Wel of niet weggooien herinneringen ex?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:41

@Bienotje; als ik jouw reactie lees, dan krijg ik er een beetje een negatief gevoel bij. Maar zo was het helemaal niet bedoelt. Ik vond het alleen heel leuk dat ik een paar jaar geleden de eerste 'liefdesbriefjes' van mijn moeders eerste vriendje aan haar mocht lezen. En haar agenda waarin vrienden en vriendinnen allerlei dingen hadden gezet. Gewoon allemaal leuke dingen. Nou heb ik ook een prima relatie met mijn moeder (en leeft ze ook nog gewoon), en stonden er helemaal geen schokkende dingen in die brieven. Dus het was allemaal gewoon heel leuk om te lezen. Misschien als je moeder / oma echt een schrijnend ongelukkig liefdesleven heeft gehad, dat het dan anders is.

En ik heb zelf ook aan geen enkele ex echt slechte herinneringen. Het is dan inmiddels wel uit gegaan, maar er is er geen een bij waar ik niet een biertje mee aan de bar of een kop koffie zou kunnen drinken. Misschien dat dat ook wel scheelt.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 05-08-09 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

joozz

Re: Wel of niet weggooien herinneringen ex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:14

pfoe lastig. Heb zelf ook nog fotoalbums met foto's van mijn vorige vriend. Hoewel ik echt totaal geen behoefte heb om die foto;s te zien, heb ik zo toch maar bewaard na lang twijfelen. Dat bewaren is meer een uitstel, heb er geen behoefte aan en mn huidige vriend wil ik die foto's niet ter ogen brengen. Maar weggooien heb ik dus nog niet gedaan. Tja, lastig he.... Ik heb die periode totaal afgesloten, maar weggooien nog niet gedaan, al kan ik me niet voorstellen dat ik ooit nog behoefte zal hebben aan die foto's.....

Datzelfde geldt bij mij overigens ook voor sieraden, die heb ik ergens weggestopt maar vrij prijzige sieraden wegmieteren druist dan ook weer tegen mijn gevoel in, al zou ik ze nooit meer dragen.....

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:16

Ik zou in een (schoenen)doos de leukste kaarten/foto's en herrineringen bewaren. Drie vuilniszakken bewaren zou wat ver gaan, maar gewoon een paar is altijd leuk om nog eens na te lezen of aan je kleinkinderen te laten zien ;).

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:19

Zijn er dan ook nog mensen die wél de sieraden nog dragen die ze vna een ex hebben gekregen? ( en dan natuurlijk niet met zijn naam er in of datum) maar gewoon mooie sieraden? want ik zou het echt zonde vinden als ik die sieraden nooit meer zou dragen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:27

Ik heb alles weg gegooit! Ik hoef geen tastbare herinneringen daar aan :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:29

toen ik het na 3 jaar samen uit maakte heb ik alles op zolder gelegt. kon het niet weg doen.
Daarna ander vriendje gehad maar wel bewaard.
Dat ging vrij snel weer uit en een jaar nadat ik het uit maakte kwamen mijn eerste vriend en ik weer samen. In middels zijn we weer 3 jaar verder en wonnen we samen :D blij dat ik het bewaard heb :D

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:43

De sieraden die ik van mijn exen heb gekregen heb ik of weggegooid (als het goedkope prullen waren) of teruggegeven. Dat zij maar zien wat ze ermee doen, het was hun geld ;)

Ik heb er ook geen behoefte aan om liefdesbrieven van m'n moeder te lezen, eerlijk gezegd. Nu is mijn moeder ook wel heel open over haar relaties van vroeger, dus daar ben ik ook helemaal niet nieuwsgierig naar. Ook niet naar die van m'n vader trouwens ;) Mijn vriend heeft wel zo'n doosje van herinneringen en dat vind ik toch niet leuk. Waarom zou je die dingen bewaren als je er geen waarde meer aan hecht? Ik ga toch niet jaren in de troep zitten voor als m'n kinderen dat ooit leuk vinden?

