Wanneer pinnen/contant betalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:25

Inderdaad: mensen die ivm eigen zaak (diensten of producten leveren) worden vaak cash betaald en geven dat dus ook zo weer uit. Zwart geld is ook altijd contant :D

Ik pin praktisch altijd. Soms betaal ik met de chip. Probeer wel altijd 5 a 10 euro contant bij me te hebben voor de zekerheid..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:26

Ik pin zelf meestal ook bijna alles. Ik ben nog al een sloddervos en altijd bang om contant geld kwijt te raken. verder zit ik zelf ook achter de kassa en vind ik niets zo irritant als die mensen die perce contant moeten betalen-en het liefst ook nog heel lang doen over het opgraven van hun geld- terwijl er een rij van 5 mensen achter staat te zuchten. Bovemdien is al dat contante geld heel vervelend als tussen 5 en zes je afroom buis er ineens mee ophoud

Wij hebben de laatse weken juist veel briefjes van 5 ze zijn allemaal in helmond dus :P .

EDIT:"ik probeer zelf ook altijd een klein beetje contant geld bij te hebben maar dat vliegt er onderweg dan zo snel uit aan een ijsje of een flesje drinken dat ik het niet meer probeer.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:29

Boven de 10 euro ongeveer pin ik.
Veel meer zit er meestal ook niet in mijn portomonee.

Wat ik niet begrijp is dat er in winkels in de avonduren nog contant betaald kan worden.
Er zijn 's avonds zo vaak overvallen.
Het zou heel wat veiliger zijn voor het winkelpersoneel als er geen geld mee aanwezig zou zijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:30

Ik pin eigenlijk altijd alles of ik moet op 1 of andere manier kleingeld hebben gekregen van iemand dan probeer ik dat eerst zoveel mogelijk op te maken.
Ik heb echt een hekel aan kleingeld en briefgeld, ik pin dus zelfs 1 flesje drinken of een komkommer.
Heel af en toe moet ik geld pinnen voor op de markt maar daarvoor heb ik meestal nog wel een paar euro in een laatje.

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:33

ik pin ook bijna alles... zelf zo dat wanneer ik parkeergeld oid moet betalen geeneens genoeg contant geld op zak heb..
met de min kun je wel minder in de gaten houden hoeveel je uitgeeft :o
met contant geld is het gewoon op=op, dus misschien als je een budget hebt voor je kamer bv dan kan ik me indenken dat je het misschien cash meeneemt...

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:35

Havanna schreef:
ik pin ook bijna alles... zelf zo dat wanneer ik parkeergeld oid moet betalen geeneens genoeg contant geld op zak heb..met de min kun je wel minder in de gaten houden hoeveel je uitgeeft :o
met contant geld is het gewoon op=op, dus misschien als je een budget hebt voor je kamer bv dan kan ik me indenken dat je het misschien cash meeneemt...

Chipknip :)
Werkt meestal wel bij parkeer automaten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:50

In den Haag niet hoor!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:11

Wij pinnen echt alleen maar (is net zo gemakkelijk en tegenwoordig ook erg fijn dat steeds meer winkels zeggen ´´klein bedrag pinnen mag´´ zonder dat je daar bijv pin kosten voor moet betalen.)

Wij hebben wel heel erg vaak dat we echt maar max 2a3 euro in onze portomonnees hebben zitten ;)

Anoniem

Re: Wanneer pinnen/contant betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:35

Ik heb vaak contant geld (werk contant betaald) op zak, en pin dan ook bijna niet. Soms als echt teveel heb, ga ik storten of wil mijn vader het hebben, zodat hij contant geld heeft en het op mijn rekening kan overmaken.

Heb ook vaker contant geld op zak dan mijn pinpas.

sanniekeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:57

ik pin eigenlijk altijd veel makkelijker dan contant als ik dat in me portomonee heb vliegt het er juist uit

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:16

Hangt er bij mij maar net vanaf wat ik in de beurs heb en da's vaak weinig. Ik betaal dus meer met pin. :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:22

Ligt eraan of ik toevallig geld in mijn portemonnee heb zitten :')
Ik pin bijna altijd, maar onthoud wel wat er ongeveer wat er op mijn rekening staat en probeer altijd boven de 200 euris te blijven

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:23

Armaris schreef:
Miep, waarom zou je het betalen als je kan pinnen ? Of is dat vanwege de angst dat je pasje geskimd wordt?

Ja bij ons in de omgeving hoor je veel dat het gebeurd en als ik geld in briefgeld uitgeef heb ik voor mezelf een veel beter overzicht van wat ik nog te besteden heb aan het einde van de maand :o overblijfsel van leven met zeer weinig financiele middelen :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:26

Je hoort trouwens ook steeds meer dat er vals geld uit de automaat komt.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:27

Ik pin wel vaak, maar ga dat vanaf volgende salaris proberen te vermijden. Met pinnen geef ik makkelijker geld uit. Dus ga ik een vast bedrag per week pinnen en dan met contant geld betalen. Op is dan op, je weet dan precies wat je nog hebt

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:28

@Chantal.... id je hebt geen flauw benul meer van wat je uitgegeven hebt aan alle pinbetalingen tenzij je ieder bonnetje bewaard en controleerd met je bankafschrift natuurlijk :P

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:29

Een keer in de week pin ik geld voor de dagelijkse boodschappen.

Voor andere dingen ligt het eraan wat het kost. Is het bedrag minder dan pakweg 30 euro, dan betaal ik contant. Is het meer, dan pin ik.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:44

Ik schrijf op wat ik p.m kwijt ben aan vaste lasten.
Dus; paard, auto, kostgeld, tanken, telefoon etc, dan heb ik dus een bepaald bedrag wat ik nog kan uitgeven. Ik weet dus precies wanneer dat op is. Ik houd dat gewoon allemaal bij! Kijk ook regelmatig op internetbankieren. Zo kom ik nooit in de problemen!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:59

Ik heb weinig cash op zak. Meestal pin ik. Mocht ik toch cash op zak hebben en iets kopen dan betaal ik het cash, ben ik meteen van die losse rommel af :) Heb liever geen losgeld in mijn portemonnee, hooguit een euro of 20 voor als ik een keer een terrasje pak, ergens moet parkeren en een lege chipper heb, enz.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:20

Ik betaal eigenlijk alles met de pin en kan heel hard balen als ik ergens niet kan pinnen. Bedenk me nu dus bv. dat ik verdorie niet kan pinnen op de manege en dat ik dus weer geld moet halen morgen. Dat soort dingen vergeet ik altijd, en dan sta je daar met lege handen...

Nee, ik vind dat ze overal pinnen mogelijk moeten maken. Ook veel overzichtelijker. Al is het wel verleidelijker om geld uit te geven.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:21

Als ik het contant heb geef ik dat en anders pin ik, meestal pinnen dus :D

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:35

Nou met contant geld weet je wat je betaalt hebt... Is het makkelijker om je te houden aan je 'budget'. Je hebt het geld in je hand gehad en je hebt het gezien, waardoor je wat realistischer naar je geld kijkt imo.

Met een kaartje, koop je en koop je, je ziet het geld toch niet...

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:37

Ik pin altijd, ik heb eigenlijk nooit contant geld bij me. Eigenlijk zonder reden, ik heb het gewoon niet :=.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:38

zo veilig is pinnen niet meer...

ik zelf pin vrijwel altijd, maar ik snap best dat mensen het niet 100% vertrouwen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:41

Ik houd het liever bij cash. Alleen mijn wekelijkse grote boodschappen en benzine pin ik.