Telefoon simlockvrij maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: Telefoon simlockvrij maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:37

okee, dat snap ik niet meer :+

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:38

ik wel, gelukkig ;)

zal iig wss met de software te maken hebben die op ene toestel geinstalleerd is :Y)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:44

Vicky_88 schreef:
daar staat haar telefoonnummer op, het nummer wat iedereen van haar heeft ;)

Gewoon even op de voicemail van je ouder simkaart inspreken dat je voortaan bereikbaar bent op nummer blablabla

KambiusH schreef:
Nee kijk: Ik koop een telefoon bij de KPN met een KPN simkaart, met een simlock.. Maar KPN is érg duur en ik wil er een kaartje van Telfort in..

Tuurlijk is de telefoon bij KPN goedkoper, omdat je er een duurder kaartje van KPN in hebt zitten. Daarom is een simlock toestel \/\/ ook goedkoper dan een los toestel ;)

Vicky_88 schreef:
maar wel duurder ;) simlock is gewoon goedkoper ;)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:48

falona, mijn ervaring is dat 8 van de 10 mensen hun nummer willen behouden, dus ook geen voicemail inspreken.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:55

Ik weet niet waar je woont maar hier in Groningen zit er wel eentje.
Die doet het zo in 5 min voor een tientje en de telefoon doet het na die tijd nog steeds prima!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:57

Ik heb de mijne op de markt simlockvrij laten maken, 5 euro.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:04

Volgens mij doe de telefoon winkel in de Langestraat in Amersfoort het ook. Is ook wel zo'n appart winkeltje met allerlei assesoires voor telefoons.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:16

marrlinde schreef:
Ik wil mijn simkaart houden om dat:
*iedereen dit nummer heeft
*ik nu een voordelig tariefplan heb, tenminste, voor mij voor dan ;)

maarja.. ik kan anders ook t-mobile nemen, die is het zelfde maar een die tel die ik wil is er niet van tmobile.. :roll:

Nummer kan overgezet worden als het goed is :)

En tariefplan, daar heb je idd je oude simkaart voor nodig :P. Heb je een abbo? Ik weet niet hoe lang dat nog duurt? Misschien daarop wachten en de foon bij je nieuwe abbo nemen?

En anders 'gewoon' even naar een winkel achteraf :)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:23

bij postpaid (abo's) duurt het 1 tot 4 maanden, afhankelijk van je looptijd.
bij Prepaid kan dit niet altijd. geloof dat het bij KPN wel lukt http://www.kpn.com maar duurt ongeveer 2 weken, met een beetje geluk.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:35

Nee, ik heb prepaid.

Ik kan wel een nieuwe simkaart van Tmobile nemen en mn nummer over zetten, daar heb ik geen probleem mee. alleen hebben ze de telefoon die ik wil volgens mij niet van tmobile.. :\

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:40

Hou er wel rekening mee dat je wel de garantie kwijtraakt als je het toestel simlockvrij laat maken zelf of door iemand anders die dit illegaal doet.

Overigens kan je bij T-Mobile ook je Orange toestel simlockvrij laten maken, als je een verlenging neemt vanuit Orange naar T-Mobile krijg je een toestel wat simlockvrij geleverd wordt voor de Orange simkaarten.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:44

hm... ik wil de samsung s3500, maar die kan ik alleen maar vinden van vodafoon.. (die wil ik niet :P )

garantie maakt me niet uit, mn vorige tel zat ook geen garantie op.. ik breng m toch nooit weg als er iets is, mn pa repareerd m :))

Ik ga morgen ochtend maar ff naar de dixons ofzo en ff vragen of ze m van tmobile kunnen bestellen ofzo.. :\

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 06:58

Een Samsung star kan je nog niet laten unlocken voor een 10tje. Hier in de buurt (en op internet) betaal je 25 euro voor het unlocken. Ook zou ik geen HI simlock telefoon kopen als je bijv. een HI sim only abo hebt, want daar past hij niet in (spreek uit ervaring :) )
Gewoon een simlockvrij toestel kopen en dan heb je ook geen problemen.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:49

Mayflower_ schreef:
Een Samsung star kan je nog niet laten unlocken voor een 10tje. Hier in de buurt (en op internet) betaal je 25 euro voor het unlocken. Ook zou ik geen HI simlock telefoon kopen als je bijv. een HI sim only abo hebt, want daar past hij niet in (spreek uit ervaring :) )

dan heb jij echt vette pech gehad want normaal past dat ALTIJD.
heb zo vaak een Hi of KPN Prepaid pakket verkocht met een simonly postpaid. paste altijd :Y)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:06

Vicky_88 schreef:
Mayflower_ schreef:

dan heb jij echt vette pech gehad want normaal past dat ALTIJD.
heb zo vaak een Hi of KPN Prepaid pakket verkocht met een simonly postpaid. paste altijd :Y)

samsung star prepaid versie is dubbel gelockt dus ook abo simkaartjes van hi kunnen er niet in ;)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:49

limamambo, dat is dan nieuw. normaal hebben alleen vodafone en telfort dat nl ;)

winstonboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:51

je kunt bij kpn ook gewoon nummerbehouden doen hoor! ik heb ook net de samsung star gekocht maar wou ook mijn nummerbehouden van prepaid naar prepaid is nummerbehoud ook mogelijk. mijn aanvraag heb ik net op de bus gedaan op kpn.com kun je zo'n aanvraagformulier vinden dan duurt het een paar dagen was heel verschillend soms 2 dagen en soms 10 dagen maar dan heb je wel mooi je eigen nummer weer. en die paar dagen doe ik gewoon met 2 mobieltjes moet mijn beltegoed toch nog op maken op mijn oude mobiel;)

gr

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:57

Ik heb vorige week mijn Samsung Star ook simlock vrij laten maken.
Maar bij mij deden ze er heel lang over. Ik had hem woensdag gebracht, en vrijdag kon ik het ophalen.
Hij zei dat het bij Star lang duurde omdat het een vrij nieuwe telefoon is.
En deze winkel was de enige optie omdat andere winkels het nog niet konden bij Star. Zeiden ze tenminste :+