Ben ik nu echt zo bekrompen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:23

Ja Laura24, dat is een goede opmerking en advies. Precies zo is het denk ik. Ik zou het ook niet kunnen uitstaan als mijn zus aan zo'n vriend zou lopen trekken, al had ik geen romantische gevoelens voor hem. Waarschijnlijk is niet reageren het beste en waait het allemaal zó weer over met hen......

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:24

Gelukkig *\o/* , ik was net aan het bedenken of ik nou echt zon kreng }:) was, maar jippie, nog een bokker die ons begrijpt!
Laatst bijgewerkt door Oreo op 19-07-09 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:26

Ik vind dat je het jezelf erg moeilijk maakt, waarom meng je je er zo in.
Jij verliest zo je beste vriend en van je zus hoef je zo ook weinig respect te verwachten.
Waarom wil je geen familie in je vriendenkring.
Het lijkt een beetje alsof je bang bent hem te verliezen en dan ook nog aan iemand uit de familie.
Je denkt een beetje in hokjes.
Probeer je er niet zo druk over te maken, het is toch eigenlijk hartstikke leuk als vrienden en familie het goed kunnen vinden.
Sterkte met je vader.

Babsie_Flash

Re: Ben ik nu echt zo bekrompen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:28

Jesito verwoord het goed, zo denk ik er ook over

sterkte met je vader :(:)

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:28

de situatie met je vader is vreselijk, dat zijn vriendin jullie liever niet bij hem hebt, dat is echt belachelijk en ik wil je heel veel sterkte wensen met die situatie!

de rest tja, ik weet niet hoe ik zelf zou reageren in zo'n situatie, moeilijk! het lijkt me niet leuk maar aan de andere kant kun je er ook niet veel aan veranderen denk ik.

sterkte in ieder geval en probeer je niet te druk te maken om "onbelangrijke" dingen, zo zie ik het wel een beetje naast het sterven van je vader.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:32

Juist nu is het hebben van en oprechte vriend om je heen die er werkelijk voor je is toch heel belangrijk kekaro?

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:39

ik ben zo'n zus die ooit met mijn broertjes beste vriend een relatie kreeg. Ik heb het er toen met hem over gehad en wij hebben ook heel duidelijk dingen gescheiden. (ex)vriendlief deed met mij dingen, sprak nog steeds alleen af met broerlief en soms gingen we samen op stap, goed geregeld en na al die jaren (wij weer uitelkaar en broer en ex nog steeds vrienden hebben we nog een leuk contact). Ik snap je dus heel goed!

ja er veranderen dingen die je minder leuk vindt, maar zorg dat je de ruimte aan iedereen om er een weg in te vinden. jij bent niet verantwoordelijk voor je zus, en bepaalt idd niet wie er met hem het bed in duikt. Wel mag jij als goede vriendin aangeven dat jij zijn steun en toeverlaat moeilijk vindt worden als vanaf nu alles samen gedeeld moet worden (nodigde hij zijn andere vriendinnen dan ook uit als jullie samen iets zouden gaan doen? ) ook zij mogen beseffen dat jij er niet in hoeft te worden getrokken!

sterkte en wie weet komt er een leuke draai aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:56

Ik snap het gevoel van TS heel goed, zij heeft alleen over zowel de vriend als de zus niets te vertellen.
Dus imo kan ze het beter laten rusten. Ze kan ook aan beiden vertellen hoe zij zich erbij voelt, maar het lijkt me verstandig om daar geen gedragsverandering van te verwachten.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:13

volgens mij wist je vriend dat jij familie en vrienden gescheiden
hield.
en net als wat jij in je topic zegt : wanneer hij dit niet wist van
jou tot hoeverre kan je hem als vriend beschouwen. ( of
een echte vriend is geweest )

ik snap je compleet.

veel succes met het verwerken van zo'n beetje alles wat moeilijk
is in deze periode. je hebt het zwaar meis, geef het niet op !

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 09:14

Inmiddels is de situatie enigszins veranderd. Ik weet nu voor 95 % zeker dat het haar te doen is om de vriendschap tussen mij en mijn beste vriend om zeep te helpen. Wilde dat vermoeden er in eerste instantie niet bijzetten maar krijg het nu van verschillende kanten bevestigd. Verschillende familieleden zijn blijkbaar net zo bekrompen als ik en denken er min of meer hetzelfde over. Ik heb ze zelfs moeten verzoeken om zich er buiten te houden omdat ze haar er op aan wilden spreken. Mijn beste vriend is behoorlijk geschrokken over haar beweegredenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:17

Als jij er moeite mee hebt dat jouw zus in een vriendschap komt, want vrouwen zat, dus het is maar een scharrel, dan bel je hem op en vertel je hem dat je het niet prettig vind dat hij met je zus gaat scharrelen en dat jouw vriendschap met hem dan anders zal zijn omdat hij intiem is geweest met je zus. Als hij dat niet snapt, lekker laten scharrelen en dan ben jij meer vriend voor hem dan hij voor jouw.

