Worden jullie ook wellis lastiggevallen door allochtonen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:45

Gefluit hoor ik graag maar vanaf het moment dat ze gaan claxoneren als ik aan het wandelen gaat het te ver :)
En ik ben echt geen type dat met korte rokjes rondloopt (in mijn kast heb ik eig alleen maar jurkjes en rokjes tot net boven de knie, alleen een topje wil nog wel eens een decollete tonen maar dat is ook een beetje logisch met mijn cupmaat ;) )
Ik merk vooral op dat het net zo goed allochtonen als Belgen/Nederlanders zijn die fluiten/claxoneren roepen.
Maar meis, vat het op als een compliment :) Mijn dag is altijd een beetje beter als ik nagefloten ben :D

Liisette_

Re: Worden jullie ook wellis lastiggevallen door alochtonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:58

Zo had ik er van de week ook eentje.
Ik voel me al niet op me gemak als ik ze alleen al zie....
Maar ik moest langs hun, zegt een van die jongens; Kijk met zo eentje kan je dus kinderen krijgen.

Ik vond het echt rond uit belachelijk. Waar halen ze het lef vandaan om zoiets te zeggen..? Maar dat niet alleen.. Ook hoe ze tegen je praten, heee schatje,, hee lekkerding...
Ik heb hun zo niet nodig om me goed te voelen, liever voel ik me niet goed dan dat hun zo tegen mij praten..

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:58

ik ben ook niet tegen allochtonen, vind multiculti zelfs leuk. In mijn buurt wonen voornamelijk blanke mensen. Echter stopt er een auto zie mijn bovenstaande bericht, dan zijn dat altijd getinte mensen (allochtoon/autochtoon kan ik niks over zeggen).

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:02

Ik snap ook wel wat jij bedoelt, hoor Prinslover :j , en ik vind het ook vreselijk irritant gedrag (mijn collega's doen soms alsof ze nooit eerder een vrouw gezien hebben }:0 ), maar de TS geeft zelf al aan dat ze in niet zo heel bedekte staat rondloopt. Dan denk ik dus echt van 'tja, wat wil je nou'.

RoseK, ik praat het gedrag niet goed, verre van, maar dit is een discussie die al gevoerd werd lang voordat er in Nederland zoveel mensen van Anitilliaanse of Marokkaanse afkomst te bekennen waren. Als je je gewoon bedekt met een rokje dat iets verder reikt dan net onder het randje van je onderbroek/string en een zomershirtje vind ik het niet meer dan logisch dat je je stoort aan dat gejoel en gefluit (en nogmaals, daar doen mijn oer-Hollandse collega's om het hardst aan mee 8)7 ), maar als je zelf al aangeeft dat je er niet heel bedekt bijloopt dan vind ik het verhaal toch een tikkie anders worden.

LimaMambo, als we op- en afschroefbare borsten hadden zouden er een hoop problemen opgelost kunnen worden, al was het maar tijdens het paardrijden als je er last van hebt :)) . Ik snap ook wel wat jij bedoelt, hoor, maar ik hoop dat je ook snapt wat ik wil zeggen :) .

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:06

Juud87 schreef:
DaanxBien schreef:
Nou ben ik bijna 19 en doe meestal mn wenkbrauwen mooi epileren en loop er meestal niet heel bedekt bij.

En dan vindt jij t raar dat je aandacht krijgt die soms te ver gaat?

Nee, je moet een burka aan om niet lastiggevallen te worden!! :roll:
We leven nog altijd in Nederland hoor.
Wat je ook aan hebt, niemand mag je lastigvallen.

Ik heb bij lastigvallen wel een heel ander idee dan wat de TS beschrijft. Je krijgt gewoon aandacht van de mannen :D. Aandacht = niet lastigvallen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:08

nou ongevraagde opdringerige aandacht is niet mijn ding. Ik noem het wel lastigvallen. Ts (en ik ook) voelt zich er ongemakkelijk door.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:11

Gwen schreef:
LimaMambo, als we op- en afschroefbare borsten hadden zouden er een hoop problemen opgelost kunnen worden, al was het maar tijdens het paardrijden als je er last van hebt :)) . Ik snap ook wel wat jij bedoelt, hoor, maar ik hoop dat je ook snapt wat ik wil zeggen :) .

ik snap wel wat je bedoelt hoor, alleen is het niet hoe ik het ervaar ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:19

Ik heb er ook vaak last van. Het valt me ook op dat donkere mannen vaker meisjes aanspreken dan blanke mannen.
Vind het erg vreemd dat mannen denken het recht te hebben om wildvreemde meisjes/vrouwen aan te sprekken met lekkerding/schatje/dushi of iets in die richting. Een complimentje krijgen is leuk maar dat kan ook met een beetje fatsoen lijkt me.

