Op vakantie zonder vriend(in)...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:43

Hoihoi
Mijn vriend vertrekt morgen voor 8 dagen met zn vriende (14 jongens :+ ) naar Turkye!
Dit doet hij al 4 jaar en wij zijn 2 jaar samen!
Natuurlijk ga ik hem missen maar ik ga echt niet elke dag schrijven enzo, als hij zich laat horen 1x per dag of in 2 dagen vind ik het best, hij is nu nog jong en hij moet er lekker van genieten hij werkt er hard genoeg voor! En ik ben tevens dit jaar druk bezig met Ponykamp enzo dus.

Vorig jaar ben ik met vriende geweest terwijl hij ook op vakantie was!
Niet echt moeite mee gehad.
Dit jaar gaan we ook nog met zn viertjes hij, ik en nog een stel dus dat maakt het gemis meer dan goed!

Maar ik vind dat je ieder gewoon je eigen leven moet kunne leiden, en er lekker van genieten nu je nog jong bent en veel vakantiedagen hebt!!

Anoeska

Re: Op vakantie zonder vriend(in)...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:49

Missen is natuurlijk ook prima. Logisch dat je een paar keer per dag denk 'Wat zou hij aan het doen zijn?' of dat je 's avonds in bed bedenkt dat het samen toch gezelliger is'. Maar daarna gaat de dag wel gewoon weer verder hoor. Als je zonder man niet meer functioneert, vind ik dat echt niet normaal.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:34

Mijn vriend gaat regelmatig zonder mij op vakantie (tot nu toe ieder jaar).
In het eerste jaar dat we samen waren is hij zelfs 2 keer geweest.
Ik vind het niet zo heel erg leuk omdat ik hem dan vreselijk mis. Maar ik laat hem wel gaan, want ik weet dat het toch wel goed zit tussen ons. Dat zou hij andersom ook doen.
Ik heb in die tijd dat hij weg is wel contact met hem via sms :) .

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:14

Ik vind ook dat mensen daar zoveel te dramatisch over doen. Ik ben ook 16 dagen met mijn ouders en broer op vakantie geweest en natuurlijk heb ik hem wel gemist, maar het is niet dat ik alleen in een hoekje zat te huilen :') Op vakantie ga je net om even van alles weg te zijn en tijd voor jezelf te hebben, die tijd moet je dan niet verspillen door zo dramatisch te doen over het feit dat je je vriend(in) een paar dagen moet missen. Je hebt achteraf toch genoeg tijd om elkaar te zien, dus je kan beter het beste maken van je tijd "alleen".

En daarbij is een paar dagen van elkaar weg zijn alleen maar gezond, vind ik dan :)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:49

Misschien hebben die stelletjes teveel Temptation Island gezien? ;)
& Ga anders gewoon met zn 2en op vakantie, is het probleem ook opgelosd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:52

Ach elkaar missen is natuurlijk wel goed, maar zó erg :') Meiden (én hun vriendjes) die zich zo gedragen veroorzaken bij mij vaak een lachstuip. Vraag me echt af of sommigen geen leven meer hebben buiten vriend(in)lief om. Maargoed, dat is mijn mening dan weer.

Wat iemand hier zei over (geen) vertrouwen lijkt me ook een goede optie. Dus dan maar claimen claimen en nog eens claimen in de hoop dat het niet mis gaat... Denk dat het juist averechts gaat werken :o

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:06

Je hebt missen en je hebt missen... Te ver missen is gewoon voor iedere dag een briefje en kado'tje meegeven, maar hem gewoon missen omdat ie er niet is, is na mijn inziens normaal. (en ook wel een beetje raar als je hem helemaal niet zou missen).

Ik zou me iig niet zo hysterische gedragen, en alleen vragen of ie een kado'tje voor me meeneemt :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:07

Joosiien schreef:
Misschien hebben die stelletjes teveel Temptation Island gezien? ;)
& Ga anders gewoon met zn 2en op vakantie, is het probleem ook opgelosd.

Ah, temptation island, fantastisch programma vind ik dat!

Mijn vriend gaat ook altijd met z'n vrienden op vakantie, ik ben geen vakantie mens, blijf liever thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:31

mijn vriend werkt offshore en is 2 weken op zee en 1 a 2 weken thuis.. en ik vind dat eigenlijk wel lekker. heb 2 weken lekker ruimte en tijd helemaal voor mezelf alleen, je mist elkaar iedere maand natuurlijk wel tijdens die weken en als ie dan thuis is, is het feest :D

ik ben ook nog met een vriendin alleen op vakantie geweest, dus deze maand zagen we elkaar maar 6 dagen ofzo :+

(mag nie klagen hoor hij is afgelopen half jaar wel thuis geweest)

maar goed.. uhmm the point dus van het verhaal.. :D
tuurlijk mis je elkaar, maar om nou een rotvakantie te hebben.. :') :+

