mag een makelaar dit doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:23

Lynn_Nikita schreef:
maar als ik een bod doe, en hun vinden het te weinig, kunnen ze toch ook een tegenbod doen, en dan maar heel weinig zakken?
Zo is het toch ook duidelijk??

Nee, want dan zijn ze in onderhandeling en mogen ze niet ook met een ander in zee gaan. Aangezien er anderen zijn die (wellicht) ook een bod gaan doen, willen ze dit risico waarschijnlijk niet nemen.

Ik zou een bouwkundig keuringsrapport erbij willen en de prijs daar vanaf laten hangen en anders het huis laten schieten.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:33

@TS: je hebt pb voor een bedrijf dat alle soorten keuringen doet m.b.t. huizen.
Wij hebben ook een keer iets dergelijks op het oog gehad, en door hen een bouwtechnische keuring laten doen. Op grond daarvan was ons lage openingsbod wel gerechtvaardigd want er bleek veel werk + kosten aan, zoals ook het dak, maar ook zaken die niet zo zichtbaar waren (nog steeds jammer dat dat niet doorging, grote loods, grenzend aan paardenweiland, alleen rijksweg te dichtbij). Zo'n keuring is ook geldig voor Nationale Hypotheek Garantie.
Je betaalt wel de kosten van de keuring maar wij waren blij dat we dat toch hadden laten doen, bij het volgende huis kijk je toch kritischer rond.

XoNo

Re: mag een makelaar dit doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:07

Vereniging eigen huis doet ook bouwkundige keuringen :j

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:16

En opeens kan het wel he wat een oetl*l zeg. Gelukkig dat je moeder even belde ;) soms helpt dat dat blijkt maar weer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:18

iki zeg slechts een ding.......... alles schriftelijk documenteren.........

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:25

Wij hebben ook net een huis gekocht en bouwtechnisch onderzoek laten doen. Ik kan je dat zeker aanraden !!

Wij hebben ook een stuk dak opnieuw laten bedekken, dit is een stuk van (geschat) ongeveer 2 meter breed bij zo'n 7-8 meter lang en koste ons ruim 800 euro incl btw :)

Misschien dat dat je een richtlijn geeft.
Overigens is de makelaar volgens mij verplicht om het bod door te geven, maar volgens mij mogen ze het wel afslaan zonder een tegenbod te doen.
Succes!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 18:14

ik wil ook bouwtechnisch onderzoek laten doen, heb ik bij dit huis ook gehad, altijd handig

ik wacht maandag telefoontje van dakdekker af, en kijk wat hij zegt. Hij komt in elk geval een offerte maken en dat wil ik meenemen bij de biedingen

@ blackie ik hoef het dak niet te laten bedekken, al het houtwerk is wlecht en moeten nieuwe pannen op, en dat gaat ongeveer 10.000 kosten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 18:17

hij heeft mij moeder teruggebeld en zei tegen haar dat hij meende dat dit het eindbod was ( erg onlogisch van hem, wie begint er nu met een eindbod??)

er waren in elk geval nog andere mensen, kennissen van verkopers, en hij wacht dat ook even af
wij zijn in elk geval de eerste echt gerintreseerden via de makelaar

ik wacht maandag even af en als ik weet wat het dak gaat kosten kan ik een ander bod doen

Moeder heeft hem ook gemeld die andere partij in te lichten over de boktor en de staat van het dak, want anders kwam zij er wel achter wie dat was en deed zij het, als hun het huis gekocht hadden en kregen de verkopers nog problemen aangezien dat een verborgen gebrek is

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:50

Dit huis is dus onlangs nog van eigenaar gewisseld?

Je kan heel eenvoudig achterhalen voor wat voor bedrag hij van eigenaar gewisseld is! Dan kan je meteen kijken hoe betrouwbaar je makelaar is. Enige wat je nodig hebt is het adres en postcode maar die weet je natuurlijk wel.

Er is een telefoonnummer wat je kan bellen en die geven je dan alle informatie moet je geloof ik wel voor betalen paar euro dacht ik echt niet meer. Toen wij gingen verhuizen hebben we dat ook gedaan. Leuke eye opener!

