Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
xxJenn schreef:chocobroodje schreef:nee hoor degene die het hardste roepen doen het minste, je moet nooit toegeven aan zo'n iemand
Ben ik het helemaal mee eens!
De gene die het willen doen hoor je nooit, verwacht je het ook niet van.
opisop_shop schreef:Lijkt mij ook emotionele chantage en ik vind het knap van je dat je voor jezelf hebt vastgezet dat jij je uberhaubt niet mee wilt laten slepen in zijn sh#t.
Wat ik wel zou doen, is zijn ouders op de hoogte stellen van het feit dat hun zoon je smst dat hij zelfmoord wil plegen en dat aangezien het uit is, zij misschien met hem kunnen praten en een oogje in het zeil kunnen houden.
Vind dat jij dan aan je morele plicht hebt voldaan en zou de hele familie vervolgens links laten liggen; hier wil je echt niet mee te maken hebben, die jongen is echt niet goed genoeg voor je!

meer of minder is het niet........
Citaat:meneer zelf heb ik vandaag proberen te bellen en 1 smsje gestuurd met de vraag of meneer dood was.
ze tel stond niet aan die stond uit..
marrlinde schreef:ik snap je reactie wel. maar dat smsje die je hebt gestuurd is wel iets té. als iemand echt zulke ideeën heeft, kan zoiets m juist over de streep trekken om het echt te doen, en dat wil je toch niet, als je eerlijk bent? dat is het allemaal niet waard.

mickydo schreef:pffff emotionele chantage, wat een eikel zeg...
Niet mee ingaan hoor.
Wat ik me wel afvraag is hoe zijn ouders hem in de schulden hebben kunnen brengen?
Ik heb ooit een keer een exvriendje gehad die hier ook mee dreigde. Ik heb hem gebeld en gevraagt of hij de tijden van de treinen op het station wil hebben en of ik hem nog een duwtje moet komen geven... Emotionele chantage ben ik niet van gediend, grow up en maak er wat van in je leven.. ( jongen in kwestie is overigens hartstikke gelukkig nu )
Iedereen heeft momenteel schulden , kijk en luister om je heen , mensen raken banen kwijt, kunnen hunzelf niet meer onderhouden zoals ze dat voorheen deden , moeten zuiniger aan doen. Heel vervelend maar deal with it.
Ook voor hem is er een einde aan zijn schulden maar dat betekent wel dat hij zelf zal moeten inleveren. Auto weg bv, en er zijn vast meer dingen waarop hij kan bezuiningen.
Zolang jij er maar niet voor gaat opdraaien !
Ik zou denk ik ook zo'n sms verstuurd hebben.KiWiKo schreef:dan moet die dat maar doen...............
echt![]()
want wat gebeurt er als die klasgenoot aandacht wil, dan stuurt die jou zo een sms........ en dan moet jij waarschijnlijk hemel en aarde bewegen om hem ervan te weerhouden.......
en ik vind dat onzin, ik vind het ronduit asociaal dat hij jou met die last opzadelt.
laat hij lekker met een psyg gaan praten, die worden ervoor betaald.

buster4ever schreef:thanks iedereen...nou ik kreeg opeens een sms net van dat meneer het allemal nie zo bedoelde heb em gezegd dat hij bij mij niet meer hoeft aan t kloppen..
ik zei als je t echt bedoeld zoals je t nu zegt kom dan maar voor me deur en smeek maar op je knieen..
daarna niks meer terug gehad
Samy schreef:Lord_Ik schreef:Als iemand echt zelfmoord wil plegen doet ie het toch wel hoor, maar als ze het zeggen doen ze het meestal niet eigenlijk, ofwel zijn ze echt zielig (sorreeyyy weet het even niet anders te zeggen maar 'dreigen' met zelfmoord is aandacht vragen, niet afscheid nemen ofzo)
Hier wil ik een op inhaken, want niet iedereen die het zegt vraagt om aandacht. Of wel, maar dan in de manier van aandacht in hulp vragen. Ik ken iemand die na een paar pogingen het had verteld en niemand die hem hielp, want hij zou het niet meer doen ... en nog geen week later hadden ze afscheid van hem moeten nemen. Tuurlijk heb je er mensen tussen zitten die het niet doen, maar ik kan je verzekeren dat er een boel zijn die het wel doen, maar eerst de omgeving wakker schudden dat ze het niet meer kunnen en hulp nodig hebben.
TS: Heb je hem verder nog gesproken? Ik vind het ook wel heel raar dat hij jou de schuld geeft van de schulden van zijn ouders. Zoals er al besproken werd, veel mensen hebben schulden. Beter gezegt, meer dan de helft van de bevolking heeft wel schulden, als je geen schulden hebt hoor je er niet meer bij (niet letterlijk opnemen). Ben benieuwd wat zijn verhaal is, waarom hij jou de schuld geeft en door jou dus een einde aan zijn leven zou willen maken.
maar wie die aandacht moet geven is daarmee niet gezegd. Als dat iemand is die er buiten staat ontstaan er geen nieuwe problemen,, waar moest de TS zelf aandacht geven, ze zelf nog steeds met een probleem zat. Als een relatie niet lukt moet je de relatie ook niet in stand gaan houden dmv. medelijden ofzo, al kan praten steeds helpen.