moet t gewoon even kwijt ... ben t zat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: moet t gewoon even kwijt ... ben t zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:05

Ach, toen hij je niet had had hij ook schulden en wilde hij toch ook geen zelfmoord plegen.

Je sms vind ik super goed zo zou ik ook gereageerd hebben alleen was ik nog botter geweest en had hem gevraagd of ik een touw moest komen brengen en hem moest helpen.

Hij spoort niet, stel je voor dat je daar je leven lang aan vast had gezeten, dan was je gezegend geweest zeg....

Wees maar blij dat je daar vanaf bent enne... geen hand vol maar een land vol.

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:11

Walgelijk! Iemand die dreigt met zelfmoord. Heb ooit eens een verkering aangehouden daardoor (ik was 16 ofzo). Zo bang dat hij dat zou doen. Zit je dus in een relatie waarin je eigenlijk niet wilt zitten alleen omdat diegene dreigt met zelfmoord.
Ondertussen ben ik een stuk ouder en vind ik het walgelijk dat iemand het lef heeft om die druk bij iemand anders neer te leggen. Als iemand dat bij mij doet is het gewoon meteen klaar!
Ik zou zelf nooit zo iets terug sturen van doe maar of moet ik je komen helpen? Dat gaat mij te ver. Het maakt me wel ontzettend boos en zou het alleen maar negeren. Misschien zou ik smsen dat ik hier niet van gediend ben en dat je zoon soort smsjes niet wens te ontvangen.
Jij bent iig niet en nooit verantwoordelijk voor zijn emotionele gestel omdat je het uitmaakt! Negeer negeer negeer!
Laatst bijgewerkt door mikster op 21-07-09 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:12

Ik zou niet met zo'n type verder gaan eerlijk gezegd.Doordat hij al zegt dat het jou schuld is dat hij schulden heeft.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:15

xxJenn schreef:
chocobroodje schreef:
nee hoor degene die het hardste roepen doen het minste, je moet nooit toegeven aan zo'n iemand

Ben ik het helemaal mee eens!
De gene die het willen doen hoor je nooit, verwacht je het ook niet van.

Mijn ervaring heeft geleerd dat dit echt niet altijd waar is, dus denk om wat je zegt.

@ ts, lastige situatie, ik zou hem laten, je wilt je eigen leven niet laten vergallen op deze manier, andermans problemen zijn niet jouw problemen.
Je ging immers pas net met hem

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:17

Ten eerste wil ik zeggen dat ik dit héél erg triest, en behoorlijk kinderachtig vind van je ex!
Mensen zeggen zo snel zulke stomme dingen in de trant van zelfmoord plegen.. Terwijl ik vind dat ze daar helemaal niet mee moeten spotten.
Want eerlijk gezegt vat ik dit niet serieus op van je ex.
Wat ik zou doen als ik jou was, is alle contacten verbreken met hem. Daar doe je jezelf namelijk niks goeds mee aan.
En al helemaal dat ie zegt dat het JOU schuld is dat die zelfmoord gaat plegen kan er bij mij niet in.

Jij hebt geprobeerd hem te helpen maar jullie kregen daardoor ruzie, terwijl jij het alleen maar goed bedoelde zou voor mij al genoeg zijn geweest om alle contacten te verbreken.
Volgensmij kun je maar beter niks met hem te maken hebben, want ik vind het allemaal maar raar.
Je hebt er goed aan gedaan en als ik jou was zou ik geen contact meer met hem willen hebben.

