Trein irritaties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:58

noekiejj schreef:
melsh schreef:
Ik irriteer me sowieso ontzettend snel aan andere mensen, maar bellen in de trein en dan ook nog eens ontzettend hard praten vind ik echt irritant!
Ik heb de vorige keer heel brutaal de telefoon van een meid die al 5 minuten bezig was met zo'n "nee, jij moet ophangen liefje!"-discussie afgepakt en dichtgeklapt.
Ik werd ZO gek van die griet!

En wat was haar reactie, ben ik wel benieuwd naar :p

Ze was op zijn zachtst gezegd nogal kwaad... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:00

alissaaa schreef:
ik vind op de trein zitten ook heerlijk, ging 2jaar terug iedere dag naar antwerpen van limburg op en af, zaaaalig!
erger me wel vaak aan mensen die teveel op hebben en dan naast me komen babbelen etc, of gewone mensen die dan zo gaar zitten te zeiken tege mij. Normaal praten kan ook halloowww

heerlijk? pfffffff niks aan vind ik!!

Wulensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:00

En terecht ;)

Konstantine

Re: Trein irritaties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:01

Nouja, normaal heb ik wel geduld hoor, maar bij zo'n nutteloos gesprek op zo'n volume...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:01

melsh: die neiging heb ik ook wel eens gehad :P Nooit gedaan, maar goed kan mij wel voorstellen dat je zoiets in een opwelling kan doen := Soms handel je sneller dan je denkt :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:09

Ehmmm....
Het scheelt misschien wel dat ik doof ben.. Dus wat betreft geluid heb ik echt geen irritaties.

Wat ik echt superirritant vind is toch echt wel als mensen gaan tikken met hun voet(en).. AAAAAAAAAAAAAH..
Maar de laatste tijd ben ik wel iets assertiever geworden en durf ik ook wel te vragen of ze willen stoppen (als het al heel lang duurt). Het helpt vaak wel :j

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:11

waar ik me aan irriteer?

Aan die irritante,onopgevoede mensen in alle leeftijden die een 80 jarig vrouwtje niet laten zitten en niet eens aan denken om er voor op te staan.. Dat vind ik irritant en zie het zo vaak gebeuren.. Ik sta altijd gelijk op.. ook voor mensen met krukken..

Zijn de mensen dan niet opgevoed?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:16

Ragnaaa schreef:
Wel vind ik schreeuwende, klierige kinderen, mensen die dingen stuk maken en luidruchtige 'macho-typetjes' vervelend, maar that's it. :)

Hier idem. :)

Aan gewoon praten, telefoneren, eten of naar een mp3 luisteren kan ik me niet storen. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:43

Mensen die niet opstaan vind ik ook asociaal, zwangere vrouwen en ouderen moeten imo netjes behandeld worden, maar daar is niet iedereen het mee eens geloof ik...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:46

ik vond het toen ook heeeeel hinderlijk dat ik mijn been in het gips had (had een korte broek aan en had blauw gips, dus viel wel op :+) en al strompelend de trein in stapte met krukken. Dat niemand op stond! Behalve die lieve oudere dame die zei: ga jij maar zitten, mijn benen zijn nu beter dan die van jou.
Het is toch treurig dat die oude dame wél opstond en de rest maar strak uit het raam ging kijken van 'ik sta niet op' .

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:50

Ik vind mp3 keihard op je mobiel altijd zooo aso!

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:51

Erger mij niet zo snel :D

De keer dat ik mij echt ergerde was toen een mevrouw haar hondje aan zo'n rollijn door de hele coupe liet lopen, zodat hij kon snuffelen met mijn hondje.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:54

Ik vind dat dieren in de trein ook wel eens chaos veroorzaken ja...
Kijk, dat je de hond meeneemt, oké, maar dattie losloopt... Dat vind ik een beetje aso.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:59

Welshcobfan schreef:
ik vond het toen ook heeeeel hinderlijk dat ik mijn been in het gips had (had een korte broek aan en had blauw gips, dus viel wel op :+) en al strompelend de trein in stapte met krukken. Dat niemand op stond! Behalve die lieve oudere dame die zei: ga jij maar zitten, mijn benen zijn nu beter dan die van jou.
Het is toch treurig dat die oude dame wél opstond en de rest maar strak uit het raam ging kijken van 'ik sta niet op' .

