Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:48

MieLo schreef:
smokey17 schreef:
Ga zeiken zeg verwend nest!!!!!!!! Ik ben vanaf mijn 17e niet meer op vakantie geweest! En daarvoor enkel in Nederland

Doe mij die vakantie maar en blijf jij lekker thuis.

bah wat walg ik van pubers als jij bah bah bah

beetje overdreven reactie vind je niet? :? je mag zo denken, maar verwoord het dan even wat netter ;)

Ik zou er ook voor tekenen hoor dat ik naar Griekenland mocht.
Ik kon mee naar Italie dit jaar omdat ik een schat van een vriendin heb die een deel voor mij betaalde (anders kon ik ook niet mee ivm geldgebrek)

Waarom zou ik??? TS moet eens leren dat de wereld niet om haar draait!!! Ze is 16 en ze heeft nou eenmaal niet zoveel te willen. Dat doe je later maar.

De pubers van tegenwoordig zijn echt TE erg

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:48

Hoe oud ben je?

Lastig, aan de ene kant is een gratis vakantie natuurlijk altijd goed, aan de andere kant is het jammer dat die gratis vakantie met je ouders is :=.
Ik denk dat ik toch mee zou gaan (ik kan me niet voorstellen dat je je geld terug krijgt met een annuleringsverzekering) en daarzoveel mogelijk je eigen ding doet; alleen samen ontbijten en verder lekker je eigen plan trekken.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 16:49

ik wil niet mee omdat mijn vader en ik geen 5minuten in 1 ruimte kunnen zijn zonder ruzie te hebben. Veder is mijn moeder dan altijd degene die er tussen springt en dan weer in huilen uitbarst.
Hier in nederland ga ik dan vaak even uitwaaien bij paard of even afkoelen bij vrienden. Daar zit ik zo ver dat dat niet kan.

Verder beetje bijdehand om te zeggen dat ik verwend ben en dat andere het niet kunnen betalen.
Ja wij kunnen dat wel betalen en dat komt omdat mijn vader jarenlang doorgeleerd heeft ;) voor die opleidingen had hij toen ook geen geld maar dat is allemaal op afbetaling gedaan. Sorry maar vind het echt niet normaal dat er tegen mij gescholden word omdat mijn pa misschien wel zijn diploma's heeft om met zijn baan dit makkelijk te kunnen missen.

Verder komt ook het probleem dat ik erg moeilijk slaap, zeker in een vreemde omgeving slaap ik gewoonweg niet. Dat hou ik zo'n 3 dagen vol, daarna stort ik altijd in.

Ook ben ik zwaar allergisch voor muggen en zijn warme landen voor mij niet erg prettig ;) hier in nederland word ik soms al helemaal gek. Daarnaast heeft mijn moeder ook zomaar geboekt zonder dat ik iemand voor mijn paard geregeld heb. Nu is dit verder niet zo'n groot probleem gezien mijn vriendinnen wel voor me klaar staan en bereid zijn dit te doen maar vind het weer gewoon alles behalve aardig van mijn moeder.

Vorig jaar zijn wij om dezelfde redenen niet gegaan, want dit jaar zouden ze wel met zijn 3e gaan en zou ik thuis mogen blijven. Maar nu is er dus zomaar een vakantie voor me geboekt :n

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:49

Vindt ik ook Authentic. :j

Ik ben nu ook 3 weken alleen thuis, maar ik had nu ik erover denk supergraag meegewild hoor!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:50

Authentic schreef:
xmarliez schreef:
ik vind vakantie (op vakantie gaan dus) tijdverspilling en ik heb deze vakantie nog veel te doen met de paarden want begin straks aan mijn vervolg opleiding en dan wil ik een aantal dingen afgerond hebben vandaar dat ik absoluut niet mee wil. En thuis zijn is voor mij al vakantie genoeg ;) .

Da's imo iets anders dan "ik heb mammie en pappie gevraagd om een vakantie naar Malta en nu moet ik van mammie en pappie mee naar Rhodos en dat is geen Malta en nu wil ik niet meeeheeeheee |( ".

