Oppaskind huilt zo veel..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:56

Breghje schreef:
Dát is hem, thanks! Kon er niet opkomen, maar een paar bezoeken aan de osteo doen vaak wonderen. Vaak hoorde ik als ik in de wachtkamer zat dat de baby's idd als je ze neerlegde nog harder gingen huilen omdat er dan meer druk op het nekje kwam en dat meer zeer doet. Die moeders kwamen met wallen tot op de grond binnen, en na een paar weken als je ze dan terug zag waren ze een heeeeel stuk opgeknapt! Je zou het met moeders eens kunnen overleggen, kinderen van die leeftijd huilen niet zonder reden ben ik van overtuigd, en hierboven zijn echt goede tips gegeven. Heel veel sterkte morgen, laat je nog even weten hoe het is gegaan?

Geheel offtopic maar wat hierboven staat is bij mij dus echt gebeurd... Mijn dochter huilde en huilde en sliep tot 8 maanden niet door. Ook had ze iets afgeplat hoofdje. Wij zijn toen 1 keer bij de osteopaat geweest en onze dochter sliep door!!! In totaal hebben we maar drie behandelingen nodig gehad en nergens meer last van gehad! Ook haar hoofd is helemaal 'bijgetrokken', zou het toch eens doorspelen als tip aan de moeder.

Maar heel veel sterkte morgen! Hebben ze niet iets van een activitygym liggen daar? Dat je haar een soort op de grond erbij legt als jij met haar broertje speelt? Misschien wil ze er gewoon bij zijn?

Mama_Suus

Re: Oppaskind huilt zo veel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:29

Als ik het goed begrijp huilt het kindje voornamelijk als ze ligt en niet als je haar rechtop houd?

Als dat zo is zit ik eerder te denken aan Reflux of verborgen Reflux. Mijn zoontje heeft daar helaas ook last van [verborgen reflux]

Op de volgende pagina kun je een aantal dingen hierover lezen.
http://www.babyenkind.nl/babykwaaltjes/reflux/

Veel reflux kinderen worden gewoonweg bestempeld als huilbaby's en de mama's worden bestempeld als overbezorgde onwetende moeders, helaas is reflux wel degelijk een veel voorkomende "ziekte" welke met de juiste medicijnen goed te behandelen is.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:53

Dat zou idd ook nog kunnen :j
Of zere oortjes!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:30

Nou ik ben weer terug.
Moest om half 10 beginnen. Baby had om 8 uur de laatste fles gehad en ze vroeg of ik hem om 10 uur weer wou geven (moet altijd).
Maar heb 't nu anders gedaan, eerst een half uurtje rondgelopen en wonder boven wonder viel ze in slaap.
Ze heeft maar liefst een uur(!) geslapen, daarna de fles gegeven en nog wat rondgehobbelt.
Zodra je d'r idd neerlegd begint ze te huilen..
Al met al mag ik niet klagen na deze keer, maar het is wel vermoeiend idd := Je kan d'r geen seconde loslaten.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:35

Moet dat altijd om de 2 uur een fles ? Want dat vind ik wel erg snel achter elkaar. Hoeveel krijgt ze dan per keer ?

Edit; Duh het staat erbij ( moet altijd ) Krijgt ze dan niet te veel voeding op een dag ?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:38

Fijn om te horen dat het al iets beter ging Kinuh. Ga je er nu toch mee door of stop je toch?

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:39

Jaa, dat vond ik dus ook.. Dus daarom heb ik het zo omgegooid. Misschien niet netjes maar blijkbaar heeft het wel geholpen.
Heb nog op het flesje staan kijken maar ben het vergeten :=
Gewoon zo'n fles waarop staat hoeveel maanden en tot die rand moet je dan vullen.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:40

laura1987 schreef:
Fijn om te horen dat het al iets beter ging Kinuh. Ga je er nu toch mee door of stop je toch?

