Fulltimers! Hoe redden jullie het qua tijd.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:11

Ik werk ook bij een gemeente, dus 4 dagen van 9 uur zijn fulltime hier. Helaas moet ik ook nog zo'n 3 avonden per maand bij hoorzittingen zijn, zodat ik dan lange dagen maak.
Op alle vrijdagen ben ik vrij, maar dan rijd ik elke week naar Brabant, waar ik vandaan komt, naar mijn oude stal, waar ik nog lesgeef, meehelp met fokmerries en veulens en nog een paardje bij rijd.
Ik woon samen met mijn vriend, we hebben ook nog een hond.
Gelukkig is mijn vriend dagelijk een stuk vroeger thuis dan ik dus die gaat dan lekker met de hond een eind wandelen, maar ik doe dat 's ochtends.
Mijn paard staat op een pensionstal, wordt wel elke dag buitengezet maar moet wel zelf de stal uitmesten en aangezien ze hier niet veel buiten komen (zomers een dagdeel op de wei en winters alleen een uur in de stapmolen) wil ik hem 's avonds behalve rijden ook het liefst nog buiten zetten.
Daarnaast geef ik ook nog les aan 4 mensen op verschillende stallen (waaronder 2 op de stal in brabant) en heb ik een jaarling hengstje. Die staat in de opfok, wel een heel eind rijden, we proberen daar 1x per maand naar toe te gaan.
Verder moeten we dus ook nog af en toe naar familie, zowel hier als in Brabant, al zijn die bezoekjes niet wekelijks!
Huishouden schiet er eerlijk gezegd nog wel eens bij in, maar vriendlief vangt veel op en kookt meestal. De schat!
Voor mijn paard heb ik een hele lieve bijrijdster, die hem zowieso verzorgt op de vrijdagen en als ik hoorzitting heb.
Oh ja, dan heb ik zelf ook nog les, en wil ik af en toe nog een wedstrijdje starten.
helaas, ook mijn dagen zijn telkens een paar uur te kort!

Binnenkort gaan we weer terug naar brabant verhuizen, waar mijn paard weer op zijn oude stal komt, waar ze hele dagen lekker buiten staan en wat volpension is, en krijg ik een baan waarbij ik niet meer 's avonds hoef te werken. Hopelijk hebben we dan ook eens een avondje niks!! :-)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:14

Nog meer die 4 x 9 werken! Ik vind het echt een uitkomst, heb je toch nog een hele dag vrij!
Ik push mijn man om dat op zijn werk ook voor elkaar te krijgen, maar in het bedrijfsleven zijn ze er niet zo scheutig mee geloof ik.

Linda2B

Re: Fulltimers! Hoe redden jullie het qua tijd.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:15

Ja 4 x 9 is echt heerlijk! Hoewel het lange dagen zijn, krijg je er een vrije dag voor terug, en daar kan niets tegenop!!! :-)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:17

Ik werk zelf min 48 uur per week. Meestal kom ik zo rond de 52/53. Ben zelf bijrijdster, maar verzorgpaard doe ik 5 dagen in de week dus zou je bijna als eigen kunnen beschouwen. Ik kom wel aardig uit met mijn tijd aangezien ik 4 dagen in de week van 06.00 tot 14.00 werk, dan kan ik daarna mooi mijn paardje doen. Op do/vr werk ik tot half 6 (meestal) en doet de eigenaresse haar. Huishouden help ik mijn ma bij. Kinderen heb ik gelukkig nog niet. Andere hobby's en vrienden blijft niet al te veel tijd voor over.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:25

Ik werk ook minimaal 40 uur per week 5 dagen, hoef s'morgens gelukkig niet heel vroeg weg, kan thuis wat voorbereiden.
Daarnaast woon ik samen en heb ik op dit moment 3 wedstrijd paarden.
Ik ga minimaal 1x per week op wedstrijd en dat is vaak op zaterdag.
Ik probeer ieder paard om de dag te trainen en naar de wedstrijd toe wat vaker.
Het eten koken, boodschappen, wassen en alles in het huishouden doe ik zelf.
Iedere zaterdag avond is het vrienden avond en op zondag gaan we dan met zn alleen uiteten.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:31

Ik werk 40 uur per week. Daarnaast doe ik ook mijn vriend's adminstratie voor zijn bedrijf (hij is zzp'er), en afhankelijk van zijn werkdruk verdelen we het huishouden.
Het gebeurt (de laatste tijd redelijk vaak) dat hij de hele week van 7 tot 9 aan het werk is, soms komt hij tussendoor thuis eten, soms ook niet. Maar dan doe ik de meeste huishoudelijke dingen, wassen, schoonmaken etc. er ook nog bij.
Als hij een normale week heeft doet hij vaak de was en stofzuigen.

