schreeuwende achterburen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:22

Anoniem schreef:
ik zou idd een briefje in de bus doen met de vraag of het iets rustiger kan. En als je bang/geen zin heb in buren ruzie's doe je dat gewoon zonder naam er onder.

Dat zou ik ook doen, en mocht ze dan weer gaan schreeuwen , dan kun je de politie daarna altijd nog bellen.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:28

Ik heb alleen de openingspost gelezen, maar ik heb een poolse vriendin, en als zij met haar moeder praat gaat het er voor ons ook nogal heftig aan toe. Dan vraag je of ze ruzie had maar dat is dan niet het geval.. Dat schreeuwen hoeft niet altijd slecht te zijn dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:33

dat is hier ook zo.. jong meisje met haar zoontje alleen, geen tuin maar alleen een balkon dus het jongetje kan zijn energie niet kwijt.. wij hebben vorig jaar met meerdere buurtbewoners de kinderbescherming gebeld, het gaat iets beter maar goed gaat het niet.. dit is alleen overdag, savonds ligt het jongetje in bed natuurlijk..
verder zijn er in de straat 2 gezinnen die geen rekening kunnen houden met anderen.. gister ook weer, eerst tot een uur of 12 2 meisjes te schreeuwen en te klappen, echt herrie maken.. 1 daarvan is een buurmeisje, de andere woont 3 huizen verderop, buurmeisje was daar.. staat de moeder van dat buurmeisje buiten, en schreeuwt naar haar dochter 3 huizen verderop om 12 uur snachts >;) toen dacht ik eindelijk het is stil! begint er een hond te janken.. die was stil, ligt aan de andere kant een buurmeisje te huilen, aan dat laatste kan je niets doen natuurlijk maar ik was goed pissig.. ik moet om 7 uur gewoon weer op.. en het is elke keer als het mooi weer is raak.. ik had echt de neiging om mijn raam open te gooien en iets te roepen..

newmom

Re: schreeuwende achterburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:43

Ik vind dat wanneer je ook maar t kleinste vermoeden hebt van mishandeling, misbruik, verwaarlozing of wat voor onrecht ze een kind ook aan doen dat je meteen de kinderbescherming moet bellen.
t gebeurd te vaak dat mensen denken, we wachten nog even af of t zal wel mee vallen oid.
je blijft zelf anoniem dus daar hoef je je niet druk over te maken.
en als het kindje eerlijk behandeld blijkt te worden is er niks aan de hand.
ze komen heus niet met een busje voorrijden waarop met koeie letters kinderscherming staat. dat gebeurd echt wel subtiel zodat ze niet te kijk staan voor de hele buurt.
in het geval van kinderen vind ik dat wij als volwassenen verplicht zijn een oogje in t zeil te houden op elkaar. (en dat hoeft echt niet negatief te zijn)
misschien ben ik hier erg fel op maar ik maak het te vaak mee dat kinderen inderdaad mishandeld worden en iedereen eromheen achteraf zegt: ja ik had wel een vermoeden maar ik wou me er niet mee bemoeien.
dit is jammer. de kinderbescherming is er niet voor niets,
en als ze komen dan komen ze liever voor niks dan voor iets.

betreft de ovelast voor jezelf, gewoon briefje door de bus of laat de politie t opknappen, daar zijn ze gewoon voor.

succes!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 15:49

met kinderbescherming heb ik best slechte ervaringen
waar ik vroeger woonde werd het zoontje wat in appartement boven me woonde verwaarloosd, niet alleen ik, maar zelfs de familie en buurtbewoners belden elke week wel, en elke keer belden ze netje sop, kwamen op afspraak langs en natuurlijk was dan alles gepoetst en kind schoon, aangekleed en eten gehad

Ik heb vandaag nog niks gehoord, weet niet of ze misschien niet thuis zijn
eerstvolgende keer als ik het weer hoor, stop ik een briefje in de bus

dat het een andere taal is, maakt het idd moeilijk te beoordelen wat ze schreeut, maar in welke taal het ook is, op zulke toon hoor je niet tegen je kind tekeer te gaan

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:49

Princesje schreef:
Ik weet niet of het je bedoeling was maar ik zou, als ik jou was, de geluidsopnames niet op bokt/internet zetten. Je zou ze eventueel aan de politie kunnen laten horen.

Dat mag volgends mij ook niet zomaar, moet je eerst toestemming aan die vrouw vragen, anders heeft de politie er ook niks aan.
En met een beetje pech klaagt ze jouw aan wegens schending van haar privacy.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:52

denk ook dat t niet voor bokt bedoeld is maar voor de politie, zo kwam t op mij over tenminste.

betreft kinderbescherming, je kunt beter IETS doen dan NIETS.
als jij belt dan heb je verantwoording in ieder geval bij de desbetreffende instantie neergelegd.
politie komt overigens niet op afspraak, dus die kun je eerst s bellen om te vragen wat je t beste kunt doen.
(denkdat die je beter kunnen helpen als wij hier op bokt)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:55

Onze achterburen hebben een zeer luidruchtige opa en die komt vaak op bezoek...zeker een keer of 2 per week. Hij is dol op zijn kleinkind en daar mag de hele buurt van meegenieten. Hij schreeuwt niet echt, hij heeft gewoon de bulderende stem van een standwerker. En dat kind begint ook al aardig te gillen.
Als we rustig in de tuin zitten, gaan we van nood vaak weer naar binnen...wat moet je daar nu mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:12

in jou geval zou ik de buren aanspreken beantsje.. aangezien het 2 keer per week is, en ze het wss niet eens door hebben..

wij gaan ook naar binnen als het geschreeuw hier te erg wordt.. belachelijk eigenllijk en jammer dat jeugdzorg er blijkbaar nog steeds niet goed in zit.. zij moet gewoon een huisje met een tuin hebben, dan is het al een stuk rustiger.. hier komen 3 huizen vrij, hiervoor is een speelveld, zet haar daar in denk ik dan, maar nee ze is nog niet aan de beurt.. nu worden wij hier allemaal gek van het geschreeuw en getier.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:35

Toevallig sprak ik laatst nog een Zweed die een Poolse vriendin had. Hij vertelde dat hij een hele tijd serieus gedacht heeft dat zijn vriendin en haar moeder altijd ruzie hadden als ze in het Pools spraken - het schijnt heel heftig te klinken.
Misschien is die mevrouw gewoon slechthorend en praat ze daarom nogal hard?

Kinderbescherming zou ik niet doen, daar los je niks mee op en maak je misschien meer mee kapot dan je lief is. Ik ken meerdere verhalen over Jeugdzorg en andere instanties die werkelijk waar op de meest idiote situaties niet reageren en wél blunder op blunder maken. Als ik jou was zou ik eens beginnen met aanbellen en vragen of het wat zachter kan voortaan, uitleggen dat jullie er last van hebben. Praten, kortom. Als het allemaal door blijft gaan kun je altijd eens naar de politie gaan en je beklag doen. In dat geval kun je erbij melden dat het klinkt alsof er flink tegen dat kind tekeergegaan wordt. Maar hou er rekening mee dat in een andere taal iets al snel ruzieachtig klinkt, mocht het Pools zijn dan heeft het zelfs dat imago, en dat er ook ándere redenen kunnen zijn waardoor het hard gepraat wordt.