met je auto een andere auto raken en dan gewoon doordrukken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Re: met je auto een andere auto raken en dan gewoon doordrukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 00:17

Het is zeker niet achterbaks om tegen een ander zijn auto aan te rijden en te doen of je neus bloed?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 00:51

Het ligt er een beetje aan. Wij hebben hier in de buurt aardig wat asociale mensen en 1 daarvan had mij ooit een keer helemaal compleet ingeparkeerd. Ik had voor me nog maar 5 cm de ruimte en achter me amper 3 cm. Ik heb toen toch echt die auto achter me even naar achteren geduwt met mijn auto. (Gewoon zachtjes zodat er geen schade aan de auto komt.)
Want ze weigerden om de auto te verplaatsen. Nou sorry hoor, dan doe ik het zelf wel.
Ligt dus een beetje aan de situatie.
Maar als je er wel uit kan komen (alleen wat moeilijker) dan is het inderdaad asociaal om alsnog de auto weg te duwen.
Als ik het had gezien dan was ik naar de persoon in kwestie toegestapt en er wat van gezegt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:17

Ik had ook een briefje achter de ruit gedaan van de twingo.
Net als eerder werd gezegd zou ik blij zijn als iemand bij mij een briefje onder de ruit had gedaan. Sinds mijn auto in Amersfoort staat heb ik een partij schrammen en deuken opgelopen.. de auto dan.
Laatst iemand met een rode auto die zijn deur tegen de mijne heeft pen geslagen, daar zit een mooie deuk en rode lak. Ik ben erg zuinig op mijn auto, als een ander dat niet is prima.. maar een briefje was wel erg fijn geweest :\

Ik noteer dan ook altijd een kenteken, dan maar een klikspaan.. maar zo ga je niet met je medemens om in mijn ogen :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:39

Wat een asociaal mens zeg! Dat soort mensen zou zelf eens schade aan hun auto moeten hebben, omdat er iemand tegen haar auto aan zat.
TS, ik snap wel dat je daar n4et aan hebt gedacht hoor. Dat zou ik ook niet gedaan hebben denk ik..

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 10:18

Blondie_ schreef:
Pff hebben jullie niks beters te doen dan andere mensen in de gaten houden?
Natuurlijk is het aso maar om dan zo schijnheilig het op een briefje te schrijven... had gewoon naar dat mens toegegaan en niet zo achterbaks als dit!

als zoiets toevallig voor je neus gebeurt zou ook jij perplex hebben gestaan hoor. Kun je hier wel schijnheilig doen, maar zoiets verbaas je je echt wel over ;)
ik was ook zo verbaasd dat ik er niet meteen aan dacht om te toeteren (ze was toch doorgereden als ik was uitgestapt)

heb het doorgegeven bij de politie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:27

Babeth schreef:
Want ze weigerden om de auto te verplaatsen. Nou sorry hoor, dan doe ik het zelf wel.
.

Lekkere bestuurder ben jij beetje eigen rechtertje spelen, ooit gehoord van zoiets als de politie :7
Echt ik weet niet wat ik lees.

Marchador schreef:
Ik had ook een briefje achter de ruit gedaan van de twingo.

Dat had ik ook gedaan, ik heb ook ooit zoiets gezien, kenteken opgeschreven en briefje onder de wisser gestopt. Laat ze dat zelf maar uitvechten

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:44

Chiqa schreef:
Babeth schreef:
.

Lekkere bestuurder ben jij beetje eigen rechtertje spelen, ooit gehoord van zoiets als de politie :7
Echt ik weet niet wat ik lees.

En dan? De politie hier voert geen ene f*ck uit. Ik heb gezorgt dat er geen schade aan de auto zit, dus ik zie het probleem niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:46

Heb je de politie uberhaupt wel gebeld? Vind jou gedrag echt niet kunnen. Weet je dat je verschrikkelijk strafbaar bent?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:52

Ik snap niet waar je je druk om maakt. Er stonden meer mensen op de straat en die vonden ook dat ik groot gelijk had. Voor zo'n akkefietje ga ik de politie niet bellen, daar ken ik ze te goed voor hier in Tiel.
Daarbij hebben wij hier dus duidelijk een andere mening over. Ik kan hier totaal niet mee zitten. Moeten ze de auto maar gewoon parkeren. Ze staan erom bekend dat ze dit vaker doen, het naar achteren duwen van hun auto is al vaker gebeurd en dan niet door mij.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:56

Pff niet normaals sommige mensen :n

Toen ik mijn autotje pas had heeft ook iemand flink tegen de bijrijderskant gezeten, gevolg, lakschade en 2 flinke deuken, was er kapot van.

