Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:19

Zwartwitje schreef:
Een stofzuiger, daar komen ze weer uitgewandeld :j

Tip: Spin opzuigen en de stofzuiger een uurtje of 2 buiten zetten. Ideaal als je bang voor spinnen bent, en je maakt ze niet dood. :)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 13:20

Nou mijn kat vangt de spinnen niet, loopt ze gewoon voorbij...
Ze vangt overigens wel vliegjes, dus spinnen heb ik al helemaal niet nodig!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:20

Wij hebben ooit zo'n spinnenvanger gehad waarmee je op afstand een spin kan vangen ideaal :j

helaas kwam ik er snel genoeg achter dat de spin niet te groot moet zijn toen ik dus een dikke grote spin ermee wou vangen, dat beest kroop er gewoon uit en ik flipte hem helemaal _O-

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:20

Spinnen zijn hartstikke nuttig. Ik vind ze ook eng maar zolang ze niet op me lopen laat ik ze lekker zitten of ik vang ze (zonder ze aan te raken uiteraard) en zet ze buiten.

Indien in de tuin of in huis grote aantallen spinnen voorkomen, dan is dit een aanwijzing, dat daar vele prooidieren (vliegen, muggen, etc.) aanwezig zijn. Ter voorkoming van een plaag van deze prooidieren is het verstandig om de spinnen rustig hun gang te laten gaan.

Dus lekker laten zitten. Ze eten je echt niet op! ;)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:21

Elaine schreef:
Waarom zou je ze uberhaupt 'killen'. Doe normaal, doe m in een bekertje ofzo (je hoeft m niet eens aan te raken) en zet m buiten neer.

Klaar.

Pfffff ik durf vaak niet eens naar die griezels te kijken! Laat staan er naar toe lopen en op armlengte er iets mee te doen. Het hoeft maar te bewegen of barst in tranen uit en griezel krijgt vliegles als ik hem in een bekertje had gehad.

Nee gewoon dood, had ie maar geen spin moeten worden }>

Als ik alleen ben pak ik de stofzuiger (met lange slang of haal de buurman als ie echt te groot is (lees: groter dan 2 cm incl poten :P )

Ik woon gelukkig samen met een spinnenjagend vriendje en drie katten (puur alleen om mijn omgeving spinvrij te houden :D )

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 13:21

Frances schreef:
Wij hebben ooit zo'n spinnenvanger gehad waarmee je op afstand een spin kan vangen ideaal :j

helaas kwam ik er snel genoeg achter dat de spin niet te groot moet zijn toen ik dus een dikke grote spin ermee wou vangen, dat beest kroop er gewoon uit en ik flipte hem helemaal _O-

O! wat is dat voor iets? en waar kan je dat halen? :D

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:22

Ik vind ze ook niet leuk maar wat vreselijk overdreven om het maar meteen weer te 'killen' op van die akelige manieren. Die beesten doen helemaal niks en zijn banger voor jou dan andersom. Gewoon een stukje wc/papier keukenrol pakken en oppakken die spin. Desnoods gooi je het met papier en al naar buiten en ruim je later je papier op (doe ik ook :Y) ).

Frances

Re: Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:23

Wij hebben het destijds bij de makro gehaald (groothandel) het is een soort stok en als je dan aan het uiteinde in het handvat knijpt zitten er aan de voorkant een soort van haartjes die dan sluiten, waar de spin tussen blijft hangen.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 13:24

Nou volgens mij ben ik wel banger voor een spin, dan een spin voor mij, ik ren er voor weg, heb nog nooit een spin voor mij zien wegrennen...

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:25

daffodil schreef:
Of ze het weten he.....altijd vaste prik zodra mijn ouders op vakantie waren, zat er zo'n joekel ergens in de kamer! Ach de buurman raakte eraan gewend.

Ik ben ook echt panisch voor van die grote spinnen, het is te belachelijk voor woorden ik weet het, maar ik ga volledig in paniek. Manlief ging er een keer om lachen en toen barstte ik ook nog in huilen uit.....

Ik kan ze niet zien, al helemaal niet weghalen, doodmaken, opzuigen of wat dan ook, en het erge is ik wéét echt hoe belachelijk het is, maar de paniek-modus gaat direct aan en ik kom daar niet uit.....

Zoooo herkenbaar.........en ben niet één keer gaan huilen............... Ben een keer in volledige paniek geraakt toen vriendlief de spin achter het bed liet vallen met proberen weg halen......dan lachen om mijn paniek......resultaat was een huilende ik |( En ook ik weet hoe nuttig en onschuldig ze zijn maar vergeet dat altijd als ik er één zie (heb het wel nu over echte dikke zwarte huisspinnen en niet van die hooiwagens)

Krielkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:25

Zwartwitje schreef:
Een stofzuiger, daar komen ze weer uitgewandeld :j

Sssst! Mijn vader zegt altijd dat dat niet waar is, die geloof ik liever :P
Het allerergste is trouwens weggaan. Als je dan terugkomt zijn ze verdwenen, en weet je niet meer waar 'ie zit! :\

En ze hóeven niet dood hoor, maar ze moeten idd gewoon uit m'n buurt blijven! Naar buiten vind ik ook prima, maar ik doe het niet zelf...

