Hoe ga jij met complimenten om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:20

ik glimlach meestal en bedank ze.. ik geef zelf alleen een compliment als ik deze uit mezelf wil zeggen niet omdat de ander toevallig eentje geeft...echter gebeurt het wel eens dat ik ook wat over hen te zeggen heb ;) of dat ik dr dan ook eentje terug krijg..zoals bij mn ex dat ik naar hem toe liep en tegen hem zei dat ik ondanks dat ik een vriend hem echt ff kwijt moest dat hij een lekker ding was..toen kreeg ik dr meer dan 1 terug :P heb gelachen gezegt tot later want je kent mn beste vriend en have a nice day...hij was wel beteuterd toen ik hem daar zo alleen lied hihi....

er zijn situaties waardoor ik dan ook niks meer weet dicht klap enc

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:25

russel schreef:
Ik krijg bijna nooit complimentjes... ;(

bij deze dan:
het helemaal top dat je ook op bokt zit!
vind je altijd zulke duidelijke antwoorden geven,heel begrijpelijk ook :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:27

Als ik complimentjes krijg dan glimlach/lach ik, en bedank ik diegene uiteraard!
Soms geef ik een complimentje terug. Ligt aan de situatie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:37

ellepel schreef:
russel schreef:
Ik krijg bijna nooit complimentjes... ;(

bij deze dan:
het helemaal top dat je ook op bokt zit!
vind je altijd zulke duidelijke antwoorden geven,heel begrijpelijk ook :D

O wat lief, moet hier echt van glimlachen..Bedankt!! :D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:40

Ik weet het eigenlijk niet..

Soms ben ik het niet eens met een compliment :P Dan reageer ik anders dan wanneer ik het zelf ook wel ok vind.

Als ik bijv. een 7,3 haal en iemand zegt: Hey super goed zeg. Maar ik denk nou, ik had best wel beter gekunt dan lach ik niet breed :P Dan komt er meestal een klein dankje uit.
Maar als ik zelf denk: Ja dat ging best lekker en je krijgt ook nog eens een compliment dan voel ik me meteen zekerder. En glimlach ik ook, en komt er een dankje

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:40

Nell_ schreef:
Als ik complimentjes krijg dan glimlach/lach ik, en bedank ik diegene uiteraard!
Soms geef ik een complimentje terug. Ligt aan de situatie :+

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Kana

Re: Hoe ga jij met complimenten om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:44

Ik vind het leuk en geniet er wel van.
Altijd toch een ego boost. ;)

Al doe ik er volgens mij verder niet veel mee. Als in dat ik ze echt geloof. Op het moment dat het word uitgesproken is het leuk.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:44

KiWiKo schreef:
ik accepteer, relatieveer...... en overdenk complimenten........... naast dat ik dat heel leuk vind om te horen :)

Hahaha :+
Nooit gewoon een reactie zonder te relativeren en overdenken of meteen accepteren, maar gewoon blij verrast zijn?
Voor mij veel te ingewikkeld. :Y) Bij elk compliment te relativeren en overdenken

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:52

Ragnaaa schreef:
@ Hermelijn:

Jouw redenatie kan ik dus echt niet volgen.

Goed, als het telkens één bepaald persoon was die constant hetzelfde complimentje gaf; okee.
Daar kan ik nog wel enigszins inkomen.

Maar als een onbekend persoon iets leuks over je haren zegt (en al zou ik dat 10 keer gehoord hebben, so what?) zou mij dat toch absoluut goed doen, en toch wel tenminste een kleine glimlach op mijn gezicht toveren. :)

Maar goed, dat ben ik.

Ik vind het gewoon irritant om zoiets uitgekauwds nog een keer te horen. Een tijd terug hoorde ik het letterlijk echt bijna elke dag. Als iemand jou om je mooie blauwe ogen complimenteerd, word je daar toch ook zat van? Ik vind m'n haar écht niet bijzonder ofzo, snap ook niet zo goed dat mensen het nodig vinden om me er complimentjes om te geven. Dus dat speelt ook mee in de irritatie.