Laatst moest ik bijvoorbeeld erg lachen omdat er een donkere man naar me toe kwam lopen die zei (echt met een antilliaans accent :D) :' mag ik je een complimentje geven over je uiterlijk'.
In eerste instantie schrok ik toen ik hem op me af zag komen maar vond dit toch wel netjes gebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:21

Ja, ze vinden mijn fiets lelijk en trappen die ook regelmatig om :\ (En ja, regelmatig zie ik dat nog.)
Verder roepen ze je altijd na en zijn ze kei opdringerig. Als ze vragen hoe oud ik ben antwoord ik altijd maar steevast met 12, dan laten ze je wel met rust. :\

En misschien klinkt dit rasistisch, maar ik heb écht meer last van 'buitenlanders' die me lastig vallen dan van Nederlanders..

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:24

Ik heb er ook vaak last van, dan word ik met het uitgaan vastgepakt, of laatst trok een buitenlandse jonge mijn shirtje naar voren en gooide er een paar ijsklontjes naar binnen, ik schrok me kapot.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:28

Er zijn ook tienermeiden, met ultrakorte spijkerrok, ik vind dat ze er om vragen, dat ze aandacht en of bekijks krijgen van mannen.

Niet alleen buitenlanders hoor, net zo goed ook nederlanders.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:30

HAHA ja dagelijks :P Mn vriend is marokkaans haha.

Maarre op straat niet meer sinds ik met mijn vriend loop (vier jaar) vroeger reageerde ik er gewoon niet op, vond het stront vervelend. Van alle mannen trouwens.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:33

Ragdollcat schreef:
Er zijn ook tienermeiden, met ultrakorte spijkerrok, ik vind dat ze er om vragen, dat ze aandacht en of bekijks krijgen van mannen.

Ja die meiden vragen er inderdaad om. Maar het gebeurt heus niet alleen bij dat soort meiden hoor. Ik draag namelijk altijd een spijkerbroek met een Tshirt en nog steeds heb ik er altijd last van. En ja ook van nederlanders, maar toch vaker van allochtonen.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:36

Nee vind ik niet aandacht, het is puur lastig vallen, heb nog nooit ervaren dat vrouwen uit hun eigen cultuur zo aangesproken worden.
Het heeft echt puur met respect te maken oftewel gebrek daaraan.
Als ik met me meiden in de grote stad ben (lees Amsterdam) zijn de opmerkingen ook niet van de lucht, vind dat super irritant maar inderdaad gewoon negeren en zielsgelukkig zijn als ik weer ni mijn eigen prachtige Zeeuws Vlaanderen ben.

Meeste meiden zitten hier toch echt niet op te wachten of je moet super onzeker zijn en dat leuk vinden, ik vind het gebrek aan respect.
Princess grappig, mijn exman is ook uit Marokko (prachtig land trouwens) dus ben echt geen rascist hoor, heb nog steeds een goede band met hem en ook met zijn ouders (ook voor de kinderen natuurlijk) zelfs zij vinden het gedrag van hun landgenoten beschamend.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:36

Nee, klopt, het feit dat je een vrouw/meisje bent is al genoeg, maar er zijn er, die wel erg ver gaan, zoals meiden van 13, zwaar in de make up en ultrakorte rokken, dan vind ik echt dat ze er om vragen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:38

Nee ik vind het zelf ook vervelend, alleen t gebeurt me nu niet meer. Nu alleen nog Hollanders, maar dat vind ik net zo irri.
Mijn vriend vind dat gedrag ook nogal achterlijk.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:42

mistery schreef:
Ragdollcat schreef:

Ja die meiden vragen er inderdaad om. Maar het gebeurt heus niet alleen bij dat soort meiden hoor. Ik draag namelijk altijd een spijkerbroek met een Tshirt en nog steeds heb ik er altijd last van. En ja ook van nederlanders, maar toch vaker van allochtonen.

ja dat vind ik ook, Sommige vragen er inderdaad om, maar ik vind dat ik mij niet zo kleed, heb meestal gewoon spijkerbroek met een shirtje aan. En het zijn niet altijd allochtonen, maar wel vaker vind ik.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:50

madeliefw schreef:
nou ongevraagde opdringerige aandacht is niet mijn ding. Ik noem het wel lastigvallen. Ts (en ik ook) voelt zich er ongemakkelijk door.

