Wat te doen met een erfenis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:52

Ik vond het ook al een beetje gek..

Kijk, als ik de erfenis al binnen had en al afscheid had genomen.. Ik heb nu een beetje het idee of moet de man nog begraven worden..

Marigold

Re: Wat te doen met een erfenis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:54

als iemand dementeert neem je gaandeweg het proces al afscheid eigenlijk he.
dus wat dat betreft is het niet persé vreemd dit.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:01

wegzetten voor je kinderen, wat het bedrag ook is....

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:20

Waarom zou dit een raar topic zijn?

Het is toch één van de dingen waar je mee te maken krijgt bij een overlijden. Anyway, doe er iets 'moois' of 'goeds' mee, want het blijft toch altijd wat 'vreemd' geld.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 13:39

Mijn opa heeft een heel goed en lang leven gehad. Hij was al 3 jaar dement en ja, gaander weg neem je afstand van hem.
De laatste keer toen ik hem zag was op een verjaardag van mijn tante.
Toen ik 2 keer van de huiskamer de keuken in liep zei hij dat er echt veel mensen binnen kwamen.
Hij herkende a mij niet meer en b niet dat ik steeds de zelfde was.
Ja er was veel verdriet tijden de begravenis maar ook opluchting.
Opluchting dat hij geen pijn meer had, want daar bestond de laatste maanden zijn leven alleen nog maar uit.
Maar waarom is dit een vreemd topic?
Ik vraag me af waar anderen hun erfenis aan uit gegeven hebben. Meer niet.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:43

Er blijft eigelijk nooit zoveel over bij een erfenis, tenzij er is een dik matras is ;-)
Uiteindelijk lopen de kosten behoorlijk op,denk aan begravenisonderemer, advertenties, kaarten e.d
En dan zit je nog met de inboedel. Wij zitten er nu midden in om alle spullen uit te zoeken van de inboedel maar wat doe je ermee? Niet echt onze smaak en we hebben alles al.
Wat overblijft gaat op een rekening voor onze kinderen

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:41

Gekke vraag, je hoeft toch niet per se iets met het geld te doen? Doe zoals normale mensen en zit het geld even op de spaarrekening; als je een goed overwogen uitgifte wil doen kan dat alsnog :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:58

Ik zou het inderdaad uitgeven aan iets waar je de rest van je leven nog iets aan hebt.

Ik was 19 toen mijn oma nog leefde en haar geld onder haar kinderen en kleinkinderen verdeelde. Mijn oma had haar huis verkocht en woonde inmiddels in het verzorgingshuis. Zij wilde graag haar dochters en kleinkinderen nog zien genieten van het geld, ipv dat het tegelijk kwam met het zure nieuws dat oma was overleden.

Alle klein kinderen hebben 1000 euro gehad. Ik heb dit geld gebruikt als start geld voor mijn rijlessen. Zonder dat geld had ik die rijlessen niet kunnen nemen.

5 maanden later heb ik mijn rijbewijs nog met volle trots aan oma kunnen laten zien en 2 maanden daarna is ze overleden. Ik ben haar nog steeds vreselijk dankbaar. Zonder haar gift had ik nu 3 jaar later mijn rijbewijs waarschijnlijk nog steeds niet gehad en het is echt iets waar ik dus letterlijk de rest van mijn leven plezier aan beleef.

[edit] Ow Ylana, ik vind het ook niet gek hoor. Ik begrijp heel goed je behoefte om een doel te verzinnen voor het geld waarmee het echt een mooi doel heeft, dat je kan zeggen, kijk, dat heb ik van de centjes van opa gedaan, zodat je er gewoon extra dankbaar voor kunt zijn. Zoals ik nu mijn oma nog vreselijk dankbaar ben dat ik dankzij haar mijn rijbewijs heb gehaald.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:17

Net als iedereen, doe er iets goeds mee. Koop iets waardevols waarop je later kunt terug kijken.
Ik persoonlijk zou er iets van kopen wat je later doet terug denken aan je overleden dierbare.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:02

Op de spaarrekening zetten en niks mee doen.