Ik had enkelen weken geleden examens en omdat ik daarvoor een scriptie moest maken en goed moest leren heeft hij toen heel erg veel in het huis gedaan. Het wisselt elkaar dus gewoon af, en dat werkt wel goed bij ons...

Het is een kwestie van goed plannen, en je moet het wel willen.

Verder ga ik zo'n 3 a 4 dagen per week naar de paarden, net hoe het uitkomt. Ze staan overdag lekker buiten, dus ze redden het ook wel als ik een dagje niet kom.
Wel heb ik weinig vriendinnen omdat ik daar gewoon weg weinig tijd voor heb, dat vind ik soms wel jammer, maar dat is een keuze die maakt. Of paarden, of vriendinnen. En helaas heb ik te vaak meegemaakt dat de paarden toch trouwer zijn dan vriendinnen...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:38

ik werk 5/7, maar helaas vaak voorbereiden of afwerken in het weekend. dus een werkweek over de 60uren is geen rariteit.
Mijn dag begint om half 6 en eidigt rond middernacht.

Ik heb een kuisvrouw die 3 keer per week langskomt. Ze poetst, doet de strijk etc
Al mijn vrije tijd steekt in de paarden waar ik een bijverdienste aan heb.
Kinderen heb ik nog niet, maar nu zijn de dagen al vol genoeg

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:40

Eeehm het blijft lastig in mijn geval. Ik werk 40u in de week maar woon onder Utrecht en werk in Amsterdam. Ga dus s'morgens om half 8 de deur uit en ben rond half 7 weer thuis. Vriendjelief maakt het eten en dan ga ik naar de paarden. Rijd doordeweeks 3x en besteed 2 avonden aan mijn studie. Verder studeer ik in het weekend en rijd ik meestal zaterdags. Zaterdags rijd ik ook regelmatig wedstrijd maar door de drukte (ik start in september met een master en moet veel voorbereidend werk doen) doe ik dat nu even niet.

Het blijft lastig, huishouden schiet er vaak bij in en verder heb ik veel vriendinnen die ik overal om heen nog zo nu en dan probeer te zien. Uitgaan doe ik weinig omdat ik vaak vroeg op wil staan of s'avonds wel even wat wil drinken met vriendinnen.

Echter, ben ik wel gelukkig met mijn leven zo. Ik kan moeilijk tegen stil zitten en ben gek op mijn paard en de gezelligheid op stal.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:45

Ik werk 40 (daadwerkelijk 38) uur per week. Paarden staan achter het huis en dat geeft me echt heel veel ruimte kwa tijd. Ik heb 1 paard die ik onder het zadel train, 1 pony die gelongeerd moet worden en een merrie waarmee grondwerk wordt gedaan. De Schimmel rijd ik ongeveer 5x per week, de pony wordt een 4x per week gelongeerd en de merrie komt volgende week weer thuis dus die moet ik dan ook gaan inplannen maar hopelijk kan die tegenover mijn huis terecht want thuis kan ik haar niet hebben, de andere twee zijn hengst.
Mijn werk is 10 minuten met de auto en om 12.00 uur heb ik even de tijd om naar huis te gaan, hond te doen en paarden te voeren. Daarna ben ik om 16.00 uur weer klaar met werk en ga ik eerst boodschappen doen. Als het weer super is eerst eten en dan in de avond rijden, in de winter wil ik wel graag smiddags rijden dus dan eet ik na het rijden.
Verder bowl ik ook nog 2x per week en doe ik eigenlijk tussendoor het huishouden, gewoon bijhouden dan valt het allemaal reuze mee.
Verder start ik ook nog met regelmaat en geef ik ook nog demo's waarbij ik door heel Nederland ga, maar dat doe ik zeker niet elke maand hoor, dat gaat dan echt teveel worden.
Ik heb voor mijn gevoel nog steeds tijd genoeg om ook savonds nog even lekker op de bank te zitten.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:03

ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met tijdnood..

Ik werk full time, onregelmatige uren (zorg), heb een paard, vriend (woon samen) en hond.
Meestal om 6 uur uit bed, eten en naar het werk.. vriendlief laat dan de hond uit.
Na het werk vlieg ik meestal eerst naar het paard.. die staat gelukkig volpension, dus daar heb ik weinig werk aan.
Meestal ben ik rond 18.00 thuis, koken, eten, nog een beetje huishouden.

