Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:07

Bienotje schreef:
Het gros van de gebruikers van drugs zullen ooit nog gezegdhebben dat zij het niet uit de hand zullen laten lopen. En op één of andere manier gebeurt het toch regelmatig zoals je zelf al zegt.

Niets voor mij in ieder geval. Dat een ander er wel behoefte aan heeft vind ik prima, als diegene er maar reeël in blijft en niet loopt te verkondigen dat hij of zij wel een verstandige gebruiker is :D

Dat bedoelde ik dus ook te zeggen :P

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:08

Lyonesse schreef:
Die logica ontgaat me dan, want wie zegt dat het zonder niet kan?

Als het zonder even goed gaat dan nam je het niet (neem ik aan). Of dan neem je het alleen omdat het stoer is ofzo?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:11

BraveSpots schreef:
Lyonesse schreef:
Die logica ontgaat me dan, want wie zegt dat het zonder niet kan?

Als het zonder even goed gaat dan nam je het niet (neem ik aan). Of dan neem je het alleen omdat het stoer is ofzo?

Nee hoor, ik doe het meestal in mijn uppie thuis op de bank. Wie zou zien hoe stoer ik ben? :D
Ik ga ook in bad omdat dat lekker is, niet om schoon te worden, want daarna moet ik alsnog douchen :+
Dan zou daar ook voor gelden dat ik blijkbaar geen goed gevoel van mezelf heb.
Ja ik weet dat die opmerking kant nog wal raakt, maar dat doet de opmerking dat je zwak bent omdat je blijkbaar zonder drugs geen lol kunt hebben ook. Want nogmaals, waarom zou je niets iets doen wat je een lekker gevoel geeft? Uitwaaien door een strandwandeling geeft je ook een lekker gevoel, ook maar niet meer doen omdat je dat blijkbaar nodig hebt dan?

Frances

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:15

haha lyonesse ik vind die laatste vergelijking nogal uhm appart. strandwandeling heeft namenlijk geen consequenties voor je gezondheid en drugs wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:17

Lyonesse schreef:

Nee hoor, ik doe het meestal in mijn uppie thuis op de bank. Wie zou zien hoe stoer ik ben? :D
Ik ga ook in bad omdat dat lekker is, niet om schoon te worden, want daarna moet ik alsnog douchen :+
Dan zou daar ook voor gelden dat ik blijkbaar geen goed gevoel van mezelf heb.
Ja ik weet dat die opmerking kant nog wal raakt, maar dat doet de opmerking dat je zwak bent omdat je blijkbaar zonder drugs geen lol kunt hebben ook. Want nogmaals, waarom zou je niets iets doen wat je een lekker gevoel geeft? Uitwaaien door een strandwandeling geeft je ook een lekker gevoel, ook maar niet meer doen omdat je dat blijkbaar nodig hebt dan?[/quote]'

die is mooi :D

of om wat langer te kunnen knallen....

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:18

Nouuww.. Blow soms zelf ook.. Maarja, dat gaat over één a 2 keer in de een á twee maanden..

Maar vrienden van mij blowen en snuiven, moeten ze geheel zelf weten, als ze mij der niet mee lastig vallen, moet zen dat toch zekers doen als dat dat nou fijn vinden!?

En bravespots, k ben het niet met je eens, als iemand lekker zen jointje rookt omdat ie dat fijn vind zo af en toe, en het zonder net zo goed gaat, wat is dan het probleem?

En zelfs als je het alleen doet omdat je da stoer vind, moet je dat toch alsnog zelf weten x)
Of ben ik nou zo gek?!

Conclusie : Ik vind drugs gebruik niet erg, als ze het niet aan mij opdringen..

@ frances, ja autorijden, heeft ook gevolgen ongelukken, slecht voor de luchtwegen, dat drankje dat je tijdens het uitgaan drinkt ook, die keer dat je fietst en der afgereden word, omdat je zit te bellen ook, zo kan je over álles wel gaan beginnen..

