Ik vind het wel mooi, mijn vader is overleden maar ik mocht van de woningbouw niet in zijn huis. Hij was pas verhuisd en had een kleine hofjeswoning in scheveningen gekregen vlakbij de haven. Hij heeft er nooit kunnen wonen. Toen hij wilde intrekken werd hij ziek en opgenomen op de ic. Zo oneerlijk!
Ik kon het niet. Mijn moeder is in '96 aan longkanker overleden in mijn ouderlijk huis en mijn vader '07 in het zelfde huis. Ik heb het huis na de dood van mijn vader 8 maanden weten aan te houden, maar omdat ik hem elke keer weer in zijn slaapkamer "vond" (waar hij is overleden) kon ik het niet meer aan, ik was nooit thuis omdat ik het niet kon, en de kamerdeur van die bewuste slaapkamer heeft 8 maanden dicht gezeten (stond niks meer in hoor had de familie allemaal al opgeruimd). Ik kon het dus niet, heb me 8 maanden zo gigantisch ellendig gevoeld dat ik de huur heb stopgezet en bij mijn vriend in ben gaan wonen.
Anoniem
Geplaatst: 27-07-09 11:10
Ik ben de 3e generatie die in dit huis woont, mijn opa en mijn moeder zijn beide overleden waar nu onze woonkamer is. Ik heb er geen problemen mee, ik ben juist blij dat ik het huis heb kunnen behouden want er kleven meer mooie dan nare herinneringen aan. Onze zoon zou hier over een aantal jaren, als hij op zichzelf gaat wonen, ook graag willen wonen en de planning is om het huis dan op te delen in 2en zodat zowel hij als wij hier kunnen wonen.
Dank jullie wel! Fijn om te lezen dat er meerdere bokkers zijn die deze keuze gemaakt hebben en het juist heel fijn vinden. Ik kan ook begrijpen dat het voor sommige anderen juist anders is...
@ grietje Heb jij hem ook zelf echt gevonden? Misschien dat dat een rol gespeeld heeft?
A.s. Zaterdag ga ik erin...
xROMY
Geplaatst: 27-07-09 17:08
moretje schreef:
Gewoon doen Je geeft zelf al aan dat je het wilt. En zo blijft het in de familie.
Ik ben gisteren het huis ingetrokken. Tot nu bevalt het mij zeer zeker. Ik heb ook lekker kunnen slapen. Gisteravond heb ik nog wel een kaarsje voor hem ''gebrand'''....
Als je het zelf wilt, gewoon doen Fijn dat het goed bevalt!
Ik zou het zelf nooit kunnen Ben een mietje wat dat betreft Alhoewel ik het bv niet raar vind om in een kamer van een bewoner te komen waar ik de vorige 4 bewoners al heb meegemaakt (en die zijn komen te overlijden). Dat ben ik wel gewend dat daar de een z'n dood, de ander zijn kamer is.
Maartje1990
Geplaatst: 02-08-09 17:25
Als mijn ouders overleden zijn erf ik ook hun huis.. en ik moet zeggen... dan ga ik er mooi wonen hoor als het even kan. niet dat ik ze nu al dood wil! bij lange na niet. Maar ik zou 't geen probleem vinden