Wat is beter in een relatie? Op elkaar lijken of juist niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 08:55

Hehe ik ga binnenkort met iemand daten (of ja, wanneer is daten, daten) ken hem al een half jaartje maar door gezondheid hebben we elkaar nog niet in het echt gezien, we zijn echt een wereld van verschil, hij komt uit tsjechie en heeft ook de wat mindere tijden in dat land meegemaakt, daarbij heeft hij ook een hekel aan westerse landen en mensen -met uitzondering van mijn natuurlijk- >.<, waar ik totaal geen problemen heb met andere landen. Hij is verschrikkelijk rasistisch en ik totaaaaal niet, hij kan enorm fel reageren op onderwerpen (meestal politiek etc) waar ik totaal geen interesse voor heb, hij is gek op autos, ik op paarden, hij huurt het liefst een al vantevoren ingericht appartement in een stad, nou, geef mij maar een boerderij die je nog zelf in kan richten en zijn jeugd die slaan ook heel wat bressen, zo heeft hij moeite te begrijpen tot hoever 'houden van' kan zijn, zo is hij vaak erg vlak, maar als er wat aan de hand is (ik ben boos ofzo) dan schiet hij haast in paniek en moet het probleem opgelost worden, -geen problemen met dat laastste, maar het is soms gewoon moeilijk dat iemand zo vlak lijkt- en daartegenover heeft hij ook geen idee hoe gek iemand anders met hem kan zijn, hij waardeert mijn aandacht wel heel erg maar vindt het bijvoorbeeld heel vervelend dat ik zo bezorgd ben -heeft kanker gehad en is nu nog wat aan het kwakkelen, heb al 2x meegemaakt dat hij maar met moeite de nacht heeft overleeft-

Na zo zijn er wel meer van dat soort dingetjes, soms eindigt dat in woorden maar meestal wordt alles opgelost na een praatje en elkaar uitleggen hoe het nou allemaal werkt voor ons, waarom we doen zoals we doen, en dit gaat nu al bijna 7 maanden zo, zonder elkaar ooit te hebben gezien, terwijl we elkaar in maart eigenlijk al zouden ontmoeten, dus desondanks alle teleurstellingen gaat het nog steeds goed.

Ik begon me alleen erg zorgen te maken toen hij me gister vertelde dat we zo weinig gemeen hebben -we hebben de laatste tijd nogal weinig om over te praten op het internet, maar eigenlijk ook niet zo gek als je elkaar elke dag spreekt, soms zelfs 'sochtends en 'savonds, zo'n 5 uur per dag-en je elke dag hetzelfde doet. (En zeker onderwerpen zoals politiek vermijdt want dat veroorzaakt echt ruzie).

Dus ja, vandaar dat ik dit topic start, we zijn zo een wereld van verschil en we hebben zulke verschillende denkwijzen en we willen zulke verschillende dingen, maar toch blijven we gek op elkaar ondanks wat er gebeurt.

Onze raakvlakken zijn: Katten en pech met 'vrienden'/familie in het verleden en onze denkwijze over hoe sommige dingen werken in de wereld (zie mensen als individu), verder zien we beiden graag veel van de wereld en we spelen graag een computerspelletje (dat is hoe we elkaar hebben leren kennen).

Maar verder, weinig 0_o dus gaat wel een grote uitdaging worden denk ik.. *zucht* als dingen goed blijven gaan zie ik hem over 1,5 week >.<

lesilla

Re: Wat is beter in een relatie? Op elkaar lijken of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:55

Je moet gelijkstemmend ook niet gaan doorduwen tot dezelfde hobby's he. Kan ook alleen stoppen bij hetzelfde referentiekader zoals omgeving.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:57

Xyris; besef je wel dat het irl heel anders kan zijn he.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 08:58

ja, tuurlijk besef ik dat :p

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 08:59

maar we hebben daar al heel duidelijke afspraken over gemaakt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:02

Kan zomaar zijn dat je niet weet hoe snel je van hem af moet komen en dat die 7 maanden er ineens niet meer toe doen. Dus zo min mogelijk verwachtingen hebben :j

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:04

Inderdaad, nu niet druk om maken en gewoon je 1.5 week afwachten :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:12

Mijn vriend en ik lijken in bepaalde aspecten op elkaar, maar in andere dingen ook weer totaal niet.
Heel eerlijk gezegd denk ik dat je alleen een kans van slagen hebt als er toch bepaalde overlap is.
Bij ons zit hem dat in een vergelijkbare achtergrond, maar vooral heel erg op elkaar aansluiten in de manier van denken.
En heel belangrijk is het ook om elkaar in je waarde te laten.
Hij is heel nuchter, echte wetenschapper qua denken. Hij is niet snel emotioneel.
Ik ben heel gevoelig en geloof best dat er meer is tussen hemel en aarde, bijvoorbeeld. Het mooie is dat hij mij kaders kan geven, mij kan helpen beredeneren waarom ik dingen zo voel. Ik kan hem helpen door het gebruiken van mijn intuitie, uitleggen hoe mensen in elkaar zitten etc.
We benutten constant elkaars kwaliteiten....

