Kan iemand mij gerust stellen please?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:00

Annouk schreef:
Weet je wat ik trouwens doe als ik ga vliegen? Heel stom:
ik neem iets vertrouwds mee het vliegtuig in.
Meestal is dit een hebbedingetje die ik van mijn moeder heb gekregen,
of een van haar sieraden.
Dan heb ik er op de een of andere manier altijd meer vertrouwen in.

Baby's in het vliegtuig even nagaan is ook goed.
Ik hou mezelf altijd voor dat áls er een hogere macht is,
het wel een behoorlijke sukkel moet zijn als hij een vliegtuig met baby's laat neerstorten.
_O-

ahahah, dat doe ik dus ook! Als ik het vliegtuig in stap (heb ook enorme vliegangst) dan check ik eerst even wie er allemaal inzitten. Dat kan erg geruststellend zijn ;)

Wat misschien wel kan helpen, ik ben vorig jaar naar curacao gevlogen, toen ik dat hoorde heb ik ongeveer een half jaar aan de zuurstof gezeten :P Maar mijn moeder en ik hebben samen vliegangst, en toen zijn we naar de huisarts gegaan en hebben we pillen meegekregen, ik weet de naam zo even niet, kan het navragen voor je. Maar die moest ik een uur voor het vliegen innemen (ik heb er toen we net op schiphol aankwamen nog snel 2 naar binnen gewerkt) en ik heb niks meer meegekregen van het opstijgen zelfs :Z .. Lag compleet knock out. En al was ik soms even wakker, dan was het net of je dronken was, ik was er niet helemaal bij. Maar wel op tijd weer een nieuwe innemen, want ik werd na 6 uur ong wakker en toen waren die pillen volgens mij half uitgewerkt en toen kreeg ik een paniekaanvalletje. Maar weer snel 2 ingenomen en ik tukte weer vredig verder :Y) ..

Dat zou ik je echt aanraden als je veel angst hebt voor vliegen. Alleen kun je wat duffig zijn na de vliegreis, maar dat heb je na een stressreis ook ;) .

Maar het komt goed inderdaad, het is gewoon zelden dat er iets fout gaat met het vliegtuig.

Gewoon veel leuke dingen meenemen, nintendo ds met 40 spellen dat je ruim keus hebt :o , je kunt in het vliegtuig een tv-tje huren, staan ook hele leuke series en films op. Tijdschriften, veel lekker snoep. Als ik dit zo opnoem heb ik bijna zelf zin om te vliegen :P .. Mp3/Ipod, áltijd heeeeel fijn.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:01

Weet je wat bij mij altijd helpt? Het is heel stom hoor..
Ik kijk om me heen in het vliegtuig voordat we opstijgen en zoek naar mensen die een bepaalde uitstraling hebben waarvan ik denk van "die overkomt dat dus níet, die zijn zo onbezorgd en die staan straks gewoon weer veilig op de grond".
Kan niet echt zeggen waar ik naar zoek bij die mensen en het slaat ook hélemaal nergens op maar het helpt me wel een klein beetje.

En op de stewardessen letten inderdaad. Ik kan ook vreselijk in paniek raken als ik er 10 min. geen zie of ik zie er eentje met een iets minder vrolijk gezicht rondlopen.

Ja, heb ook gruwelijk vliegangst. Stress nu al voor over 2 weken..

Edit. Haha zie dat meer mensen de overige passagiers checken. :D
Die pilletjes heb ik ook een keer gehad, m'n vader had ze me te vroeg gegeven, al in de auto naar Schiphol. Bij het inchecken en taxfree shoppen kon ik niet meer op m'n benen staan. Stond echt compleet stoned tegen zo'n paal aan te hangen weet ik nog wel. :') En in het vliegtuig was het uitgewerkt... geen succes die keer haha.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:14

Ik denk (ken de exacte cijfers niet, maar wel het gevaar van iedere medicatie zonder medische begeleiding) dat het risico dat je een keer verkeert reageert op zo'n pilletje en dood blijft velen malen realistischer is dan dat je vliegtuig zal neerstorten.

