Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Desperado_ schreef:Het mag inderdaad niet, ookal ben jij 19, je zusje die dus niet kan aantonen dat ze 16+ is kan ervan gaan mee drinken.
Ik werkte bij de albert heijn en bij mij werd ok steeds herhaald, als er meer dan 1 persoon is met alcohol moeten ze allemaal hun ID kaart laten zien, is er eentje minderjarig? jammer dan

Theoretish gezien...
daaf4ever schreef:Heh wat raar allemaal joh!
Stel ik had nu een kind van 2 .. dan had ik dus ook geen bier mee kunnen krijgen?Theoretish gezien...
oOStephOo schreef:Je moet 21 zijn wil je, met iemand onder de 16, drank kopen.. Ik (ook 19) wilde ook bier halen met mijn broertje van 10, ging ook niet door.. Je moet echt 21 zijn wil je een jonger iemand betrekken bij je handeling.. Gall&Gall had een boete kunne krijgen..
oOStephOo schreef:Ze heeft juist gehandeld, maar niet zo vriendelijk
Je moet 21 zijn wil je, met iemand onder de 16, drank kopen.. Ik (ook 19) wilde ook bier halen met mijn broertje van 10, ging ook niet door.. Je moet echt 21 zijn wil je een jonger iemand betrekken bij je handeling.. Gall&Gall had een boete kunne krijgen..
) hersencel kan ontlopen. Tari2007 schreef:Wat iemand anders al eerder zegt klopt, je krijgt geen drank mee als je iemand onder de 16 bij je hebt. Had je je zusje naar buiten gestuurd dan was je zusje buiten de winkel geweest en had de kassiere het je wettelijk niet mogen verbieden. Raar maar waar.. Eindeloze discussie ook maar wel de wet.
Dus voortaan sl je drank haalt, ff je zusje buiten de winkel laten wachten en er is niks aan het handje
haha nee ik snap je wel hoor! Maar ik kon er echt even niet overuit, ook die toon van d'r. Bah, ik kom daar niet meer. Desperado_ schreef:Het mag inderdaad niet, ookal ben jij 19, je zusje die dus niet kan aantonen dat ze 16+ is kan ervan gaan mee drinken.
Ik werkte bij de albert heijn en bij mij werd ok steeds herhaald, als er meer dan 1 persoon is met alcohol moeten ze allemaal hun ID kaart laten zien, is er eentje minderjarig? jammer dan
oOStephOo schreef:Ze heeft juist gehandeld, maar niet zo vriendelijk
Je moet 21 zijn wil je, met iemand onder de 16, drank kopen.. Ik (ook 19) wilde ook bier halen met mijn broertje van 10, ging ook niet door.. Je moet echt 21 zijn wil je een jonger iemand betrekken bij je handeling.. Gall&Gall had een boete kunne krijgen.. :)
Marieke_K schreef:@xx_mariekee: nee want je moeder is boven de 21 en dus volwassen voor de wet (dat ben je pas na je 21ste). Van volwassene wordt verwacht dat ze alcohol niet aan een minderjarige geven.
Dus waar je nou zo druk om maakt, mensen doen alleen hun werk hoor! 

LovingTweety schreef:Ik vind zelf dat het een goede regel is.. die helaas wel heel makkelijk te omzeilen is.
)