Tot een maand terug deed ik er ook nog een opleiding bij, dus daar ging elke dag nog wel een uurtje studie bij.
Op mijn vrije dagen doe ik het huishouden, onderhoud ik mijn sociale contacten, en besteed ik extra tijd aan mijn paardje.

Soms weet ik het echt niet meer, heb ik echt te weinig uren in mijn dag. Als ik late diensten werk heb ik naar mijn idee meer tijd over.. maar dat is omdat ik niet echt een ochtendmens ben..

gelukkig heb ik een lieve verzorgster die een paar dagen in de week mijn paardje doet..

Dat wordt nog wat al we aan kinderen beginnrn

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:11

Ik werk 40 uur van 8.30 tot 17.00 en mijn vriend ook (van 7.00 tot 15.45) als ik thuis kom staat het eten al klaar doet vriendlief. Dan ga ik meestal rond 7 uur naar stal. Zaterdag is boodschappen en poetsdag bejn ik er om 7 uur al uit zodat rond half 2 op stal kan zijn. Door de weeks stofzuig ik en doe het toilet nog een keer. Als ik zin heb doe ik de badkamer nog ff vrijdags na het werk scheelt zaterdag's weer in tijd. Maar ik heb geen eigen paard dus hoef niet perse elke dag te gaan meestal ga ik 4 keer in de week.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:31

Ik heb ene fulltime baan en run 2 eigen bedrijven. Boekhouding heb ik nu uit handen gegeven. Ik werk ongeveer 60/70 uur perw eek en heb 2 paarden. 1 is 3 en komt nu naar de pensionstal om beleerd te worden en de ander is pas 2. dus dat duurt nog even. Verder heb ik een schoonmaakster in dienst wekelijks dus ik doe geen huishouden. zij doet echt alles totd e was en bed verschonen aantoe. Vrienden zie ik doordeweeks s'avonds of in hetw eekend tussendoor, maar moet wel gepland worden.... Druk, maar een leuk leven....

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:42

Ik werk 30-35 uur per week "gewoon" en geef ongeveer tien uur in de week les. Heb gelukkig nog maar één paard want met twee liep ik dus echt vast. Sta op een stal waar je zelf buiten moet zetten en moet mesten. Ik heb sinds drie weken hulp in huis maar ben daar niet volledig tevreden over dus ik moet dat nog maar even aanzien.

Moet wel zeggen dat omdat ik nu vijf dagen van 6-7 uur werk, ik dus altijd bijtijds thuis ben. Koken is zinloos bij ons want mijn man sport 3-4x in de week. Dat maakt het een stuk makkelijker ware het niet dat gewoon eten er dus vaak bij inschiet.

Wij hebben één avond per week gezamelijk thuis, en die avond is dan ook heilig.....ja en het weekend dan natuurlijk maar goed ik jureer veel dus ben regelmatig ook dan weg.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:45

Ik werk 32 uur en ga één dag in de week naar school. Daarnaast geef ik 1x in de week mijn nichtje les. Ik woon nog thuis dus dat is voordelig, maar vanaf volgend jaar moet ik ook het huishouden doen.

Ik deel mijn pony met een vriendin dus dat scheelt een hoop tijd. Als we samen gaan onderhouden we onze sociale contacten. :P Op de avonden dat ik niet naar mn paard hoef ben ik bij mn vriend of aan het klussen in ons huis. Schoolwerk schiet er vaak een beetje bij in. O:)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:51

Ik werk 40 uur per week en mijn vriend ook en soms meer. We hebben de taken in het huishouden verdeeld en 1 avond per week ga ik niet naar mijn paard toe. En mijn vriend niet zijn hobbies doen en hebben we de avond voor elkaar. We proberen elke avond eerst thuis samen te gaan eten en daarna ga ik naar mijn paard en hij zijn hobby doen of thuis in huis rommelen. Als we thuis komen doen we vaak nog 1 klus in huis ieder. Boodschappen doe ik vaak meteen na het werk even voor een hele week. Het weekend schipperen we doen met onze tijd. Tot nu toe is het prima de combineren, maar we hebben dan ook nog geen kinderen. Mijn paardje is ook pas 4 jaar en rijdt echt geen 7 dagen per week. Ik rijdt 4x per week 1 dag niet en 2 dagen doen we andere dingen zoals longeren, wandel of nog extra dagje rust dat ik alleen kom poetsen. Dit passen we per week aan wat handig is alleen de donderdag is onze vrije avond thuis samen. En soms zitten we thuis film te kijken, of zijn samen uiteten of doen iets in huis wat nodig is. Dit werkt super als je wekelijks een planning maakt brengt ook rust.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:03

