zusje pakt kleding van mij zonder te vragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: zusje pakt kleding van mij zonder te vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:20

idd grote kist kopen (met slot) en daar alles in stoppen wat jou zusje weghaalt. Maar wel erg vervelend zeg als ze dat doen...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:35

Ook voor mij herkenbaar. Mijn zusje jatte dus ook alles wat los en vast zat van mn kamer, zelfs mn geld. Sprak ik haar aan, dan kreeg ik een grote bek. Sprak ik mijn ouders aan, dan moest ik me niet zo aanstellen, en mn spulen maar verstoppen. Een slot op mn kamer kreeg ik niet. Dit speelde zo'n 10 jaar geleden, en mn moeder komt nu nóg kleding van mij tegen dat ik zo goed had verstopt dat ik het zelf niet meer kon vinden. Het geld? Tja, dat was ik dus mooi kwijt.
Nu pas kan mn moeder ook toegeven dat ze me gewoon dat slot op mn kamer hadden moeten geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:54

CK88 schreef:
klinkt HEEL bekent :D toen mijn zus en ik ongeveer 17 en 19 waren hadden we hier ook altijd ruzie over. Ik verstopte mijn kleding altijd, en later heb ik toch echt een slot op mijn kast laten zetten door mijn pa! Nu is ze zeker 4 maten groter als mij en past ze er toch niet meer in :P

Precies hetzelfde hier :D
Mijn zusje en ik wonen beide niet meer thuis, en mijn kleren past ze allang niet meer. Opzich wel handig, al is ze er zelf wat minder blij mee :+
Maar @TS: ik zou idd een afsluitbare box kopen, weet je zeker dat ze van je mooiste kleren afblijft :j

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:41

Praat me er niet van, heb het zelfde probleem al een paar jaar inmiddels, wordt er echt helemaal niet goed van.. Slot op m'n kast is bij mij geen optie aangezien wij alleen een wasmachine hebben en dus alle was ophangen, zodra het droog is wordt het er af gepakt en mijn moeder kan het dan ook niet ervoor in mijn kast leggen. Zusje heeft er ook een handje van andere dingen te 'lenen'.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:49

Mijn zusje doet dit ook, zeer irritant :Z .
( Mag geen slot op de deur )

Dan sluit ik een deal af ( om van het gezeur af te zijn ), jij mijn shirt aan, ik jouw schoenen.
En dan zegt ze na een half uur ik wil mijn schoenen terug. Ik: Als ik mijn shirt terug mag ;) En dan komt de ruzie hoor.
Van mijn moeder krijg ik dan op mijn donder terwijl mijn zusje tientallen spullen van mij op haar kamer ligt :( :( .

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 01:09

Mijn zusje doet dit ook.. Vervelend he..
Maar ik pak ook wel eens iets van haar, kleren niet want die pas ik niet, maar schoenen en accessiores wel. :)
Ik heb er een hele tijd moeilijk over gedaan, nu verstop ik gewoon de dingen waarvan ik echt niet wil dat ze die pakt (zoals mijn lievelingsschoenen en makeup) en met de rest moet ze maar zien wat ze doet. :Y)

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:17

heb ik alleen de indruk of is het echt zo dat je zusje voorgetrokken wordt op jou?
Waarom krijgt zij kledinggeld en moet jij je kleding zelf betalen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:33

TS is 20 en het zusje waarschijnlijk jonger en TS kan prima werken voor haar kleding.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:34

zonnebloem18 schreef:
TS is 20 en het zusje waarschijnlijk jonger en TS kan prima werken voor haar kleding.

Het zusje is 17 stond in een vorige post.
Ik vind het in elk geval van weinig respect getuigen dat ze de spullen zomaar neemt en ook van weinig respect van de TS haar ouders voor TS haar spullen en zo leert het zusje zeker geen respect voor andermans zaken.
Is mijn mening!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:11

haha dat doen zusjes nou eenmaal! ;) mijne doet het ook.. vind regelmatig dingen terug die naar haar parfum ruiken ( en dan nog ontkennen ook :+ ) ik erger me er niet meer aan.. jat ook dingen van haar en als zij dan een keer komt klagen vraag ik naar de waslijst die ik kwijt ben.. dan gaat ze er nog wel tegenin maar later dan vind ik plots alle kleren weer netjes terug in mijn kast gewassen en wel ( en dan ontkent ze het nogsteeds :Y) )
zo delen we dus sommige kleding, de ongeschreven regel is dat je het dan wel in de was gooit en niet rond laat slingeren en dan maanden later weer terugvindt

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:34

Nou hier nog één.. Echt vreselijk! En mn ouders doen er niets aan. Ik ben 21 dus betaal al jaren mn eigen kleding, mn zusje is 16 en krijgt vaak nog geld van mn ouders. Zodra ik een dag weg ben, bv naar Utrecht en pas 's avonds laat thuis kom draagt ze mn kleding.. Ik heb het niet eens door.. TOTDAT het gewoon aan de waslijn hangt en ik dat ding niet eens heb aangehad.. Ik vind het werkelijk ZO irritant, maar mn ouders doen er ook niets aan. En als ze er al eens iets van zeggen trekt ze zich er niets van aan. Het is alleen met kleding, schoenen en accessoires niet.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:43

Ik vind dit echt onvoorstelbaar! Nou heb ik geen zus(je), dus dat maakt misschien uit... maar sowieso het idee dat je spullen van een ander pakt zonder toestemming vind ik onacceptabel. Zeker als je weet dat diegene dat niet wil hebben! Ik zou echt werkelijkwaar al mijn spullen achter slot en grendel drukken. En die van haar erbij (oh nee, dat mag dan weer niet...)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:52

Ik maak dit gelukkig niet mee. Thank god zeg. Mijn zusje wil niet in mijn kleren gezien worden en andersom.. :+

Ik denk dat de enige oplossing is om een grote box te kopen met slot. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:56

Enigste oplossing, slot op je kast. Als je moeder jou kleren wast geef je haar ook een sleutel, anders doe je voortaan je eigen was (wat ik dus doe).

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:15

Ik zou echt helemaal gek worden! Zoals je het omschrijft trekken jou ouders je zusje ook echt enorm voor... Zou ook nog een keer proberen om met z'n allen om de tafel te gaan zitten en het erover te hebben. Heeft dit geen succes? Dan word het toch een box kopen die je onder je bed oid kan verstoppen en die op slot kan...