Wat betreft de jongen van TS... via internet is het moeilijk om elkaar echt te leren kennen. Je weet iets over zijn manier van denken, en een heleboel andere dingen, maar verder?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 09:14

mja, ik heb al zoiets gehad quellian, maar dat ging om een jongen die mij wel zag zitten en ik hem niet, maar probeerde te vriend te blijven, na een jaar is dat dan ok helemaal mis gegaan, we kunnen elkaars bloed wel drinken nu, hij deed heel erg zijn best om me bij mijn familie en vrienden weg te houden en hij deed zijn best om maar zo min mogelijk te hoeven doen in het huishouden (terwijl ik werkte en hij de hele dag op zijn luie reet bij mij thuis zat) -kwam uit engeland-.

Ja, ik weet hoe het ook kan gaan, in het begin lijkt het leuk (al zag ik hem nooit zitten als vriend hoor!) en ik weet ook van mezelf dat ik er nu wel héél snel kortemetten mee maak, dus dat zit allemaal wel goed, en katiavl, ik besef ook wel dat ik idd dat maar even af moet wachten, maar ik hoor graag andermans idee over deze stelling, al krijg ik sterk de indruk dat het voornamelijk te maken heeft met het sóórt verschillen en vergelijkingen me elkaar zijn, je kan zo verschillend zijn als je maar wilt, zolang men elkaar maar aanvult.. Gaat het botsen, dan heb je een probleem. Maar dat is tuurlijk ookiets wat je zelf in de hand hebt, wil je het laten botsen of zorg je voor goede afspraken.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 09:15

Ja, wendy, misschien weet ik ook veel meer van hem als ik in feite zou moeten weten van iemand over internet, het kan nog steeds altijd anders zijn, dat besef ik wel, maar er is ook een hoop wat ik weet en waarvan ik kan zeggen 'naja, prima zo' -dingen die je niet te weten komt als je niet echt geinteresseerd in elkaar bent en constant maar niet kan daten-

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:16

Siets schreef:
Ik en mijn vriend lijken zo op het oog totaal verschillend qua uiterlijk. Hij is het ruige type, en ik het 'lieve O:)' meisje. Maar nu we langer in de relatie zitten, beseffen we allebei steeds meer hoeveel we op elkaar lijken qua innerlijk. En dat kan ook flink botsen, geloof mij. Allebei ontzettend eigenwijs, licht ontvlambaar en als we onenigheid hebben, zeggen we allebei geen sorry O:).

Maar toch zijn we heeeel gelukkig met elkaar :D.

Heb ik ook :=

En ik hou van buiten zijn en met vriendin dingen doen.
Mijn vriend rot liever weg achter zijn pc. Kan ook zeer vervelend zijn :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:20

Xyris schreef:
Ja, wendy, misschien weet ik ook veel meer van hem als ik in feite zou moeten weten van iemand over internet, het kan nog steeds altijd anders zijn, dat besef ik wel, maar er is ook een hoop wat ik weet en waarvan ik kan zeggen 'naja, prima zo' -dingen die je niet te weten komt als je niet echt geinteresseerd in elkaar bent en constant maar niet kan daten-

Je komt andere dingen te weten, denk ik.
Of je met een aantal dingen kunt leven of niet, dat weet je pas vaak als je die persoon ontmoet.

Bepaalde dingen van mijn vriend zou ik bijvoorbeeld van een ander veel meer moeite mee hebben :j

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 09:24

Das waar, dat besef ik ook wel :) en ik zie het allemaal wel als hij hier is.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:27

Ik leef echt puur zwart wit met wouter.. Nee bevalt me niet.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:31

Ik weet niet wat beter is. Ik denk dat het goed is om in bepaalde opzichten met elkaar mee te gaan.
Maar het is ook wel eens leuk om een discussie te hebben waarin de meningen verschillen.
Het lijkt me erg geestdodend als je over alles hetzelfde denkt, dat wordt saai..

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:34

In mijn relatie geen van beide,
Qua innerlijk voelen we elkaar 100% aan, we hebben wel discussies,maar nooit echt ruzie. Alles gaat vanzelf, hij is net zo goed m'n beste vriend!

Qua doen en laten zijn we het tegenovergestelde, hij de chaotische, ik de perfectionist, ik de bedachtzame, hij de spontane. Dit botst wel eens, maar om dat we qua innerlijk zoveel op elkaar lijken, vullen we elkaar in ons doen en laten vaak juist goed aan. Hij word steeds opgeruimder, ik ben steeds meer in voor spontane dingen.