Pfoe, ik vond dat ik het druk had, maar ik ben nog een spekkoper als ik hier sommige berichten lees :+

Ik werk 25 uur, ben getrouwd en heb een zoontje van 2,5.
Maandag is de boodschappen, schoonmaak en paard dag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag ochtend werk ik.
Donderdag en zaterdag zijn wrs afwisselend ook paard dag, ik rij een paardje bij voor 2 dagen in de week.

Mijn vent is zzp-er in de bouw, die maakt lange dagen en is s'avonds vaak naar klanten, of voetbalt of loopt hard,
dus het huishouden komt voornamelijk voor mijn rekening.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:09

Ik werk tussen de 30 en 35 uur per week. Inmiddels wel over 5 dagen zodat ik van 07:00 tot 13-14.00 werk en dan smiddags tijd heb voor mijn paard. Die rijd ik ongeveer 4 keer in de week en ze wordt 1 keer in de week door een verzorger gereden. De overige dagen is het alleen uitmesten en even laten rennen oid. In het weekeinde vaak een wandeling of een extra uitgebreide poetsbeurt.

Ik studeer ook nog ongeveer 10-15 uur in de week, wat ik overal een beetje tussenin probeer te stoppen. De boodschappen doe ik meestal vrijdag, dan hoef ik niet naar mijn paard, en woensdag ga ik nog een keer langs de bakker/groenteboer/slager voor de verse producten.
Zaterdag is voor het huishouden, waarbij mijn moeder in haar vakanties nog wel eens bijschiet met de 'grote klussen'. Waar ik erg blij mee ben :)

Op 3 avonden in de week ga ik naar de sportschool om wat chronische klachten tegen te vechten :D Hier ben ik gemiddeld ook 2 uur per keer mee bezig.

Over het algemeen kook ik ook 4-5 dagen in de week, mijn vriend de overige dagen of we eten ergens anders.

Het sporten doen we samen, en vrijdag ook meestal de boodschappen en een 'hangavond' (Dank aan mijn verzorger). Vaak gaan we op zondag nog even langs bij vrienden of familie waar we dan ook regelmatig blijven eten.

Het is wel druk, maar het voelt wel fijn om lekker bezig te zijn :D

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:22

Een mega sociaal leven houden we er overigens niet op na, gewoon geen/weinig tijd voor!

Mijn man zn ouders zijn gescheiden dus we zitten al met 3 paar opa's en oma's, waarvan 1 paar erg veeleisend zijn(naar ons toe, andersom zien we ze nooit :() en chronisch ziek dus dat vereist de nodige aandacht. Zeker als mijn stiefschoonmoeder weer eens opgenomen word in het ziekenhuis. O wee als je niet komt want dan hangen ze boos aan de telefoon.

Koken probeer ik wel elke dag, we eten wel standaard 1 keer in de week pizza of patat :+ en vaak ook een keer kant en klaar.
Als het echt niet uitkomt dan eet ik een broodje oid en krijgt mijn zoontje een lekker potje Olvarit :+.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:38

Ik werk 40 uur, woon samen en heb een paard. Ik rijd vanuit mijn werk direct door naar mijn paard om te rijden. Meer hoef ik gelukkig niet te doen, er wordt uitgemest etc. Dan ben ik dus rond half 7 thuis. Dan ga ik na het douchen koken en eten we rond half 8. Mijn vriend gaat ook gelijk uit het werk sporten dus die heeft daar geen problemen mee. (Daarnaast moet ik ook zeggen dat als ik een keer geen tijd heb voor mijn paard dat ik haar rustig een dagje laat staan. Ze loopt immers de hele dag buiten.)

Ik doe op maandag boodschappen voor de hele week en op zaterdag samen met mijn vriend voor het weekend. Op deze manier kost het me weinig tijd en heb ik ook niet de neiging om onzin aankopen te doen. :D

Wat betreft het huishouden, daarin hebben we de taken gewoon verdeeld. De wasmachine aanzetten is 5 minuten werk, dat geldt ook voor de was ophangen. Dit doe ik gewoon tussendoor. Ook stofzuigen e.d. is geen dagtaak, ook al wonen we niet bepaald klein.