Kap dan ook maar met tv kijken, die geeft straling net zoals je pc, kan je ook kanker van krijgen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:18

Lyonesse schreef:
Uitwaaien door een strandwandeling geeft je ook een lekker gevoel, ook maar niet meer doen omdat je dat blijkbaar nodig hebt dan?

Een strandwandeling is imo niet gelijk aan een deel kunstmatige (en schadelijke) stoffen in je lijf steken.

En ja, dan kun je je afvragen of twee keer per jaar een joint roken erger is als iedere week een biertje. Ik keur beide af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:19

waarom gaan mensen bungeejumpen??
omdat ze zich zonder niet kunnen vermaken?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:20

Niinatjuh schreef:
En bravespots, k ben het niet met je eens, als iemand lekker zen jointje rookt omdat ie dat fijn vind zo af en toe, en het zonder net zo goed gaat, wat is dan het probleem?

Waarom wel, als het toch zo goed gaat? Blijkbaar voel je je toch niet zo goed dan, want je wilt je nog beter voelen...

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:23

niinatjuh, een tv is toch net iets minder schadelijk ik heb namenlijk nog nooooit gehoord dat iemand kanker heeft gekregen van de tv maar ik hoor wel vaak dat mensen kapotgaan van de drugs? En een auto is een gebruiksvoorwerp dus dat is net iets anders als iets wat je voor de lol doet.

Maar jullie zeggen allemaal je moet het lekker zelf weten als je drugs gebruikt, en als diegene er aan overlijd, is het dan nog steeds achjaa diegene wou het zelf gebruiken dus wat maakt het uit?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:23

Zelf heb ik ooit 1 keer geblowd en ik vond er niets aan.. Daar hield het dus bij mij ook op voor de rest.
Het lijkt me heus wel eens leuk om te werking van XTC o.i.d. te ervaren maar ik ken de gevolgen en dat vind ik gewoon niets.
Heb ook niet echt het gevoel dat ik het nodig heb op een feestje of dat ik feestjes op een andere manier zou willen ervaren dan nu, ben eigenlijk heel tevreden!
Zal nooit nooit zeggen, maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit nog enige drugs ga gebruiken.

Ken wel redelijk wat mensen in mijn omgeving die regelmatig blowen en ook wat mensen die op feestjes snuiven of XTC gebruiken maar over het algemeen vind ik die mensen niet lastig of vervelend. Iemand die heel erg dronken is is wat mij betreft vervelender. Het gaat er denk ik gewoon om dat je je eigen grenzen kent en dat je je medemens niet stoort met jouw gebruik en als dat het geval is heb ik er ook geen problemen mee als iemand die ik ken het gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Appieee op 21-07-09 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:24

BraveSpots schreef:
Niinatjuh schreef:

Waarom wel, als het toch zo goed gaat? Blijkbaar voel je je toch niet zo goed dan, want je wilt je nog beter voelen...

NJa, ik word er bijv. onwijs relaxed van als k met rot voel ja, en als k me al goed voel, en k blow, krijg k onwijze lachkicks, als ik dat leuk vind..
K ben net verslaafd, dus heb het niet nodig.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:24

Hoe ik denk over drugsgebruik? Het is dom :) En daar heb ik meteen alles mee gezegd!! :) Drugs kan je leven kapot maken en het is dom om eraan te beginnen terwijl je weet wat de gevolgen kunnen zijn. :)

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:25

Frances schreef:
niinatjuh, een tv is toch net iets minder schadelijk ik heb namenlijk nog nooooit gehoord dat iemand kanker heeft gekregen van de tv maar ik hoor wel vaak dat mensen kapotgaan van de drugs? En een auto is een gebruiksvoorwerp dus dat is net iets anders als iets wat je voor de lol doet.

Maar jullie zeggen allemaal je moet het lekker zelf weten als je drugs gebruikt, en als diegene er aan overlijd, is het dan nog steeds achjaa diegene wou het zelf gebruiken dus wat maakt het uit?