Een tijdje geleden ben ik zelf per ongeluk tegen een andere auto (toevallig ook een twingo :+ ) aangereden. Toen er zich in eerste instantie niemand melde vroeg ik ook om een briefje, even later kwam de eigenaresse van de auto alsnog.

Is toch maar een kleine moeite, iedereen is toch zuinig op zn bakkie? En dan vind ik zo´n gedrag zoals de mevrouw in de TS haar verhaal uitvoerde dus echt niet door de beugel kunnen! Goed dat je de politie hebt gebeld, kan me heel goed voorstellen dat je op dat moment heel erg verbaasd was :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:06

Babeth schreef:
Ik snap niet waar je je druk om maakt. Er stonden meer mensen op de straat en die vonden ook dat ik groot gelijk had. Voor zo'n akkefietje ga ik de politie niet bellen, daar ken ik ze te goed voor hier in Tiel.
Daarbij hebben wij hier dus duidelijk een andere mening over. Ik kan hier totaal niet mee zitten. Moeten ze de auto maar gewoon parkeren. Ze staan erom bekend dat ze dit vaker doen, het naar achteren duwen van hun auto is al vaker gebeurd en dan niet door mij.

Dus ga je maar voor eigen rechetrtje spelen? En ja daar maak ik mij wel druk om ja. Als je mijn auto om die reden had geraakt had je toch echt namelijk een serieus probleem gehad :j Dat jij niet veel om je tut
geeft moet jij weten, maar ik heb keihard gewerkt voor mijn schitterende cabrio en die houd ik graag schadevrij :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:25

En jij denkt dat ik niet bij die mensen eerst ben geweest om te vragen of ze de auto aan de kant wilden zetten?
Ik neem aan dat als ik dat aan jóu had gevraagt je dat wel had gedaan, maar hun zeiden dat het mijn probleem was en wilden hem niet aan de kant zetten. Já, dan neem ik het heft in eigen handen, zeker bij zulke mensen waar dit al vaker bij voor is gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:26

Babeth schreef:
En jij denkt dat ik niet bij die mensen eerst ben geweest om te vragen of ze de auto aan de kant wilden zetten?

Had je al verteld hoor, herhalen is niet nodig, feit is dat je verschrikkelijk strafbaar bent :j En zolang jij geen rechter of officier van justitie bent heb jij geen enkel recht om voor eigen rechtertje te gaan zitten spelen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:35

Daar hebben jij, mijn buren en ik dus een andere mening over. ;) Als het nodig is, doe ik het zo weer.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:41

Babeth, ik denk dat ik niet hetzelfde had gedaan ivm angst voor schade bij mijn eigen auto, tenzij mijn auto een trekhaak heeft.. Heb jij er een trekhaak opzitten waar je de auto mee aan de kant kon duwen? :)

Ik heb zelf een keer iemand klem gezet omdat deze persoon op MIJN BETAALDE parkeerplek zijn auto had neergekwakt.. Dat ligt net weer even anders :D

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:42

Groot gelijk Babeth.

En denken jullie echt dat de politie daarvoor komt?? politie doet weinig hoor, alleen blaastesten en flitsen daar hebben ze het het druk mee, voor andere zaken geen tijd!

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:45

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt als Bowena_84, auto terug gevonden waar 2 nieuwe deuren, nieuw zijscherm en nieuwe zijspiegel op kon omdat iemand er tegenaan was gereden. :( Ik stond gewoon netjes in een parkeervak met naast mij 2 vakken vrij. Waarschijnlijk is iemand wezen keren en heeft die toen goed mijn auto in de prak gereden (dronken??) . Er lag geen briefje bij niks maar wel een behoorlijke schade dus. Gelukkig bestaat er nog een waarborgfonds maar ongelooflijk dat er zulke asociale mensen bestaan.