Persoonlijk denk ik dat van allebei een beetje het beste is! :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:34

Mijn vriend en ik zijn totaal verschillend maar denken over heel veel dingen (gelukkig) hetzelfde! We hebben ook best dezelfde smaak, ik vind dat alleen maar handig voor later wat betreft de inrichting van het huis etc :j
Toch hoef ik maar op een bepaalde manier te kijken, en weet vriendlief wat ik denk, of zeggen wil. Dit is andersom net zo. Maar dat heeft gewoon te maken dat we elkaar door en door kennen :)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:35

Als je niet op elkaar lijkt, maar je houdt wel van elkaar ben je toch automatisch wel geïnteresseert in wat de ander doet?
lijkt mij de beste combinatie.

Bijv: ik en mijn moeder zijn beide koppig. Dat gaat dus echt niet goed samen. Ik zou dus ook niet samen kunnen met een jongen die erg koppig is :P

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 09:38

Ja, zo denk ik dus ook Chantal, persoonlijk zou ik het liefst een vent hebben die voldoende interesse heeft in mijn hobbies (hoeft niet perse in mee te doen, misschien een handje hulp zo nu en dan) en hij moet me kunnen begrijpen en vrij laten (d.w.z., me lekker mijn gang laten gaan). Ik zou ook hetzelfde me hem doen, ik hou er zelf nogal van om dingen vanuit een ander perspectief te bekijken, ik denk zo, hoe denk een ander? de andere kant van de dobbelsteen te zien, en aangezien hij en ik nogal tegenpolen zijn qua denkwijze, denk ik dat dat wel goed is (al loopt dat af en toe uit op een ruzietje) Ik vind het allemaal wel interessant, en zo ben ik ook bereid (en een beetje geinteresseert) om me in zijn autos te verdiepen (hijs een echte autofreak, baal alleen een beetje dat hij zo gek is op racen (driften)... lekker gevaarlijk.. Maar dat is een verboden onderwerp >.<.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 09:39

Ja dat is ook zoiets, ik kan er ABSOLUUT niet tegen om kenmerken van mijn ouders/zusje in mijn vriend te zien, maar anderen daarentegen, die gek zijn met hun ouders, zien juist wel graag weer wat terug van hun ouders in een vriend (al gaat dat vaak onbewust)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:41

Ik denk dat je een beetje van beide moet hebben.
Met bepaalde karaktereigenschappen lijken mijn vriend en ik totaal niet op elkaar, maar vullen we elkaar hierin wel aan (bijv. hij is mega sociaal, ik wat meer teruggetrokken, ik hou van structuur en weten waar ik aan toe ben, hij is veel impulsiever) en trekken we elkaar in een evenwicht.
Aan de andere kant hebben we wel over veel dingen dezelfde gedachtengang, zelfde smaak en zijn we het vaak eens.
Voor mij de ideale combi.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:00

Op elkaar lijken of niet: iemand moet een aanvulling zijn op wie jij bent, en andersom. En soms denk ik dat het voor sommige mensen fijn is dat dat een tegenpool is, dat dat voor hen een aanvulling is, en dat het voor anderen beter is als die ander "aansluit" bij wie zij zijn.

Mijn vriendje en ik verschillen, maar soms toch veel minder dan ik denk. Ik ben meer de extraverte, de lefhebber, degene die gek doet en eeuwig lacht, maar ook pure chaos kan zijn. Hij heeft de rust, hij weet wat hij wil en daarmee is het goed, hij hoeft niet de halve wereld over, thuis is ook fijn, maar doet dan ook altijd al hetzelfde. Daarmee laat ik hem een wereld zien die hij niet kent, en geeft hij mij een vorm van rust die ik niet ken.
En samen, samen zijn wij wij... :)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:19

Mijn vriend en ik zijn ook zeer verschillend, al denken we over bepaalde dingen wel hetzelfde en houden van van dezelfde dingen.
Maar ik ben heel emotioneel, weinig zelfvertrouwen e.d. en mijn vriend kan ook echt een botte boer zijn zoals sommige hier ook al zeggen :D
Het werkt nog steeds goed, ik denk dat beide combi's kunnen werken, als je de ander maar vrij laat in bepaalde dingen :)

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:20

Ik denk dat je deels op elkaar moet lijken en deels totaal verschillend moet zijn.
Je moet namelijk wel samen door één deur kunnen, maar je moet ook beide je eigen ding kunnen doen. :)

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:50

_Marianne schreef:
Ik denk dat je deels op elkaar moet lijken en deels totaal verschillend moet zijn.
Je moet namelijk wel samen door één deur kunnen, maar je moet ook beide je eigen ding kunnen doen. :)

_/-\o_