Harrie de Hellemuis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:36

Ik zou zeggen neem een kat :D (oeps zie net dat je dat niet wilt) of leen er eentje van vrienden/kennissen/buren etc (wel een tijger eah geen muts die alleen maar op de bank ligt want daar heb je niks aan :+ ) geloof me in een paar dagen is er geen muis meer te bekennen in je huis :D

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:45

Als het echt om zoveel muizen gaat zou ik eens contact zoeken met iemand van de ongediertebestrijding. Ik ben zelf ook een watje, bij mijn vorige stal had een muisje gif gegeten en lag dood te gaan. Ik kon het dus niet over mijn hart verkrijgen om dat beestje een klap met een schop of iets te geven zodat ie uit zijn lijden verlost was. Gelukkig kon manlief dat wel.
Voor degenen die een aantal genoemde opties zielig voor de muis vinden: heb je al eens uitgebreid bekeken wat een kat met een muis doet? Zolang hij nog een beetje beweegt is hij nog leuk, als hij dood is dan is de lol er echt vanaf. Lijkt mij ook een lijdensweg voor het muisje.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 13:52

De gemeente doet hier niets aan...muizen zijn eigen verantwoording,alleen voor ratten komen ze langs.Alleen als je een deur open doet en er dan meteen 100.000 muizen over je heen komen :+ Dan is het een gevaar voor de volksgezondheid :P

Het probleem is niet mega groot dat je je nek breekt over de muizen.Ik wil het wel onder controle houden want waar er 1 zit,zit een heel nest.Ze zitten (afkloppen) nu enkel in 1 ruimte en ik hoop dat dat ook niet uitbreid.
Een kat is,zoals ik al eerder heb gezegt,geen optie

Nou ja...een troost...ik ren niet gillend door de kamer :D en als er een op apegapen ligt dat ben ik niet te beroerd om hem een handje te helpen(al is het niet mijn favo bezigheid :n )

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:01

voor de voorstanders van een kat: mijn kat was in mijn vorige huis altijd zo vriendelijk om de muizen uit het bos mee naar binnen te nemen en daar los te laten. Ik moest zeker 1x in de week met de bezem onder de ijskast door en de jack russell aan de andere kant klaarzetten zodat die ze weer naar buiten kon transporteren en daar vakkundig vermoorden. Gelukkig heb ik ook geen angst voor muizen, maar ik kon het ook niet waarderen toen ik na een week vakantie achter mijn pc ging zitten en harry zijn vriendje de mechanische muis op kwam zoeken >;)

helaas geen oplossing voor je, het klinkt alsof je alle opties wel overwogen hebt :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 14:04

Jade schreef:
voor de voorstanders van een kat: mijn kat was in mijn vorige huis altijd zo vriendelijk om de muizen uit het bos mee naar binnen te nemen en daar los te laten. Ik moest zeker 1x in de week met de bezem onder de ijskast door en de jack russell aan de andere kant klaarzetten zodat die ze weer naar buiten kon transporteren en daar vakkundig vermoorden.

:= dus ik moet én een kat nemen...én een JR om het werk af te maken :P

Lowara

Re: Harrie de Hellemuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:11

katten werken inderdaad soms niet.
de mijne keek er altijd wat sullig naar,maar ving ze dus ECHT niet :+

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:23

Mijn jongte kat is volgens mij nog erger dan een lijmplankje dus erg diervriendelijk is hij ook niet :+
(Hij eet hapje voor hapje, ondertussen spelen, weer een hapje, wachten tot-ie probeert weg te rennen, vangen, spelen, weer een hapje tot de darmpjes overal liggen :') - gaat bij alles zo trouwens, wormen, vliegjes :roll: )

Je mag mijn monster wel een dagje lenen anders :)) Die lost het probleem wel voor je op :').

Verder heb ik ook geen oplossing voor je, misschien ben je gewoon te lief voor Harrie :')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 14:29

x_Rebecca schreef:
Je mag mijn monster wel een dagje lenen anders :)) Die lost het probleem wel voor je op :').