@Frances: zo'n stok heb ik ook van m'n zus gekregen, maar ik vind m te kort! :+

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:26

:P dit zou ook écht iets voor mij zijn, ik heb een keer een hele middag buiten gezeten omdat er een dikke wolfspin op de lamp naast de bank zat.. :=

Afbeelding

Nou ik zuig vééél op, maar dit deed ik niet écht niet! ..

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:27

te kort _O- toen die spin eruit kroop vond ik hem eigenlijk ook wel te kort, ik was bang dat die over die stok naar me toe zou gaan kruipen, nou dan kan ik je vertellen dat ik met stok en al die spin uit het raam had gegooit := ik had het echt niet meer, mijn ouders zaten in de tuin met bezoek en ik roepen en hun lachen _O-

puma

NonaWen.. glas erop zetten, papiertje eronder, buiten zetten en klaar! :-)

Salsa

Ieuwwww............krijg hier bijna een hartaanval!!!!!
Dat zijn de ergste..... (durft nu serieus dit topic niet meer te openen op pagina 2)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 13:28

NonaWen...
2 van zo'n spinnen zaten dus in mijn huis vandaag..

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:29

Zo eentje krijgt van mij toch echt een enkeltje spinnenhemel.

Alles wat kruipt en vliegt en klein genoeg is zodat ik het aandurf om dood te maken overleeft het niet.
En anders gil ik gewoon heel hard tot er iemand komt om het voor me dood te maken...

En dan maar een ongedierte moordenaar i could not care less...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:29

Ik kan dat echt niet hoor, een spin opzuigen, ga kokhalzend ten onder....

Heb ooit eens in wilde paniek al huilend mijn zus gebeld of mijn zwager alsjeblieft een spin weg wilde halen. Ik dat ding al die tijd in de gaten houden want ik was als de dood dat ie weg zou kruipen en ik niet wist waar hij zat maar ja ik moest toch de deur opendoen.....zat ie er niet meer!!!!! Nou mijn hele huis is overhoop gehaald hoor en hij kon m niet vinden, heb geen oog dichtgedaan en daaaagenlang gruwelijk schichtig in mijn eigen huis rondgelopen....

Een ander kan makkelijk oordelen dat je er niet bang van hoeft te zijn maar zo werkt het gewoon niet! Die ander is misschien bang voor muizen of kikkers ofzo en ja die pak ik dan weer gewoon op.....

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:30

Afbeelding
Dit hadden wij :j

tiffclaus

Pak gewoon de stofzuiger, haal de voet eraf en zuig m met de steel naar binnen. Ze stofzuiger buiten en vraag de volgende dag of de buurvrouw de stofzuigerzak wil vervangen ;)

Meraki

puma schreef:
NonaWen.. glas erop zetten, papiertje eronder, buiten zetten en klaar! :-)

ja doeg ;')

het ergste was, dat ik die hele middag buiten zat.. en de spin weg was op het
moment dat m'n moeder kwam.. :')

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:31

Elaine schreef:
Waarom zou je ze uberhaupt 'killen'. Doe normaal, doe m in een bekertje ofzo (je hoeft m niet eens aan te raken) en zet m buiten neer.

Klaar.

whahah nou dan wens ik jou suc6 :P
ik zou nooit aan zo beest komen , vieze ongedierte
ben als de dood voor die dingen ... haal ook altijd iemand op als ik zo beest ergens heb lopen
bleeeeee

gewoon killen dus :Y) hoe minder spinnen hoe beter :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:32

Oh bah! Hier nog zo'n schijthaas!
Grote spinnen ben ik niet bang voor die pak ik zo op maar die hooiwagens en langpootspinnen (als dat niet 't zelfde is :+ )
en langpootmuggen! BRRRR!

daffodil

Ik gooi dan de hele stofzuiger weg.....maar ik kan het echt niet hoor, opzuigen!!!

Manlief doet altijd spastisch als hij er een dooddrukt en ik ben als de dood dat ie dan toch valt. Ooit helemaal in het begin heeft ie er ook om gelachen maar toen ben ik zo over mijn toeren geraakt dat ie dat dus niet meer in zijn hoofd haalt......

Ach ik moet altijd de lijkjes opruimen die onze knappe Eddy voor ons meebrengt.....

Frances

Re: Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!