alleen wonen, hoe redden jullie het

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:20

Dus dan heb je 1000 - 200 is 800 over.
Daarnaast nog je bekappingen 30 per maand, hou je 770 over. Vervolgens 400 euro huur (gemiddelde gepakt). Hou je 370 over. Vervolgens moet je nog gas, water,licht betalen ad 150 euro per maand. Houd je nog 220 over. Je hebt zeker 100/150 euro per maand nodig voor boodschappen. Dus reken maar uit. Hou je 100 euro over en dna heb je nog veel meer lasten zoals je telefoon, meer spullen voor je paard, je verzekeringen, je auto etc etc...

Sorry.

Gr Mara

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:20

ik ben wel nieuwsgierig wat de vaste lasten dan zijn van een alleenstaande?
Dus echt alles! Eten, huur/hypotheek, verzekeringen? welke? gas licht water en wat nog meer?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:21

liesJ schreef:
uhhh ik verdien rond 900/1000 euro netto per maand
stallingskosten ( gaat naar nieuwe stal) zullen zijn 200 euro per maand all in

Maar dan komt er nog je huur, verzekeringen (zit je zo rond de 150 euro), evt DA kosten, hoefsmid, boodschappen, benzinekosten etc bij.

Tamadine

KiWiKo schreef:
hihihi mijn hypotheek is 1200 euries :D :D

mijn goedkoopste huur was 600 euro........ past geen paard en auto bij zegmaar :D

Jeetje wat een Hypotheek. Wij hebben er nu 1 van 800 netto in de maand en we zijn met zijn 2-en. Maar de Noun word je ook niet blij mee van bijna 200 in de maand...

KiWiKo

vaste lasten bij mij zijn zo een 1600 euro per maand...........

met kind meegerekend :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:22

diesel_ schreef:
ik ben wel nieuwsgierig wat de vaste lasten dan zijn van een alleenstaande?
Dus echt alles! Eten, huur/hypotheek, verzekeringen? welke? gas licht water en wat nog meer?

Mijn huur is 250 euro, dan komt er nog de auto bij, verzekeringen, gas/water/licht, internet, boodschappen, hoogheemraadschap, etc bij.
Zit ik toch al snel rond de 800 euro aan kosten per maand (en dan doe ik erg goedkoop boodschappen!)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:23

Tamadine schreef:
KiWiKo schreef:
hihihi mijn hypotheek is 1200 euries :D :D

mijn goedkoopste huur was 600 euro........ past geen paard en auto bij zegmaar :D

Jeetje wat een Hypotheek. Wij hebben er nu 1 van 800 netto in de maand en we zijn met zijn 2-en. Maar de Noun word je ook niet blij mee van bijna 200 in de maand...

ik heb een hypotheek over 20 jaar en dit is mijn bruto hypotheek.......... krijg er nog een smakkie van terug op jaarbasis :)

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 19:23

hihi dan word het toch samenwonen.
bedankt voor de hulp iedereen ( was er al bang voor)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:24

Ja dat scheelt inderdaad. Bruto hebben wij iets van 1100 euro. en hebben het over 30 jaar en dan nog de helft aflossingsvrij.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:25

liesJ schreef:
hihi dan word het toch samenwonen.
bedankt voor de hulp iedereen ( was er al bang voor)

dat zal zeker een heel stuk schelen. Maar dan nog geen garanties, want ik woon samen en kan nog geen paard onderhouden...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:27

met een werkweek van 24 uur red je het echt niet, in het begin werkte ik ook 24 uur en was blij dat ik elke maand boodschappen kon doen (mijn partner betaalde de rest van de vaste lasten zoals huur, gas, water, licht, verzekering) daar komt bij dat ik de paarden aan huis heb staan en ik dus goedkoper uit ben als dat ik mijn paard op een pensionstal neer zet.

sorry meid gaat echt niet lukken.

momenteel betalen wij:

hypotheek €1500,-
gas/ elecktriciteit €227,-
water €74,-
verzekering (huis en auto) € 150,-
boodschappen €400,-
benzine: € 300,- (2 auto's)

dit is enkel voor de vaste lasten voor het wonen
voor de paarden zijn wij in totaal €1000,- kwijt dat is exlusief hoefsmid en dierenarts

dit alles is per maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:35

Is er geen mogelijkheid dat je meer uren gaat werken? G/W/L zal in je eentje, in een niet zo grote goed geisoleerde studio (met dubbelglas) vast lager uitkomen dan 150 euro. Appartement waar ik laatst ben wezen kijken zij was per maand 47 euro kwijt en die voor haar 90 euro. Dat was vrij ruim en had 2 slaapkamers. Wel heel goed geisoleerd, dubbel glas, kunststof kozijnen en omringd door andere appartementen, zij stookte in de winter haast niet. Water zat daar al in de huurprijs. Maar het blijft natuurlijk wel verstandig om de bedragen ruim te nemen, dus rekenen met 150 euro voor g/w/l kan dan inderdaad geen kwaad. Dan is samenwonen misschien toch een betere optie, mits goed geregeld etc.

liesJ

Re: alleen wonen, hoe redden jullie het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 19:42

mijn vriend werkt 40 uur en verdient veel meer dan mij, samen hadden we al uitgerekend.

meer uren werken gaat tot februari wel maar daarna ga ik avond opleiding pabo doen dus moet 1 dag per week stage lopen dus kan maar 4 dagen werken.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:20