Verder heb ik ook geen oplossing voor je, misschien ben je gewoon te lief voor Harrie :')

:D dat is een aanlokkelijk aanbod,ik ben al met gif begonnen dus vandaar dat er geen katten in huis komen.Heb al eens aanbod gehad om kat paar dagen in huis te nemen ;)

...hmmm te lief voor Harrie?Het is dat ik weet dat hij te snel is voor mij,anders had hij al lang kennis gemaakt met maatje 40/stalen neus }>

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:02

Tinky12 schreef:
:= dus ik moet én een kat nemen...én een JR om het werk af te maken :P

_O- Da's de enige oplossing. Nog een nanny erbij om voor de dieren te zorgen als je zelf niet thuis bent? :D

Heb je dit probleem ook met je buren besproken (er vanuit gaande dat je in A'dam niet vrijstaand woont :D )
Want dat probleem heb jij vast niet alleen. En als er verder niemand iets aan doet lijkt me dat er ook niets opgelost wordt. Dan zijn er ook van snelwegen van en naar de buren ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 16:51

IKbenEllen schreef:
_O- Da's de enige oplossing. Nog een nanny erbij om voor de dieren te zorgen als je zelf niet thuis bent? :D

Heb je dit probleem ook met je buren besproken (er vanuit gaande dat je in A'dam niet vrijstaand woont :D )
Want dat probleem heb jij vast niet alleen. En als er verder niemand iets aan doet lijkt me dat er ook niets opgelost wordt. Dan zijn er ook van snelwegen van en naar de buren ;)

:P ook nog een Nanny erbij...eens kijken of ik dat kan stapelen want ik woon idd niet vrijstaand.Mijn "appartement" (mooi duur woord voor "postzegel" :+ ) laat niet al teveel zielen tegelijkertijd toe :D

Buren hebben af en toe ook muis maar hebben daar beduidend minder moeite mee.Gelukkig zijn mijn"Ik-laat-mijn-kleine -kinderen-alles-over-het-balkon-flikkeren" buren verhuisd,ik vond toen de tijd de garnalen,koekjes en chips weelderig groeien in mijn plantenbakken _-:(
Genoeg materie voor een nieuw topic :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:59

Jekkie bah, ja dat soort types zorgen er wel voor dat je het probleem niet grondig aan kunt pakken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 17:27

Gelukkig gingen ze wel sneller weg dan de muizen :D

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:53

Een kat hoeft niet eens muizen te vangen, de geur van een kat is voldoende om ze permanent te verjagen. De mijne waren te lui (of te bang) om een muis te grijpen, zelfs als de muis letterlijk voor hun poten langsliep maar ze waren met een paar dagen helemaal weg en zijn nooit meer terug gekomen.

Het schijnt zelfs al te werken om alleen een kattenbak neer te zetten waar een kat 1 keer gebruik van heeft gemaakt (met goed grid stinkt dat niet, niet zodat jij het ruikt tenminste, maar genoeg om de muizen forever te verjagen).

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:40

Koop het Signalenboek 1 van Christiane Beerlandt en zoek de betekenis van muizen in je huis eens op.
Bladzijde 167.
Wie weet dat je dan tot inzicht komt hoe je ze het beste kunt verjagen! :P
Of het boek Als de dieren konden spreken van dezelfde schrijfster en lees wat het betekent als je een muis op je pad tegen komt.

Je kunt ze ook vriendelijk verzoeken weg te gaan, maar waarschijnlijk hebben ze jou bewust uitgekozen...
Wij hebben ook gezellig een huismuis, heb m al tijden niet meer gezien, maar heb er geen hinder van.
Ik vind verder ook weinig aangevreten voedsel of muizenkeutels, die er onder de keukenkastjes echt wel liggen als je de plankjes weg trekt. :j
Maar dat ligt mij daar best, daar kom ik toch nooit tenzij ik er echt wezen moet.

Verder wonen er in de stal een koppeltje ratten die de boel mooi opruimen.
Voer hebben we in tonnen waar ze toch niet bij kunnen en alles wat er gemorst wordt daar vind je niks meer van weer, scheelt mij weer wat werk!
De katten hebben een mooie uitdaging om het hele spul wat in toom te houden en die zie je dan ook geregeld de wacht houden in het hooi en stro.

Je moet gewoon zorgen dat jouw huis niet aantrekkelijk genoeg is voor Harrie om te verblijven.
En anders er vrede mee hebben dat je een keer de rommel ervan opruimt en tegen Harrie zeggen dat je het prima vindt dat hij bij je wil wonen, maar dat hij het wel netjes moet houden.
Meer kan ik er niet van maken... :D
Hier werkt het, want Vera de Muis hier houdt zich wel echt aan haar afspraken.
Bovendien is ze ook slim genoeg om zich niet te laten vangen door de katten.
Wij leven in harmonie, respecteren elkaars aanwezigheid en daar hebben we allemaal vrede mee.

