Jack Russell steelt de show

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:46

lieziej schreef:
En dát is de reden waarom ik een GRUWELIJKE hekel heb aan Jacks! ~~}>

Díe bedoel ik.... _-:(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:51

Zo leuk he.... Billy reageert op vooroordelen over een JR en word vol aangevallen. Als ik beweer dat ik pitbulls en staffords haat omdat ze kindjes doodbijten (is al vaker gebeurt dan een jack die een paard najaagt op een internationaal parcourse. Eigenlijk is het onlangs nog gebeurt. Een zesjarig kind nog wel! Da's geen baby'tje meer.) wat gebeurt er dan met een topic? :D Ik zie er nl ook zelden die goed onder het appèl staan.

Degene die nog geen jack heeft gezien die luisterd; kom maar kijken. ;)

Kzou de ruiter niet willen zijn maar wat een snelheid heeft dat dier zeg... Pfoeheee... Zo'n klein ding en dan een paard bijhouden :oo

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:53

Wow wat kan dat ding rennen zeg! Ik heb zelf ook 3 JR's, maar zij gaan niet achter paarden aan gelukkig.
Ik zou als ruiter zijnde toen toch bang geweest zijn dat ik de hond zou raken.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:07

Wat een snelheidsduiveltje ;)
Mijn eigen Jr heeft dit ook eens gedaan. Eerste keer dat hij paard zag, aangelijnd aan vriendin gegeven. Maar brak toch los en ging er als gek achteraan. 1 keer geschreeuwen en meneer zit. Maar misschien stukje instinct?? :?

Ik heb meerdere Martin Gaus cursussen gevolgd en met succes afgerond. Maar ik eerlijk bekennen dat ook mijn Jr weleens oost-indisch doof wil zijn. M.n. als hij steun krijgt van andere hond.
Misschien ligt het aan mijn opvoeding (hoewel ik hem concequent opvoed), misschien ook karakter van terriërs? Ze hebben ook een stukje jachtinstinct.
Het valt wel op dat met name jack russel worden zwartgemaakt in deze situatie (Go Billy ;) ), maar ook andere jachthonden hebben met "dit probleem" te kampen.
Uitzondering op de regel daargelaten natuurlijk.

Ayasha
Blogger

Re: Jack Russell steelt de show

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:13

Het had net zo goed een beagle kunnen zijn :D Die houden ook zo van jagen :j

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:19

Dit is toevallig een Jack, maar he ligt ook aan de hond zelf. Je kan het niet met een ras bepalen.
Jacks hebben tuurlijk wel jachtinsinct dus die dou het misschien eerder erachteraan kunnen gaan.
Die Jack die wij hebben zou dat nooit doen, doodsbang voor paarden _O- :') , maar voor mijntes al niet meer zo :+:

Edit: jachtinstinct :=

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:50

Dagmar_k schreef:
Wat een snelheidsduiveltje ;)
Mijn eigen Jr heeft dit ook eens gedaan. Eerste keer dat hij paard zag, aangelijnd aan vriendin gegeven. Maar brak toch los en ging er als gek achteraan. 1 keer geschreeuwen en meneer zit. Maar misschien stukje instinct?? :?

Kijk! En dat vind ik nou goed! Toppie in zo'n geval!

Wij hebben thuis een Duitse herder en die wilt ook nog welleens achter een konijn aangaan, maar dan idd een gil geven en ze komt terug...
Mijn moeder doet dan ook hondensport met haar, en ik moet zeggen, heerlijk, zon luisterende hond! ( http://www.youtube.com/watch?v=jC1LiXZN45c )

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:02

Hahaha geweldig!! Diegene waarvan de hond is zal zich wel door schamen.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:02

Met wild moet ik zeggen dat het wel lastig wordt hoor. Dan moet ik wel met flink wat overredingskracht komen. Een vluchtende kat, konijn etc.
In vind het ook zo knap als al rennend een commando "af" wordt gegeven en hond gaat af en baas rent door. Ik heb het geprobeerd (met clicker en alles) maar het lukt me niet.. Oeh leuk baas gaan we rennen!! :+
En als ik te hard en streng ga schreeuwen, heb ik een hond die zich op zijn rug draait..