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:48

Ik heb alle foto's van mijn ex van mn computer gewist en de foto's die ik had heb ik in de tuin
verbrand. Dat voelde toen heel goed (en toen was het alweer een maand of 2 uit) en heeft me
goed gedaan bij mijn verwerkingsproces.
Ik heb ook echt absoluut geen behoefte om nog een foto van hem te zien, laat staan te hebben.
Het enige wat me nog aan hem 'herinnert' is mijn hond (die ooit van ons samen was dus), een jas
(die ik alleen nog maar bij de paarden aanheb) en een otazu ketting (die ik nooit om heb, dus wrs ook
ooit wel de verkoop ingaat, maar wel zonde, want die is zoooooo mooi!).
Verder alle kaartjes en briefjes die ik nog van hem had, hop de brand erin! (wel veilig in een tuinbbq hoor :Y) )
Inderdaad schattige briefjes van vroeger op school, dat vind ik dan nog wel leuk om te bewaren. Maar dingen
van ex-en die je nog raken, waar je langere of diepere relaties mee gehad hebt. Nja nee die hoef ik niet te
bewaren of later nog door te kijken ofzo, waarom zou ik? Herinneringen zitten nog wel in je hoofd, goed en
slechte, maar iets tastbaars hoef ik persoonlijk niet meer te hebben. Zou er ook nooit meer naar kijken, of juist
wel ernaar kijken en er verdrietig van worden, omdat het me herinnert aan een rot tijd.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:49

ik heb nog wel een gouden ring en oorbelletjes van mijn ex maar die gooi ik niet weg.. we zijn ook niet op een vervelende manier uit elkaar gegaan
die ring draag ik niet meer, zit in mijn sieraden doosje

ik kom trouwens ook af en toe nog dingen van mijn vriend zijn ex tegen.. kaartjes, briefjes.. de eerste keer dat ik een kaart tegen kwam vond ik dat niet leuk, vooral omdat ik toen nog erg onzeker was en mijn vriend zei dat als ik weer eens wat tegen kwam, ik het ook maar weg moest gooien
ik weet dat er in een kast met veel troep nog meer dingen staan.. maar dat mag hij zelf weg pleuren :P ik erger me er niet meer aan

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:56

_Micha_ schreef:
Zijn er dan ook nog mensen die wél de sieraden nog dragen die ze vna een ex hebben gekregen? ( en dan natuurlijk niet met zijn naam er in of datum) maar gewoon mooie sieraden? want ik zou het echt zonde vinden als ik die sieraden nooit meer zou dragen.

Mijn huidige vriend is ruim anderhalf jaar mijn ex geweest, nu hebben we het weer opnieuw geprobeerd en zijn we weer samen.

Ik heb ooit een zilveren armbandje van hem gekregen, was een mooi armbandje, en ik heb hem ook altijd bewaard (dat wilde hij ook), maar nooit gedragen.

Ik kon het niet over mijn hart krijgen dat armbandje te dragen, puur om het feit dat er voor mij meer betekenis achter zat.
Het stond symbool voor onze tijd samen, onze gemaakte herinneringen.

En ik kon dat niet 'loskoppelen', dus droeg ik hem nooit in de tijd dat het uit was.

Dat kon ik simpelweg niet.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:19

_Micha_ schreef:

Ja ik, een ketting :j

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:21

Lyonesse schreef:
_Micha_ schreef:

Ja ik, een ketting :j

En ik een ring! ;)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:24

Ik zou het zelf ook niet weggooien. Stop het ergens in een doos verweg, op zolder ofzo, zodat je er niet elke dag mee geconfronteerd wordt, maar het toch nog hebt. Mocht je nog eens de behoefte hebben om ernaar te kijken. ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:32

Maar hoe doen jullie dat met vakantiealbums? Ik heb hier 3 albums van verschillende vakanties liggen, die ik regelmatig inblader. Zowiezo omdat ik gék ben op en van foto's en het heerlijk vind om te zien waar ik allemaal geweest ben en het vakantiesfeertje dan weer helemaal terugkomt. Nadeeltje is dat hij er ook op staat, maar ik kan die albums gewoon niet weggooien.. Het was ook mijn vakantie! Hebben jullie die boeken nog of hebben jullie die samen met de kaarten en de rest weggegooid?

