waar irriteer jij je aan bij je buren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 18:14

riekSter schreef:
Het eerste voorbeeld van de boodschappen uitladen kun je van 2 kanten bekijken. De buren kunnen hun auto even op de parkeerplaats zetten of jullie doen dat gewoon ...

De weg richting stal ligt aan het einde van een doodlopende, smalle weg. De laatste woonboot heeft een aantal parkeerplaatsen achter de woonboot (zo'n 10m verder dan de ingang). Nu heb ik zo vaak meegemaakt (ook gewoon als ik achter hun reed) dat ze de auto eerst voor de ingang neerzetten (waardoor ik er niet lang kan) en dan hun boodschappen uit gaan laden. Ik heb ze nooit met meer dan 4 tassen of tasjes zien sjouwen en dan nog kunnen ze niet die 10m lopen. GILLEND GEK wordt ik er van ...

Onze buurvrouw is altijd erg goed in de trap op stampen, zwaar stampend met hakken door het huis lopen en deuren dicht smijten.

Wij zijn ook niet de meest stille, toen mijn zussen en ik klein waren hadden wij vaak ruzie wat veel geschreeuw en dus overlast veroorzaakte. Ach ja, het hoort erbij. Wil je geen last hebben van buren moet je maar ergens afgelegen gaan wonen. Natuurlijk zijn er wel grenzen ...

Mijn ouders doen altijd de ''grote maandelijke boodschappen'' En als dan je auto bom vol zit heb je denkik geen zin om met elke tas 20/30 meter te lopen .. :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:15

riekSter schreef:
Wij zijn ook niet de meest stille, toen mijn zussen en ik klein waren hadden wij vaak ruzie wat veel geschreeuw en dus overlast veroorzaakte. Ach ja, het hoort erbij. Wil je geen last hebben van buren moet je maar ergens afgelegen gaan wonen. Natuurlijk zijn er wel grenzen ...

Nee, ik ben zelf ook niet altijd stil en op zich is herrie niet erg, maar om f*cking half 3 's nachts word ik er toch wel eens woest van.
Een paar keer per jaar kan het wel, maar elk weekend, de vrijdag en zaterdag...

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:16

aan de ene kant zijn mijn buren hartstikke aardig aan de andere kant de buurvrouw ook wel (wel een geval apart maarja:P ) maar de buurman begluurt me dat is heel iritant en als je dan HOI zegt dan gaat hij je in de schuur verder zitten begluren daar erger ik me aan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:17

Kids van de buren die vanalles tegen ons raam gooien, onze was nat sproeien en achter de katten aanzitten.
poedersuiker. :+

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:17

Dat ie in zijn blote kont klust... *klussen als in: in de tuin zijn tuinverbouwing voor elkaar krijgen*

En dat ik daar tegenaan kijk als ik 's morgens om 8 uur de douche uit kom zetten :+

Sientje

Re: waar irriteer jij je aan bij je buren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:18

80 briefjes in de bus dat ik m'n auto weg moet halen van een openbare parkeerplaats, toevallig voor haar deur.
En aan de 'tuinwachter' aan de andere kant, waar m'n honden horendol van zijn geworden.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:19

Auto's voor onze oprit parkeren terwijl die van hun vrijstaat :)
Laatst bijgewerkt door sethlover op 24-07-09 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:19

WTF? NAAKT? OMG. Ielll. :S

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 18:20

of samen met je kind (6 JAAR!!) Terwijl de terras deuren los staan naar het worstelen kijken en dan horen hoe het kind zegt: ROS HEM AFFFFF!!! SLA HEM DAAR EN DAAR!!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:20

echt zo herkenbaar. bij mijn vriend grenst de slaapkamer aan de galerij precies bij de tussendeur.
mensen vinden het hier ook erg leuk om zo hard mogelijk met de deuren te slaan. dit zijn ook allemaal deuren met een veer. veder geen ergenissen. ja soms harde muziek maar zo zijn we zelf ook.
bij me ouders tot nu toe nog geen gekke dingen mee gemaakt maar wonen er nog niet zo lang.

JECKYLL schreef:
Ik woon in een flatje met allemaal werkende jongelui, 12 appartementjes en 3 hoog. En mijn buurman gooit altijd zijn voordeur dicht, of ie nou thuis komt of weg gaat. Maakt hem ook niks uit hoe laat het is. En mijn onderbuurman krijgt vaak zijn vriendje over de vloer en dan gaan ze stoeien ofzo, in ieder geval lijkt het net alsof er steeds iemand valt, want het dreunt ontzettend. Ook erger ik me eraan dat mensen, ik weet niet wie het steeds doet, de achterdeur dicht laat vallen. Deze zit op een veer, en knalt met een hele harde knal dicht. Terwijl als je hem gewoon ff vasthoud ie zachtjes dicht gaat. En ook dit gebeurd op alle tijdstippen van de dag, werd in mijn vakantie er elke dag om half 6 wakker van. Denk dat ik maareens anoniem een briefje op de deur ga plakken beneden. Maar verder is het er heel leuk en gezellig wonen!!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:22

ik heb eigenlijk opzich niet zoveel last van de buren. Overdag zijn ze vaak weg. Ze lijken het alleen wel leuk te vinden dat áls er een keer geklust moet worden (niet zo vaak) dat dan het liefst om een uur of 10 te doen inc allerlei herrie makende machines. En ook hun vogelspinnen en slangen die iets te vaak naar mijn zin ontsnappen vind ik ieeeeetsje minder :) (1x vogelspin in onze voortuin, 1x in de keuken en hun buurvrouw aan de andere kant had een slang op de trap en een keer in de achtertuin).