Ze is nog vrijgezel, vertelt ze me net, dus vraag aan Harrie of hij wil verhuizen, want hij is hier van harte welkom.
Ze is wel toe aan een nieuwe date, nadat haar laatste lover helaas gesneuveld is in het open veld door een buizerd, paar maanden geleden. ;(
Hij wilde haar verrassen door de oversteek te maken en een gezellig huisje buitenaf te gaan bouwen in de boswal, maar kwam nooit meer terug...
Ze is er erg verdrietig om geweest, maar is er van doordrongen dat je niet eeuwig kunt rouwen.
En dus toe aan een nieuwe date, het is niet de 1e man die ze al verloren is hoor, verscheidene gingen hem voor...
Maar omdat Harrie niet gewenst blijkt te zijn daar, wil ze hem met open armen ontvangen, ze vindt het namelijk zo sneu voor hem.
Ze weet wat het is om niet gewenst te zijn en daarom kwam ze hier wonen.
Als Harrie dapper genoeg is en de katten durft te trotseren, mag je hem hier naartoe sturen! :)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:58

Maar als je op een flat woont, moet de huurbaas hier dan niks aan doen? Of is het een koop appartement ofzo?

Meestal is de aanwezigheid van een kat al genoeg, ze hoeven er niet eens achteraan te gaan :=

Haha Miska, moest wel lachen om je verhaaltje :')

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:06

Dat verhaal van Miska! Geweldig _O-

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 01:18

Vind het verhaal ook heel leuk, alleen muizen komen zelden alleen.

Toen ik nog op mijn oude zolderappartementje woonde begon het met een muis. Die vond ik nog wel leuk en grappig, en ik besloot dat ie mocht blijven als "huismuis". Toenmalige vriend was net weggelopen en ik zat daar toch maar alleen en vond die muis wel een gezellig aanspreekpunt. Alleen had ie na een paar weken z'n hele familie en vriendenstoet ook uitgenodigd (tegen de afspraken in) en toen vond ik het toch minder leuk, ze waren met zoveel dat je gewoon moest uitkijken waar je je voeten neerzette en er sliepen steevast een paar muizen in bed. De limit was voor mij toch echt toen ik op dezelfde dag zowel een muis in een pan die op het fornuis stond aantrof (gekookte muis dus, hoe die daarin is gekomen is mij een raadsel maargoed) EN eentje die mee was gewassen in de wasmachine. Toen was de lol eraf en moesten ze gaan, goedschiks of kwaadschiks. Ik ben niet van het gif strooien omdat ze dan werkelijk overal kunnen gaan liggen rotten, en ik had dat toch liever niet in de buurt, dus de katten erin. (en ja, ik heb staan gillen als een mager speenvarken om die muis in mijn kokende spinazie). Sindsdien alleen nog muizen in een kooitje voor mij. Helaas voor de muizen, zie ze ook liever in vrijheid maar ze fokken me iets te snel.

Bleek dat die luie katten van me te beroerd waren om behoorlijk te jagen, zelfs een mug die op hun neus zit jagen ze niet weg, maar hun geur was genoeg om de muizen voorgoed een ander onderkomen te laten zoeken. Verder zijn die katten schatjes hoor.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 01:59

Wij hadden eerst ook muizen, maar nu hebben we een dingetje in het stopcontact zitten dat piept, maar zo dat mensen het niet horen, maar muizen wel.

Sindsdien geen muizen meer *D

Ook geen mieren trouwens, maar weet niet of dat toeval is :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 07:10

Miska...Harrie houd zich niet aan de afspraken hoor.Hij moest zachtjes doen...nou,het lijkt wel een bootwerker :+ Hij stampt en brult.Hij komt op plaatsen waar afgesproken was niet te komen en bovendien heeft hij al een gezin(gezien de hoeveelheid voedsel wat hij meeneemt). Harrie is net een student zeg maar :P

Nee..ik kan wel een boek gaan lezen maar Harrie leest niet,die viert liever feest de hele nacht :D

Ik kwam hem net tegen en stelde het op prijs dat ik "zijn" kamer had opgeruimd...het bevalt hem prima hier,ik denk niet dat hij van plan is om te verhuizen :+

Mick...wat jij nu verteld is exact de reden dan ik hem liever niet in mijn huis zie...een muis in je pan vinden :r

Jukurensha ... leuk die dingen voor in het stopcontact,die kan ik niet verdragen :n dat geluid maakt ook mij horendol |o ze zeggen dat mensen het niet kunnen horen,right >;)
Wel fijn dat jullie ze zo kwijt zijn geraakt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:35

hahaahaha ow dit topic maakt me echt aan het lachen,geweldig. _O-
Tinky,je moet verhalen gaan schrijven.

sorry,enorm offtopic.
Ik zou je toch adviseren ergens rond te vragen,gemeente,bijvoorbeeld,of een verdelgingsbedrjif wat je tips kan geven...

