Jij zit nu in woningnood en dan heb je voorang op andere mensen.
Misschien dat ook de gemeentje kan ondersteunen in een uitkering zolang als dat nodig is.
Ik wil je veel sterkte wensen.
Echt verschrikkelijk als het zo moet lopen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Wendy schreef:Lynn_Nikita schreef:welke andere uitkeringen heb je nog?
bijstand?
wao?
ww?
ziektewet?
wa-jong?
en geen van alles is van toepassing op ts zolang zij naar school gaat en haar huisje wil betalen
ze zal een bijbaan moeten zoeken naast haar school, en zelf een kamer moeten bekostigen
Klopt dat ze geen van allen van toepassing zijn, maar dat heeft niks te maken met haar arbeidsverleden, maar idd wel met het feit dat ze nog op school zit.
Enne: ze kan ook een lening afsluiten bij de IB-groep... nog mooier zou zijn als haar moeder verklaart dat ze geen bijdrage meer levert aan het onderhoud van TS
Chubby schreef:Lynn_Nikita schreef:ze zal een bijbaan moeten zoeken naast haar school, en zelf een kamer moeten bekostigen
Precies, niks mis mee. Lekker gaan werken naast je school en op die manier voor jezelf zorgen! Zoek een kamertje of informeer eens naar begeleid wonen voor jongeren..
rakkertjuuhh schreef:Dat ik naar uitzendbureau ga,en dat ik dan zeg dat ik op straat sta,maar heel graag mijn opleiding wil maken,en dat ze je dan helpen aan een baan, waar je ook je diploma mee kan halen.. nou ben Benieuwd..

Lynn_Nikita schreef:tot ts dr 21 is dr moeder dat wetelijk verplicht!!
Wendy schreef:Lynn_Nikita schreef:tot ts dr 21 is dr moeder dat wetelijk verplicht!!
De praktijk is iets weerbarstiger.... http://www.ib-groep.nl/Images/8402_5_SF ... 7-1823.pdf
lars schreef:kan je naast je uitwoondende studiebeurs geen lening aanvragen? je kan een lening aanvragen tot 832,34 daar moet je echt wel van kunnen rondkomen daarnaast kan je nog een parttime bijbaantje zoeken zodat je iets minder kan lenen bij de ib groep het moet namelijk ook weer allemaaal worden terugbetaaldQ!
rakkertjuuhh schreef:Mijn vader is zwever,dus daar krijg ik zoiezo al niks van.. en me moeder ook al niks en van een kale kip kan je niet plukken.. dus moet echt me zelf redden..
en iedereen zegt dat je beter geen lening kan nemen omdat je zelf diep in de schulden werkt daar mee..
En ik heb gisteravond mijn mentor al gebeld ik heb een gesprek met hem 18augustus..
Lynn_Nikita schreef:dan kun je zelfs een rechtzaak aangaan
ts dr moeder wil haar nu niet meer in huis hebben, en als zij dan ook nietw il betalen, kan ts rechtzaak aangaan
heb ik aantal jaar geleden ook gedaan zodat zij mijn schoolgeld betaalde
Chubby schreef:Als je kunt bewijzen dat je ouders je niet financieel steunen, krijg je meer studiefinanciering.

Chubby schreef:Goed dat je graag je opleiding af wilt maken, laat je niet op je kop zitten! Dit soort dingen zijn nooit leuk, maar maken wel dat jij straks een heel stevige zelfstandige persoonlijkheid hebt en je zelf kunt redden!
goeroe schreef:Chubby schreef:Als je kunt bewijzen dat je ouders je niet financieel steunen, krijg je meer studiefinanciering.
Nee hoor, dan zeggen ze "jammer dan" en kun je zelf een advocaat gaan regelen.
Chubby schreef:Ik moest brieven insturen van een paar mensen die op de hoogte waren van de situatie en kreeg vervolgens meer geld...
Ik moest zelf maar zorgen dat ik een bijdrage van mijn ouders kreeg en kon eventueel wel meer lenen (maximumbedrag is altijd hetzelfde). Aan de ene kant vond ik dat achteraf wel logisch, want je hebt gewoon recht op een bijdrage van je ouders en anders draait de belastingbetaler er voor op. Vervelend was het wel!