Maar ook op YouTube, als je ziet wat voor taalgebruik daar gebruikt wordt, en wat voor ontzettend grof commentaar er geplaatst wordt.. Wat het is weet ik niet. De verharding van de samenleving? Het anonieme van internet? Kuddegedrag?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Maar ook op YouTube, als je ziet wat voor taalgebruik daar gebruikt wordt, en wat voor ontzettend grof commentaar er geplaatst wordt.. Blue_Eyes schreef:Anonimiteit, denk ik. Mensen kunnen zo eens lekker schoppen, want niemand weet toch wie ze zijn. Je ziet het op Bokt ook vaak, dat de mensen die het lompst reageren, een leeg profiel hebben. Lekker anoniem schoppen.
Joyckuh schreef:Vorame: Je bent nu al bezig met je vooroordelen. Hoe stevig denk jij dat een kever van tig jaar terug is? Wie weet reden ze wel netjes 60, misschien wel 70 en misschien wel 120. Wie zal het zeggen? De politie ter zijner tijd, maar tot die tijd heb jij je vooroordelen voor je te houden! Ik vind dit echt respectloos tegenover de nabestaande! Je zal al die reacties als ouders zijnde maar lezen onder zo'n artikel... Het is al erg genoeg dat ze zijn overleden, de reden waarom maakt niet uit, de familie krijgt deze 2 jonge jongens nooit terug... Een beetje respect vind ik dan wel op z'n plaats!
Citaat:Ik reageer zelf verder nooit op die artikelen, maar als er hier dan een topic over geopend wordt mag ik er toch zeker mijn mening wel over zeggen?
Dat was toch de bedoeling van het openen van dit topic.
Blue_Eyes schreef:Citaat:Ik reageer zelf verder nooit op die artikelen, maar als er hier dan een topic over geopend wordt mag ik er toch zeker mijn mening wel over zeggen?
Dat was toch de bedoeling van het openen van dit topic.
Nope. De bedoeling van het topic was volgens mij het aan de kaak stellen van de respectloosheid van veel reacties. Het aangehaalde geval was een voorbeeld.
BraveSpots schreef:Ik vind 'eigen schuld' en medelijden hebben met de nabestaanden trouwens geen twee tegenovergestelde dingen. In het geval van de iemand die bewust zonder cap rijd en dan een hoofdletsel door een paard oploopt vind ik het wel eigen schuld. Maar dat betekent niet dat ik niet zou meeleven met de nabestaanden.
. 
vorame schreef:BraveSpots schreef:Ik vind 'eigen schuld' en medelijden hebben met de nabestaanden trouwens geen twee tegenovergestelde dingen. In het geval van de iemand die bewust zonder cap rijd en dan een hoofdletsel door een paard oploopt vind ik het wel eigen schuld. Maar dat betekent niet dat ik niet zou meeleven met de nabestaanden.
Dit vind ik heel goed geschreven.
Daar ben ik het dan ook helemaal mee eens.
Het is niet zo dat het een niet samen kan met het ander.
Je leeft zeker mee met de nabestaanden en eigenlijk hoopte je ook dat er niemand het leven had gelaten, maar een flinke hersenschudding ook wel waarschuwing genoeg was geweest.

.