Je krijgt ergens kankervan, nee hoor je hoeft niet met je auto op een weg waar je 50 mag 110 te gaan xD
Dat doe je ook voor de lol!

wat vinden jullie dan eigenlijk van alchol?

Steentje

Mijn vriend heeft jarenlang praktisch elke dag geblowd.
Dag in, dag uit.
Hij stond op met een joint, en ging slapen met een joint.

Een aantal maanden geleden is hij enkele maanden gestopt met blowen, maar sinds korte tijd is hij weer begonnen.

Hij blowt niet meer elke dag, maar toch wel 1 tot 2 keer in de week.

Ik heb het hier heel erg moeilijk mee gehad, nu probeer ik het stapje voor stapje iets te relativeren, maar dat blijft moeilijk, ook omdat ik weet dat het bij hem niet is om het feit dat hij het 'leuk' vindt, maar het meestal doet omdat hij zich rot voelt, er iets rots is gebeurd en om alle problematiek even te 'vergeten'.

Dat vind ik heel moeilijk om mee om te gaan.

Hij is overigens begonnen met blowen in heel ontzettend moeilijke periode van zijn leven, waar hij nog elke dag verdriet of pijn van heeft.

En dat zijn moeder ook nog bijna elke dag blowt, maakt het er absoluut niet makkelijker op.
Niet bepaald een postieve omgeving voor hem, op dat gebied.

Appieee

Naar drugs grijpen als je je vervelend voelt dat vind ik dan wel weer een verhaal apart... Dat lijkt me erg onverstandig en dat zou ook nooit mijn keuze zijn.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:26

VivaLaVida schreef:
waarom gaan mensen bungeejumpen??
omdat ze zich zonder niet kunnen vermaken?

Nee daar word je natuurlijk high van door de adrenaline/endorfine stoot die je ervan krijgt.

Ik gebruik ook geen drugs, wel allemaal geprobeerd, van wiet tot coke en van xtc tot paddo's.
Het heeft voor mij totaal geen toegevoegde waarde aan een feest, de eerste en laatste keer dat ik een pilletje heb genomen heb ik de hele nacht gedacht dat ik dood zou gaan, verschrikkelijk! Sindsdien is synthetische drugs voor mij echt not done.
Maar wie zich er wel prettig bij voelt, veel plezier!
Zolang iemand het in mijn omgeving doet zonder reden behalve lol hebben moeten ze het lekker zelf weten, maar ik hoef er niet bij te zijn.

Ik weet niet wie zei dat je van coke geen kater hebt, maar daar ben ik het echt niet mee eens, de kater komt weldegelijk achteraf, alhoewel dat ook afhankelijk is hoeveel je snuift/based/ploft.
Ritalin is overigens precies het zelfde als coke, amfetamine onder de naam methylfenidaat en heeft dezelfde werking dus.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:27

uhm, sorry maar als je 110 rijd waar je 50 mag, voor de lol keur ik dat toch ook niet goed? apparte manier van lol hebben als je het mij vraag |o ik mag hopen dat ik jou niet tegen kom op de weg ;)

En tja sla eens een boekje open over dingen waar je kanker van krijgt, dan ben je morgen nog niet klaar met lezen denk ik :)

Steentje

Zegt niet praktisch élke gebruiker dat 'ie niet verslaafd is?
Ik denk dat dat zo onderhand een standaard uitspraak is geworden.

_JL_

Tallie_Ho schreef:
Hoe ik denk over drugsgebruik? Het is dom :) En daar heb ik meteen alles mee gezegd!! :) Drugs kan je leven kapot maken en het is dom om eraan te beginnen terwijl je weet wat de gevolgen kunnen zijn. :)

amen ;)

Ik heb het nooit gedaan en ben het ook absoluut niet van plan, ik zie geen voordeel aan iets dat levens verwoest ;)

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:28

Frances schreef:
uhm, sorry maar als je 110 rijd waar je 50 mag, voor de lol keur ik dat toch ook niet goed? apparte manier van lol hebben als je het mij vraag |o ik mag hopen dat ik jou niet tegen kom op de weg ;)

En tja sla eens een boekje open over dingen waar je kanker van krijgt, dan ben je morgen nog niet klaar met lezen denk ik :)

K probeer alleen maar te zeggen dat sommige dingen die leuk zijn, nou eenmaal slecht zijn..