Cherrypop schreef:
Vind ik onzin Hermelijn. Ik krijg ook heel vaak complimenten over mijn haar en ben er dolblij mee! Het is geverft maar iedereen denkt altijd dat het mijn natuurlijke kleur is :D Complimentjes kan je nooit te vaak horen.

Zal er zelf nooit om vragen, maar mensen mogen tegen mij altijd dezelfde maken ;)

Bedoel Hermelijn, dat compliment mogen ze dus niet meer maken dus heb je liever helemaal geen complimenten meer?

Maar even ontopic: Ik lach, zeg Thanks jij ook! of gewoon Dankjewel, leuk dat je dat vind.

Gelukkig verschillen mensen he ;) Geloof me, op een gegeven moment heb je er echt wel genoeg van. Dat ze me eens becomplimenteren om iets wat ik zelf heb gedaan, ipv een genetische toevalligheid.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:59

Stef_Winston schreef:
Naomi_unique schreef:
Ik voel me dan ook altijd een beetje ongemakkelijk. Meestal zeg ik 'dankje' en glimlach

Hier hetzelfde :D

Hier ook! :P

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:00

Ok fair enough, daar heb je een punt. Niet arrogant bedoelt, maar ik weet zelf ook wel dat ik er goed uit zie, veel jongens kan krijgen, slank ben en goed verzorgd/gekleed de deur uitga. Als ik daar over een compliment krijg vind ik het leuk, maar idd de complimenten over mijn innerlijk en prestaties blijven veel langer hangen :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:03

Ik zeg altijd;
'Echt?'
"Ja"
'Dank je :)'

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:04

Thank You!!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:07

ik ben blij en word er goedgezind van :D

complimentjes krijgen & geven is ohh zo leuk !! :)

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:15

Ik zeg altijd met een brede glimlach dankjewel, en geef meestal een complimentje terug :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:17

Ik vind het wel vreselijk irritant als mensen er zo overduidelijk om vragen.
"Ohh mijn haar zit écht niet vandaag" terwijl duidelijk te zien is dat er een half uur mee geprutst is. :D

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:20

Ik weet nooit wat ik moet zeggen.
Ik raak er altijd een beetje overrompeld van, maar het maakt je echt wel zekerder en blij. Ik denk dat het iedereen goed doet om af en toe een compliment te krijgen en natuurlijk ook te geven.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:22

Das zo zielig he Nueve :P
Als ik een mening wil horen, dan vraag ik het gewoon. Wat vind je van mn haar? Maar ga ik het niet eerst zelf afkraken zodat een ander het op kan hemelen :P

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:23

Ik zeg gewoon bedankt en geef meestal nog een complimentje terug :D ;)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:25

Nueve schreef:
Ik vind het wel vreselijk irritant als mensen er zo overduidelijk om vragen.
"Ohh mijn haar zit écht niet vandaag" terwijl duidelijk te zien is dat er een half uur mee geprutst is. :D

Oeh, dat vind ik ook altijd zo vreselijk! :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:31

Ik ben in het afgelopen jaar veel afgevallen en -gelukkig- krijg ik daar héél veel complimenten over. Dat doet mij erg goed en ik accepteer ze dan ook met een grote glimlach en ben trots op mezelf. De complimenten zijn een grote stimulans voor mij om nog even door te zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:31

Een jongen verweet me ooit ook eens dat ik hem nooit een complimentje gaf, terwijl hij mij deed overstromen met complimentjes. (Echt gekwijl, bah.) Maar ik wist ook echt níks om hem mee te becomplimenteren en die behoefte voelde ik ook helemaal niet. Tja.. Als je zo gaat lopen vragen ernaar krijg je ze al helemaal niet. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:32

MamaMiesje schreef:
Ik ben in het afgelopen jaar veel afgevallen en -gelukkig- krijg ik daar héél veel complimenten over. Dat doet mij erg goed en ik accepteer ze dan ook met een grote glimlach en ben trots op mezelf. De complimenten zijn een grote stimulans voor mij om nog even door te zetten!

Dat zijn inderdaad de leukere complimenten! Als je op eigen kracht wat hebt bereikt. Knap hoor. :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:32

*Big smile* Dankje! *trots*

:D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:36

Ik word verlegen. xD