__Possie__ schreef:Nou wat ik weet is het voor alle boeren gewoon dood normaal om dode koeien of wat dan ook aan de weg te leggen. Ook ik heb dit een keer meegemaakt ik had het zelf totaal niet door maar toen ik met mijn pony (jaja de pony waar ik naar op zoek ben nog steeds zie onderschrift) wilde uitstappen in het bos (stond op manege gerner in dalfsen), en liep ik naar de oprij laan alleen naast de manege (dus aan andere kant van oprij laan) zit zo´n boerderij, en mijn pony stond stok stijf stil en keek heel erg verbaasd en vond het nogal eng, toen ik maar afgestapt en ja hoor nu wist ik het lag er gewoon een dode koe voor me bahh, ik kon het nog net inhouden anders was ik spontaan wezen kokhalsen bah bah, had meteen rechts omkeerd gemaakt.
Niet alle boeren over 1 kam scheren hè
Boeren moeten hun kadavers langs de weg leggen anders haalt Rendac de boel niet op. Tenzij je een erf-abonnement hebt, dan halen ze de kadavers van je erf af.
De meeste boeren bedekken de kadavers, en anderen (zoals wij) hebben een erf-abonnement. Dat vind ik zelf ook het fijnst, juist omdat niet iedereen het leuk vindt om zoiets te zien liggen. En zelfs met erf-abonnement leggen wij er wat overheen.
Maar dit vind ik wel een raar verhaal.. Dit is niet netjes en idd volgens mij ook strafbaar. (Het beest lag dus niet voor een erf?)