Ik ga volgende week weer 1 keer, anders moet zij d'r vertalingswerk afzeggen en dat vind ik ook zo l*llig

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:41

Als ik het zo lees krijgt die kleine erg veel voeding. Misschien heeft ze last van hevige darmkrampjes. Schopt ze onder het huilen veel met haar beentjes en is haar buikje dan hard ?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:49

hallo,

heb ff het hele topic doorgelezen, heb er geen verstand van, maar wil wel even tegen je zeggen, dat ik vind dat je een superoppas bent!
je doet superveel voor het kindje en je wilt het probleem graag oplossen! mocht ik ooit kinderen krijgen dan hoop ik dat ik zon oppas krijg als jij!

succes nog met de kleine! heb je alle tips al met de moeder besproken?

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:53

Ze schopt niet echt onder het huilen, wel zit ze heel erg met d'r armen te zwaaien. Geen harde buik :n
Dankje :o Heb het er wel over gehad maar ze blijft erbij dat er niks is en dat ik gewoon moet lopen..

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:55

Ik werk in de kinderopvang en hebben ook wel vaker met baby's te maken die erg en veel huilen. Het zou ook kunnen dat het kindje last heeft van opkomend maagzuur dit veroorzaakt pijn en de reactie bij het kindje is dan huilen. Geeft ze ook vaak iets van eten of drinken terug??? Maar het kan natturlijk ook zijn dat ze nu in haar eenkennigheids periode zit maar dan zou ze niet moeten huilen bij haar ouders en ik snap dit ze dit bij haar ouders ook doet.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:58

Ze spuugt wel zo nu en dan ja :j
Ze huilt idd bij de ouders net zo veel.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:04

hmm ik hoop maar dat het voor de kleine ook maar snel over is dan. Succes maar meid..

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:05

suuske schreef:
Ik werk in de kinderopvang en hebben ook wel vaker met baby's te maken die erg en veel huilen. Het zou ook kunnen dat het kindje last heeft van opkomend maagzuur dit veroorzaakt pijn en de reactie bij het kindje is dan huilen. Geeft ze ook vaak iets van eten of drinken terug??? Maar het kan natturlijk ook zijn dat ze nu in haar eenkennigheids periode zit maar dan zou ze niet moeten huilen bij haar ouders en ik snap dit ze dit bij haar ouders ook doet.

Dat is dus de Reflux of verborgen reflux waar ik het over had. Bij verborgen reflux hoeven ze niet eens over te geven.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:26

kinuh schreef:
Ze schopt niet echt onder het huilen, wel zit ze heel erg met d'r armen te zwaaien. Geen harde buik :n
Dankje :o Heb het er wel over gehad maar ze blijft erbij dat er niks is en dat ik gewoon moet lopen..

Wat ontzettend jammer voor dat kindje... als het idd reflux is kan dat verholpen worden, is het huilbaby dan kan een osteopaat uitkomst bieden. Ik begrijp dat je als moeder wel eens heel druk bent, maar het welzijn van je kindje gaat toch voor?

En wat boven al gezegd is, je bent een heeeel fijne oppas!!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:12

kinuh schreef:
Ze doet het al vanaf de geboorte, het begint met huilen en loopt uit op uren lang krijsen ja..Ik ga geen 2 dagen mee lopen in het huishouden. Ik train fanatiek een aantal paarden, werk nog in een restaurant en heb ook nog een sociale kring. En zoals ik al zei; het geld heb ik niet nodig dus daar hoef ik het niet voor te doen..
Morgen hopen dat ik dus naar buiten kan, ik zal die houding ook eens proberen! En ik probeer anders wel met de wandelwagen binnen te lopen (ook al wordt ze nog veel hysterischer als je d'r neerlegd maar goed).
@ Traber: zal het doorgeven morgen :j

Dat is echt niet normaal :n

Dochtertje van mijn vriendin deed dat ook en bleek een voedselallergie te hebben en KISS syndroom in haar nek door de bevalling. Zaten een paar wervels niet goed.
Als je haar neerlegd zou het maar zo kunnen dat dat zeer gaat doen en daarom gaat huilen.

Weet overigens niet of hier verder al naar gekeken is? :)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:16

Het klinkt inderdaad als reflux, ik heb er hier 2 rondlopen die dat gehad hebben maar met medicatie is dat opgelost.

Iemand begon over inbakeren, het kindje is 6 maanden, dan mag je niet meer inbakeren, dit moet je afbouwen van zodra een kind kan rollen.