Nou inderdaad.. als ze nou had gezegd dat ze thuis wou blijven om te werken, druk met andere dingen. Dan had ik nog wat brespect op kunnen brengen.

Maar niet voor boze stampvoetende verwende kinderen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:50

Griekenland lijkt me ook geweldig, wat is er in Malta zoveel beter dan?
Lijkt mij dat je ouders (helaas haha) nog beslissen waar jullie heen gaan, dus maak er gewoon het beste van!

Griekenland lijkt me altijd nog beter dan thuis blijven zitten.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:51

Maar Smurffie, waarom wilde je dan wel eerst naar Malta? En heb je al deze argumenten op een normale manier aan je ouders voorgelegd?
Laatst bijgewerkt door Peperkroket op 24-07-09 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:51

smurffie schreef:
ik wil niet mee omdat mijn vader en ik geen 5minuten in 1 ruimte kunnen zijn zonder ruzie te hebben. Veder is mijn moeder dan altijd degene die er tussen springt en dan weer in huilen uitbarst.
Hier in nederland ga ik dan vaak even uitwaaien bij paard of even afkoelen bij vrienden. Daar zit ik zo ver dat dat niet kan.

Verder beetje bijdehand om te zeggen dat ik verwend ben en dat andere het niet kunnen betalen.
Ja wij kunnen dat wel betalen en dat komt omdat mijn vader jarenlang doorgeleerd heeft ;) voor die opleidingen had hij toen ook geen geld maar dat is allemaal op afbetaling gedaan. Sorry maar vind het echt niet normaal dat er tegen mij gescholden word omdat mijn pa misschien wel zijn diploma's heeft om met zijn baan dit makkelijk te kunnen missen.

Verder komt ook het probleem dat ik erg moeilijk slaap, zeker in een vreemde omgeving slaap ik gewoonweg niet. Dat hou ik zo'n 3 dagen vol, daarna stort ik altijd in.

Ook ben ik zwaar allergisch voor muggen en zijn warme landen voor mij niet erg prettig ;) hier in nederland word ik soms al helemaal gek. Daarnaast heeft mijn moeder ook zomaar geboekt zonder dat ik iemand voor mijn paard geregeld heb. Nu is dit verder niet zo'n groot probleem gezien mijn vriendinnen wel voor me klaar staan en bereid zijn dit te doen maar vind het weer gewoon alles behalve aardig van mijn moeder.

Vorig jaar zijn wij om dezelfde redenen niet gegaan, want dit jaar zouden ze wel met zijn 3e gaan en zou ik thuis mogen blijven. Maar nu is er dus zomaar een vakantie voor me geboekt :n

:s je praat jezelf erg tegen, in je openingspost staat nog dat je wel wilt, maar alleen naar Malta.
Geloof me daar is je pa ook, zijn ook muggen en slaap je vast netzo slecht als in Rhodos

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:52

smokey17 schreef:
Waarom zou ik??? TS moet eens leren dat de wereld niet om haar draait!!! Ze is 16 en ze heeft nou eenmaal niet zoveel te willen. Dat doe je later maar.

De pubers van tegenwoordig zijn echt TE erg

dat ben ik wel met je eens :o
maar je reactie is wel een beetje overdreven al vindt ik dat je helemaal gelijk hebt :)

respect voor de ouders is tegen woordig ver te zoeken :n

RoosIris

smurffie schreef:

Maar je wil wel met ze naar Malta????? slaat echt nergens op. En op malta is het ook zeer warm.

Met die poedersuiker kom je dus nergens

JE bent jezelf zo aan het tegenspreken. Hylarisch.

TessaVB

Griekenland is prachtig. Misschien is het juist de kans om de relatie met je ouders te verbeteren? Je mag dan wel een puber zijn, maar dat wilt nog niet zeggen dat het onmogelijk is om met je vader in 1 ruimte te zitten, dan moet er wel echt iets mis zijn. :=

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:53

Verder zwaar allergisch voor muggen, de zware versie van deet en geen mug komt aan je :)

Maar in malta zou je ook zwaar allergisch zijn dus dat snap ik niet?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 16:53

Malta zou in het naseizoen zijn :) waardoor ik minder last heb van de muggen ;) op griekenland in deze periode word ik lek gestoken. Nu heb ik er wel pillen voor maar ook daarmee worden de beten niet minder, wel minder groot maar niet minder.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:54

Ik zou je er ook gewoon bij neerleggen, Griekenland is prachtig dus als je je eraan overgeeft kan het denk ik een superleuke vakantie worden. Je hoeft toch ook niet 24/7 bij je ouders in de buurt te zijn?