Bizar he? Had ik ook toen ik op krukken liep, ze laten je gewoon staan hoor! Ik heb heel wat mensen pijnlijke voeten bezorgd door 'per ongeluk' mijn kruk op hun tenen neer te zetten en gewoon door te strompelen (schijnt toch echt zeer te doen hihihi). Ik pijn door hen = zij pijn door mij :D Ik heb soms echt moeten vragen om een plekje, en oei dan is het heel zwaar om op te staan blijkbaar...

Ergeren doe ik vrij snel schijnt (ik irriteer me nergens aan omdat dat niet mogelijk is :P ) dus ook in de trein. Een stiltecoupe heb ik nog nooit als stiltecoupe meegemaakt, komt ook omdat de lijn waar ik op rij vrijwel altijd druk is, ook buiten de spits. En dan heb je geen keus meer in welke coupe je zit, je bent al blij om te zitten. Dus ik heb nog nooit stilte gemerkt :( Maar gewoon praten kan ik me niet aan ergeren eigenlijk. Net als bellen, wat maakt het nou uit of je de gesprekspartner als omstander ook hoort of niet? Wat mij betreft is een telefoongesprek weinig anders dan een gewoon gesprek tussen mensen in de trein. Heel erg hard praten/lachen kan ik me wel aan storen. Net als rondrennende gillende kinderen. Beetje rondrennen maakt me niet uit, die kinderen kunnen nou eenmaal niet zo lang stilzitten. Maar daar hoeft niet zo bij gegild te worden dacht ik...
Te harde muziek is vreselijk irritant. Vooral als het NET te hard is en je alleen wat basdreuntjes meekrijgt... Dan nog liever echt hard en meeluisteren!
Tassen op de bank alleen storend als het drukker word en de persoon blijft gewoon in boek/tijdschrift/laptop weggedoken zodat je niet echt makkelijk kan vragen of de tas aan de kant kan. Sowieso vind ik dat je die tas gewoon moet oppakken als het al drukker word, dat je niet wacht tot iemand het vraagt.
Oja mateloos irritant als mensen keihard door blijven kletsen terwijl net de treinstelnummers worden omgeroepen omdat de trein gaat splitsen.... soms zijn ze al onmogelijk te verstaan maar als mensen er doorheen kletsen kan ik het gewoon niet verstaan en weet dan dus niet of ik in de goede coupe zit...
Verder niet echt wat, behalve aan standaard asociaal gedrag natuurlijk maar dat geld niet specifiek voor de trein :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:02

melsh schreef:
Ik irriteer me sowieso ontzettend snel aan andere mensen, maar bellen in de trein en dan ook nog eens ontzettend hard praten vind ik echt irritant!
Ik heb de vorige keer heel brutaal de telefoon van een meid die al 5 minuten bezig was met zo'n "nee, jij moet ophangen liefje!"-discussie afgepakt en dichtgeklapt.

waar haal je het lef vandaan zeg..

maargoed,ik irriteer me niet heel snel. zit meestal met een boek en muziekje(zacht)in de trein,sta op voor ouderen of minder validen,ik telefoneer niet of zo min mogelijk,en als het moet,op zachte toon. Tuurlijk praat ik weleens in de trein en lach ik ook weleens,zou wat zijn als iedereen maar stil moest wezen.
Maar ik vind het wel irritant als mensen zat zijn en aan je zitten,tegen je aan hangen(helemaal met vieze dikke zweetplekken,brr),en kinderen die keihard rondrennen door een coupe terwijl ouders er niets van zeggen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:03

Zwerte schreef:
Welshcobfan schreef:

Bizar he? Had ik ook toen ik op krukken liep, ze laten je gewoon staan hoor! Ik heb heel wat mensen pijnlijke voeten bezorgd door 'per ongeluk' mijn kruk op hun tenen neer te zetten en gewoon door te strompelen (schijnt toch echt zeer te doen hihihi). Ik pijn door hen = zij pijn door mij :D Ik heb soms echt moeten vragen om een plekje, en oei dan is het heel zwaar om op te staan blijkbaar...

