Bij je partner intrekken, hoe deed jij dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:49

[quote="Tamara/]
Ook een Woerdenaar dus, dat is grappig! Dat is inderdaad nog geen steenworp afstand bij elkaar vandaan... Sterker nog, dan woon je ook heel erg dicht bij mij, ik woon in die paarse flat vlakbij het winkelcentrum ;)

[/quote]

Mooi paars is niet lelijk _O-

Veel plezier met samenwonen meid :j

Blackje

Re: Bij je partner intrekken, hoe deed jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:03

Ik trek dan wel niet bij mijn partnet in, we hebben samen een huis gekocht.
Maar ik zou inderdaad een samenlevingscontract opstellen.
De hypotheek staat natuurlijk op zijn naam, maar ga jij daar aan mee betalen? Huur oid? Misschien is het handig om ook zoiets vast te laten leggen, voordat je jaren meebetaald en als het straks stuk loopt hij alles houd en jij met lege handen staat :)

veel plezier!

Tamara

Re: Bij je partner intrekken, hoe deed jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 15:11

Bedankt voor je reactie! Daar zullen we ook zeker wel afspraken over maken want ik wil idd niet met lege handen staan nadat ik jaren meebetaald heb aan een huis wat niet van mij is. :) Geen idee wat we gaan doen, zo ver zijn we nog niet :D

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:14

Ik heb mijn flatje nog 3 maanden er naast gehouden. Maar kwam er niet meer. Na 3 maanden hebben we opgezegd en zijn we mijn spullen daar gaan verhuizen. Het ging erg goed. Ik dacht bij mezelf van tja als het mis gaat vind ik nog wel een keer iets opnieuw. Woningbouw kan je dan niet op rekeningen dan ben je afhankelijk van particulier huren. Maar je gaat er van uit dat het niet nodig zal zijn denk ik?

Daarnaast mijn vriend had ook al de koopwoning. Die is ook gewoon nog steeds van hem. Hij draagt ook de lasten er van en ik betaal boodschappen en soms telefoon en we doen leuke idngen van mijn geld. Eerlijk verdeelt.

Kwa spullen in huis hebben we om en om betaald en ongeveer hetzelfde bedrag geinversteerd en de bonnen bewaard van de spullen. Gaan we ooit uit elkaar neemt de gene de spullen mee die hij / zij betaald heeft.

We hebben ook nog gewoon ieder onze eigen rekening. Geen gezamelijke.

Wij zijn nu 2,5 jaar verder en ik heb geen dag spijt dat ik verhuisd ben en mijn leven meegenomen heb hier naar toe. En we doen het goed samen. Dus hoop dat we nog heel lang zo door gaan en nooit uit elkaar gaan.

Wel hebben we afgesproken dat als we een volgend huis gaan kopen het wel op 2 namen komt. Ook zijn we nu aan het regelen hoe we het doen als 1 van ons 2 iets overkomt hoe het dan verder moet met huis en spullen. Doe je dat niet gaat het altijd naar ouders.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:22

Kostolany schreef:
Wel hebben we afgesproken dat als we een volgend huis gaan kopen het wel op 2 namen komt. Ook zijn we nu aan het regelen hoe we het doen als 1 van ons 2 iets overkomt hoe het dan verder moet met huis en spullen. Doe je dat niet gaat het altijd naar ouders.

Klopt, wij hebben dit in ons samenlevingscontract geregeld. Als een van ons komt te overlijden, gaat alles naar de andere :)
Ook hebben we een overlijdingsrisico verzekering bij de hypotheek genomen, maar denk niet dat dat kan als het huis op 1 naam staat .