Ligt er ook aan hoe je huurt, ik huur via Brabantwonen en in de servicekosten zit water verbruik en verwarming meegenomen (en de huur is absurd laag voor de locatie, particulier betaal je het dubbele).
Ik betaal dus alleen electriciteit er bij en dat is €38 per maand. Vorige week nog gecheckt, hoef het niet te verhogen.
Heb dan ook maar een 2 kamer appartement maargoed, werk fulltime, vriendje, paard, hond, sociaal leven, feestjes/festivals.. ik ben weinig thuis ;)
Maar redt dat ook financieel in mijn eentje. Heb dan wel een lease auto, dat scheelt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:23

Ik werk fulltime, heb een paard, een auto en 2 katten.
Ik red het wel, maar ik leef eigenlijk ook op te grote voet. Ik let nooit op de kleintjes, ga te vaak stappen of leuke dingen doen en ben koopverslaafd. Denk als dat al niet hebt, je best rond kunt komen van een fulltime salarisje, want ik verdien ook echt niet de hoofdprijs. Hoe het met een parttime salaris zit, weet ik niet... Sommige parttimers verdienen namelijk meer dan mij :).

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:37

heb het ook een poosje gedaan maar dan idd met fultime baan.

Verdiende toen 1250. Stalling 125. Boodschappen rond 200 p.m
Gas water licht 60 euro telefoonrekening verzekering enz 150 en de huur rond de 350.

Het was voor mij net te doen maar sparen zat er niet echt in hoor. Ik woon nu lekker samen en heb het
een stuk makkelijker

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:50

Ik ga vanaf 1 september op mezelf wonen, in mijn eigen woonunit. :)

Het wordt vanuit school geregeld, maar ik moet een bepaald bedrag van mijn uitkering betalen aan de huur.
Hoeveel dat precies wordt, is nog niet bekend, maar daar hoor ik snel meer van.

Mijn uitkering is momenteel ook mijn enige inkomen, dus het is nog even afwachten hoe en wat precies.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:00

Wat ik me afvraag, hoe kan het dat de meeste hier voor versekeringen op 100/150,- uitkomen?
Ik ben alleen voor mijn sorgversekering al 100,- kwijt, als ik daarbij de overige versekeringen soals inboedel auto etc etc bij optel ga ik toch heel snel richting 200,- :j

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:04

Zorgtoeslag eraf, dan betaal je al een stukje minder voor je zorgverzekering. :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:10

Wat dat betreft heb ik geluk, ik woon in Frankrijk, betaal zelf geen zorgverzekering, zit nog bij mijn loon zoals vroeger in NL. Voor mijn huurhuis inc. inboedel etc betaal ik €7,- per maand, rechtsbijstand is €5,- en dan auto is €35,-. Betaal hier geen wegen belasting.
Wel betaal ik €66,- aan elektra, hoop dat dat na controle omlaag kan, ben alleen 's avonds thuis, en ga dan vaak rond 10uur mijn bed in, draai 2x per week een was, heb geen droger....

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:25

Maar als je wil leren met je geld om te gaan dan kun je toch ook met je vriend afspreken de helft te betalen van alles?Als je dan je paard dus zelf betaald heb je toch een zelfstandig gevoel.Mijn vriend en ik doen dat ook,ieder zijn eigen geld.Natuurlijk springen we wel eens bij bij elkaar want ik ben nog al koopziek... ;) Denk dat het dan al moeilijk genoeg is.Ik heb zelf allen gewoond in een goedkoop huurhuis en 2 paarden een jeep en een trailer gehad(aanschaf wel begonnen bij ouders) maar was dan ook wel van s'ochtens 7.30 tot s'avonds 23.00 aan het werk(dan kon ik gelukkig wel tussendoor ff rijden) en dat 7 dagen zodat ik zo'n 70 á 80 uur in de week werkte in horeca en op stallen.Zelfs dan nog geen vetpot:koliekje en dikke poot kost al gauw 900 euro...Succes iig!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:47

Ik werk 34 uur per week en woon in een huurhuisje en heb daarnaast een auto, een paard, shet, hond en nog wat andere dieren. Ik red het goed met het geld en heb ook nog wat om te sparen.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 06:54

Ik werk officieel 38 uur per week, maar maak véél overuren om te kunnen permitteren wat ik heb... Ben nl nogal een luxemens :)
Ik doe vaak 48 uur per week (waarbij overuren uitbetaald worden).
Dat betekent dat ik vaak zo'n 300 euro per maand extra bovenop mijn loon heb en verder krijg ik nog maaltijdcheques. Ik huur een appartement, heb een eigen paard, een hond, pas een nieuwe auto (KIA sportage) en verder vind ik het leuk om ook eens wat dingen voor mezelf te kopen zoals kleren en juwelen.
Verder heb ik dan nog vaste kosten zoals telefoon, internet, kabeltv en fitness.
Ben blij dat het op deze manier kan, want anders zou het niet haalbaar zijn vrees 'k...

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:57

@ lies - ik denk niet dat je dat gaat lukken, wel kan je misschien kijken naar een anti-kraakpand die nog een aantal jaar blijven staan.
bv in ridderkerk slikkerveer en rotterdam kralingen/ crooswijck hebben ze die.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:08

liesJ schreef:
uhhh ik verdien rond 900/1000 euro netto per maand
stallingskosten ( gaat naar nieuwe stal) zullen zijn 200 euro per maand all in

Dan ga je dat echt niet redden!!!
Komt nog gemiddeld +/- €450,- huur bij (hypotheek zelfs meer, maar denk dat je daar al niet voor in aanmerking komt). Gas, water en licht, verzekeringen, benzine, boodschappen. En dan moet je nog een potje hebben voor onverziene dingen in huis en voor je paard.
Of je ouders moeten je financieel steunen.