Je aller aller eerste herinnering?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:25

Mijn eerste herinnering heeft te maken met de geboorte van mijn broertje, ik was toen op de kop af 3. Mijn broertje is nl op mijn verjaardag geboren... En al die visite stormde gelijk door naar boven zonder naar mij te kijken, wie was er nou eigenlijk jarig }> En over de kraamverzorgster, vreselijk mens, ik moest groentensoep van haar eten :D

Verder de dag dat onze kat overreden werd, wij waren met zijn 3 (broertje baby van 2 mnd of zo) naar de buurtsuper, kat liep altijd mee en bleef altijd keurig wachten. Maar stak nu over, net op verkeerde moment, poes plat. En wat aten we, zuurkool (ben ik nu nog steeds geen fan van :+ )

Psz, volgens mij een jaar of 2. Ik wilde niet, vond het niet leuk en hing huilend aan mijn mama. Zij brengt me naar de juf en laat me alleen, het duurt heeeel lang voordat mama weer terug komt, wanneer komt ze nu.... Als ze aankomt ben ik helemaal blij, ik vond het niet leuk bij die kindjes....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:30

Pff, het eerst wat ik me nog 'echt' kan herrineren is bij opa in de rookstoel zitten op de boerderij...
Denk dat ik toen 4/5 was....

Van jongere leeftijd weet ik echt niks meer hoor...
Ik denk als ik foto's zie wel eens dat ik het nog weet, maar het enige wat ik me dan voor de geest kan halen is het plaatje van de foto :+ En het 'verhaal' eromheen weet ik dan echt niet meer.

En de rest van mijn herrineringen beginnen ook pas rond m'n 6e/7e jaar :+

chocobroodje

Re: Je aller aller eerste herinnering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:36

Ik was rond de 18 maanden, er stond een motor in de woonkamer en daar keek ik naar vanuit mijn box. Wat die motor in de woonkamer deed geen idee, maar mijn moeder heeft wel bevestigd dat dat zo is. Vandaar dat ik weet hoe oud ik was.

Bloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:39

_likepink_ schreef:
Bloesj schreef:
Mijn 1e herinnering is dat ik op mijn nichtje van toen 1/2 jaar ging zitten :o
( ze kroop en ik ging toen op haar rug zitten ) Ik was toen ongeveer 3
Ik snapte toen ook niet waarom ze boos werden :o :P

:oo :')

Ik hield toen al van "paardrijden'' :P

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:50

Ik weet wel, toen ik 3 jaar was. Dat mijn zus (toen 6jaar) en ik bij de fotograaf stonden en ik wou al niet op de foto, dat iedere keer als de fotograaf een foto wou maken, dat ik heel sneaky naar beneden ging en de veters van mijn zus dr schoenen los maakten. En dat een paar keer over. En ik had de grootste schrik, terwijl mijn zus helemaal overstuur was. :P

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:53

mijn eerste herinnering is dat ik bijna verdronk in de sloot voor het huis, kon net op een buis die door de sloot liep staan en zo mijn gezicht met moeite boven het kroost houden. ik was toen bijna 2. gelukkig was ik met mijn 4jarige broertje aant spelen en is hij snel naar de schuur gerent om hulp te halen :=

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:59

Dat ik een grote muis knuffel kreeg. Die werd in mijn bedje gezet.
Ik was jonger dan 1.
Verder weet ik zo eigenlijk niks van toen ik zo jong was...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:01

Mijn eerste herinnering dateert van toen ik ongeveer 4 jaar oud was. Mijn jongere broertje rukte het oog van mijn teddybeer af! Helemaal in tranen was ik, en het werd er niet beter op toen mijn moeder zei dat ze dat oog er niet meer op kreeg.
Ik denk dat ik het daarom net zo onthouden heb: ten eerste omdat die beer me heel erg belangrijk was, maar ook dat toen bleek dat mama niet alles kon wat ik wilde.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:01

volgens mij onthoud je van die tijd alleen dingen die veel indruk maken.. dus bij de een is dat een motor in de kamer, bij de ander bijna verdrinken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:02

Ik weet nog wel dat ik met zo'n ding wat boven je hoofd hangt in de wieg lag te spelen :) Ik herkende hem zelfs nog toen we dat ding terug vonden :j

Verder geen idee eigenlijk....kan niet altijd het onderscheid maken of iets nou echt een herinnering s of niet :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:06

Ik weet niet meer hoe oud ik toen was en óf het mijn eerste herinnering is, maar ik droeg een luier dus het zal wel lang geleden zijn. :)) Mijn moeder en zus stonden bij de kast in de kamer iets met mijn zus haar spaarpot te doen, ik kwam eraan lopen en poepte in mijn luier en moest huilen. :o :D
En ik weet nog een van heel lang geleden; ik sliep met mijn neefje bij mijn opa en oma en we waren heel vroeg wakker en zaten in de kamer op de bank. We zagen een hele grote schaduw en we dachten (nouja ik iig want volgesmij kon ik toen nog niet (goed) praten, we hebben iig niet gepraat in mijn herinnering) dat het een hele grote spin was. Het was dus gewoon de schaduw van een plant. Ik weet nog wel hoe we allebei ver in het hoekje van de bank gekropen zaten. :(:)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:32

Ik kan me nog herinneren dat mijn oom, toen student psychologie, van die ontwikkelingspsychologie-proefjes met mijn nichtje en mij aan het doen was. Ik zal toen 2 geweest zijn, mijn nichtje 3.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:37

Dat ik mijn barbiepaard in de openhaard gooide :D En hoe de trap er uit zag..

