Welke scooter voor ongeveer 500 euro?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:21

pri_lady schreef:
Ik denk dat het wel te doen is, wel één met helm, is je hoofd alvast warm! Skibroek en ski-jas aanschaffen én goede ski-handschoenen of moterhandschoenen. Schijnen zelfs met verwarming te zijn. Voordeel van een ski-outfit is dat deze ook wind- en waterdicht zijn én niet zo dik als honderd jaar geleden.

Het is wel een investering maar dan heb je ook wat!!

Veel rij-plezier op paard en scooter.

goede tip,
Ik had altijd 2 jassen over elkaar aan (zo'n shofshelljack en daarover een wollen jas), en nog een extra sweater als het vriest, maar dan voel je je wel een beetje michelin. + 2 paar handschoenen over elkaar als het echt drastisch was, en dan bevroren mijn handen alsnog (maar ik had niet van die motor hanschoenen.)

Ik ging 's ochtends altijd naar mijn paard (ivm peesblessure) en dan vanuit paard meteen naar school. Paard was 2/3km van huis ongeveer, en school ongeveer 8/9 km vanaf paard. In totaal reed ik dan ongeveer 11/12 km, en opzich was dat goed te doen... Alleen plezierig is anders in de winter ;)

capopjekop

Re: Wie gebruikt een snorfiets/brommer/scooter naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:26

Koop dan trouwens wel een helm met een vizier dat niet beslaat. Anders moet je alsnog je vizier open doen en dan is het nog koud. Je kunt ook een bivaksmuts eronder doen. Scheelt ook als je iets in je haar smeert/sprayt, word je helm niet vies.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:52

Ik heb een paar maanden in de winter op de scooter 12 km moeten rijden. Ook als het vroor en erg hard waaide. Ik kan je vertellen dat dat geen pretje is. Na 10 min voelen je handen al versteend en erg koud aan. Ze gaan dan ook prikkelen, tintelen.
Ik deed er ongeveer 40 min op (scooter liep 45).

Mijn paardjes staan nu 6 km verderop. Doe ik nu op de fiets omdat mijn scooter kapot is gegaan. Maar ik hoop van de winter weer een brommertje of scooter te hebben. Is net wat lekkerder. Je bent sneller, niet hard hoeven trappen met wind tegen.

lisaschokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 15:11

Voor welke prijs zou je nou een goede, degelijke 2e hands scooter kunnen hebben?
Bedankt voor alle tips!

groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:17

Ik heb net een tweedehands piaggio gekocht. Ik heb er 350 euro voor betaald. Erg goedkoop maar hij doet het heel erg goed, hij heeft alleen lichte lakschade en het kapje bij mij stuur is kapot maar hij rijd als een tierelier.

Ik denk wel dat ik echt een hele goede prijs heb gekregen en dat je zo niet zo goedkoop vind

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:17

Vroeger deed ik het me de brommer.. Was 5min dan :)
Maar nu heb ik een auto xD

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:22

Nu mijn paardjes weer op het land staan 24/7 moet ik ook 10 km heen en 10 km terug. Vorig jaar deed ik dat nog met de scooter, maar nu sportief op de fiets..
Mijn scooter is btw ook nog te koop :D
Van sept/okt t/m april/mei staan ze aan huis, dus dan doe ik er een aantal stappen over :D

Foedji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:52

---> Brommobiel!!! ken je ook nog leuk pimpen gehe!!! }:0

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:47

Ik ga bijna iedere dag met de scooter naar mijn paard. Het is snel en goedkoop. Zeker nu is het goed te doen. Van de winter is het minder, zeker nu mijn vriend de auto nodig heeft naar zijn werk. Als het vriest en mijn vizier beslaat, dan bevriest die ook en zie ik niks meer. Ik moet even kijken wat ik daar voor komende winter op moet verzinnen. Verder kun je je tegen kou en regen prima kleden. Gewoon doorbijten!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:52

Ik heb nog nooit last gehad van een bevroren vizier, last van viziers die beslaan had ik ook nooit.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:54

Je schijnt speciale viziers te hebben die niet beslaan zag ik hier ergens boven? Ik heb geen intergraalhelm, maar zo'n Annie de Rooi helm (zonder kreeft natuurlijk). :+

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:02

Als je een scooter of brommer hebt met windscherm scheelt dat heel erg met wind en ook koude, misschien daar dan naar gaan kijken?