Ik ben zelf ook eens tegen een geparkeerde auto aangereden toen ik net mijn rijbewijs had, er was weinig te zien maar ik ben toen netjes blijven wachten tot de eigenaren eraan kwamen.

Als ik ook maar iets zie gebeuren bij een andere auto schrijf ik meteen de gegevens op en maak er een melding van of spreek ik diegene er op aan. Minste wat je kan doen want het is echt heel vervelend.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:46

Ja, de politie komt ( als ze al durven ) en zegt tegen zo iemand dat ze de auto weg moeten halen.. Ja, en dan? Als je gedonder wilt met van dat geteisem, dan moet je dat doen..

Nee hoor, ik had exact hetzelfde gedaan, mits auto met trekhaak uiteraard :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:47

Blondie_ schreef:
Groot gelijk Babeth.

En denken jullie echt dat de politie daarvoor komt?? politie doet weinig hoor, alleen blaastesten en flitsen daar hebben ze het het druk mee, voor andere zaken geen tijd!

Dat ben ik niet met jullie eens. Ik heb een keertje een briefje achtergelaten met het kenteken van de dader en mijn telefoonnummer. Werd nadien netjes door de politie gebeld en kreeg nog een bosje bloemen van de eigenaar van de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:55

Blondie_ schreef:
Groot gelijk Babeth.

Politie komt wel hoor, al is het alleen al om je rijbewijs in beslag te nemen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:58

Tallie_Ho schreef:
Babeth, ik denk dat ik niet hetzelfde had gedaan ivm angst voor schade bij mijn eigen auto, tenzij mijn auto een trekhaak heeft.. Heb jij er een trekhaak opzitten waar je de auto mee aan de kant kon duwen? :)

Ik heb zelf een keer iemand klem gezet omdat deze persoon op MIJN BETAALDE parkeerplek zijn auto had neergekwakt.. Dat ligt net weer even anders :D

Nee ik had er geen trekhaak opzitten. Dan denk ik ook niet dat ik het had gedaan ivm schade naar de tegenpartij. Mijn eigen auto en die van hun waren gelukkig niet 1 van de nieuwsten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:04

Chiqa schreef:
Blondie_ schreef:
Groot gelijk Babeth.

Politie komt wel hoor, al is het alleen al om je rijbewijs in beslag te nemen.

Goh, dus als ik bel naar de politie dat ik klem ben gezet door een of ander schorem wat de auto niet wil verplaatsen, nemen ze mijn rijbewijs in begrijp ik?? :P Rare regeltjes heeft de politie waar jij woont _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:11

Tallie_Ho schreef:
Goh, dus als ik bel naar de politie dat ik klem ben gezet door een of ander schorem wat de auto niet wil verplaatsen, nemen ze mijn rijbewijs in begrijp ik?? Rare regeltjes heeft de politie waar jij woont
_O-

Het wordt steeds vreemder, wat dacht je van het strafbaar feit 'doorrijden na een aanrijding?' Is landelijk bepaald.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:46

Haha jullie praten nu lekker door elkaar heen.
Tallie_Ho reageerd op dat ze eerst de politie zou bellen, en dan nemen hun rijbewijs in terwijl zij NOG niks heeft gedaan.
Terwijl Chiqa lijkt te bedoelen, politie bellen na afloop door 'aangereden' auto eigenaren en dan je rijbewijs kwijt.

Overigens hier in Breukelen zouden ze ook niet komen daarvoor. Dan zeggen ze dat je het zelf moet oplossen. Ik zou dat dus ook zo hebben gedaan. Overigens wel nadat ik van de politie te horen zou krijgen dat ik het zelf maar moet oplossen :)

Ontopic:
Goed dat je alsnog gebeld hebt naar de politie. Ik kan me voorstellen dat je echt heel raar zit te kijken als zoiets voor je gebeurt.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:05

Precies AnneM_Alex, ik weet namelijk uit ervaring dat de politie bij ons ook zegt dat we het zelf op moeten lossen. Het is namelijk niet de eerste keer dat dit gebeurd en er is al eens voor gebelt.