Naam veranderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sam98

Re: Naam veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:18

Gewoon je eigen naam aanhouden :D
Mijn naam spreken mensen soms ook wel op een hele rare manier uit vind het wel grappig eigelijk. :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:29

Ik zou zelf wel erg benieuwd zijn wat de Fransen van Maartje maken. Dus laat het ze maar mooi uitzoeken - als ze er niet uitkomen kun je altijd zelf nog aanbieden dat ze je wel Marie mogen noemen. :D

In Australië heb ik even gereisd met een meisje dat Richtje heette. Dat konden maar weinig mensen met een andere moedertaal fatsoenlijk uitspreken, dus zij is daar maandenlang Ricky geweest. :D

Mijn naam wordt in Engelstalige landen overigens al snel Karen. Geen problemen mee. Duitsers en Scandinaviërs redden zich overigens heel prima met Karin - hoe zou dat toch komen. :))

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:31

Gewoon zo laten :j , juist leuk om te horen wat ze er van maken :D. Ik heb een tijdje in Wales gewoond in een huis met 8 nationaliteiten en ik had niet verwacht dat ze moeite met mijn naam zouden hebben (Ellen) maar op een gegeven moment hebben ze me Ally genoemd omdat niemand het fatsoenlijk uitgesproken kreeg.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:40

Zou je naam lekker zo houden, als het ze echt echt echt niet lukt kan je er altijd wat anders van brouwen, of je neemt gewoon een soort nick-name, als ze bij mij blondy zeggen weet ik al genoeg :D

Ik heet zelf Marieke, en in het buitenland hoor je voornamelijk Mariekaa :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:42

Ik ken overigens een Nederlands paard dat Martje heet en naar Schotland is verhuisd. Moet zeggen dat de Schotten zich er aardig mee weten te redden. :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:09

Ik wil dit najaar naar Ierland en ik vermoed dat ik daar als maria of mariah door het leven zal gaan kwa uitspraak, aangezien de naam Marije niet zo heel makkelijk schijnt te zijn.
Maar ik zal je toch elke keer gewoon voorstellen als Marije. Als ze dan hun best doen en het klinkt als Mariah, dan doe ik heus niet moeilijk. Maar ik ga me niet op voorhand al zo voorstellen, want zo heet ik niet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 21:57

Nou dan ga ik toch maar m'n eigen naam houden 1 van de namen van de kinderen begint ook met marie dus dan lijkt 't me sowieso nog al raar :+ de vader van de kinderen typt wel al in de mails de hele tijd.. Martje :+

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:01

Ken mensen die in het buitenland werken, en 1 persoon had 3 namen zijn eigen, een engelse en een griekse :+
Geen idee waarom maar goed ik zou idd ook gewoon je eigen naam houden.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:15

Karin schreef:
Ik zou zelf wel erg benieuwd zijn wat de Fransen van Maartje maken. Dus laat het ze maar mooi uitzoeken - als ze er niet uitkomen kun je altijd zelf nog aanbieden dat ze je wel Marie mogen noemen. :D

Zo zou ik het ook doen.
Aan de andere kant: Marie op z´n frans uitgesproken, klinkt natuurlijk wel charmant ;) .

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 22:30

hmm daarnaast ga ik dáárna nog een jaar naar engeland.. dan zal marie ook wel weer niet goed zijn :') dus... ik hou 't mooi op een rare versie van maartje.. of martje :')

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 10:13

Ben je gelukkig met je naam?
Ik zou het anders gewoon zo laten hoor :)

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:58

Ik ben in Ierland geweest en daar konden ze m'n naam ook echt niet uitspreken (Sanne). Dat werd Sonna en later hebben ze er Soniq van gemaakt (jah, naar dat computerspelletje). Vond het wel grappig!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:06

Marie wordt inderdaad ook soms erg appart uitgesproken. Ik heet Marie-José, nou daar krijg je ook de meest aparte varianten op.

Tegenwoordig stel ik me in NL ook gewoon voor als Marietje. Op werk is het Marietje, thuis Marietje en door vrienden Marietje.
Tja, dan stel ik me ook maar voor als Marietje.

In griekenland had ik om eerlijk te zijn ook een andere naam. Wat dat ookalweer was weet ik niet eens meer :=
iets wat op Marie-Jose zou lijken als je heel erg ver door denkt :+

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:08

Ik zou inderdaad ook gewoon je eigen naam aanhouden en maar zien wat ze ervan bakken. Kunnen ze het niet uitspreken of onthouden, dan kun je altijd nog voorstellen dat ze je ook Marie mogen noemen :)

Mijn naam (Tessel) wordt over het algemeen beter ontvangen door Engelstaligen dan door Nederlanders, terwijl het toch een oerhollandse naam is :=
Voor Nederlanders moet ik mijn naam altijd minstens twee of drie keer herhalen, Engelsen vatten 'm meteen, maar dat komt ook omdat het lijkt op een aantal Engelse woorden (vessel, tassle). Als mensen het overigens echt niet kunnen onthouden of uitspreken mogen ze me ook Tess noemen, dat is in elke taal wel uit te spreken.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:25

Mijn zus woont in Frankrijk en heet ook Maartje. Maar zij heeft gewoon der eigen naam aangehouden. Meestal wordt het Martje oid. Maar ik zou echt mijn naam niet gaan aanpassen daarvoor