Doordat ik gewoon vanaf half 7 thuis bent blijft er dus genoeg tijd over voor andere hobby’s of vrienden.

Ik heb niet het idee dat ik tijd te kort kom. Het is gewoon een kwestie van goed organiseren. :)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:54

Ik werkte tot een paar weken terug 32 uur per week, nu heb ik eventjes vrij en ga ik over 1.5 week beginnen op m'n nieuwe baan waar ik 38 uur zal gaan werken. Eigenlijk redt ik het allemaal vrij makkelijk ;) Maar mijn vriend werkt dan ook maar 12 uur in de week, dus het grootste deel van het huishouden komt op hem aan. Hij kookt ook elke avond en doet daar dan ook vaak de boodschappen voor (ik doe wel boodschappen voor het brood etc.).

Ik ben elke dag om 17:30u ongeveer thuis, en ging weg om 8:00u. Dus meestal ging m'n dag iets van zo: 7:30u wekker, 8:00u auto in en naar 't werk, 17:00u daar vertrekken, evt. boodschappen doen, 17:30u ongeveer thuis, even relaxen, eten, en 's avonds sporten.
En als ik dan nog zin heb, nog wat opruimen/stofzuigen, en eens in de week moet de caviakooi schoon.

Nee, eigenlijk heb ik tijd zat.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:33

Nou ik weet wel dat het mij heerlijk zou lijken om 's avonds eens thuis op de bank te kunnen ploffen en denken zooo, hehe lekker een avondje voor mezelf.
Gelukkig heb ik tussendoor wel de tijd om eens te bokken omdat ik toch de administratie op de pc doe, maar echt thuis zitten is er niet bij helaas... Al doe ik het nog wel, maar dat gaat dan weer ten koste van mn nachtrust... :\

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:43

Teelee schreef:
Al doe ik het nog wel, maar dat gaat dan weer ten koste van mn nachtrust... :\

:(:) ik ken het gevoel :=

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:46

Ik werk fulltime, heb voor 3x per week een bijrijpaard en doe het huishouden in mijn eentje.
Ik plan altijd alles direct na mijn werk, zodat ik als ik eenmaal thuis ben, ook echt de rust heb en niet hoef te rennen en vliegen na het eten.

Op maandag en donderdag eet ik op mijn werk (restjes van de week) en ga om half 6 direct door naar stal. Mesten, lessen en dan ben ik rond half 9 wel thuis.
Op dinsdag doe ik boodschappen en wat kleine huishoudelijke klusjes (konijn verschonen, was wegwerken/strijken)
Op woensdag of zondag ga ik met mijn stofzuiger en de stofdoek door het huis heen.

Ik doe de was tussendoor (onder het koken, in een reclame etc), aanzetten is idd 5 minuten werk, ophangen ook zoiets (handig zo'n 1 huishouden)

Op zich kostte het even wat moeite om in dit ritme te komen, maar nu loopt alles eigenlijk op rolletjes!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:49

Ik werk ook 40 uur. Van 8.30-17.00. Ik ga om 8.00 weg en ben meestal om 17.45 terug. Mijn vriend is om 18.30 terug. In die tussen tijd kook ik, doe ik de was, stof ik, doe ik de wc's e.d. Elke dag wat anders. Om 19.00 ga ik richting paard. Ben dan rond 21.30 -22.00 terug. Dan doe ik nog wat in het huis houden of doe wat voor mezelf. Rond 23.00 ga ik naar bed.

In het weekend heb ik vaak wedstrijden, dan doe ik 's avond nog wat in het huishouden en ga ook gewoon rond 1900 naar mijn eigen paard.
Als ik geen wedstrijd heb doe ik extra dingen in het huishouden max 2 uur per weekend. Als ik dan nog tijd over heb ga ik op visite of gewoon dingen voor mezelf.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:03

Ik werk ook 40 uur, van 08.00 tot 16.30, woon samen en heb een paard :D . Ik moet wel zeggen dat ik het geluk heb dat mijn paard vol pension staat.
Het huishouden doe ik samen met mijn vriend, en de dagen dat ik kook, doe ik tegelijk stofzuigen, en in het weekend doen we de grote schoonmaak. Op vrijdagavond is boodschappen avond.
Op de dagen dat ik geen les heb, ga ik gelijk uit mijn werk naar stal, op die dagen kookt mijn vriend, en hebben we een avond `vrij`
Maar op z´n avond vrij, wal je ook je vrienden of fam nog wel even zien :D