Maar ongevraagde aandacht is toch geen lastigvallen? Ik word ook regelmatig nage'psssst' maar daar reageer ik gewoon niet op. Onder lastigvallen versta ik iets heel anders, maar goed dat verschilt per persoon.

Het zijn vaak wel de groepjes hangjongeren en vaak zijn dat allochtonen, daar ben ik het wel mee eens ja.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:56

Mar_ schreef:
madeliefw schreef:

Maar ongevraagde aandacht is toch geen lastigvallen? Ik word ook regelmatig nage'psssst' maar daar reageer ik gewoon niet op. Onder lastigvallen versta ik iets heel anders, maar goed dat verschilt per persoon.

Het zijn vaak wel de groepjes hangjongeren en vaak zijn dat allochtonen, daar ben ik het wel mee eens ja.

1 keer is leuk misschien.. maar niet 10 keer per dag
waar ik ook helemaal zout van word is , dat als ik in de winkel mensen aan het helpen ben, ze me niet recht in de ogen kijken maar gewoon naar mijn borsten staren
8-)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:57

niet alle ongevraagde aandacht nee, maar dit wel. Als er overdag zoiets gebeurt, kijk ik de andere kant op ofzo, maar 's nachts maken ze mij echt bang met hun rare acties (ik had een spijkerbroek en een jas aan)

Als zoiets op je werk gebeurt trouwens, stap je zelfs naar de vertrouwenspersoon.

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:59

Ik heb wel regelmatig dat als ze iets zeggen of roepen naar me, dat ik het geluid automatisch uitfilter.. Dan zeggen vrienden van goh ze hebben het tegen jouw en dan is het me geen eens opgevallen.

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:59

Ik moet altijd onzettend hard lachen om de figuren die "Hé PSSSST!" roepen... Hahahaha wat denken ze dan wel niet.

@ hierboven: Ik heb ze inmiddels ook al uitgefilterd. Geen aandacht aan besteden, dan doen ze niks ;)

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:07

Ik heb er ook vaak last van,en dan maakt het vaak niet uit,of ik er wat minder bedekt gekleed bijloop,of dat ik me paardenkloffie,dus dikke trui,gare broek en onder de modder zit,ze blijven het proberen..

En met ongevraagde aandacht is niks mis mee,alle dames vinden het wel leuk als er eens wat leuks naar je word geroepen,doe ook nog wel leuk gedag terug zeggen als ze iets op een leuke manier zeggen,maar dat roepen,en psssstt,en gekke geluiden maken vind ik toch wel heel irritant (en die gekke geluiden maken volgens mij toch alleen alochtonen),moe word ik ervan,ben toch geen hond die je aan het roepen bent ????? en er wat van zegt,worden ze boos,of als je ze juist helemaal negeert worden ze ook boos..gaan ze je uitschelden en zijn er al meerdere me helemaal achterna gegaan...
Nou dan krijgen ze het wel even te horen van me hoor ben gelukkig niet bang uitgevallen..

En dan kun je zeggen dat het niet uitmaakt of alochtoon is of een nederlander,is misschien ook niet zo,ze maken allemaal opmerkinge nnaar je ,maar gaat om de manier hoe ze het doen, en ben door een nederlander nog nooit uitgescholden als ik niet op gefluit of geroep reageerde! en door alochtonen heb ik toch wel de nodige ziektes naar me hoofd gegooit gekregen,ik kan dan ook wel in hun ogen arrogant reageren,maar dan hoef je me nog niet te gaan uitschelden (en dit is al heeeeeeeel vaak gebeurt! dus niet een eenmalig iets)

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:09

Haay.
Ik zeg meestal gewoon hooi terug ofzo meestal als je ze negeerd worden ze alleen maar bozer.
En als ze roepen heb je een telefoonnummer moet je gewoon zeggen ik heb geen telefoon :+
Zijn ze altijd wel gelijk stil.
En verder gewoon aardig blijven en er niet teveel op in gaan en zoveel mogelijk proberen onder de mensen te blijven

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:13

"Ik heb geen telefoon." Die heb ik ook een keer gebruikt tijdens het uitgaan toen iemand mijn nummer wilde haha.