De harde waarheid.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lijntje87

Re: De harde waarheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:10

Tja als het zo simpel was..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:10

Tja, de overheid heeft blijkbaar andere prioriteiten. Belachelijk zeker...
Personeel tekort, daar geloof ik niet in, ze willen er alleen geen geld voor vrij maken.
In de toekomst gaat het alleen maar erger worden met de vergrijzing.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:11

lijntje87 schreef:

ja ik weet dat mopperen als medewerker het makkelijkst is,maar helpen doe het niet

dan denk ik: ga weg uit de zorg , of onderneem stappen.....of tja..mopper niet...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:12

En dat scheelt mij weer typen, dankjewel Daiwa.
Spendeer eerst maar eens een paar weken in zo'n cel en zie dan of de gevangenis daadwerkelijk beter is dan een bejaardentehuis. Want ik kan je garanderen dat de gevangenis écht geen pretje is en de persoon die bovenstaand geschreven heeft, heeft dit ook zeer zeker niet meegemaakt.

lijntje87

Daphna schreef:
Tja, de overheid heeft blijkbaar andere prioriteiten. Belachelijk zeker...
Personeel tekort, daar geloof ik niet in, ze willen er alleen geen geld voor vrij maken.
In de toekomst gaat het alleen maar erger worden met de vergrijzing.

En de griep straks... die slaat toe in de zorg met name.
Ben benieuwd hoe dat aangepakt wordt als 50 % ziek is, misschien dat iemand dan eindelijk eens zijn ogen open doet.

Olikea

hmmm. dubbel gevoel.. Ik werk in de zorg, en ik weet dat je soms gewoon te weinig tijd hebt voor mensen..
En dat er steken blijven liggen..
maar dat neem ik mezelf niet kwalijk.. ik doe wat ik kan, en ik werk als een paard..

Helaas is er gewoon veel te weinig geld voor de zorg..
Maar met de vergrijzingsgolf kunnen ze het niet blijven negeren van bovenaf.. er moet gewoon meer geld komen.

Tatiane

En maar roepen...

Mijn grootmoeder heeft haar laatste vijf jaar in een rusthuis gezeten, ik heb haar nooit zo gelukkig gezien. Heel andere vrouw geworden, helemaal open gebloeid. Er werden super veel activiteiten georganiseerd, van wafelenbak tot bloemschikken tot schilderen... Eten was tip top in orde, verpleging net hetzelfde. Mijn grootmoeder was daar enorm graag!

Over één kam scheren heeft geen zin..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:13

We moeten blij zijn dat er een plaats is voor oude mensen in ons land.
In andere landen worden oudere mensen verstopt in een kamertje van het huis.
In Indonesië werd je moeder vroeger bij de rivier achtergelaten om te sterven.

Als er geen verzorgingstehuizen bestonden,was je genoodzaakt zelf voor je ouders te zorgen, dan was er nog minder tijd voor ze,aangezien je zelf ook moet werken.

En denk eens aan de volgende dingen:
Er worden bingo-avonden verzorgd
Er worden uitstapjes,boottochtjes en dierentuinbezoekjes georganiseerd
Er zijn brei-middagen , computercursussen enzovoorts aangeboden...

Iemand die in de zorg werkt,moet zorgen dat er op 1 avond zo'n 8 mensen gewassen,omgekleed en in bed gebracht worden.
In een gemiddeld verzorgingstehuis zitten wel 30 of meer mensen.

En bovenal, als je je er zo aan stoort, waarom ben je dan zelf geen vrijwilliger?

(met 'je' bedoel ik niemand in het speciaal,alleen de mensen die zich aangesproken voelen :) )

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:13

Gelukkig zijn er ook goede bejaarden/verzorgingstehuizen.
Ik heb bij 1 gewerkt waar de ouderen dagelijks vers brood met beleg krijgen, 's middags een lekkere (echt lekker ik at regelmatig zelf mee) warme hap met soep voor en een toetje na.
Elke dag lekker douchen en 3 keer per dag koffie en ze kunnen zelf in de winkel beneden andere spulletjes halen of bestellen.
Ik ben er echt trots op dat het ook zo kan gaan en zou als het nodig is het geen probleem vinden als mijn ouders er heen zouden moeten.
Ze hebben elk een eigen kamer mooi ingericht met hun eigen meubeltjes, en voor de echtparen hebben ze grotere kamers, niemand moet verplicht zijn kamer delen.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:14

Ik lees dittotaal niet als een steek richting de zorg.
Juist niet.
Die lopen de benen onder de kont vandaan.
Maar krijgen niet meer geld en daardoor ook niet meer personeel.
Dus is er gen tijd voor zorg zoals het zou moeten.
Niet door het personeel,maar door onze regering, die zelf wel hun prive verpleeghuis hebben als het dadelijk zo ver is.