Succes ermee!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:46

opisop_shop schreef:
Lijkt mij ook emotionele chantage en ik vind het knap van je dat je voor jezelf hebt vastgezet dat jij je uberhaubt niet mee wilt laten slepen in zijn sh#t.
Wat ik wel zou doen, is zijn ouders op de hoogte stellen van het feit dat hun zoon je smst dat hij zelfmoord wil plegen en dat aangezien het uit is, zij misschien met hem kunnen praten en een oogje in het zeil kunnen houden.
Vind dat jij dan aan je morele plicht hebt voldaan en zou de hele familie vervolgens links laten liggen; hier wil je echt niet mee te maken hebben, die jongen is echt niet goed genoeg voor je!

t erge is dus dat ik dus zijn moeder heb gebeld vanmorgen nadat ik helaas me caafje heb moeten begraven omdat ze overleden is en uitgelegd hoe en wat. en ze vond mij maar een arrogante meid die zich er niet mee moest bemoeie..
maja ik zei gewoon van zeg dan dat hij moet stoppen met zelfmoord smsjes sturen want ben er niet van gediend daarna werd er opgehangen..
meneer zelf heb ik vandaag proberen te bellen en 1 smsje gestuurd met de vraag of meneer dood was. :o
ze tel stond niet aan die stond uit..

maja ik weet even niet wat ik moet denken of hij nou daadwerkelijk iets gedaan heeft of dat hij me geestelijk probeert t slopen ofzo
ik bedoel het ook enkel goed want ik zei nou misschien moet je eens niet uitgaan zou je hoop centen besparen en je auto weg doen waar je niet in rijd en er enkel voor de sier staat..
maja toen ik dat zei werd meneer pislink..

maja weet gewoon even niet wat ik moet denken hiervan..want hij heeft ze tel ook uitstaan al vanaf gisteravond.
verder heb ik nu ook echt zoiets van je kan de #$%#%# krijgen..
maja tis gewoon zo raar...
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 21-07-09 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:51

gewoon dat gevoel goed vasthouden........ en lekker rechtsomkeert maken....... :)

Volgens mij zit je hier niet op te wachten, laat ie eerst zijn eigen sjit opruimen voordat ie in jouw tuintje gaat poepen......

sterkte meis!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:54

ik zit er zeker niet op te wachten kiwiko.
maja ik snap gewoon niet hoe hij t in ze botte kop haalt om ermee t gaan lopen dreigen.
want helaas heb ik al een moeder van me beste vriendin naar station zien lopen zonder dat ik daarbij dacht dat ze wel eens zelfmoord kon plegen(helaas had ze t wel gedaan)

maar vind t gewoon zo walgelijk dat iemand daarmee zo kan spotten. want t breekt mij aan alle kanten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:57

omdat hij denkt dat hij op die manier invloed op jou kan uitoefenen......... omdat hij denkt dat hij jou kan bespelen op die manier....... omdat hij denkt dat hij zijn zin krijgt van jou zo.......

het beste is zo reageren zoals je nu doet "is hij bedodemietert"

waar haalt hij het lef vandaan je zo onder druk te zetten :) meer of minder is het niet........

maar het is moeilijk......... dat snap ik helemaal.......

en wellicht valt bij hem het kwartje wel, ik hoop het :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:59

ik negeer em op dit moment op alle fronten sms niet meer bel niet meer zeg niks meer op msn waar ik hem nu geblokeerd heb staan en hem denk straks maar verwijder...
ben er gewoon zo niet van gediend van dit soort gezeik...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:59

Citaat:
meneer zelf heb ik vandaag proberen te bellen en 1 smsje gestuurd met de vraag of meneer dood was.
ze tel stond niet aan die stond uit..

En zo bereikt hij precies wat hij wil...
Toch weer contact, toch weer iets van je horen en dus bevestig je aan hem dat zijn zelfmoord-dreigementen dus kennelijk werken, want je belt weer.

Ik heb jaren geleden ook zo'n situatie meegemaakt met een ex-vriendje die me ook, toen ik het had uitgemaakt, smsjes stuurde met het bericht dat hij zelfmoord ging plegen. Gewoon een hopeloze actie in de hoop dat ik iets zou laten horen, gewoon een caal voor aandacht.
Lekker laten gaan zou ik zeggen....

