Op alle vrijdagen ben ik vrij, maar dan rijd ik elke week naar Brabant, waar ik vandaan komt, naar mijn oude stal, waar ik nog lesgeef, meehelp met fokmerries en veulens en nog een paardje bij rijd.
Ik woon samen met mijn vriend, we hebben ook nog een hond.
Gelukkig is mijn vriend dagelijk een stuk vroeger thuis dan ik dus die gaat dan lekker met de hond een eind wandelen, maar ik doe dat 's ochtends.
Mijn paard staat op een pensionstal, wordt wel elke dag buitengezet maar moet wel zelf de stal uitmesten en aangezien ze hier niet veel buiten komen (zomers een dagdeel op de wei en winters alleen een uur in de stapmolen) wil ik hem 's avonds behalve rijden ook het liefst nog buiten zetten.
Daarnaast geef ik ook nog les aan 4 mensen op verschillende stallen (waaronder 2 op de stal in brabant) en heb ik een jaarling hengstje. Die staat in de opfok, wel een heel eind rijden, we proberen daar 1x per maand naar toe te gaan.
Verder moeten we dus ook nog af en toe naar familie, zowel hier als in Brabant, al zijn die bezoekjes niet wekelijks!
Huishouden schiet er eerlijk gezegd nog wel eens bij in, maar vriendlief vangt veel op en kookt meestal. De schat!
Voor mijn paard heb ik een hele lieve bijrijdster, die hem zowieso verzorgt op de vrijdagen en als ik hoorzitting heb.
Oh ja, dan heb ik zelf ook nog les, en wil ik af en toe nog een wedstrijdje starten.
helaas, ook mijn dagen zijn telkens een paar uur te kort!
Binnenkort gaan we weer terug naar brabant verhuizen, waar mijn paard weer op zijn oude stal komt, waar ze hele dagen lekker buiten staan en wat volpension is, en krijg ik een baan waarbij ik niet meer 's avonds hoef te werken. Hopelijk hebben we dan ook eens een avondje niks!!
Op de avonden dat ik niet naar mn paard hoef ben ik bij mn vriend of aan het klussen in ons huis. Schoolwerk schiet er vaak een beetje bij in.

Hier ben ik gemiddeld ook 2 uur per keer mee bezig.
) en chronisch ziek dus dat vereist de nodige aandacht. Zeker als mijn stiefschoonmoeder weer eens opgenomen word in het ziekenhuis. O wee als je niet komt want dan hangen ze boos aan de telefoon.
Maar mijn vriend werkt dan ook maar 12 uur in de week, dus het grootste deel van het huishouden komt op hem aan. Hij kookt ook elke avond en doet daar dan ook vaak de boodschappen voor (ik doe wel boodschappen voor het brood etc.).
ik ken het gevoel