stelling: God is bi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:16

Beaux schreef:
Waar denken jullie uberhaupt over na zeg! Waarom zijn de bananen krom? Zoek een leuke hobby!

Omdat ze naar de zon/ het licht toe groeien.. :)

En volgens zulke kortzichtige beredeneringen als de beginpost kun je ook beweren dat God een pedofiel is, aangezien die ook van kinderen houdt toch zeker. Hopelijk is deze vraag maar niet als serieuze discussie bedoelt. ;)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:17

Beaux schreef:
Waar denken jullie uberhaupt over na zeg! Waarom zijn de bananen krom? Zoek een leuke hobby!

Het is maar waar je last van hebt... *D

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:17

:') Ooh echt wat houd mensen bezig _O-

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:18

Hahah tja als je het zo bekijkt dan klopt er niets van!

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:18

marlies85 schreef:
LimaMambo schreef:
wat ik er eigenlijk mee bedoel te zeggen is dat ze zeggen dat god van iedereen zou houden (als hij idd bestaat) maar waarom haten dan zoveel gelovige mensen homo's?

Maar zo ken ik nog wel een :

Ze zeggen dat god Adam en Eva schiep.Als dat werkelijk zo is dat die 2 personen aan het voortplanten zijn gegaan en zo langzaam aan de wereldbevolking is ontstaan...wil dat zeggen dat iedereen familie van elkaar is.....een en al incest dus :\

Ik denk dat als je heel ver terug gaat kijken in je familie dat je dan ook allemaal wel weer familie ben.

Maar ik geloof niet in een god ofzo, maar houden van heeft natuurlijk niet altijd met verliefd zijn te maken, dus heeft niks met bi zijn te maken :P

Vala

Re: stelling: God is bi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:21

Nee, ik hoop toch ook maar dat dit echt niet serieus bedoeld was!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:22

LimaMambo schreef:
oke dat snap ik ook wel.. maar houden van = houden van in wat voor een manier dan ook
als een man van een man houd is dat note done.. maar god mag wel van iedereen houden.. is dat niet raar dan?

Nee, want een man 'mag' toch ook van zijn zoon/broer/vader houden volgens dat geloof? :+

Moest wel even lachen om je stelling :))
Ben niet gelovig trouwens.

Mindfields

Wat ik niet snap is dat God liefde is, dat God van iedereen houdt, maar dat er toch een absolute haat is tegenover homo's. Ze worden niet geaccepteerd, terwijl heb uw naaste lief toch als een algemeen zou moeten gelden.

Niet te volgen.

TE5

Bienotje schreef:
Beaux schreef:

Omdat ze naar de zon/ het licht toe groeien.. :)

_O-
Sorrie, geloof dat dat meer als een retorische vraag bedoeld was :')

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:23

Jezus Christus verwekt door de Heilige Geest, werd geboren uit de maagd Maria.

Hoe moet je dit zien dan...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 14:24

Mindfields schreef:
Wat ik niet snap is dat God liefde is, dat God van iedereen houdt, maar dat er toch een absolute haat is tegenover homo's. Ze worden niet geaccepteerd, terwijl heb uw naaste lief toch als een algemeen zou moeten gelden.

Niet te volgen.

en dat bedoel ik er dus ook mee te zeggen..had ik al eerder aangegeven hier trouwens :P

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:25

LimaMambo schreef:
en dat bedoel ik er dus ook mee te zeggen..had ik al eerder aangegeven hier trouwens :P

Ja i know maar ik denk dus ook zo ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:34

ja het is raar gedacht, je kunt toch ook op een niet-seksuele manier van iemand houden :?

Ik hou ook van mijn ouders, mijn zusjes, mijn vriendinnen, en ja; ook van mijn vriend ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 14:38

verootjoo schreef:
ja het is raar gedacht, je kunt toch ook op een niet-seksuele manier van iemand houden :?

Ik hou ook van mijn ouders, mijn zusjes, mijn vriendinnen, en ja; ook van mijn vriend ;)

als je nou even verder leest dan snap je misschien hoe ik het bedoel

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:45

LimaMambo schreef:
verootjoo schreef:

als je nou even verder leest dan snap je misschien hoe ik het bedoel

LimaMambo schreef:
oke dat snap ik ook wel.. maar houden van = houden van in wat voor een manier dan ook
als een man van een man houd is dat note done.. maar god mag wel van iedereen houden.. is dat niet raar dan?