Laat hij lekker zijn fruitmandje achterna lopen en je zus haar kriebel laten krabben...., maar dan weet je ook dat jouw vriendschap met hem minder diepgang heeft dan je dacht.

Sterkte met je vader.. ;(

Edit, lees nu dat je zus een zussenkift aan het uitvechten is, speel het via hem en niet via je zus, dan krijg je een huis met ellende. Als hij niet komt opdagen en afzegt, is het probleem opgelost, hem vraag je om elders zijn vrouwenlust te bevredigen en even goede vrienden te blijven.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:19

Dat is natuurlijk ineens wel heel wat anders.
Wil jou vriend nu nog wel wat met haar?
Dat kan ik me nu eigenlijk toch niet meer voorstellen.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:22

_kajo_ schreef:
Inmiddels is de situatie enigszins veranderd. Ik weet nu voor 95 % zeker dat het haar te doen is om de vriendschap tussen mij en mijn beste vriend om zeep te helpen. Wilde dat vermoeden er in eerste instantie niet bijzetten maar krijg het nu van verschillende kanten bevestigd. Verschillende familieleden zijn blijkbaar net zo bekrompen als ik en denken er min of meer hetzelfde over. Ik heb ze zelfs moeten verzoeken om zich er buiten te houden omdat ze haar er op aan wilden spreken. Mijn beste vriend is behoorlijk geschrokken over haar beweegredenen.

Heb je geen goede band met haar? Of is ze jaloers?

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 09:32

aad1990 schreef:
_kajo_ schreef:

Heb je geen goede band met haar? Of is ze jaloers?

Ze heeft regelmatig aangegeven dat ze de vriendschap tussen hem en mij zo ontzettend mooi vond. Ik heb daar verder nooit wat achter gezocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:33

Dan is het idd heel wat anders.
Dan zou ik haar er zeker op aanspreken, en hem ook.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:47

Tjeetje, en je zus heeft ook nog kinderen? Mijn hemel..dat doe je toch niet! Wat voor voorbeeld ben je dan voor je kinderen?!
En hoe leuk is het voor de kinderen om eerst een nieuwe vriend over de vloer te krijgen, die zometeen weer pleite is, omdat Mama maar een spelletje heeft gespeeld.

Zijn de bronnen wel betrouwbaar waarvan je deze "geruchten" gehoord hebt?
En hoe is je vriend erachter gekomen? Mij lijkt dat het niet erg overtuigend overkomt als jij het hem zelf hebt verteld. Kan altijd als jaloezie van jouw kant overkomen.
Maar als hij toch niet monogaam is en wel van een lekkere scharrel houdt, waarom is hij er dan van geschrokken? Hij doet toch niks anders dan van de een naar de ander hoppen!

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:52

Je weet het 95% zeker? Is die 5% nog die je aan je zus na moet vragen? Dan zou ik dat eerst doen. Er wordt vaak zoveel gezegd door anderen en dan ook nog aangenomen dat er vaak al een conclusie wordt getrokken. Dan vergeten mensen het na te vragen bij de ''bron''. Doe dat eens, vraag je zus wat haar bedoelng is. Spreek daarna uit wat je vermoeden is en wat je van andere mensen hoort. Geef haar de kans om dat uit te leggen. MIsschien vindt ze dat hij niet goed is voor je? Nou ja dat zou moeilijk zijn want dan zou ze zelf niet met hem omgaan lijkt me. Misschien is ze idd jaloers. Blijkt er idd dat je zus niet zo eerijk en oprecht denkt ten opzichte van jou. Dus dat ze dat idd zou willen, dan zou ik klaar met haar zijn want iemand die mijn vriendschappen kapot wil maken daar pas ik voor.
Even voor de duidelijkheid ik vind jou niet bekrompen he, ik heb het puur over de vragen die jij hiervoor stelde en die vond ik bekrompen. Ik kon natuurlijk ook alleen maar kijken naar het verhaal wat jij opschreef in je openingspost.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:54

_kajo_ schreef:

Deze begrijp ik even niet, waarom zou je zus dat doen?

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 10:10

Er is nogal een geschiedenis. Ik vind het niet gepast om daar nog meer informatie te geven waardoor de zaken wel wat duidelijker worden, maar die haar benadelen. Ben eigenlijk al te ver gegaan. Ze zit momenteel emotioneel stuk, net als ik, en is blijkbaar ook op zoek naar iemand die haar onvoorwaardelijk steunt. Dat doet mijn vriend namelijk. Hij is er altijd voor mij. De manier waarop ze e.e.a. doet is alleen wat discutabel en ze overziet blijkbaar niet wat de eventuele consequenties zijn.

De bronnen die ik heb zijn zeer betrouwbaar.

Ik zal er zeker met haar over praten maar heb helaas nog niet de gelegenheid gehad.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:18

Het is niet nodig om persoonlijk te worden. Graag rekening mee houden. Bedankt voor de medewerking.