Jongen met achterstand, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijntjee

Re: Jongen met achterstand, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 08:57

Heel erg bedankt voor jullie tips en ervaringen! Dat vind ik altijd wel fijn om te horen.
Gisteren heb ik dus met hem afgesproken, ik kan he alvast vertellen dat het niet echt leuk was. Wij verschillen qua niveau toch best veel, hij was ook heel nerveus en druk. Nee, het wordt hem denk ik niet. Ik ben namelijk wel gewoon begonnen over dat hij zo onduidelijk schrijft op msn. Hij vertelde dat hij op speciaal onderwijs heeft gezeten en hij heeft ook nog eens ADHD. Niet dat ik daar op af knap, had vroeger ook een vriendje met ADHD.
Maar dat houd er niet op tegen dat we geen vrienden kunnen zijn, want voor mij is hij gewoon lief, maar niet een jongen waarnaar ik op zoek ben....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:00

Ach je bent nog jong genoeg je vind wel iemand. :)
Wel fijn dat je nu wat meer weet.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:26

Wel fijn dat hij er zo eerlijk over is geweest. Dan weet je ook wel weer waar je aan toe bent. Zoals Sombitch al zegt je bent jong genoeg en je vind in inderdaad wel iemand! :)

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:40

Ben jarenlang samengeweest met mijn ex en hij had ook een achterstand. Was eigenlijk nooit geschoold geweest en zijn ouders waren ook helemaal niet slim waardoor hijzelf nooit gemotiveerd werd om te studeren, te lezen of te schrijven. Ik was vijftien toen ik een relatie begon met hem en hij was toen achttien. Ik heb hem veel beter leren lezen, en ook het schrijven hebben we samen 'geoefend'.
Ik merkte het heel erg dat hij een achterstand had, vooral ook omdat ik best intelligent en wijs ben. Nu, ik was dolverliefd op hem en hij was dolverliefd op mij. Hij was de ongelooflijk lief en aardig voor me en hij was echt een perfect vriendje voor me toen.

Maar, ik werd ouder en toen we drie jaar samen waren heb ik het uitgemaakt. Om verschillende redenen maar eerlijk gezegd had zijn achterstand er ook mee te maken. Ik kon namelijk niet verder groeien en ontwikkelen omdat ik alles aan hem moest uitleggen alvoor hij me begreep. Dat was te vermoeiend daarbij hadden we ook nog veel problemen. Dus ik ben met de relatie gestopt.

Nu, het is te doen een relatie hebben met iemand die een achterstand heeft. Maar het hangt er maar vanaf hoever je daarin wilt gaan. Als je op een bepaald moment stopt met groeien en je bent geen grote uitspattingen en veranderingen van plan of als je geen grote carriere wilt opstarten is het wel goed te doen zo'n relatie te hebben.

Hangt ook vooral van jezelf af en de mate waarin hij achterstaat.

Succes.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:39

Oke mooi dat je erachter ben gekomen wat hij precies heeft
maarja als nog kan je toch wel af en toe eens af spreken als gewoon vrienden :)