Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Liezel1 schreef:Ik denk dat je beter zelf een beetje research kunt doen. De basiselementen zijn nl dat je weet hóeveel je kunt betalen. Dat je weet hoeveel huursubsidie je zou kunnen krijgen (http://www.belastingdienst.nl en dan onder "toeslagen") en dat je weet wat de bijkomende kosten zullen zijn.
Daarnaast moet je weten in welke regio/buurt je wit wonen en wat de gangbare prijzen daar zijn.
Sissi87 schreef:Liezel1 schreef:Ik denk dat je beter zelf een beetje research kunt doen. De basiselementen zijn nl dat je weet hóeveel je kunt betalen. Dat je weet hoeveel huursubsidie je zou kunnen krijgen (http://www.belastingdienst.nl en dan onder "toeslagen") en dat je weet wat de bijkomende kosten zullen zijn.
Daarnaast moet je weten in welke regio/buurt je wit wonen en wat de gangbare prijzen daar zijn.
dankje ik heb net even gekeken op toeslagen. Ik zou dan wel een eigen slaapkamer hebben, maar de woonkamer/badkamer/toilet is gedeeld met 1 ander meisje.. wel raar dat je dan geen huurtoeslag kan krijgen, want ik verdien echt dik onder de maat. Als je dan ook nog geen tegemoetkoming krijgt, is het elk dubbeltje omkeren (wel rare regeling).
NAV schreef:stufi uitwonend is 250 euro, dus ook geen wereldbedrag..
particulier huren is gewoon duur, via de woningbouw sta je jaren ingeschreven..
Het ligt er gewoon aan waar je wilt wonen (plaats en wijk) en hoeveel ruimte je wilt hebben. In een gehucht in drente betaal je minder dan in het centrum van Utrecht
breezy302 schreef:Wat een onzin van jullie allemaal dat je in de Randstad en in Rotterdam niet goed kan wonen voor 300 euro. Vreemd dat jullie die huizen allemaal niet kunnen vinden en ik wel.... Heb meerdere keren goedkope huizen in Rdam gezien voor lage prijzen en daar was echt niets mis mee. Je moet gewoon naar een makelaar gaan en daar vragen wat ze allemaal hebben. En TS als je particulier huurt krijg je ook geen huurtoeslag.
Sissi87 schreef:breezy302 schreef:Wat een onzin van jullie allemaal dat je in de Randstad en in Rotterdam niet goed kan wonen voor 300 euro. Vreemd dat jullie die huizen allemaal niet kunnen vinden en ik wel.... Heb meerdere keren goedkope huizen in Rdam gezien voor lage prijzen en daar was echt niets mis mee. Je moet gewoon naar een makelaar gaan en daar vragen wat ze allemaal hebben. En TS als je particulier huurt krijg je ook geen huurtoeslag.
zijn wij nu zo "redelijk", of zijn hun *chterlijk duur..
Het beste is toch inschrijven bij de woningbouw en wachten.