Dacht dat het gewoon van het kadaster zelf was dat nummer.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:36

Lynn_Nikita schreef:
ik wil ook bouwtechnisch onderzoek laten doen, heb ik bij dit huis ook gehad, altijd handig

ik wacht maandag telefoontje van dakdekker af, en kijk wat hij zegt. Hij komt in elk geval een offerte maken en dat wil ik meenemen bij de biedingen

@ blackie ik hoef het dak niet te laten bedekken, al het houtwerk is wlecht en moeten nieuwe pannen op, en dat gaat ongeveer 10.000 kosten

Ah dat scheelt idd even..
Succes!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:40

@TS neem een onafhankelijk adviseur in dienst! dat hebben wij ook gedaan ben nog nooit zo blij geweest, hij zorgde voor alles, bouwkundig rapport, je kosten berekening, het bieden hij regeld je hypotheek! (wat overgens echt heel goed ging wij hebben er redelijk veel afgekregen terwijl het huis echt voor de waarde te koop stond)

linkje van ons onafhankelijk adviseur, maar hij zit wss te ver voor jou maar mss is er zo iemand bij jou in de buurt? je bespaart zoveel kosten met zo iemand! ik heb alleen maar goede ervaringen gehoort!

http://www.bumps.nl/

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 11:04

kirri schreef:
@TS neem een onafhankelijk adviseur in dienst! dat hebben wij ook gedaan ben nog nooit zo blij geweest, hij zorgde voor alles, bouwkundig rapport, je kosten berekening, het bieden hij regeld je hypotheek! (wat overgens echt heel goed ging wij hebben er redelijk veel afgekregen terwijl het huis echt voor de waarde te koop stond)

linkje van ons onafhankelijk adviseur, maar hij zit wss te ver voor jou maar mss is er zo iemand bij jou in de buurt? je bespaart zoveel kosten met zo iemand! ik heb alleen maar goede ervaringen gehoort!

Ik HEB al een aanlkoopmakelaar
dat is toch hetzelfde?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 11:05

Tinks schreef:
Dit huis is dus onlangs nog van eigenaar gewisseld?

Je kan heel eenvoudig achterhalen voor wat voor bedrag hij van eigenaar gewisseld is! Dan kan je meteen kijken hoe betrouwbaar je makelaar is. Enige wat je nodig hebt is het adres en postcode maar die weet je natuurlijk wel.

Er is een telefoonnummer wat je kan bellen en die geven je dan alle informatie moet je geloof ik wel voor betalen paar euro dacht ik echt niet meer. Toen wij gingen verhuizen hebben we dat ook gedaan. Leuke eye opener!

Dacht dat het gewoon van het kadaster zelf was dat nummer.

dat is afgelopen jaar geweest
toen was de VP ook meer, ik meen 129.000-
en het zo verkocht zijn voor 115.00-
Nu is de vp 116.000

We gaan straks weer naar de aankoopmakelaar en ik heb eindelijk een dakdekker te pakken gekregen, nu kijken of die vanavond of morgenavond kan

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:28

Lynn_Nikita schreef:
kirri schreef:

Ik HEB al een aanlkoopmakelaar
dat is toch hetzelfde?

Nee dat is helemaal niet hezelfde :) en ja ik las dat je een aankoopmakelaar had ;)
een onafhankelijke hypotheekadviseur, weet heel goed de verschillen tussen bepaalde banken wat beter op het moment is en op langer termijn. Wat het belangrijkste is hij zit niet VAST aan 1 bank van wie hij hypotheken verstrekt, van elke bank die er is kan hij een hypotheek verstrekken hij verglijkt met jou en je partner(?) wat het beste bij jullie past! hij probeert je dus niet het duurste aan te smeren, een aankoopmakelijk zit vaak vast bij 1 enkele bank, probeert je vaak duurder uit te laten komen zodat hij extra provicie krijgt. Tevens proberen ze je een tophypotheek aan te smeren een onafhankelijk iemand doet dit niet *let wel op dit zijn mijn persoonlijke ervaringen!* en van personen om mij heen! hoop dat ik het zo een beetje begrijpelijk heb uitgelegd!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:43

kirri schreef:
Nee dat is helemaal niet hezelfde :) en ja ik las dat je een aankoopmakelaar had ;)
een onafhankelijke hypotheekadviseur,

Ik zou niet precies weten wat een hypotheekadviseur hiermee te maken heeft? Dit is echt een makelaarskwestie.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:52

Fijn dat je nog een dakdekker te pakken hebt gekregen!
Ik wou net typen dat er zeker zijn die geen bouwvak hebben, wij zelf ook niet ;)