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:19

mijn vriend is ook iets van 10/12 dagen weg op vakantie,
maar nog maar 1 sms gehad hoor.

hij heeft hard gewerkt en is nu gewoon op rust (zondermijngezeur ook dus hihihi :Y) )

tja in bed is het wel even missen, maar overdag alsnog genoeg te doen hoor!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:31

Ik mis m'n vriend wel op vakantie maar waarom zou ik hem tegen houden als hij lekker vakantie wil vieren met z'n vrienden? Kom op zeg het zijn maar 12 hele dagen. :') Wat zijn nou 12 hele dagen in één jaar? In mijn ogen niks. Laat hem lekker gaan en tot rust komen. :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:35

:= Stiekem heb ik ook wel even gegrinnikt om dit verhaal ;)

Mijn vriend is zondag voor 14 dagen met 5 vrienden in een camper richting Spanje vertrokken :) Ik ben zelf dit jaar 22 dagen met mijn ouders en 2 tantes naar Thailand geweest :D Natuurlijk mis ik hem, en hadden we ook graag samen op vakantie gewild, maar dat zit er helaas even niet in dit jaar aangezien het geld mij niet op de rug groeit :P

Vorig jaar had ik mijn vakantie al geboekt voor ik wat met mijn vriend kreeg, uiteindelijk kwam het er op neer dat we elkaar 5 weken niet zouden zien. Toen heb ik hem wel 5 kaartjes en 2 kleine cadeautjes meegegeven, voor elke week 1, maar niet met romantische zoetsappige dingen erin ofzo :P Gewoon iets liefs kleins :) Omdat we allebei graag samen op vakantie hadden gewild maar ik al 4 weken wegging, en hij nog 2 weken met vrienden.

Ik vraag me wel eens af hoe die meisjes uit de openings post het gaan overleven als hun vriend een half jaar stage wil lopen in het buitenland :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:37

Mijn vriend is nu ook op vakantie met vrienden, komt zondag thuis. Heb hem zeker wel gemist, maar niet zo overdreven dat niet meer functioneerde. Heb gewoon de dingen gedaan die ik altijd doe, en om de 2/3 dagen hem gebeld. Wel elke dag min 1 smsje, gewoon om op de hoogte te blijven.

Volgend jaar moet vriendje ook op uitzending, dan is hij 3-4 maanden weg. In vergelijking daarmee is die 10 dagen nu dus peulenschil!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:01

Ik zou het helemaal niet erg vinden als mijn vriend op vakantie zou gaan. Zou hem persoonlijk nog uitzwaaien ook. Ga maar! Maak ik mij niet druk om. Hij komt wel weer thuis. :D

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:16

Hahaha, same here! Wordt zelfs bijna aangemoedigd! :P

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:34

Jetske schreef:
Ik mis m'n vriend wel op vakantie maar waarom zou ik hem tegen houden als hij lekker vakantie wil vieren met z'n vrienden? Kom op zeg het zijn maar 12 hele dagen. :') Wat zijn nou 12 hele dagen in één jaar? In mijn ogen niks. Laat hem lekker gaan en tot rust komen. :)

Anderzijds... waarom doe je dat niet samen? Of kan je als vriendin/vrouw niet mee met de vriendengroep?
Mijn man en ik zouden het allebei niet in ons hoofd halen om zonder elkaar op vakantie te gaan, puur omdat we weten dat we dubbel zoveel lol hebben als we de ervaring samen kunnen delen. (en dat wil niet zeggen dat je zonder partner dus geen leuke vakantie zou hebben, maar met is het gewoon vele malen leuker in onze ogen)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:18

Mijn vriend en ik zijn ook beiden apart op vakantie gegaan. Eerst ging ik twee weken weg. Toen ik thuis kwam moest hij elke dag werken waardoor we elkaar niet konden zien. Toen ging hij op vakantie voor een week en zo hebben we elkaar een maand niet gezien. We zijn nu vier maand samen, dus dan is die ene maand best wel lang voor zo'n periode.

En ja, daar zag ik dus best wel tegen op. Maar of ik die maand nou echt als een rotperiode heb ervaren.. Nee, dat absoluut niet. Ik ben hem juist alleen maar meer gaan waarderen. Je weet pas echt wat je hebt als het er niet is. Achteraf viel het best mee, ik heb hem natuurlijk gemist, maar het is soms juist goed om elkaar eventjes niet te zien. Om hem na die maand weer te zien werd alleen nog maar leuker!

Daarnaast, op vakantie gaan is voor mij even lekker uitrusten. Niks moeten, even weg van alles. Hartstikke gezond dus. Dan moet je je er ook maar bij neer kunnen leggen dat je bepaalde mensen niet ziet en in dit geval dus je vriend. Mijn vriendinnen zijn even belangrijk voor me als mijn vriend. Die mis ik natuurlijk ook allemaal, wel anders, maar goed het gaat om het idee.