Knap dat je zoiets gevaarlijks zo maar ff doet om dat je het ook een keer mee wilt maken, maar wel angst hebt voor een relatief veilig vervoersmiddel.

Even afgezien van wat de schade op de lange termijn is van dat pilletje, want dat moet je nog maar afwachten, maar dat zal ook niet mals zijn (vaak wel afhankelijk van hoe veel en hoe vaak je het neemt, in tegenstelling tot een foute reactie die bij praktisch ieder medicijn voor kunnen komen, waarbij het in 1x dus heel snel gebeurd kan zijn).

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:11

ik vond vliegen eerst ook héél eng.. ik wou écht niet in het vliegtuig, maat toen ik er eenmaal inzat, viel het reuze mee!

Anoniem

Re: Kan iemand mij gerust stellen please?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:21

Je pilletjes zijn gewoon een beetje verkeerd gevallen en daarom maak je er zo'n fuss over. Je was stoer genoeg om aan de drugs te beginnen, dan kun je toch ook zo stoer zijn om gewoon niet aan te stellen over een vliegreisje :). Je komt heus veilig weer thuis. Zolang je op je vakantieadres niet weer aan de vage drugs gaat tenminste :D.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:03

Als het je tijd is om dood te gaan, ga je toch wel. Zit je niet in het vliegtuig, dan kom je wel onder een bus. (ik wil je verder niet bang maken hoor :D )

Als het je tijd is ontkom je er toch niet aan.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:15

auk schreef:
Als het je tijd is om dood te gaan, ga je toch wel. Zit je niet in het vliegtuig, dan kom je wel onder een bus. (ik wil je verder niet bang maken hoor :D )

Als het je tijd is ontkom je er toch niet aan.

alleen jammer in een vliegtuig wanneer het de tijd van de piloot is :D :D :o

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:20

Ik kon mezelf ook opvreten erover, heb op de terugweg uit New York een slaappil genomen (ook erg handig voor een Jetlag :Y) ) en toen ik wakker werd waren we de oceaan al over :D

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:28

Xyris schreef:
tnx.. mja betreft de drugs, ik weet het, het is niet goed maar ben er dan ook niet afhankelijk van, ik vraag me gewoon heel erg sterk af nu of mdma ook effect op me kan hebben na zo'n lange tijd, ik vond net wel dit:

Citaat:
Psychische en emotionele kwetsbaarheid
Gebruikers met depressies, psychoses, angstaanvallen en
andere emotionele afwijkingen in hun verleden moeten
extra voorzichtig zijn en direct stoppen met gebruik indien
de klachten/symptomen terugkomen.

maar ik vraag me af, kan het nog steeds dat effect hebben na 3 weken? Ik heb af en toe last van depressies maar niet echt van angstaanvallen, tenminste, niet voordat ik die mdma de 2e keer nam, wel kan ik echt bang zijn voor de gezondheid van een ander, al spreek ik hier over een rationeel geval, dat is dus wat anders als een paniekaanval. Maar als iemand mij toevallig kan vertellen of dat mogelijk is... Dat het na 3 weken nog dat effect kan hebben, zou ik érg blij zijn...

Ja daar kun je langere tijd last van hebben, ook als je het maar 2x gebruikt hebt. MDMA staat ook bekend om de backflashes dus het opgejaade onrustige gevoel. Zorg dat je veel vitamine c drinkt zeker als je een paniekaanval voelt aankomen. Vliegt er iemand mee?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 20:08

Hey, ja, ik ga met mijn ouders en zusje, mijn moeder en vader zijn hiervan nu op de hoogte, ik heb wat rustgevende pilletjes en dingetjes gehaalt maar sinds ik die in huis heb heb ik nergens meer lastvan -zit dus echt tussen mijn oren- ik weet dat ik naar iets rustgevends kan grijpen als het moet dus heb ik het niet nodig >.<... Wat betreft de mdma, op vakantie zeker niet, ik doe het alleen maar in een omgeving waar ik me absoluut veilig voel, en van nu af aan ook niet meer zonder mijn vriend en niet meer zoveel >.< Wat betreft jouw theorie michelle :p áls het echt zo werkt, dat mensen hun tijd komt en dat het gewoon zo is, dan zouden er veel meer vliegtuigen neer moeten storten omdat er relatief meer mensen in een vliegtuig zitten als in een bus of auto :p hey! Ik zal wel weer aan de vitaminepillen gaan, ik ben niet zon gezonde eter, stom van me natuurlijk.