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:00

Ja dat is ook walgelijk.. Ik denk dat het gewoon is om je emotioneel te raken ofzo. En dan echt banketstaaf dat ie dan ook niet de moeite neemt om zn tel op te pakken, of terug te smse

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:01

ik snap je reactie wel. maar dat smsje die je hebt gestuurd is wel iets té. als iemand echt zulke ideeën heeft, kan zoiets m juist over de streep trekken om het echt te doen, en dat wil je toch niet, als je eerlijk bent? dat is het allemaal niet waard.

sterkte, laat hem maar lekker kletsen, je bent veel beter af zonder hem ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 19:03

het is het ook niet waard maar ik vind gewoon niet dat hij ermee moet gaan lopen dreigen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:05

marrlinde schreef:
ik snap je reactie wel. maar dat smsje die je hebt gestuurd is wel iets té. als iemand echt zulke ideeën heeft, kan zoiets m juist over de streep trekken om het echt te doen, en dat wil je toch niet, als je eerlijk bent? dat is het allemaal niet waard.

;)

vind ik niet.......... ik heb ook wel eens tegen iemand gezegd dat ik hem met alle liefde bij het spoor af wil zetten.......

weet je als iemand zelfmoord wil plegen doet die dat toch wel, en dan kan niemand in de hele wereld diegene tegen houden.......... dus dat ligt niet aan de achterblijvers, dat is een weloverwogen keus van dat individu waar niemand anders verantwoordelijk is behalve diegene zelf..........
en ik persoonlijk vind het behoorlijk asociaal om die druk op iemand te leggen

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:17

de ervaring die ik heb is zoals ik het geschreven heb. en ik zeg ook niet dat het zo was bij hem, ik schreef KAN zoiets.. ;)

een klasgenoot van mij heeft ook zulke ideeën, en als je m dan zo'n smsje zou sturen is dat voor hem een bevestiging dat ie het moet doen.. vandaar ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:23

dan moet die dat maar doen...............

echt :D

want wat gebeurt er als die klasgenoot aandacht wil, dan stuurt die jou zo een sms........ en dan moet jij waarschijnlijk hemel en aarde bewegen om hem ervan te weerhouden.......

en ik vind dat onzin, ik vind het ronduit asociaal dat hij jou met die last opzadelt.

laat hij lekker met een psyg gaan praten, die worden ervoor betaald.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:11

mickydo schreef:
pffff emotionele chantage, wat een eikel zeg...
Niet mee ingaan hoor.
Wat ik me wel afvraag is hoe zijn ouders hem in de schulden hebben kunnen brengen?
Ik heb ooit een keer een exvriendje gehad die hier ook mee dreigde. Ik heb hem gebeld en gevraagt of hij de tijden van de treinen op het station wil hebben en of ik hem nog een duwtje moet komen geven... Emotionele chantage ben ik niet van gediend, grow up en maak er wat van in je leven.. ( jongen in kwestie is overigens hartstikke gelukkig nu )
Iedereen heeft momenteel schulden , kijk en luister om je heen , mensen raken banen kwijt, kunnen hunzelf niet meer onderhouden zoals ze dat voorheen deden , moeten zuiniger aan doen. Heel vervelend maar deal with it.
Ook voor hem is er een einde aan zijn schulden maar dat betekent wel dat hij zelf zal moeten inleveren. Auto weg bv, en er zijn vast meer dingen waarop hij kan bezuiningen.
Zolang jij er maar niet voor gaat opdraaien !

Dat was ook bij mijn opa en oma zo. Als ze ruzie hadden dan riep mijn opa ook altijd dat hij voor de trein zou spingen. Mijn oma was daar eerst helemaal van overstuur en nam dan alle schuld op haar van de ruzie. Later liet ze zich niet meer zo overstuur maken en zei ze heel rustig terwijl ze op haar horloge keek: de trein gaat over een paar minuten, als je snel fietst dan haal je het nog wel. Mijn opa stapte dan op de fiets en kwam pas uren later terug. Maar deed het nooit.
Nu gebeurt dit gelukkig niet meer. Ja en vorige week zijn ze 55 jaar getrouwd
Ik vind dat zo vreselijk als mensen daar mee dreigen :\ Ik zou denk ik ook zo'n sms verstuurd hebben.
Sterkte ermee.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 00:38

thanks iedereen...nou ik kreeg opeens een sms net van dat meneer het allemal nie zo bedoelde heb em gezegd dat hij bij mij niet meer hoeft aan t kloppen..
ik zei als je t echt bedoeld zoals je t nu zegt kom dan maar voor me deur en smeek maar op je knieen..

