kuzznathalie schreef:Precies, dus is dat de bank haar fout dat TS nu rood staat. En niet van Hi. En dat er eerst wordt afgeschreven dat snap ik even niet, want ze kunnen toch niet zomaar geld van je rekening afhalen (terwijl het niet kan) en dan weer terugstorten. Dat vind ik geen fijn idee, dan kan elk bedrijf waar ik een automatische incasso bij heb lopen gewoon geld van mijn rekening afhalen en/of terugstorten.
Nogmaals fout van de TS, die moet zorgen voor saldo en anders geen machtiging afgeven. En ja elk bedrijf die je hebt gemachtigd kan geld afschrijven want in ruil daarvoor krijg jij een dienst of product. Als consument heb je wel het recht dit binnen 30 werkdagen terug te storten.
Het is heel simpel. TS krijgt een dienst maar zou niet betalen, omdat er geen geld op de rekening staat
. Dienst is geleverd dus TS moet betalen dus er wordt geld afgeschreven. Vervolgens 'zegt' de bank dat er geen overeenkomst voor roodstand is en haalt het geld terug. Sommige bedrijven incasseren dan na een week nog een keer en anderen sturen meteen een herrinnering met een acceptgiro.
.
Maar als jij niet in het rood kan staan zal het bedrag vanzelf weer terugkomen.