Maar goed.. let's go ontopic

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:12

Hahaha grappige actie om zo te zien _O- .
Als ik thuis paardrijd dan loopt mijn JR vrolijk in de bak rond en achter me aan..
Ze snuffelt hier en daar wat maar zodra er een galopje aankomt rent ze mij en mijn paardje achterna, op wel 1 meter afstand van haar achterbenen :wow: ..
Ik vind het wel gezellig

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:21

Nou ik heb ook jr en die zijn dan toch beter opgevoed, die kunnen los naast mij zitten.
Ze zullen misschien bij andere honden gaan kijken maar nooit de ring in en achter een paard aan rennen.
Wel knap dat die ruiter gewoon doorrijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:26

tja stoppen is ook zo stom. Heb ook ooit een JR in de dressuurring gehad. Je kan toch niet gaan stoppen :=

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:37

Vind het wel stom dat de baas 'm daar los laat.. wie neemt nou zo'n JR mee naar een internationaal springconcour.. volgensmijinternationaalweetnietzeker :o
Maarja.... het zijn toch dieren hea .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:55

Ik denk niet dat die baas dacht "go for it Bassie! Pak em!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:06

lieziej schreef:
Ik heb geen hekel aan de JR zelf, als het om het beestje zou gaan ;) Ik vind het alleen jammer dat ze nooit (Sorry als ik generaliseerd, heb er alleen nog nooit eentje gezien) die goed onder appèl staat....

Dom!!! Die van mij luistert beter dan menigene hond, kwestie van opvoeden en de honden begrijpen. Ze zijn net even iets intelligenter dan de doorsnee hond en dat moet je gebruiken, dan doen ze alles voor je. Goed nest nemen, daar begin je mee, dus een goed karakter.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:58

Hahaha geweldig! :D
En dat hondje maar rennen en rennen achter dat paard aan.

Dieuwke, maar het baasje had de hond toch niet loslopen? Maar het hondje is losgerukt dacht ik te lezen onder het filmpje, ah ja dan denk ik.. kan gebeuren hoor :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:59

Dan nog moet je hond terug te roepen zijn...

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:41

volgens mij heeft de ruiter het in het begin niet eens door. hondje is wel gelijk een klein beetje energie kwijt.

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:49

Haha dat hondje heeft een grootheidswaanzin! Maar wel erg leuke opnames.. ik zal gelijk stoppen als zo'n beest achter je aanzit, straks komt ie nog tussen de benen van dat paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:18

jorieke: mwa, gebeurt niet zo snel hoor, een beetje springpaard hupst er dan gewoon overheen ;)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:32

Jorieke schreef:
Haha dat hondje heeft een grootheidswaanzin!

Welke Jack niet.. :') _O-

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 02:38

Wat een klein ***hondje. :') Echt een gruwelijke hekel aan dat soort beesten.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 10:39

Heb al 12 jaar een JR en ben helemaal verliefd, ondanks de grootheidswaanzin en het jagen achter van alles en nog wat aan. Het eerste jaar werden we knettergek van hem en dachten we, wat is ie druk!!! Maar we zijn al er al zo aan gewend en hij is geweldig met mensen en kinderen, hij kan uren naar kleine kinderen kijken die aan het spelen zijn, koppie scheef, echt GEWELDIG!!! En heb me bescheurd om het filmpje!
Ik denk dat ik me alleen wel dood zou schamen als het mij zou gebeuren zeg!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 10:52

Reltopic :Y)

Knap van het beestje, zo achter een groot paard aanrennen en hem nog bijhouden ook :D

Had met ieder ander ras kunnen gebeuren, baasje had hem niet goed onder controle lijkt mij ;) Ik persoonlijk vind het geen reden om Jack Russel te haten. Maar dat is mijn mening. Je haat toch ook niet alle mensen omdat er een paard zijn die dierne mishandelen, moorden plegen of een Holocaust beginnen?