Verder ben ik ook het vliegtuig zelf gaan visualizeren zodat het niet meer een zwart gat is, nee, een vliegtuig vol met mensen, tvtje, muziek. 1,5 kg snoep (oeps) boekje, tijdschiftje, dat hielp ook wel, maar laat ik nu maar niet te optimistisch zijn, want straks val ik weer terug, hangt waarschijnlijk samen met depressies (gevonden op een ander forum)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:17

Ik zou de waarschuwing die je nu gehad hebt na het gebruik van MDMA niet zomaar in de wind slaan, ik zou accuut stoppen ermee. Je loopt nu het risico dat het bij een volgende keer blijvende schade oplevert, en je de rest van je leven angstaanvallen hebt. Dat kan toch nooit in verhouding staan met een avondje je lekker voelen. Misschien moet je je nog meer verdiepen in wat MDMA met je doet, dan hoop ik dat je volgende keer nee kan zeggen, en je vriend je zelfs aan moedigt om niet te gebruiken.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:07

Xyris schreef:
Hey, ja, ik ga met mijn ouders en zusje, mijn moeder en vader zijn hiervan nu op de hoogte, ik heb wat rustgevende pilletjes en dingetjes gehaalt maar sinds ik die in huis heb heb ik nergens meer lastvan -zit dus echt tussen mijn oren- ik weet dat ik naar iets rustgevends kan grijpen als het moet dus heb ik het niet nodig >.<... Wat betreft de mdma, op vakantie zeker niet, ik doe het alleen maar in een omgeving waar ik me absoluut veilig voel, en van nu af aan ook niet meer zonder mijn vriend en niet meer zoveel >.< Wat betreft jouw theorie michelle :p áls het echt zo werkt, dat mensen hun tijd komt en dat het gewoon zo is, dan zouden er veel meer vliegtuigen neer moeten storten omdat er relatief meer mensen in een vliegtuig zitten als in een bus of auto :p hey! Ik zal wel weer aan de vitaminepillen gaan, ik ben niet zon gezonde eter, stom van me natuurlijk.

Verder ben ik ook het vliegtuig zelf gaan visualizeren zodat het niet meer een zwart gat is, nee, een vliegtuig vol met mensen, tvtje, muziek. 1,5 kg snoep (oeps) boekje, tijdschiftje, dat hielp ook wel, maar laat ik nu maar niet te optimistisch zijn, want straks val ik weer terug, hangt waarschijnlijk samen met depressies (gevonden op een ander forum)

Waarom stop je er niet helemaal mee? Je kunt er duidelijk niet goed genoeg tegen.. (mdma.) Ik denk dat het gebruik ervan voor een groot deel verantwoordelijk is voor je paranoia, ook al heb je maar zo weinig gebruikt.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:20

Ik snap het wel.. Vliegen is iets natuurlijks in feite.. (autorijden ook maar toch anders vind ik)..
Maar ik zou gewoon vertrouwen hebben. In de wereld vliegen per minuut weet ik hoeveel vliegtuigen en er gebeurd zelden iets.

Mijn moeder heeft vliegangst, hoogtevrees en claustrofobie. Vliegen is voor haar dus een ramp. Wat goed schijnt te helpen, is een beetje valeriaan, een soort valium maar homeopatisch.. Ik gebruikte het bij mijn examens, het is heel vies maar het helpt goed tegen de zenuwen, je wordt er rustig van.

Succes ermee, en geniet van je vakantie (probeer het in elk geval:))!