Mijn mooie hondje, zomaar heengegaan,...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:11

Jeetje was vreselijk!

Dan kijk ik hier naar beneden en zie mijn eigen jongen liggen en dan zou ik er toch niet aan moeten denken zo een grote fout te maken!

Wil jullie in ieder geval sterkte wensen want dit verwerken word dubbel zo zwaar....

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Mijn mooie hondje, zomaar heengegaan,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:12

Nou zeg, inderrdaad! Moet er echt niet aan denken! :oo

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:13

ook ik sprakeloos, zeker toen ik zijn foto zag...

jeetje, hoe kun je dat eigenlijk laten gebeuren, zelfs met haast...

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:14

Vogon, je was een geweldig dier, ruchtzacht!

Sterkte meisje.. :(:)
't is een heel stom ongeluk, maar er valt helaas niks meer aan te veranderen.. Probeer het maar een beetje van je af te zetten.. Je staat er niet alleen voor hé! :)

Loody

Vind het dapper van je om dit hier neer te zetten.

En het is erg terecht dat jullie een mega schuld gevoel hebben.
Ik heb totaal geen respect voor mensen die hun hond vergeten in een warme auto. sorry. :(
Hoe kan je nou je hond vergeten..ongeloofelijk..

Anoniem

Knap dat je het hier neerzet, het is te hopen dat anderen hierdoor extra opletten inderdaad.
Het is mij nog nooit overkomen, maar ik kan me voorstellen dat je in de drukte de hond vergeten bent eruit te halen. Het is heel sneu dat dit gebeurd is, maar jullie deden het niet expres. Ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, het heeft helaas geen nut meer om je schuldig te voelen.
Sterkte met het verlies!

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 10:16

@ Loody, geloof mij, die vraag hebben wij ons allemaal gesteld hoor, wie vergeet zijn hond nu?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:18

Volgens mij is het inslaan van een autoruitje in verband met een oververhitte hond voor de wet hetzelfde als inbreken in een auto en dus strafbaar. Krom he?

TS, wat een afschuwelijke fout. Ik kan me niet voorstellen hoe schuldig en verdrietig jij je moet voelen. Idem voor mensen die hun kind vergeten. Dat doet geen mens expres ;(

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:19

Heel heftig!
Ik wil je ondanks mijn dubbele gevoelens ontzettend veel sterkte wensen! Het lijkt me verschrikkelijk om zoiets op je geweten te hebben.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:19

Je bent niet de enige die het overkomt.

Mijn hond is vorige week woensdag overleden door een domme fout van mij. Ze liep los achterthuis, ik lette 2 tellen niet op, ze was uit mijn gezichtsveld, ik roep haar.. Ga dr zoeken, is ze overleden. Aangereden. Het is verschrikkelijk, mijn maatje heeft haar tweede verjaardag nog niet eens meegemaakt. Ik heb het mezelf heel kwalijk genomen, maar ik kan er nu niks meer aan doen.

We zijn nu bijna een week verder, ik huil nu niet meer hele dagen door, maar het o zo pijnlijke gemis blijft.

Veel sterkte met het verlies van je hond!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:20

Ook ik ben sprakeloos..

Waar ik ook totaal niet bij kan, als je met deze temperaturen een hond in een auto ziet, dan gooi je toch een raam in. :S Iedereen weet toch wel dat dat verkeerd afloopt.. Strafbaar of niet, mag toch aannemen dat elke hondeneigenaar blij is als je zoiets doet.

Ikima

Stom dat dit heeft kunnen gebeuren maar je doet zoiets niet expres en zult het de rest van je leven bij je moeten dragen, dat is al een grote straf.
Laat dit een les zijn voor anderen die hun hond meenemen in de auto als het zulk warm weer is. Ook al heb je nog zoveel haast, blijf aan de honden denken. Laat ze thuis met dit warme weer.

daffodil

Ook ik ben een beelddenker, dat is precies waarom ik het zo verwoord, nogmaals ik vind het te gruwelijk voor woorden en je verdriet moet immens zijn....

Maar ik snap dus echt niet dat niemand ook maar op het idee kwam om gewoon een ruit in te slaan, trappen, wat dan ook!!! En strafbaar?? Laat me niet lachen, er is geen hondeneigenaar die je niet op je blote knieën bedankt dat je ervoor gezorgd hebt dat zijn/haar hond niet het leven gelaten heeft.....belachelijk zeg dat je je daar druk om zou maken, of dat er misschien aangifte tegen je gedaan wordt bij de politie vanwege een "inbraak" in een auto, de halvegare die dat in zijn hoofd haalt wordt echt dírect wegens dierenmishandeling gegrepen!