Een vriendin van mij heeft een vespa met windscherm, en die klaagt nooit over kou. Maar je hoef natuurlijk niet perse een vespa daarvoor te hebben, zat andere scoottoets waar je een windscherm op kan planten :D

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:08

aahh ik wil ook een scooter |(
maar ik mag er geen (wordt in november 16), want fietsen ''is gezond en goed voor de lijn''
blablabla... ja fijn, als je paard een uur fietsen van je vandaan staat :(:)
half uur heen half uur terug... zomers valt het mee, maar in de winter wanneer het ijskoud is...
dan is fietsen ook echt geen lolletje! ik heb er in ieder geval helemaal genoeg van, fiets nu al 4 jaar
1 uur om ff naar mijn paardje te kunnen, 6x in de week.
een scooter kan redelijk snel toch? moet in ieder geval wel over de normale weg...
want het gaat mij niet zozeer om het niet willen trappen, maar om de tijd... duurt veel te lang!
hoe duur is een scooter in het gebruik (aankoop+benzine en eventuele andere kosten) in vergelijking met een brommertje zoals zo'n tomos en vespa? *D

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:13

Ik heb het vizier behandeld met afwasmiddel ( zonder het eraf te spoelen) en daarom had ik er nooit last van.

Ccindy,

Ik heb mijn scooter nieuw aangeschaft vier jaar geleden bij een scooterwinkel, de scooter heeft me toen 1350 euro ( incl rijklaar maken) gekost.
Benzine kost mij 5 euro in de week en de verzekering ( unive) kost me 24,50 per jaar.
Voordat ik deze scooter kocht had ik er 1 via mp gekocht, helaas heeft die scooter van mp me meer laten lopen als dat ik er mee kon rijden.
Ik wil niet zeggen met bovenstaande dat alle scooters die op mp slecht zijn hoor!

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:52

Eerder fietste ik altijd maar sinds kort een brommertje en ben er super blij mee. ipv 30 min. ben ik er nu in 10 min. en het is een stuk veiliger in de winter (zit midden in het bos). Heb een citta op de kop weten te tikken voor minder dan 300 euries, wel wat ouder maar loopt goed, en aan benzine verbruik ben ik in de week zo'n 3 a 4 euro kwijt ;)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:42

Steph86 schreef:
Ik heb het vizier behandeld met afwasmiddel ( zonder het eraf te spoelen) en daarom had ik er nooit last van.

Ccindy,

Ik heb mijn scooter nieuw aangeschaft vier jaar geleden bij een scooterwinkel, de scooter heeft me toen 1350 euro ( incl rijklaar maken) gekost.
Benzine kost mij 5 euro in de week en de verzekering ( unive) kost me 24,50 per jaar.
Voordat ik deze scooter kocht had ik er 1 via mp gekocht, helaas heeft die scooter van mp me meer laten lopen als dat ik er mee kon rijden.
Ik wil niet zeggen met bovenstaande dat alle scooters die op mp slecht zijn hoor!

Dat is niet veel, 5 euro in de week! Hoeveel km rijd je er ongeveer per week mee? :o En hoe hard mag/kan hij? Heb je met helm?
Sorry voor al de vragen :+

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:46

Ik rij overal heen op mijn snorrie.

het extreemste wat ik heb gehad: om 4 uur 's ochtends, -15 tegen de zeewind(moest richting zee) 35 km over onbestrooide wegen.
De dag erna had het geijseld, toen heb ik eieren voor mijn geld gekozen!

Ik krijg het gelukkig niet erg snel koud. Enkel koude handen.

Maar ik hem nou (nep)bont gevoerde leren wanten..... nou er zijn geen handschoenen die daar aan kunnen tippen!