Maar opzich hoor je me niet klagen hoor! ik lees hier verhalen van mensen die er veeeeel erger aan toe zijn := buiten de bovenstaande dingen heb ik geen last van ze :)

Ik woon in een hoekhuis, dus andere buren heb ik niet :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:23

melsh schreef:
Mijn buren hebben een wietplantage. En dat stinkt echt als de pest. Een geur die overal doorheen dringt. Mijn slaapkamer ruikt gewoon permanent alsof ik net een joint heb zitten roken.
Ook hebben ze zo'n 8 kapotte auto's, die hier allemaal voor de deur staan.
En ze maken altijd ongelooflijk veel kabaal, omdat ze met 8 man in een eengezinswoning wonen.
En mijn buurjongens dumpen ook altijd al hun afval in onze tuin.

Als je ergens wat van zegt, dan doen ze het expres nog harder/erger...

Ik had van die wietplantage zeker aangifte gedaan, of ze nou weten of het van jullie afkomstig is of niet.
Je woont daar ook voor je eigen woongenot. Ik heb van de voortdurende overlast van mijn buren ook melding gemaakt en dat heeft wel gewerkt!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:23

PrinsesJ schreef:
Mijn ouders doen altijd de ''grote maandelijke boodschappen'' En als dan je auto bom vol zit heb je denkik geen zin om met elke tas 20/30 meter te lopen .. :+

Wij thuis moeten standaard meer dan 20/30 meter lopen :+ Het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan hoe vaak de ''grote maandelijke boodschappen''. Als het nu 1 keer per week of twee weken gebeurd oke, maar als het 3/4 keer per week gebeurd en je hebt iedere keer het zelfde ''incident'' zou ik het ook wel een beetje irritant vinden.

melsh schreef:
Nee, ik ben zelf ook niet altijd stil en op zich is herrie niet erg, maar om f*cking half 3 's nachts word ik er toch wel eens woest van.
Een paar keer per jaar kan het wel, maar elk weekend, de vrijdag en zaterdag...

Inderdaad een paar keer jaar is niet erg. Ook is het netjes als het van te voren even wordt aangegeven door de buren. En 's nachts veel herrie maken in een rijtjeshuis/flat vind ik ronduit schandalig ...

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:26

Wij hebben echt totaal geen last van de buren, echt 0,0... heerlijk :)

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:26

Als mijn buurman met zijn kinderen in het zwembad zit. Djeezes, hoor je de man opeens roepen met zo een idioot stemmetje:
IK BEN 'N WAAAAALVIS
en dan de kinderen gillen

1 keer is leuk, maar na een tijd denk je, is ie weer daar met zijn walvis.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:27

Ik heb teveel buren! :D
Niet alleen naast me en tegenover, maar ook (heeeel) schuin tegenover, van een heel ander blok huizen aan dezelfde dijk, aan het eind van de dijk en dan weer een dijk en daar nog meer 'buurtjes'...
En ze zijn allemaal hardstikke aardig en een praatje maken is natuurlijk nodig, maar als ik alleen maar ff gauw naar de groenteboer wil, ben ik minstens 1 uur kwijt... ;( :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:27

Aan het feit dat ze hun hond regelmatig 12 tot 16 uur achter elkaar alleen laten en wij dus 12 tot 16 uur naar een jankende hond mogen luisteren en hem nooit uitlaten en er alleen maar op schelden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:28

Niets eigenlijk :)
Maar de vorige..... >;)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:30

Niet veel, alleen de buren aan de linkerkant zijn nog wel is irritant, die man gaat dan in het weekend soms rond half 7 al in zijn tuin boren en al.. 8)7 Vreselijk irritant, maar me vader had er een keer wat van gezegt en nu doet die het niet meer.. :') Verder zijn ze wel aardig. :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:31

Ik kan geen één irritatiepunt bedenken. Mijn buren zijn dan ook wel familie van mij en verder heb ik eigenlijk geen buren (woon buitenaf).

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:32

Aan helemaal niets :D Ene kant hebben we super buren, hebben een klein dochtertje van bijna 2 die mij helemaal geweldig vindt :P Kunnen t super met hun vinden dus helemaal leuk,
andere kant een oude dame die we bijna nooit zien.
Tegenover ook wel leuke mensen, maar verder dan gedag zeggen komen we niet (zien ze niet zo vaak). Alleen de achterbuurvrouw is af en toe een beetje raar, mja als dat alles is :)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:34

geluids overlast van de kinderen altijd hard praten ze hebben een rolluik en die gaat me toch met een pleuris herrie naar beneden :( en dat meestal rons 00.00 uur in de nacht als ik lekker lig te slapen

en nog een hond hier in de buurt die kan ik wel schieten blaft de hele dag door en heeft een hele iritante blaf :(

haha en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 18:34

of als een van de vrouwen uit je straat elk weekend, elke dag met haar paard door de straat komt.. Terwijl je net je eigen paard heb verkocht |( .. Dat is gewoon gemeen !! :P

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:38

check mijn topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1145665 een tegen zijn gezin schreeuwende buurman, pfff.

Maare zie dat ik niet de enige ben met irritante buren....

Verderop woont hier trouwens zo'n roddeltante die op iedereen neerkijkt, ook volgens mij in iedere buurt wel aanwezig :+ maar heb ik verder weinig mee te maken, hooguit dat ze werkelijk alles van iedereen schijnt te weten....

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:41

Onze buren hebben vorig jaar toen we op vakantie waren een hek in onze muur gemaakt naar hun deur, zonder overleg. (als jullie snappen wat ik bedoel) en telkens als ze die open doen hoor je een vreselijk geluid door het hele huis. Ook 's nachts.