Loody

nou jullie dus!
het zal niet express gegaan zijn. maar ik heb hier geen troostend woord voor..

Ja voor je hond.. Y;(

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 10:21

@ Mlies, de vraag die vele mensen hun stellen denk ik is of de eigenaars vd auto het ook gaan geloven dat hun hond aan het stikken was? Wij hadden in elk geval niemand aangeklaagd maar dat is makkelijk gezegd achteraf natuurlijk :n

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:22

Om eerlijk te zijn weet ik niet goed wat ik moet zeggen, er was haast bij maar dit mag en kan niet gebeuren ook al is er haast.
Ik vind het erg rot dat de hond zo aan zijn einde is gekomen, fijn dat jullie je eigen fout inzien en hopelijk is dit een goede les...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:22

Ik zou het risico lopen hoor, dat ik ervoor opgepakt word.. Elke echte dierenliefhebber zou er geen seconde over nadenken, denk ik en hoop ik.

Wilde het feit alleen wel ff vermelden..

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:23

Idd Chubby..

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:24

Ook ik zit hier even sprakeloos......

Hoe kun je hem nou vergeten :? en bij mij rijst de vraag waarom je hem uberhoupt hebt
meegenomen als je de hele dag al zo druk bent?

Vind het zo sneu voor het hondje, hopelijk heeft hij niet lang geleden.........

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 10:26

@ Akci, dat staat hier al ergens hoor ;) Vogon kan niet alleen thuisblijven, hij is een sloper en moet dan noodgedwongen in een bench, dan jankt hij de hele boel bijeen en trouwens, hij gaat altijd mee, hij wil ook altijd mee... Ik was niet de hele dag druk enkel waren we wat laat vertrokken omdat mijn paard een ongelukje had en dan kom je te laat aan en jah...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:27

Janne_BSGFM schreef:
@ Mlies, de vraag die vele mensen hun stellen denk ik is of de eigenaars vd auto het ook gaan geloven dat hun hond aan het stikken was? Wij hadden in elk geval niemand aangeklaagd maar dat is makkelijk gezegd achteraf natuurlijk :n
Janne, op die vraag of het je kun je alleen maar 'ja' antwoorden; een hond in een dichte auto is met dit weer in principe ten dode opgeschreven, hoe springlevend hij er misschien nog uitziet. Op ten duur zal het hem fataal worden, net als jullie arme hondje. Ik zou dus altijd een raam hebben ingetikt, ongeacht hoe hard het hondje nog zou kwispelen, Dat kan niemand je kwalijk nemen.

Ik vind het heel erg dapper dat je hier niet onder stoelen of banken steekt wat er is gebeurd en dat het jullie fout is geweest. Vergissen is menselijk, en daarvan dragen jullie nu het schuldgevoel en het verdriet. Dit is echter zo'n fout die je eens, maar nooit weer maakt. Heel, heel veel sterkte met het verwerken hiervan, dat zal niet makkelijk zijn :\

Mijn gedachten is bij jullie mooie hondje.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:28

Dan stel je pioriteiten van je dieren eerst voorop, en dan jezelf. Als je had geregelt dat je wat later kon starten, had je eerst je zaakjes op orde kunnen stellen. Dus je hond eruit kunnen halen.

Sorry, maar kan het echt niet begrijpen :n

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:28

ik weet niet goed hoe ik hierop moet reageren.....heel knap dat je het hier neer durft te zetten...sterkte....en daar laat ik het maar bij..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:29

Ben echt met stomheid geslagen, hoe kun je in godsnaam je hond vergeten, haast of geen haast?

Als ik zelf een hond in een auto zou zien zitten zonder baas zou ik even er bij blijven staan, wachten en dan de ruit inslaan. Ruit is vervangbaar, hond niet :n

Arm arm beestje, wat moet 'ie er weinig van begrepen hebben :(:)

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 10:29

Later starten kan je hier in Belgie niet meer regelen de dag zelf, daarvoor moet je een5tal dagen op voorhand naar het hogere bestuur bellen om de uren aan te passen, dat was dus zowieso te laat geweest...

@ Nijn, vind die laatste zin sprekend voor Vogon ;( en hij doet me pijn maar misschien maar best ook...
Laatst bijgewerkt door Janne_BSGFM op 24-08-09 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt