Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:52

Ik kreeg voor mijn pony ook het mooie bod van 50euro.
Toen zei ik dat ze hem daar niet eens voor mochten aaien ~~}>
Kreeg ik een mail terug dat het wel voor een gehandicapte jongen was hoor en ze heus niet veel geld hadden!
Ehhh.. a. niet mijn probleem en b. daar verkoop ik mijn drukke 3jarige welsh niet aan ?!?!

Kreeg laatst ook een mailtje met daarin "doe mij je nummer even dan overleggen we".
Ehh.. mensen die zo sjappie praten mail ik dus niet eens terug ;)

Moet zeggen dat bokkers er ook wel wat van kunnen hoor trouwens, ga er altijd maar vanuit dat het jonkies zijn dan, anders zou ik het al helemaal niet snappen. Heb een biedtopic lopen, staat een dekje in met startprijs E15. Enkele regels; bieden in topic, excl. verzendkosten en vanaf startbod. Krijg ik per pb een bod incl. verzendkosten van E15, dus omgerekend E6,75 onder mijn startbod. Euhhh... oke...vaag...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:53

Ik reageer niet eens meer op die domme mailtjes.
Kan me er kwaad over maken,maar ach wat heb het voor nut?
Ik verwijder ze gewoon meteen,besteed er geen aandacht meer aan.[al heb ik soms wel de neiging hoor].

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:54

Same here. Had een haflingerhengst van 2 jaar er op staan met vol papier.
Mocht weg voor ong. 600 euro. Dat er dan nog mensen zijn die bellen met het feit: voor 200 euro kom ik hem ophalen want hij moet dan ook nog gecastreerd worden.
Uh sorry, maar daar gaat hij niet voor weg.
Tuut, tuut, tuut.

Ik bedoel, bieden staat vrij maar een paard doe ik niet gratis weg. Wil wel graag dat hij niet gelijk wordt doorgehandel en dat mensen ook echt een paard kopen om het paard en niet omdat hij toevallig voor weinig weg gaat.

Of een meisje wat mailt: ik kan 150 euro betalen voor je hengst maar niet meer, omdat ik zelf het moet betalen.
Sorry kind maar daar gaat hij niet voor weg, hoe moet je de hoefsmid/stal ed betalen.
Ja hij kon gratis staan bij iemand en verder spaarde ze dan voor voer ed. Nou als je maar 150 euro te besteden hebt voor de aanschaf dan ga ik er niet van uit dat ze de DA, hoefsmid, tandarts, goed zadel enz kan betalen. Dus gezegd dat ik er niet eens over piekerde.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 09:55

Zo heb de functie 'bieden toestaan' uitgezet... Had 2 mooie biedingen gekregen, deze gemaild of ze nog interesse hebben, zodat ik ze niet 'benadeel'.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:57

Whaha ik lig in een deuk hierzo...

ik heb ook van die onnozele dingen gehad..

Keertje op een pony geboden ze wou ermee accoord gaan ik zou alleen nog gaan kijken en rijden toen ik daar aan kwam had ik even gereden op de pony nou beest was om het zo maar even kort te zeggen Kl*ote dus ik heb gezegt dat ik er nog eventjes over wou denken en dta ik haar zou bellen.. ging ze dreigen jaa je hebt geboden dus jij moet nu ook kopen en ik zei nee ik ging alleen accoord nadat ik het beesje had gekeurd en bereden en als het mij zou bevallen en toen begon ze met dreigen dat ze mn auto het erf niet af liet nadat ik haar had betaald blaa blaa...

Ook zoiets met een ander paard gehad .. bij het beestje wezen kijken ik was er zelf helemaal weg van bij was toen net 1 jaar ik had ook tegen die vrouw gezegt dat ik er even een nachtje over wou gaan slapen.. naa veel nadenken en overleggen hebben we het paardje toch niet genomen omdat ik eigenlijk toch eentje wou waarmee ik binnnenkort iets zou kunnen gaan doen en dat 1 jaar toch net iets te jong was.. Ik netjes die vrouw opgebeld en uitgelegt dat ik het een erg leuk beestje vond maar dat ik lieft eentje van 2 of 3 jaar wou hebben. Nouuu ik wist niet wat ik hoorde ze ging helemaal tekeer dat ik haar onterecht had behandeld en dat ik zomaar even iemand in tranen werk omdat ik dus vrij geinteresseerd was (ze was al afscheid aan het nemen van het paardje) en dat dat niet zomaar kon ik dat ik het had beloofd toen wou ze mn aderes nou best van mij mag je hem hebben had ze mij een factuur gestuurd met de tijd dat ik daar was 1,5 uur dus moest maar even 50 euro betalen omdat ik haar van haar tijd had afgehouden!! OMG erger moet het echt niet worden.. Nou wel dus ze heeft me daarna nog 3 maanden gedreigd met een advocaat omdat ik haar graag wou kopen maar uiteindelijk toch niet had gedaan en dat kon niet ik moest en zou het beestje kopen (Overigens zit deze mevrouw hier op bokt!)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:58

Idd honderd keer heen en weer mailen. Onzinbiedingen of een bieding die ik accepteer en dan reageren ze niet meer. Volgens mij is het zo als je in de handel biedt en de verkopende partij gaat accoord dan is het product verkocht.
Als klap op de vuurpijl belde mij laast een man hij zei: Ja u spreekt met een marktplaatsbeller. U heeft een peugeot te koop. Hij stelde er een aantal vragen over en toen zei hij: Ja ik bel eigenlijk niet voor die peugeot. Ik bel voor die mercedes die op de foto ernaast staat. Whaaaaaaaahhhh. Nou breekt je klomp toch.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:59

Ik heb een advertentie op marktplaats staan voor het afhalen van mijn paardenmest/compost.

Belt er een man die heel netjes aan de telefoon is, met een heel prettige normale stem.
Hij stelt wat vragen over de compost, niks vreemds en langzamerhand neemt het gesprek een hele rare wending; uiteindelijk biedt hij aan om de mest op te komen eten 8)7

Er lopen rare gasten op deze aardbol rond, hoor :')

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:01

Ik heb een keer een advertentie geplaatst dat men mijn was-droogcombinatie gratis af te halen was. Ook verteld dat vooral het droog gebeuren het niet meer deed en het wassen was ook niet super. Wij gingen verhuizen en ik had geen zin om nog met dat ding te gaan slepen.

Ik ben de hele dag gek gebeld. Maar goed wie het eerst komt wie het eerst maalt. Ik had werkelijkwaar mailtjes van mensen dat ze al onderweg waren. Terwijl ze nog niet eens wisten of dat ding er nog was.

Ook een keer een advertentie gezet voor gordijnen. Gewoon bieden. Ik wist niet hoeveel die dingen op zouden brengen. Uiteindelijk werd er nog best veel op geboden. Toen kreeg ik ook mailtjes van mensen die geen geld hadden en flink onder het bedrag zaten wat er op geboden was. tja.. heel zielig, maar als ik ze had willen weggeven dan had ik dat allang gedaan. Ik vind dat persoonlijk erg moeilijk om tegen iemand te zeggen. Vooral omdat er echt een zielig verhaal bij staat.

Advertenties met bijrijdster... Sommige stellen al heel wat eisen voordat ze zijn wezen kijken. :roll: Ik vraag ook een bijdrage (reden doet er neit toe), dan krijg je een mailje dat ze je wel uit de brand wil helpen om je paard te doen en dat we het over de bijdrage nog wel hebben. Tjongejonge... ik heb er toch niet bijgezet dat de prijs onderhandelbaar is. Take it or leave it.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:01

Hoe herkenbaar..

Ik had ook een paard op mp te koop staan.
Nou ik heb wel weet ik niet hoeveel onzin mails gehad dat ik hem uiteindelijk eraf heb gehaald, op die manier wou ik hem niet eens meer verkopen.

Onlangs had ik een duowandelwagen op mp staan 100 euro was de vaste prijs, de wandelwagen is tenslotte amper gebruikt en heeft ons nieuw 300 euro gekost.
Kreeg ik een mail dat ze de wagen voor 80 euro wel op wilden halen maar dat er dan 20 euro van die 100 af ging ivm de benzineprijs, ik heb ze toen een mail gestuurd:
Als ik wat moet kopen dan moet ik er ook de volle prijs voor betalen en mijn eigen vervoerskosten. En dat 100 euro de vaste prijs was.
Kreeg ik terug: ja je wilt het verkopen of niet, heb ik maar weer terug gestuurd: ik laat hem nog liever staan dan dat ik hem aan jullie verkoop.

Peche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:02

Wij hadden eerst ook een bok,
die moest weg dus hadden we een advertentie geplaats dat iemand 'm gratis mocht ophalen.
Kregen we een mailtje:

Hallo,
Ik wil graag geit hebben.
Wij heel groot achtertuin voor geit.
Kinderen veel van geit houden.
Groetjes Kim.

>;)

daar ging ie dus niet heen

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:03

JustBobo schreef:
die moest weg dus hadden we een advertentie geplaats dat iemand 'm gratis mocht ophalen.
Kregen we een mailtje:

Hallo,
Groetjes Kim.

>;)

Hahahahaha _O-

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:04

@ JustBobo: hahah zeker de pan in (arm ding)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:04

dies echt te erg gewoon XD

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:05

JustBobo schreef:
Kregen we een mailtje:

Hallo,
Groetjes Kim.