Het is wel een steek richting de gevangenis.
daar waar misdadigers dagelijks naar buiten kunnen.
Meedere keren per dag goed eten.
Een dokter hen meteen onderzoekt als ze willen.
En niet met meerdere in een cel zitten en de tv moeten delen.
En dat hebben ze verdient omdat ze crimineel zijn,
andere hebben beroofd, mishandeld of verkracht.

Wat voor misdaad heeft oma gedaan?
Ze heeft namelijk een zwaardere straf.

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:16

De tekst is pakkend en goed bedacht! De link van bejaardentehuis en gevangenis is grandioos en zet je wel even aan het denken. Als ik de tekst lees ga ik er wel vanuit dat je niet praat over het verplegend personeel maar over de overkoepelende organisatie daarboven (die grof geld vangen waarschijnlijk) en de overheid ( die gratis cellen en eten verstrekt). Tuurlijk is er nog wel een verschil tussen gevangenis en een zorgcentrum maar deze mail is toch gewoon om ons aan het denken te zetten...

Zo zijn er nog veel meer dingen die niet goed geregeld zijn of krom in elkaar zitten. Helaas is dit kennelijk onvermijdelijk. Maar op bepaalde andere zaken mag de overheid best bezuinigen, dan kunnen ze dat voor de zorg gebruiken. Maarja het is allemaal niet zo simpel blijkbaar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:18

vorame schreef:
Juist niet.
Niet door het personeel,maar door onze regering, die zelf wel hun prive verpleeghuis hebben als het dadelijk zo ver is.

ja zo las ik m dus ook

het is schandalig dat " boeven" maar een luxe leventje krijgen....
en mensen die daarover mopperen dat het niet zo goed is in de gevangenis: tja sorry maar net goed, je zit niet voor niks in de gevangenis en je moet een boete-zit doen,dat hoort geen luxe te zijn :n

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:19

Ik begrijp niet waarom de TS aangevallen wordt, ik denk dat ze juist erg blij is met de mensen die in de zorg werken voor het weinige geld wat er te verdienen valt. Ze is ontevreden over het beleid ze zegt niet dat mensen die in de zorg werken het slecht voor hebben met de ouderen.

lijntje87

ikdoemaarwat schreef:
lijntje87 schreef:

ja ik weet dat mopperen als medewerker het makkelijkst is,maar helpen doe het niet

dan denk ik: ga weg uit de zorg , of onderneem stappen.....of tja..mopper niet...

Denk je dat dt niet gebeurd!

En ik mopper niet, maar ik reageer op het bericht.
Ben dol op het werk in de zorg. met alle nadelen er aan vast

Anoniem

Van je verhaal klopt echt heel veel niet. Waar kom jij aan die wijsheid over gevangenissen? Jij maakt het echt mooier als dat het is. Ga er zelf maar een maand zitten dan piep je wel anders.

En ik werk ook in de zorg. Nu in de gehandicaptenzorg en voorheen altijd in de ouderenzorg. Jij praat wel erg makkelijk over ons verzorgenden he? Neem dit voorbeeld eens: 24 bewoners, 4 verzorgenden. Geen 1 van de bewoners is in staat om iets zelf te doen. Dus sochtends iedereen douchen/aankleden. Dan moeten ze allemaal nog eten en drinken en dat moet voor 1 uur gebeuren want dan komt de lunch ( wat overigens wel via een keuzemenu is). Draai zelf eens een dagje mee en dan weet je dat je prioriteiten moet stellen! Want niet de stofwolken onder bed zijn belangrijk nee het is belangrijker dat je moeder eten krijgt.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:20

tantjeuh schreef:
En maar roepen...

Mijn grootmoeder heeft haar laatste vijf jaar in een rusthuis gezeten, ik heb haar nooit zo gelukkig gezien. Heel andere vrouw geworden, helemaal open gebloeid. Er werden super veel activiteiten georganiseerd, van wafelenbak tot bloemschikken tot schilderen... Eten was tip top in orde, verpleging net hetzelfde. Mijn grootmoeder was daar enorm graag!

Over één kam scheren heeft geen zin..

Jij maakt mij blij, top!