daarna niks meer terug gehad

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:34

KiWiKo schreef:
dan moet die dat maar doen...............

echt :D

want wat gebeurt er als die klasgenoot aandacht wil, dan stuurt die jou zo een sms........ en dan moet jij waarschijnlijk hemel en aarde bewegen om hem ervan te weerhouden.......

en ik vind dat onzin, ik vind het ronduit asociaal dat hij jou met die last opzadelt.

laat hij lekker met een psyg gaan praten, die worden ervoor betaald.

nou, hij zegt het gewoon waar je bij staat zegmaar, al sta je op t station :=

maar, hij heeft ook autisme en weet ik wat allemaal nog meer, misschien dat dat er ook nog mee te maken heeft.. :=

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 07:44

buster4ever schreef:
thanks iedereen...nou ik kreeg opeens een sms net van dat meneer het allemal nie zo bedoelde heb em gezegd dat hij bij mij niet meer hoeft aan t kloppen..
ik zei als je t echt bedoeld zoals je t nu zegt kom dan maar voor me deur en smeek maar op je knieen..

daarna niks meer terug gehad

Hoezo terug komen en op zijn knieen... straatverbod opleggen.

Ik zou niet eens meer reageren.. laat lekker in zijn sop gaar koken...

Gecondoleerd met je caafje trouwens..

En laat die moeder ook lekker op 7 windstreken, je heb ze leren kennen, je het er eea mee meegemaakt sluit het nu af, het is klaar... over ... en uit.

Niet meer reageren op zijn sms-jes, wees de verstandigste van de 2.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:47

Samy schreef:
Lord_Ik schreef:
Als iemand echt zelfmoord wil plegen doet ie het toch wel hoor, maar als ze het zeggen doen ze het meestal niet eigenlijk, ofwel zijn ze echt zielig (sorreeyyy weet het even niet anders te zeggen maar 'dreigen' met zelfmoord is aandacht vragen, niet afscheid nemen ofzo)

Hier wil ik een op inhaken, want niet iedereen die het zegt vraagt om aandacht. Of wel, maar dan in de manier van aandacht in hulp vragen. Ik ken iemand die na een paar pogingen het had verteld en niemand die hem hielp, want hij zou het niet meer doen ... en nog geen week later hadden ze afscheid van hem moeten nemen. Tuurlijk heb je er mensen tussen zitten die het niet doen, maar ik kan je verzekeren dat er een boel zijn die het wel doen, maar eerst de omgeving wakker schudden dat ze het niet meer kunnen en hulp nodig hebben.

TS: Heb je hem verder nog gesproken? Ik vind het ook wel heel raar dat hij jou de schuld geeft van de schulden van zijn ouders. Zoals er al besproken werd, veel mensen hebben schulden. Beter gezegt, meer dan de helft van de bevolking heeft wel schulden, als je geen schulden hebt hoor je er niet meer bij (niet letterlijk opnemen). Ben benieuwd wat zijn verhaal is, waarom hij jou de schuld geeft en door jou dus een einde aan zijn leven zou willen maken.

Of het negeren van de vraag naar aandacht een goede optie is of niet heb ik niet gezegd he (hulp bekijk ik ook als aandacht overigens, of omgekeerd) :P maar wie die aandacht moet geven is daarmee niet gezegd. Als dat iemand is die er buiten staat ontstaan er geen nieuwe problemen,, waar moest de TS zelf aandacht geven, ze zelf nog steeds met een probleem zat. Als een relatie niet lukt moet je de relatie ook niet in stand gaan houden dmv. medelijden ofzo, al kan praten steeds helpen.