken.
Dan maar ouderwets dat, dat je topless ligt moet je helemaal zelf weten, maar dan moet je ook geen probleem maken van kleine kids die staren of wat zeggen.
Wendy schreef:
Pascal schreef:
Leren?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:55

Een blote borst of blote piemel is toch weer wat anders? Die topless vrouwen dragen nog wel een bikinibroekje mag ik hopen :D

Ik ben er zelf nooit zo van, maar me eraan ergeren, neuh. En die mensen waarbij de borsten tot halverwege de navel hangen zien er in bikini ook al niet charmant uit, dus dat stukje extra maakt ook het verschil niet meer ;)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:55

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:18

Ik ben niet helemaal niet preuts, maar in het openbaar vind ik zoiets heel erg privé.. Vind het zelfs gek dat sommige vrouwen met de borsten liggen, er wordt zo al genoeg gestaard en geroepen mét kleren aan, wil er niet aan denken zonder topje

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:19

Ik zou 't zelf nooit doen omdat ik dat simpelweg niet durf. Als ik met vriendinnen ben zou ik het sowieso niet doen maar als ik met mijn vriend ben vind ik dat het best wel kan. Maar ik ben als de dood dat ik dan bekende mensen tegenkom. :+ Plus dat ik daar te onzeker voor ben. Maar ik snap best dat andere vrouwen dat wel doen want ik loop nu met 2 koplampen rond. :P Ik vind het geen issue als vrouwen topless op het strand liggen. Stoor ik mij niet aan en ik snap ze maar al te goed!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:23

Ja het is hardstikke uit.Dat mensen het nog doen moeten ze zelf weten,zwarte nagellak is ook uit maar als je dat nog op wil doen houd niemand je tegen.Ik doe het echter niet meer(topless zonnen dan) en dat terwijl ik de 30 al gepasseerd ben!!

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:27

Ik doe het eigenlijk alleen in het buitenland :o Ik vind het gewoon niet prettig als ik bekende tegenkom die waarschijnlijk met mijn lengte +180cm precies op tiethoogte zitten. :+

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:30

Tutti_Frutti schreef:
Hier geberut het nog wel veel hoor!
Maar wel vooral oudere vrouwen van rond de 30 ofzo..
Geen jongeren ;)

Mmm. dan val ik met mijn 34 jaar ook in de catagorie oudere vrouwen zeker? :o
Even zonder gekheid, ik zie het inderdaad ook steeds minder

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:32

Jildau schreef:
Ik zou 't zelf nooit doen omdat ik dat simpelweg niet durf. Als ik met vriendinnen ben zou ik het sowieso niet doen maar als ik met mijn vriend ben vind ik dat het best wel kan. Maar ik ben als de dood dat ik dan bekende mensen tegenkom. :+ Plus dat ik daar te onzeker voor ben. Maar ik snap best dat andere vrouwen dat wel doen want ik loop nu met 2 koplampen rond. :P Ik vind het geen issue als vrouwen topless op het strand liggen. Stoor ik mij niet aan en ik snap ze maar al te goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:50

Pascal schreef:
Dat je topless wilt liggen moet je lekker zelf weten, alleen vind ik het op een strand met kinderen altijd een beetje ongepast, mijn zoontje hoeft niet te denken dat je overal naakt kan rond hobbelen..

Pascal schreef:
Shadow0 schreef:
Dat kun je hem toch gewoon leren? Dat dat op het strand wel kan en ergens anders niet?

Leren?

Kan me dat heel goed voorstellen, kind leert dat het niet normaal is om in je naakte waarheid rond te lopen, en dat komt dat jochie op het strand en...... verrassing! kan me voorstellen dat het erg verwarrend is. Hoe dan ook, zal hij óók moeten leren dat staren erg onbeleefd is ;)

Overigens ben ik erg blij dat topless uit is, ik heb geen behoefte om alles te zien......

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:54

Pff, genoeg topless gezien in Spanje.
Waren vooral Nederlanders.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:58

ik zou het zelf ook echt niet doen, al dat gestaar enz nee dankje

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:58

Ik denk dat het onder jongeren inderdaad uit is. Het is juist gaaf om in een mooie bikini gezien te worden!

Dus topless zie je denk ik tegenwoordig alleen nog maar bij de oudere generatie, die het dus wel gewend zijn.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:59

Vroegah toen ik nog slaagde voor de "potloodtest", wilde ik nog wel topless op het strand liggen, maar sinds de geboorte van mijn zoontje hou ik mijn bovenstukje aan :+

Zelfde als met mijn navelpiercing, altijd gezworden dat als ik die niet meer zou kunnen zien als ik zat, dan ging ie eruit...das nu 8 jaar geleden ofzo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:01

Haha nou in Spanje waren genoeg mensen topless!
zou het zelf niet zo snel doen.. :P Vind het leuker als je een sexy bikini aan hebt :)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:10

Ik lig in de tuin en bij het meer gewoon topless. Krijg je wel opmerkingen van de jeugd, jammer dan. Het is me wel vaker opgevallen dat de "jeugd" steeds preutser wordt/is. Erg jammer. Bij mijn bonuskinderen is het woord naakt al vies, dus laat staan als je echt naakt bent. Dat vinden ze dus helemaal vies. Dus toen heb ik aan ze gevraagd of ze dan ook met hun zwemkleding onder de douche gaan. Dat doen ze dus niet, nou dan ben je toch ook naakt?!
Ik slaap naakt en als ik mijn kids 's morgens wakker maak ben ik nog steeds naakt en dan pas ga ik me aankleden. Ze zijn het inmiddels wel gewend, maar weten ook dat ze het op straat niet moeten doen. En nee, ik voldoe niet en heb ook nooit aan de potloodtest voldaan. Ik vind het gewoon ronduit lelijk die witte vlekken op je lijf als de rest bruin is.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:11

eehhhh wat is een potloodtest

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:13

haha Nelleke presies wat ik me ook aan het afvragen ben :P :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:13

[quote="rainbow8"]Ik lig in de tuin en bij het meer gewoon topless. Krijg je wel opmerkingen van de jeugd, jammer dan. Het is me wel vaker opgevallen dat de "jeugd" steeds preutser wordt/is.[quote]
Er ontstaat weer steeds meer een dubbele moraal. Van de ene kant zijn de opgepompte tieten niet van mijn tvscherm te krijgen... van de andere kant wordt er heel overdreven gereageerd op bloot zelfs als het niets met seks te maken heeft. Dat gespletene vind ik een slechte zaak.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:15

potlood onder je borst houden, valt ie op de grond, ben je geslaagd, blijft ie hangen, gezakt :+

edit: die witte vlekken vind ik ook niet mooi, op het balkon zit ik ook gewoon topless!
Laatst bijgewerkt door Yeyo op 24-08-09 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:16

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:20

tja misschien is het een vorm van jaloezie?