>;)

Je had de bok toch niet zo rond de tijd van het offerfeest op mp gezet :=
Nee groot gelijk, daar was ik ook niet mee in zee gegaan!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:05

wat een verhalen hier :oo mijn broek zakt er van af en mijn nekharen gaan overeind 8)7

zo erg heb ik het gelukkig nog niet meegemaakt :n
wel heb ik veel last van die oplichters met hun usa/afrika verhaal , ja what the f.u.c.k.! daar in usa verkopen ze ook telefoons dus val mij er niet mee lastig :Y)
tevens wel eens last van jonge MP schuivertjes, oftewel jeugd die zich verveelt en gewoon maar wat willekeurig gaat bieden >;)
dan heb ik nog een advertentie voor huurders voor diverse pony's en krijg altijd reactie's van die penny's die dan vertellen dat ze 11 zijn, goed kunnen borstelen en al 2 jaar op de manege rijden
en dat terwijl er in mijn advertentie duidelijk staat dat we zelf verzorgen en dat het huren dus geld kost....

laatst had ik een heel brutaal meisje die vroeg of ze het paard in haar achtertuin mocht zetten als ze hem huurde ( tja best lastig als ze hem 2 dagen in de week wil huren) en het paard blijft staan waar die staat :Y)

het is dat het de grootste 2e hands site is hoor.......maar soms word ik er wel eens gek van!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:07

JustBobo schreef:
Kregen we een mailtje:

Hallo,
Groetjes Kim.

>;)

Ja en dan met ramadan wij geit lekker eten _O-

050206051012

Kimbaie schreef:
Advertenties met bijrijdster... Sommige stellen al heel wat eisen voordat ze zijn wezen kijken. :roll: Ik vraag ook een bijdrage (reden doet er neit toe), dan krijg je een mailje dat ze je wel uit de brand wil helpen om je paard te doen en dat we het over de bijdrage nog wel hebben. Tjongejonge... ik heb er toch niet bijgezet dat de prijs onderhandelbaar is. Take it or leave it.

Oh hier kan ik ook een heel boek over schrijven!

Een tijdje geleden nog een bokker, ze wilde alleen mijn paard doen als ze werd verhuisd naar een stal met binnenbak en mogelijkheid tot wedstrijden op dat terrein of ik moest voor vervoer zorgen naar wedstrijden. Pardon? Je kent het paard niet eens en dan gaan we al eisen stellen?

Vorige week een advertentie op MP gezet dat ik een bijrijdster zoek voor mijn paard, iemand die de verzorging van mijn pony erbij neemt (niet rijden). Krijg ik een mailtje dat ze alleen interesse heeft om de Haf te rijden, jammer want daar zoek ik niemand voor, zoals je hebt kunnen lezen in de advertentie :)

Of of of... iemand die me mailde of mijn paarden staan op een stal met binnenbak en of er wordt uitgemest. Nee dus... dan gelijk geen interesse meer. Meid, ga lekker op een manege rijden dan :D

ArabicQueen

Ik heb ook wel eens hier op bokt hoor dan verkoop ik 2 anky dektjes maar ik zocht nog wat kleine dingetjes.. zal ongeveer 15 euro bij mekaar zijn gaan mensen zeggen dat ze het wel hebben en graag de 2 anky dekjes ervoor terug willen maar niet extra willen betalen dan moet ik in mezelf lachen en dan dnek ik OMG jij bent gek..

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:09

DaanxBien schreef:
JustBobo schreef:
Kregen we een mailtje:

Hallo,
Groetjes Kim.

>;)

Ja en dan met ramadan wij geit lekker eten _O-

Jullie maken hier een foutje want met ramadan word apsoluut geen geit gegeten maar schaap..

Trieske_

ArabicQueen schreef:
had ze mij een factuur gestuurd met de tijd dat ik daar was 1,5 uur dus moest maar even 50 euro betalen omdat ik haar van haar tijd had afgehouden!!

jeetje dan had ik flink geld kunnen verdienen voor iedereen die bij mijn paard is komen kijken toen deze te koop stond....

belachelijk zeg....

shilady

Jemig paard of geit in de tuin houden _O- Paard voor 50 kopen :n
wat bezield mensen toch tegenwoordig!?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:10

JustBobo schreef:
Kregen we een mailtje:

Hallo,
Groetjes Kim.

>;)

euhhhh, waarom krijg ik hier shoarma ideeën bij??

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:11

Ik lees gewoon echt de raarste verhalen hier :x
Als je een bod doet kan je altijd nog afhaken.
Stel je eens voor dat je op MP 2 leuke paarden ziet en je doet op beide een goed bod.
Je gaat bij beide kijken en 1 valt eraf, dan hoef je toch ook geen 2 paarden te kopen :+

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:11

owh.. schiet me nog eens te binnen bij dat bijrijders gebeuren. Ik had in mijn advertentie ook neergezet dat mijn paards vriend ook een bijrijder zoekt. Als in "leuk als je een vriend, vriendin, broer, zus, moeder, etc ook een bijrijdpaard zoekt". Krijg ik een mail van één zin; 'heeft u het mailadres van de eigenaar van het vriendje van uw paard', meer niet. Later bleek dat ik met deze persoon al een mailwisseling had gehad (niet positief).

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:15

ooit een afspraak met iemand gemaakt om spullen op te halen...
kom ik daar netjes op tijd...niemand thuis...wil je dan van je spullen af of niet? |o

ook eens een x dat ik een verzorgster zocht..
duidelijk in de adv gezet dat het ging om een pony van 1.18..
enorm veel reacties...van ik ben 1.75, ik wil op uw pony rijden.
duhh alsof dat gaat passen