Tat_jana

oke dus nu ga je ook nog over je pappie's hoogeschoolde diploma's hebben.
en heb je niet eens het respect dat jij nu een super goed leven hebt ? :)

ik vindt je wel erg verwend ;)

Peperkroket

Maar hele heftige versie van Deet werkt idd heel goed tegen muggen, zoals katiavl al zei. Is dat geen optie?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:55

En wat zou aan jou redenen dan anders zijn als dat je met je ouders naar malta zou gaan. In malta zou je nog steeds niet met je vader door 1 deur kunnen, alsof het in malta niet warm is, alsof je daar niet in een vreemd bed slaapt.

Sorry, maar je stelt je gewoon echt aan. En dat je vader er voor doorgestudeerd heeft, prima, maar heb daar een beetje respect voor, ipv te denken dat geld dus maar niks voorsteld en die 800 euro niks uit maakt. Wacht maar tot je op jezelf woont, waarschijnlijk krijg je dan wat meer respect voor wat je ouders allemaal voor je over hebben.

RoosIris

Het feit dat jij een verwend nest bent heeft helemaal niks met bijdehand te maken.

Misschien een opzoeken wat het betekend.

In het najaar zijn er ook muggen

is echt een poedersuiker.... zijn zat dingen te bedenken om niet leggestoken te worden

Mandyy

smurffie schreef:

Slap argument, dat is in Malta toch niet anders?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:56

Je ouders vinden het leuk dat ze meegaan en je kunt zo op die manier bedanken voor het paard dat ze voor je gekocht hebben en waarschijnlijk ook die ze financieel onderhouden ;)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:56

Whaa.. wat zou ik blij zijn als ik een kans zou krijgen om op vakantie te gaan!
En dan al helemaal naar Rhodos :9
Waarom zou je niet willen?!
Je kan het tog zelf leuk maken. leuke dingen doen, lekker relaxen, beetje lezen aan het strand etc
misschien ontmoet je wel leuke mensen..

Zullen we anders ruilen :D ga ik wel naar rhodos haha (A)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:57

En al die allergie zo ernstig was geweest dan had jouw moeder je heus niet expres in naar een warm land gestuurd!

ze zal wel gedacht hebben. Ze wil naar Malta, daar zijn ook vliegen. Kan ze ook prima naar Griekenland!

Goed bezig die moeder van jou
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 24-07-09 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:57

smurffie schreef:
Malta zou in het naseizoen zijn :) waardoor ik minder last heb van de muggen ;) op griekenland in deze periode word ik lek gestoken. Nu heb ik er wel pillen voor maar ook daarmee worden de beten niet minder, wel minder groot maar niet minder.

Gaat het je dan om de muggen of om de situatie met je ouders?
En op Griekenland is groot genoeg, wss kan je je best even terug trekken als het fout gaat :)

En iedereen heeft last van muggen..

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:58

Ik denk dat het sowieso wel handig is om in je openingspost even duidelijk te vermelden waarom je precies niet mee wilt, en waarom je wel naar Malta zou willen. Dat scheelt een hoop wanneer je wilt dat mensen hun mening geven ;)

Buiten dat vind ik het ook allemaal nogal verwend klinken, en denk ik dat je blij moet zijn dat je überhaupt naar Griekenland kan. Maar volgens mij is dat al genoeg gezegd, dus ik denk dat je beter eerst even je punten duidelijk op kan stellen.
Laatst bijgewerkt door Chrissy_ op 24-07-09 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:58

Zo, dat klinkt verwend zeg. :D Ik ben 18 en vertrek vanavond naar Spanje, dit wordt mijn eerste buitenlandse vakantie.
Ik zou het maar leren te waarderen dat je op vakantie kunt.