Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Vanillia schreef:ifever schreef:En scheelt regering handen vol met geld?? dit is investeren in je eigen land op zeker belangrijk!!!
Dat doen ze dus al door 1 studie te financieren.
) Citaat:Omdat ik mijn kennis wil verbreden en ze dan eerst is wat anders aan moeten pakken, bijvoorbeeld de studenten die het liefst 8 jaar doen over een 4 jarige opleiding! die krijgen namelijk gewoon ook geld, laat ze 4 jaar krijgen per opleiding en de rest uit eigenzak, wedde dat ze het ineens binnen 4 jaar kunnen halen!
Ik doe nu een bachelor van 4 jaar in 3 jaar daar bij zou nog komen dat ik een bachelor van 4 jaa in 2,5 jaar doe of te wel ik doe 5,5 jaar leren ipv 8 jaar dat scheelt ook een klap geld, gun mij het dan ook!! ik haal alles er uit wat er in zit! En vind dus dat ik daar door de overheid best in gesteunt mag worden!
quadripes schreef:@ifever: ik lees in het bericht dat het gaat om een bachelor plus master die gewoon met normaal collegegeld betaald kunnen worden, kortom 1 studie (jij spreekt over twee?). Een bachelor is geen losse studie.
Als je daarna dan nog een halve studie (= bachelor) wilt gaan doen, hoeft de overheid daarvoor toch geen subsidie te geven?

komt tijd komt raad maar ik wordt er gewoon misselijk van zo geweldig is dit land niet! oke andere landen ook niet maar nederland vind alles op de wereld belangrijker dan het eigen land en ze maken veelste veel domme beslissingen.. wil niet zeggen dat ik het weet maar ze moeten is naar nederland zelf luisteren... wilders kwam niet voor niks zo goed met zijn stemmen uit...
* Citaat:en 2 jaar werken is allemaal leuk en aardig, maar dan terug naar een voldige studie?? dat gaat echt niet hoor, zoveel mensen daar mee onder uit zien gaan.. die stap zou ik dus nooit maken, of nu door of jammer genoeg niet meer...
Vanillia schreef:Het lijkt me erg sterk dat je je Bachelor wel haalt en je Master niet, aangezien je Master voor het grootste deel om je onderzoek gaat. Het verdiepen in een deel van de stof die je hebt gehad tijdens je bachelor (juist meer praktisch).
2 bachelors is leuk, maar zonder master ben je eigenlijk nog niks. Je kan wel wat, maar je bent niet écht iets. Je kan een beetje van A, een beetje van B en ook nog een beetje C en D, dat is vaak niet wat ze zoeken in het bedrijfsleven.
en zijn ze vaak juist op zoek naar goede arbeidskrachten die zich nog kunnen ontwikkelen. 
Citaat:Bachelor en master, wat houdt dat in?
Opleidingen in het hoger onderwijs zijn onderverdeeld naar bachelor- en masteropleidingen. Gewoonlijk volg je eerst een bachelor (voorheen: hbo-opleiding), waarna je ervoor kunt kiezen je verder te verdiepen met een masterfase (voorheen: universitaire graad).
Waarom een bachelor-masterstructuur?
De Europese onderwijsministers hebben afgesproken om de opleidingen in het hoger onderwijs in Europa beter vergelijkbaar te maken. Heel Europa krijgt daarom een gelijkvormig onderwijssysteem dat bestaat uit twee fasen: een bachelorfase en een masterfase. Als je in Nederland bijvoorbeeld een bachelordiploma economie behaalt, heb je ongeveer dezelfde kwalificaties als iemand die dat diploma behaalt in Engeland of Frankrijk.
In het kader van de bachelor-masterstructuur volgt Hogeschool INHolland het internationaal gestandaardiseerde European Credits (voortgekomen uit het European Credit Transfer System, ECTS).
Wat zijn de voordelen?
Als je studeert, heb je in de nieuwe structuur meer keuzemogelijkheden: het bachelordiploma geeft toegang tot een breed aanbod aan masterstudies in binnen- en buitenland. Omdat de diploma's internationaal beter vergelijkbaar zijn, is het ook veel gemakkelijker om bijvoorbeeld een tijdje in het buitenland te gaan studeren.
Ook na je studie geldt dat voordeel: je kunt gemakkelijker in het buitenland aan het werk met je Nederlandse diploma.
Welke titel krijg ik na mijn afstuderen?
Als je bent afgestudeerd aan een hbo-opleiding, mag je jezelf bachelor noemen. Daarnaast blijven de Nederlandse titels bc. (baccalaureus) of ing. (ingenieur) bestaan.
Wanneer kom ik in aanmerking voor een masteropleiding?
Als je je bachelordiploma hebt gehaald, kun je kiezen voor een vervolgopleiding tot master. Dat kan aan verschillende hogescholen. Je kunt met een hbo-bachelordiploma ook doorstromen naar een masteropleiding aan een universiteit. In veel gevallen moet je dan wel eerst met succes een 'overgangsprogramma' (deficiëntie- of schakelprogramma) afronden.