Zinloos of volhouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: Zinloos of volhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:07

Aaaah wat goed zeg! Ik hoop dat het zo goed blijft gaan tussen jullie!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:47

Ik heb t ook gehad bij mn vriend dat ik steeds meer tegen bepaalde dingen opliep.. En dat ik er ook echt over gedacht hebt om de relatie te breken, maar dat deed hem zoveel, dat hij toch echt wat dingen wilden veranderen voor mij, hij zat ook erg met zichzelf in de knoop.. En nu gaat t prima! Soms moet je zoiets denk ik wel s even hebben zeker als je net een relatie met elkaar hebt en de roze wolk verdwenen is, dan ga je je op den duur iriteren en ergeren aan elkaar, dus moet er wel iets zijn wat de lucht voor beide op kan klaren.. ;)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 14:57

Hoi lieve bokkers,

bedankt voor jullie steunende berichtjes :) Tot nu toe gaat alles eigenlijk wel goed. Ja, natuurlijk zijn er wel kleine dingetjes, maar nu praten we er gewoon goed over van hoe het komt en hoe we het gaan oplossen. Iets wat we eerst haast niet deden.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 11:29

Hij weet opeens niet meer wat hij wil. Ik dacht dat het wel goed ging. Nou weet ik ook niet meer wat ik moet doen. Ik wil hem niet kwijt. Ik ben echt bang dat hij het gaat uitmaken. Hij zegt zelf dat hij niet weet of hij dat wil maar ik hoor zoveel twijfel bij alles en hij trekt zich heel erg terug. Hij was twee dagen weg geweest en gisteren kwam hij heel even langs en hij wilde ook helemaal niet zoenen. Ik ben echt bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:48

misschien toch even met rust laten.... dat hij je gaat missen :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:54

Communicatie is in mijn ogen de sleutel tot praktisch alle oplossingen. :)

Ik zou dus een verhelderend, concreet gesprek met hem aangaan, en van beide kanten jullie gevoelens en gedachten op tafel leggen.
Naar elkaar luisteren en proberen om samen tot een oplossing te komen.

Veel succes, en probeer niet je hoofd te laten hangen, maar gá er voor.

Sterkte!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 12:02

Ik had hem net even aan de telefoon. Hij zei dat het gewoon niet altijd even goed gaat tussen ons, maar dat hij ziet dat ik ontzettend veel moeite voor hem doe om mezelf aan hem aan te passen en dat maakt het voor hem ook juist zo moeilijk. Maar als ik dan zeg dat ik zo bang ben dat hij het uit gaat maken zegt hij dat dat niet hoeft. Maar dat lukt me niet. Hij stelt me niet gerust op de manier waarop hij praat. Als hij nou zou zeggen dat hij echt heel veel van me houdt ofzo, maar dat zegt hij niet. Alleen 'hvj' in een sms maar dat betekent vrijwel niets voor me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:19

je doet moeite om jezelf aan te passen aan hem?
blijf je wel jezelf in een relatie...

jezelf aanpassen klinkt mij niet zo positief in de oren..

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 12:27

het uis iut

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:59

Hele dikke knuffel. :(:)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:26

Ah balen meid! Sterkte! :(:)

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:20

Jeetje meis wat naar.

Ookal is dit iets wat je waarschijnlijk nu niet wil horen toch wil ik het even zeggen.
Ik denk dat het beter is aangezien ik van mening ben dat je niet anders dan jezelf moet zijn.
Tuurlijk heb je respect voor elkaar maar de persoonlijkheid die jou jou maakt moet je niet veranderen daar word je zelf op den duur echt niet gelukkig van.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:06

Ik begrijp dat het erg moeilijk is om in te zien dat dit misschien wel een hele goede beslissing is.
Heel veel sterkte de komende tijd :(:) .
Je komt er écht wel overheen!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 18:08

Aan de ene kant weet ik dat het misschien beter is zo, maar aan de andere kant wil ik er niet aan denken dat ik straks echt zonder hem ben en hoop ik dat hij voor zichzelf kan beslissen wat hij wil en dat het weer goed komt. Maar dan denk ik ook weer, dit is al de tweede keer dat hij me zoveel pijn doet door het uit te maken. Wie zegt dat het niet vaker gebeurt en is het al die pijn wel waard? En dan denk ik, ja, dat is het waard, ik hou van hem.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:22

Ja maar, mag hij je dan iedere keer zoveel verdriet aandoen, omdat jij toch van hem houd? Vind ik niet, als mijn vriend het voor de 2e keer uit zou maken zou ik zoiets hebben van zoek het nu maar uit, iemand 2 x kwetsen is al erg genoeg