En k ben 14, dus voorlopig heb je niks te vrezen,,

K ben ook écht niet verslaafd, de nieuwe vriend van men ma, blowt ook zo nu en dan, maar hoe staan jullie tegenover alcohol dan?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:29

ik ben van mening dat drug legaal moet zijn, maar alleen voor meerderjarige. Ik gebruik zelf totaal geen drugs, maar heb vaak last van hoofdpijn en neem dan net zo makkelijk twee paracetamollen ipv 1. Bedoel, dat is ook een soort van drugs, maar legaal.
Ik denk dat het ieder zijn eigen keuze moet zijn, net als alcohol MAAR je mag er niemand mee lastigvallen.
Ik haat het wanneer dronken mensen andere lastig vallen en dat geld ook voor drugsgebruikende mensen door middel van drugs.
Ik geloof dat we al egnoeg regeltjes hebben in nederland en dat we al aan genoeg dingen moeten voldoen en dat we ook een deel verantwooring zelf moeten nemen. Als jij geloofd dat je ( spreek inhet algemeen) niet verslaafd gaat raken, dan moet je het van mij vooral niet laten. Maar er is genoeg bewijs dathet verslavend is en slecht voor de gezondheid, maar zo is roken dat ook.
En daarom vind ik ook dat als je een verslaving hebt dat het iets is wat je zelf moet oplossen. Beland je in het ziekenhuis doormiddel van drugs, dan moet je zelf voor de kosten opdraaien. Niet de ziekenfonds, want uiteindelijk betalen we allemaal aan die ziekenfonds.
Dus eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid, eigen kosten!
Ik heb ook geen medelijden met mensen die blowen en dan onvruchtbaar zijn en zeggen, goh, ik wist niet dat je van canabis onvruchtbaar kon worden en dan vervolgens allemaal medische dingen uit de kast wil trekken die door de verzekering betaald moeten worden. Of mensen die zo afgetakeld zijn en zo ziek zijn door drugsgebruik en dan zeggen, ik wist niet dat mij dit kon overkomen... nee sorry, die keuzes maak je zelf en daar moet je dan ook zelf voor opdraaien.
Daarom vind ik ook dat er erg veel regels zijn voor de overheid die zoveel beperkingen op ons leggen waardoor we juist het gevoel krijgen om er maar tegen in te gaan.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:30

Frances schreef:
haha lyonesse ik vind die laatste vergelijking nogal uhm appart. strandwandeling heeft namenlijk geen consequenties voor je gezondheid en drugs wel..

Daarom zeg ik ook dat mijn vergelijkingen eigenlijk ook nergens op slaan :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:31

Niinatjuh schreef:
wat vinden jullie dan eigenlijk van alchol?

Ook not-done (voor mezelf). Het voordeel is dat mensen meestal niet zo weg ervan zijn als ze een biertje drinken iod, ze blijven dezelfde. Dronken mensen moet ik niks van hebben.

Iemand zoals ragnaaa haar vriend zou nooit de mijne kunnen zijn. Ik zou er uberhaupt zelfs geen vriendschap kunnen mee hebben. En het feit dat het komt door een slechte periode in zijn leven vind ik geen enkel excuus.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:32

Trouwens eigenlijk is alcohol dan een jointje veel beroerder, hoevaak staat er in de krant, of hoor je,

Dat er alcohol, in het spel was tijdens een knokparty,

en

hoevaak hoor je dat er weed in het spel was tijdens de knokparty?

En dan heb ik het niet over dealen maar gebruiken