Komop, relax. Er zijn 365 dagen in een jaar, dan maakt die periode van 14 dagen (gemiddeld genomen) ook niks meer uit toch? Nog zo'n 350 dagen over om elkaar helemaal plat te knuffelen. ;)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:21

odetteke schreef:
Jetske schreef:

Anderzijds... waarom doe je dat niet samen? Of kan je als vriendin/vrouw niet mee met de vriendengroep?
Mijn man en ik zouden het allebei niet in ons hoofd halen om zonder elkaar op vakantie te gaan, puur omdat we weten dat we dubbel zoveel lol hebben als we de ervaring samen kunnen delen. (en dat wil niet zeggen dat je zonder partner dus geen leuke vakantie zou hebben, maar met is het gewoon vele malen leuker in onze ogen)

Het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan hoe oud je bent. Jij spreekt al over je man. In mijn ogen is het heel normaal om elk jaar met je man op vakantie te gaan.

Een meid van 15/16/17/18 woont waarschijnlijk nog thuis en gaat vaak nog met ouders + broers/zussen op vakantie. Dan is het niet erg vanzelfsprekend dat je vriend meegaat op jullie vakantie als gezinnetje.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:40

ik ga graag met mijn vriend op vakantie :j
maar ik heb ook altijd tegen hem gezegd als je eens een weekje met 'de jongens' weg wilt houd ik je niet tegen.
turlijk mis ik hem dan, maar hij komt weer terug ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:46

In de 3,5 jaar dat ik nu samen ben met mn vriend ben ik 3 x een week zonder hem op vakantie geweest en verder ging ie altijd lekker mee :P 2 x op wintersport dat ie niet mee kon en 1 x weekje italië met vriendinnen, nou ging prima hoor! Tuurlijk miste k m wel maar k vermaak me ook zonder hem prima hoor :) En ookal wonen we inmiddels samen k ga regelmatig nog een weekendje naar mn ouders of hij moet weg voor zn werk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:38

odetteke schreef:
Jetske schreef:

Ik zou als vriendin/vrouw niet eens meewillen met de vriendengroep van mijn vriend :D Het is echt heel gezellig hoor, en ik ken ze allemaal ook heel goed, en we doen vaak zat dingen samen. Maar god bespaar me de ellende van met hun een week op vakantie zijn := Vind de verhalen achteraf al leuk genoeg :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:43

Ik vind het leuk en belangrijk om nog een appart leven te hebben. Dus daarom zou ik met vriendengroep eens op vakantie gaan en niet met vriendlief.

Maar als het men man is denk ik dat je sowieso meer samen gaat. Dan zou ik ook meer geneigd zijn om met manlief te gaan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:48

odetteke schreef:
Jetske schreef:

Wat hierboven gezegd is: er is een redelijk verschil tussen man & vrouw, getrouwd, en vriend & vriendin, allebei nog tiener.

Ik vind het ook supergezellig om een keertje de dag door te brengen met mijn vriend en al zijn vrienden, maar een hele vakantie... Nee. Zijn vrienden zijn zijn ding en mijn vriendinnen zijn mijn ding. Als we later zouden trouwen weet ik zeker dat dit voor een stuk wel zal veranderen. Maar ik kan me eerlijk gezegd ook niet inbeelden dat hij het zélf leuk zou vinden als ik er 24/7 bij zou zijn als hij gewoon lekker wil relaxen met vrienden. Ik ben zelf ook heel erg op mijn zelfstandigheid en vrijheid gesteld en ik vind het zelf ook wel leuk om af en toe eens een paar dagen er alleen (met vriendinnen) tussen uit te trekken :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:50

ook getrouwde mensen gaan mee met de vriendengroep hier :) Maar imo is er niet echt een verschil tussen getrouwd of niet := En ik heb het over de leeftijdscategorie 25-35. Alle mannen hebben een vriendin/vrouw, en sommigen kinderen, en ze vinden het gewoon leuk om af en toe met zijn allen weg te gaan :j

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 11:18

Mijn vriend en ik zien elkaar alleen in het weekend door zijn werk en dan ook nog regelmatig een paar weken niet ivm oefeningen. Dat is één van de redenen dat mijn vriend niet meer met zijn vriendengroep op vakantie gaat, hij moet me al zoveel missen het hele jaar door en vindt het veel leuker en fijner om met mij weg te gaan :j Ik ben daar natuurlijk ontzettend blij om en ergens vind ik het ook wel vanzelfsprekend, dat hij in ieder geval wel met mij gaat, als hij zou moeten kiezen tussen 1 vakantie met mij of 1 met zijn vrienden :)