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:38

een muis in de kokende spinazie? :oo Dan ga ik ook gillen :')

Stond de muizenval niet te zwaar afgesteld?(slaat pas dicht bij een muis van 1 kilo?) en als de muizen niet de pindakaas willen hebben, betekend het dat ze ergens anders meer dan genoeg te eten hebben

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:49

Tinky12 schreef:
De gemeente doet hier niets aan...muizen zijn eigen verantwoording,alleen voor ratten komen ze langs.Alleen als je een deur open doet en er dan meteen 100.000 muizen over je heen komen :+ Dan is het een gevaar voor de volksgezondheid :P

Het probleem is niet mega groot dat je je nek breekt over de muizen.Ik wil het wel onder controle houden want waar er 1 zit,zit een heel nest.Ze zitten (afkloppen) nu enkel in 1 ruimte en ik hoop dat dat ook niet uitbreid.
Een kat is,zoals ik al eerder heb gezegt,geen optie

Nou ja...een troost...ik ren niet gillend door de kamer :D en als er een op apegapen ligt dat ben ik niet te beroerd om hem een handje te helpen(al is het niet mijn favo bezigheid :n )

Ik dacht dat muizen (ongeacht de hoeveelheid) werden gezien als ongedierte als je er hinder aan ondervond en dat je dan zo'n mannetje in kon huren daarvoor.

Bij een van mijn stages weet ik nog dat ze het hele pand hebben ontruimd (alle etenswaren eruit en veel afdekken) en dat ze een soort 'gasbom' hebben laten 'ontploffen' en het schijnt dat dat gas door alle kieren etc. gaat en zo al het ongedierte verstikt.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:54

Wij hebben ook zo'n leuke muizen famillie. Piano kunnen we naar het grofvuil brengen en onze voorraadkast houden we maar op slot. Ik heb ze tot nu toe niet boven gezien maar zodra ze boven komen ben ik hier weg. Ben als de dood voor die krengen mede omdat ik er een paar maanden geleden perongeluk op ben gaan staan met mijn blote voeten en dat is niet echt een lekker gevoel.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:54

OMg wat kunnen jullie leuk vertellen over de (huis)muizen haha, ik snap dat het lastig is . En ik hoop dat je snel een oplossing er voor hebt.
Bij mij komen ze niet binnen want ik heb een heuse killerkat rondlopen, zelfs de vliegen en muggen wagen het niet :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 08:54

Anoniem schreef:
hahaahaha ow dit topic maakt me echt aan het lachen,geweldig. _O-
Tinky,je moet verhalen gaan schrijven.

sorry,enorm offtopic.
Ik zou je toch adviseren ergens rond te vragen,gemeente,bijvoorbeeld,of een verdelgingsbedrjif wat je tips kan geven...

:D ...och weet je,ik was het gewoon even zat.Hij zit al ruim een half jaar in mijn keuken en zijn vrienden heb ik al te pakken gehad.Harrie is een tikje slimmer dan de rest en met verdelgingsbedrijf zit het ook goed.Zo kom ik aan het gif ;)

Weet je,met zulke muizen wordt het gewoon een uitdaging...wie is er slimmer (ik vrees niet dat ik dat momenteel ben :P )
Maar goed..het is een beetje komkommertijd en een beetje humor mag best :D

Babsie_Flash...de muizenval te zwaar afgesteld? Eh nee maar je mag het best komen testen hoor }> ...de muizen wilden de pindakaas wel maar alleen als ze die goed uit de vallen konden halen.Ik ben ook overgestapt naar pindakaas zonder stukjes pinda.Vrees alleen dat het "zijn" merk niet is :o
Behalve wat er in de vallen zit en het gif is er niets te eten,alles staat achter slot en grendel.Misschien dat hij ook snackt bij de buren...heb je met katten ook vaak nietwaar :D

Magda...helaas is een kleine hoeveelheid muizen voor eigen rekening en die gasten doen exact hetzelfde als ik nu...gif zetten.
Alleen als er echt een plaag is en er gevaar is voor de volksgezondheid komen ze met hun "gasbommen" mijn "ene" muis valt daar echt niet onder :P

Ukje... := dat is ook wel erg ranzig,ik ben gelukkig niet bang voor.