Ik heb het gelezen en ik snap heus wel hoe je het bedoeld. En het klopt gewoon niet wat je zegt, want je haalt dingen door elkaar. Houden van is niet gelijk aan houden van in wat voor manier dan ook. Het gaat erom of je seksueel houdt van iemand van hetzelfde geslacht of niet.

Een man en vrouw zijn voor elkaar geschapen, om samen door het leven te gaan, en zich samen voort te planten. Seks is bedoeld om deze 2 mensen (man&vrouw) met elkaar te binden, en voort te planten. Seksuele handelingen met iemand van hetzelfde geslacht is gewoon not done... ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:47

Overigens haat ik geen homo's, accepteer ik ze ook, en dat is wat elke gelovige zou moeten doen, volgens het geloof. Maar het is wel fout. God accepteert en houdt ook van iedereen, ook al doen mensen soms foute dingen.

Zo... En dat van een niet-gelovige :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:51

Beaux schreef:

Ieder zijn eigen gedachtegang toch ?

Vind het wel en grappige stelling :j :D
Maar ik denk dat 'houden van' hier inderdaad niet bedoeld is als verliefd zijn ;)

(Al vind ik het vreemd dat 'iets/iemand' van iedereen houd terwijl ik toch echt denk dat 'God' niet bestaat :o En dat iemand zich daar ook zo aan vastklampt van 'God houd van mij'. Maarja, zo kijk ik ertegen aan. Vind het ook vreemd dat God ieder kind als zijn eigen kind ziet .. Geld dat dan ook voor kinderen die niet gedoopt zijn ? Of niet geloven? )

Maar inderdaad, tegenover homoseksuele is dit echt een niet kloppende zin: 'God houd van iedereen'.
Dan klopt er echt dus weer niks van.
(En nee, ik ben totaal níet gelovig ;) )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-09 15:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:58

verootjoo schreef:
Een man en vrouw zijn voor elkaar geschapen, om samen door het leven te gaan, en zich samen voort te planten. Seks is bedoeld om deze 2 mensen (man&vrouw) met elkaar te binden, en voort te planten. Seksuele handelingen met iemand van hetzelfde geslacht is gewoon not done... ;)

Vind jíj dat ? Of denk je dat de Bijbel dat vind ?
(Dat kon ik even niet uit de tekst opmaken :D )

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:10

Laat liefde liefde zijn en laat dat universele gevoel toch gewoon bestaan. Of er nou twee piemeltjes, een piemeltje en twee borstjes of vier borstjes in het spel zijn, wat maakt dat nou uit?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:13

[gast1122] schreef:
verootjoo schreef:

Vind jíj dat ? Of denk je dat de Bijbel dat vind ?
(Dat kon ik even niet uit de tekst opmaken :D )

Sja...doet dat er wat toe? ;)

Maar goed, het kan mij niet schelen wat andere mensen met elkaar uitvreten. Zou het alleen zelf nooit doen. Maar dat komt ook doordat ik nooit lebische/bi gevoelens heb gehad. Heb ook niet de behoefte om het uit te proberen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:13

Mindfields schreef:
Laat liefde liefde zijn en laat dat universele gevoel toch gewoon bestaan. Of er nou twee piemeltjes, een piemeltje en twee borstjes of vier borstjes in het spel zijn, wat maakt dat nou uit?

Vind dit heel correct gezegd :j ! Helemaal mee eens.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:15

Mindfields schreef:

Ik kan anders best begrijpen dat er mensen zijn die er moeite mee hebben :j

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:15

En waarom dan toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:16

verootjoo schreef:
[gast1122] schreef:
Sja...doet dat er wat toe? ;)

Maar goed, het kan mij niet schelen wat andere mensen met elkaar uitvreten. Zou het alleen zelf nooit doen. Maar dat komt ook doordat ik nooit lebische/bi gevoelens heb gehad. Heb ook niet de behoefte om het uit te proberen :D

Maar dat is ook niet bij mij. Maarja, er staat wel in jou zin 'Seksuele handelingen met iemand van hetzelfde geslacht is gewoon not done'.
Hoe bedoel je dat dan ?
Wie vind dat not done ?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:17

Ik stuit hier ergens tegen een probleem.. heel leuk hoor.. god is bi.. maar in mijn beleving.. bestaat god niet eens? :+ God is in mijn ogen het meest belachelijke VERHAAL dat iemand óóit heeft kunnen bedenken.. kom nou :+