Ik heb lang moeten zoeken naar ze, maar wil niks anders meer!!

O ja, koop een werk regenpak bij de Welkoop. Stuk goedkoper dan fietsregenpakken. Echter veel dikker en dus ook warmer!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:49

CCindy schreef:
Dat is niet veel, 5 euro in de week! Hoeveel km rijd je er ongeveer per week mee? :o En hoe hard mag/kan hij? Heb je met helm?
Sorry voor al de vragen :+

Ik reed er 7 dagen per week 30 km per dag mee dus 210 km per week in totaal ( als ik goed heb, ben geen rekenwonder :o )
Het is een scooter dus ook met helm, de scooter mag officieel 40 km per uur, maar loopt standaard vanuit de fabriek 45 km per uur, die van mij liep 70 km per uur nadat de scooter er een (spiksplinter) nieuw blok in heeft gekregen na een vastloper etc.
Op het moment rijdt ik ern iet meer mee omdat ik mijn paard thuis heb staan en met mijn rijbewijs ga beginnen.
De scooter wordt dus ook verkocht.

TeeGee

Re: Welke scooter voor ongeveer 500 euro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:37

PP > LZP

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:25

Steph86 schreef:

Verzekering 24,50 per jaar??? Ik betaal richting de 100 euro geloof ik. Dat ga ik eens nakijken!

Ik rij met mijn scooter dagelijks naar paard en werk, dat is ongeveer 30 km en ik tank ook 1x per week voor 6-7 euro.
Ik heb vroegah een Yamaha mint gekocht via MP en echt jaren plezier van gehad en nooit dure reparaties. Alleen was het zo'n oud model dat de scooterboer hem niet in onderhoud wilde nemen en toen ie minder ging lopen heb ik hem verkocht. Toen heb ik een Yamaha Neos via MP gekocht en dat is wel een beetje een miskoop geweest. Ik heb er nog een hoop geld in moeten steken om hem weer goed lopend te krijgen. Achteraf gezien had ik beter een tweedehandsje bij de scooterboer kunnen kopen, want dat had ik tenminste ook nog garantie gehad. Maar ja.. achteraf....

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:31

Tessebes schreef:
Verzekering 24,50 per jaar??? Ik betaal richting de 100 euro geloof ik. Dat ga ik eens nakijken!

Jeps 24,50 per jaar!
Vorig jaar betaalde ik ietsjes meer, maar elk jaar gaat het me steeds minder kosten.

Tessebes

Re: Welke scooter voor ongeveer 500 euro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:36

Ik heb het even nagerekend en ik kom bij unive rond de 50 euro uit. Komt doordat ik in Den Haag woon, denk ik. Tijd op over te stappen volgend jaar!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:40

lisaschokker schreef:
Voor welke prijs zou je nou een goede, degelijke 2e hands scooter kunnen hebben?
Bedankt voor alle tips!

groetjes!

Voor 500 met gemak...
Ik heb toen mijn scooter 2e hands gekocht.. voor 500.. Hij was echt zwaar onder de prijs, mensen waren niet zo goed in verkopen. Is geweldige scooter geweest, 2 jaar altijd gereden! Kon hem 2 jaar later nog voor 500 zeker verkopen.. Maar heb hem totall los gereden.. Dus helaas.. Maar je moet gewoon goed zoeken, en dan vind je zo een goede goedkope scooter.. :)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:41

Tessebes schreef:
Ik heb het even nagerekend en ik kom bij unive rond de 50 euro uit. Komt doordat ik in Den Haag woon, denk ik. Tijd op over te stappen volgend jaar!

Het is nog altijd goedkoper als dan wat je nu moet betalen!
Lijkt mij het overstappen dus ook wel waard :j

Even een vraag tussendoor.
Ik ga mijn scooter verkopen oftwel staat te koop kan ik hem als ik hem verkocht heb zo uit de verzekering halen?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:57

Kan je niet z'n autotje van 300,- kopen? Ik weet dat ze bestaan, maar vraag me niet of ze nog werken :+