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:21

vorame schreef:
dat is 1 uurtje per dag
meerdere keren per dag het is dat ze van het geld wat ze krijgen van familie of wat ze verdienen wat lekker dingen kunnen kopen anders krijgen ze alleen maar vies voer
als dat waar was zat mijn zus nu niet met een voet waar ze geen gevoel meer in heb ze heeft 3 weken moeten wachten tot ze eens onderzocht werd blijkt toch ernstig te zijn
ligt aan de gevangenis waar ze eerst was zat ze gewoon met nog iemand op de cel
mijn zus zit daar vanwege een loverboy is ze nu ook een crimineel
zou maar eens verder verdiepen met wie wat daar zit

mijn oma's hebben het toch echt beter gehad als me zus!!!!!!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Daiwa op 07-08-09 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Hier in mijn dorp zit een geweldig bejaardentehuis, ze hebben mijn oma een prachtige laatste dag kunnen bezorgen. Ernstig dement (alzheimer), maar ze had niets te klagen. Gezellig met andere vrouwtjes van haar leeftijd kletsen over elke vijf minuten hetzelfde onderwerp. Ze sloeg de verpleging en verzorging in ieder geval niet, zoals ze bij haar dochter wel deed.

Ik vind het heel erg dat je alles meteen over één kam scheert, je zou zelf eens in zo'n huis moeten werken. Volgens mij is het waanzinnig dankbaar werk, en wordt het merendeel echt met liefde verzorgd. Liefde die ze van hun kinderen tekort krijgen, want die hebben het te druk met werk of hun eigen kinderen.

Misschien toch eens kijken naar een ander verzorgingstehuis?

vorame

breezy, dit gaat niet over het personeel in de zorg.
Maar over het beleid in Den Haag, waar hun liever geld aan kwijt willen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:22

Daphna schreef:
Ik begrijp niet waarom de TS aangevallen wordt, ik denk dat ze juist erg blij is met de mensen die in de zorg werken voor het weinige geld wat er te verdienen valt. Ze is ontevreden over het beleid ze zegt niet dat mensen die in de zorg werken het slecht voor hebben met de ouderen.

Prima,maar plaats dan een verhaal dat klopt :roll:
Ik bedoel, 1 keer per 14 dagen naar buiten... Klopt niks van.
En zo wel meer dingen die van geen kanten kloppen,ook de leuke dingen voor ouderen zijn allemaal weggelaten.

Als je je gal wil spuwen,prima, maar spuw dan wel het goede.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:23

Iedere gevangenis is ook anders he.. In haarlem hebben ze geen toilet maar een emmertje... :P

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:24

Dan heeft mijn oma het beter getroffen. de ene dag wordt ze gewassen en de andere dag gedouched. Heeft elke dag schone kleren aan. Het eten is goed en er wordt van alles georganiseerd.
Ze krijgt dagelijks bezoek van haar kinderen en kleinkinderen.

Maar de overheid.... Tja, kan er weinig overzeggen. Ik denk idd dat ze op de verkeerde manier bezuiningen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:25

Tinks schreef:
De tekst is pakkend en goed bedacht! De link van bejaardentehuis en gevangenis is grandioos en zet je wel even aan het denken. *knip* .

Goed bedacht?
Er klopt gewoon he-le-maal niks van :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:26

vorame schreef:
Juist niet.

Mijn vriend zit in de gevangenis en hij komt nooit buiten of bedoel je een cel in de open lucht? Mijn vriend koopt ( hij krijgt het niet) eten wat 4/5/6 maanden over de datum is. Kleding wassen? Ja dat gebeurt voor je maar je kleding krijg je alleen nooit terug. De dokter? De jongen die naast mijn vriend zat leeft niet meer want de dokter kon pas na 5 weken komen, mijn vriend zit met meerdere in de cel en de televisie? Daar betalen ze allemaal wekelijks voor. Zeik niet! En al helemaal niet op de zorg anders ga je zelf maar voor je familie zorgen als het allemaal beter kan! Ik werk me helemaal kapot! Tussen 8.00 en 12.00 heb ik al 8 mensen gedoucht en aangekleed en ze eten gegeven en erg he als ik dan ook eens pauze wil!

En niet elke gevangene heeft iemand berooft, verkracht of vermoord hoor! Ik hoop echt van harte dat je er zelf eens terecht komt dan piep je wel anders

Wildgirl

Re: De harde waarheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:27

Maar breezy, wil je dan beweren dat jouw vriend voor niets in de gevangenis zit?