Ik heb 1 doos waar ik alle (voor mij) waardevolle spullen uit die tijd in bewaar. Zitten ook een aantal sierraden in, al ben ik de mooiste kwijt: die heb ik in een boze bui uit het raam geflikkerd.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 19:46

Ja inderdaad, vakantiefoto's gooi je toch ook niet zomaar weg?
Wat doe je dan? De foto's van je ex eruit mikken of z'n kop eraf knippen?? }> :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:50

Vakantiefoto's is een ander verhaal, die blijven bij mij wel, puur voor de vakantie, niet voor de herinnering aan de ex. Alle overige foto's gaan gewoon wel de deur uit.
Alle andere spullen ook. Zoals ik al eerder zei; herinneringen zitten in je hoofd en niet in een brief, kaart of ooit ontvangen kado ofzo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:51

Ik heb het altijd bewaard :)

tis wel iemand waar ik ooit van gehouden heb :) en een wezelijk onderdeel van mijn verleden :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:18

draag mijn trouwring nog steeds maar heb hem dan ook zelf betaald :+

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 21:17

alja schreef:
draag mijn trouwring nog steeds maar heb hem dan ook zelf betaald :+

Hihihi ;) Dat vind ik nou een straffe actie!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:19

Cassidy schreef:
Het is een gedeelte van je leven, ik zou niet alles weg doen. Nu ben ik zelf heel slecht in weggooien, maar als je het eenmaal hebt weggegooid is het later nooit meer terug te halen.

Hier ben ik het mee eens. Ik heb ook dingen van mijn exen bewaard..

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:30

Ik zou ook niet alles weg doen :n Het is inderdaad een deel van je verleden, dat verleden heeft je gemaakt tot wie je nu bent. Nu zal het inderdaad wel schelen hoe je uit elkaar bent gegaan, ik ben met geen enkele van mijn exen op een vervelende manier uit elkaar gegaan. Ik zie eventuele bewijsstukken van die relatie enkel als een mooie herinnering aan een tijd dat ik toch op de een of andere manier gelukkig met hen was. Niet dat ik ze terugwil of terug verlang naar die tijd, maar de relaties met hen hebben ervoor gezorgd dat ik weet wat ik wil & wat ik niet wil en daardoor ben ik samen met de man waar ik oud mee wil worden :)

Ik hoef die spullen niet dagelijks bij de hand te hebben en gekregen sieraden draag ik ook niet meer. Maar bv. dagboeken enzo blader ik nog wel eens door, net als foto's waar we samen op staan, die doe ik ook niet weg :n

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:00

Ik heb zoiets van; een herinnering is niet iets materieels. Die heb je en die hou je, ook als je de brieven en de foto's weggooid. Dat is enkel ballast, en die heb je ook niet nodig om je iets te herinneren.
Zeker als het pijn doet, waarom zou je het dan houden? Om je elke keer pijn te laten doen als je het weer tevoorschijn haalt? Wat voorde waarde, naast de herinnering, heeft het? Het neemt ruimte in, zowel geestelijk als in je huis, en je hebt er niks meer aan; want het lijkt me sterk dat je ooit nog iets met die personen zult krijgen. :)

Ik zeg weggooien. Dit soort dingen lijken waardevol, maar uiteindelijk blijkt het niet zo belangrijk als je er later naar terugdenkt, dan ben je alleen maar blij dat je er van af bent.

Mijn liefdesbrieven van m'n ex hebben mijn broer en ik trouwens ritueel met véél brandolie verbrand in de tuinhaard O:) een lol dat we hadden...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:09

Mooie herinneringen zou ik bewaren, maar slechte herinneringen (en evt. dingen die daar aan doen denken) mogen van mij de deur uit hoor... :D

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:13

ik vind t wel lastig
mn vriendje zei weggooien. maar die durft zelfs oude fotos gewoon weg te gooien.
ik gooi NOOIITT fotos weg..
maar dus ook niet van mn ex.. niet slim misschien. kweet t niet.
vind t maar lastig onderwerp :D

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:16

Het is moeilijk om herinneringen weg te gooien, al klinkt dat wat vreemd. Herinneringen zitten in je hoofd en hart en die zijn niet weg te gooien. Maar tastbare dingen die mij aan mijn 'ex' doen denken heb ik eerst vrij lang gehouden maar in de zoveelste huilbui de knoop doorgehakt en foto's e.d gewoon weg gegooid en dat luchte op!!