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:46

Het zijn vooral hele korte beelden, bijvoorbeeld dat ik ergens in een Frans cafétje was met mijn ouders en dat ik ineens héél zeker wist dat ik Chocomel wilde en geen Fristi. :+
Waar je je al geen zorgen over kunt maken op die leeftijd hè... Ik gok dat ik een jaar of 2 was. :')

Verder toen ik een jaar of drie was, dat ik aan het strand was en ábsoluut niet in de zee durfde. Ik had nog nooit golven gezien en ik vond ze toch wel érg groot... Weet nog heel goed dat ik niet in de buurt van de branding durfde te komen, hoe erg mijn ouders ook hun best deden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 14:18

Rachel_x schreef:
Dat ik mijn barbiepaard in de openhaard gooide :D En hoe de trap er uit zag..

Waarom dat? _O- was ie niet lief genoeg :D :+

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:22

Wat?? Wat gaan jullie ver terug in de tijd zeg :)

Ik kan me helemaal niks herinneren van vroeger sinds in vorige week zondag van mn paard geknald ben :)
Mischien dat ik het eens moet proberen als mn hersenschudding over is :P

Ik herinner natuurlijk wel wat, maar dat zijn dingen waarvan foto's zijn. En 'echte' herinnering van zo jong heb ik niet.
Dan was ik toch minstens 10.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:38

éen van mijn eerste herinneringen is dat mijn jongste zusje geboren werd, ik was toen 3. M'n moeder is gewoon thuis bevallen en wij waren bij de buren. Toen we hoorden dat mijn zusje en ik nog een zusje erbij hadden was ik net een hele grote croissant aan 't eten. Dat is me altijd bijgebleven, nog steeds gek op croissants :))

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:42

- Toen ik een jaar of drie was ging ik met mijn moeder naar het park om de eendjes te voeren. Vond het geweldig, totdat zo'n kreng mijn vinger zag als stukje brood. Toen was de lol van eendjes voeren er wel af. :(:)

Dan nog twee van mijn psztijd:
- Ik mocht die dag aan de verftafel en mijn pappa had van te voren op een groot vel een boerderij en vanalles getekend zodat ik het kon inschilderen. Om een of andere reden kwam ik uiteindelijk net iets later bij de verftafel dan de andere drie, en was een jongetje míjn tekening aan het verven. :(
- En dat ik met een meisje met doktersspulletjes aan het spelen was en zij mij met zo'n hamertje waarmee je op je knie moet tikken op het hoofd sloeg en ze daarna huilend naar de leidster rende dat ík gemeen was. :Z

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:42

* Dat ik absoluut niet met mijn ouders mee wou . Volgens mij gingen we wandelen o.i.d heb echt de hele boel bij elkaar geschreeuwd.

*De eerste keer op een paard, dat was een witte pony in een amsterdams park. Ouders nog altijd spijt dat ze me erop hebben gezet :D

*Bij Opa in het ziekenhuis. Ik denk dat dit wel de aller vroegste herinnering was vermoed dat ik 3 of 4 jaar was.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:46

ik zal een jaar of 2.5 zijn geweest denk ik
eerste herinnering is dat ik in mijn bedje¨ledikant lig en het heeel warm heb. en dat ik probeer duidelijk te maken dat ik eruit wil.
zie nu nog duidelijk de spijlen van mijn bed en de dichte deur die maar niet opengaat. veeeeel frustratie toen!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:51

Dat ik met al mn kracht aan het speeltuig op school vasthield (ik wou blijven spelen) en de lerares me aan de benen aan het trekken was omdat ik niet mee binnenwou :)

En dat ik niet wou slapen en bleef schreeuwen tot mijn ouders al mijn knuffels netjes rond mijn bedje (met omheining) hadden geschikt zodat ik ze allemaal kan zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:10

Toch grappig dat bijna iedereen hier dingen aanhaalt van voor het 4e levensjaar, terwijl uit onderzoek is gebleken dat dat bijna niet mogelijk is. (bronnen, google en u vindt ) (of we hebben op Bokt blijkbaar alle zeldzame gevallen bij elkaar ;) )
Het meeste wat je je 'herinnerd' van voor die tijd, zijn blijkbaar pseudo-herrinneringen, 'herinneringen' gebaseerd op foto's, verhalen van familieleden e.d.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:47

dat ik de kattenbrokjes opvrat en soms ook wel musli voor de paarden.daar zaten van die gele stukkjes in dat vond ik lekker mmm

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:49

Mijn eerste herineringen?
Zijn toch wel aan onze speelhoek :j. Had er een hele manege in staan. En dat k daar zat met het opasmeisje, maar die mocht er van mij niet mee spelen :'). En uhmm kan me ook nog vaag herineren dat ik sleutels in de vuilnisbak gooide en het autoongeluk weet ik ook nog vaag.. En natuurlijk bij mijn oom voorop, op de pony Tijger.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:51

Kanelly schreef:
Toch grappig dat bijna iedereen hier dingen aanhaalt van voor het 4e levensjaar, terwijl uit onderzoek is gebleken dat dat bijna niet mogelijk is. (bronnen, google en u vindt ) (of we hebben op Bokt blijkbaar alle zeldzame gevallen bij elkaar ;) )
Het meeste wat je je 'herinnerd' van voor die tijd, zijn blijkbaar pseudo-herrinneringen, 'herinneringen' gebaseerd op foto's, verhalen van familieleden e.d.

En zelfs herinneringen die je zelf 'gemaakt' hebt, die nooit feitelijk hebben plaatsgevonden.
Erg boeiend fenomeen. :j