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:34

jeetje meid..wat een verhaal en wat een gedoe..
ergens komt dit me vaak bekend voor..
mijn vriend en ik verschillen ook 180 graden (echt, ik kan niet 1 gezamelijke intresse bedenken, behalve dan misschien dat we beide wel geintresseerd zijn in t menselijk lichaam in medische zin).
onze karakters verschillen zo ontzettend. beide anders opgevoed enz.. we verschillen echt in elk opzicht.
elke relatie heeft zn ups en downs maar wij hebben altijd veel meer downs dan ups gehad..
hoevaak vriendinnen wel niet tegen me zeiden: an, stop er nou mee, dit is niet goed meer voor je.
maar ik kon nooit opgeven.
ergens geloofde ik: hoe harder de strijd die je moet leveren, hoe groter de beloning.

bij ons is t ook 1 keer bijna uit geweest (na een heel lang gesprek toch nog besloten t samen te proberen) en vervolgens een maand later ging t echt uit. dat heeft welgeteld 1 dag geduurd.. die dag heeft mn vriend alleen maar lopen huilen, overgeven enz (zo ziek was ie er van).. terwijl hij dacht dat ie zich opgelucht moest voelen. toen besloot ie ook dat het blijkbaar niet de goede beslissing was en belde ie mij weer op met de gedachte dat ik hem zo weer terug zou nemen.
toen we de dag erna er over gingen praten viel het voor hem hard tegen dat ik niet een gat in de lucht sprong om hem vervolgens om zn nek te vliegen en te vertellen dat ik niets liever wilde dan weer samen met hem zijn. (Dat was namelijk wat hij verwachtte).
in plaats daarvan heb ik zn hele verhaal zwijgend aangehoord en had ik geen idee wat de juiste keuze was.
onze hele relatie lang wilde ik niet opgeven maar op t moment dat hij t uitmaakte en dus opgaf had ik dat ook gedaan. bovendien wist ik niet of ik wel zin had om nog langer er voor te vechten. later die avond (nadat ik toch had besloten t toch nog maar een keer te proberen, maar wel onder mijn voorwaarden) had ik nog een dip (waar hij overigens niets vanaf weet) en stond ik op t punt m op te bellen met de mededeling dat ik t toch niet nog een keer wilde proberen en dat t beter was als t gewoon uit was.
daar heb ik me toen over heen gezet (ik weet van mezelf dat ik af en toe veel te dramatisch reageer en dat ik dan gewoon even moet afkoelen).
hoewel op dit moment lang niet alle 'voorwaarden' nog uitgevoerd worden (we hadden bijv afgesproken elkaar minstens 3 keer per week te zien, al is t alleen maar even samen lunchen oid, maar we zitten gewoon weer, net als vroeger, op de 1 keer per week) gaat t nu echt super goed..
de afgelopen 4 maanden (sinds t uitging) hebben we niet 1 dipje meer gehad en we hebben beide het gevoel dat het nu een stuk 'natuurlijker' gaat , we hoeven niet meer zo op te letten bij alles wat te doen, het gaat gewoon vanzelf, en het gaat goed.

bij ons dus een happy story (tot nu toe *klopt af*). we zijn nu 2 jaar bij elkaar en net vorige week voor t eerst samen op vakantie geweest, en dat zonder ruzies of irritaties.

moraal van mijn verhaal: ik ben blij dat ik alle adviezen van mensen om me heen (familie, vriendinnen enz) in de wind heb geslagen en gedaan heb wat ik zelf wilde, waar ik zelf in geloofde.
want waar ik in geloofde : dat na een zware strijd ook een grote beloning hoort, is voor mij wel uitgekomen. en ik kan alleen maar denken: zie je wel, ik had toch gelijk!

ts..
ik hoop dat je voor jezelf de beste keuze maakt en niet doet wat anderen willen of denken maar wat JIJ wil.
En ookal heeft je verstand het misschien soms beter met je voor, het kan ook niet verkeerd zijn om je hart te volgen :)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 19:11

Zwitsal, heel erg bedankt voor je bericht. Mijn verstand zegt inderdaad dat ik het beter zo kan laten, maar mijn hart zegt juist dat we bij elkaar horen en we er samen voor moeten vechten. En jouw verhaal lijkt zo veel op dat van ons. En ik heb inderdaad ook al die tijd gezegd van hoeveel ruzie we ook maken, de momenten dat we gelukkig met elkaar zijn zijn zoveel mooier en meer waard.