De welbekende enorme zucht als ze dan op staan met een blik van: moet dat echt? :=

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:09

Anoniem schreef:
melsh schreef:

waar haal je het lef vandaan zeg..

maargoed,ik irriteer me niet heel snel. zit meestal met een boek en muziekje(zacht)in de trein,sta op voor ouderen of minder validen,ik telefoneer niet of zo min mogelijk,en als het moet,op zachte toon. Tuurlijk praat ik weleens in de trein en lach ik ook weleens,zou wat zijn als iedereen maar stil moest wezen.
Maar ik vind het wel irritant als mensen zat zijn en aan je zitten,tegen je aan hangen(helemaal met vieze dikke zweetplekken,brr),en kinderen die keihard rondrennen door een coupe terwijl ouders er niets van zeggen.

Vraag ik me ook serieus af.

Meisje mag van geluk spreken dat ze mij niet voor zich had.
Had ze wat beleefd..

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:11

Mensen die stinken, hun benen niet bij zich houden, hard tetteren door de telefoon, door het pad lopen met tassen en niet op letten waar die tassen heen zwiepen.. ga zo maar door:p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:13

mij had ze ook niet moeten treffen,echt,hier klagen over over bellen in de trein en dan zelf je handjes niet thuis houden?
ongelovelijk,echt...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:14

Waar ik me aan erger, mensen die in de stilte coupe gaan zitten en dan luidruchtig met elkaar gaan praten of bellen. Lieve mensen het is niet voor niets de stilte coupe! Ik zeg daar dus ook altijd van. Eerst aankijken en hopen dat ze het snappen, daarna wijzen naar de stickers op het raam, is meestal genoeg.
Muziek luisteren vind ik niet erg. Doe ik zelf ook. Vraag zeker in de stilte coupe altijd eerst wel aan eventuele buren of ze mn muziek horen, want als dat zo is zet ik m wat zachter :)

Verder ben ik niet zo moeilijk, maar de stilte coupe is mij heilig. Zeker als ik voor een tentamen in de trein naar school moet, dan wil ik alles nog even rustig doornemen en dan is een stilte coupe erg prettig :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:14

Ik irriteer me niet aan zoveel dingen..

Alleen aan:
Keiharde muziek aan (gewoon een mp3 enz.)
Mensen die hardop praten in een stilte kabine.

Zelf zet ik ook vaak mijn tas op de stoel naast mij.
Dat komt omdat het een redelijk grote tas is en alles zit erin.
Ben bang dat ik hem vergeet als ik hem boven mij zet :+

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:15

Haha idd ik dat vind ik ook ongepast, ik zou eerder een keer boos naar dr kijken of al ze dan eindelijk klaar is op een sarcastische manier zeggen 'lastige keuzes maken'

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:17

Hahah ik heb wel een keer gehad inderdaad dat zo'n meisje met haar vriendin haar hele liefdes leven met haar vreemdgaande vriendje zat te bespreken. Toen kon ik op het einde ook niet laten om een opmerking te maken :Y) Die telefoon stond ook nog eens zo hard dat ik ook haar vriendin kon verstaan.

Ohh wat werd ze rood 8-)

maar nee iemand aanraken of telefoon dicht doen zou ik nooit doen, dat is gewoon asociaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:18

opmerking,okee,kan ik ook weleens niet nalaten.
maar je hebt ten alle tijden met je klauwen van andermans spullen af te blijven...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:20

Wat een geneuzel omdat 1 meid handelde voor zij had nagedacht :+
Sja, dat soort acties heb ik ook wel eens... hetzij een opmerking hetzij een echte handeling. Niet handig, tuurlijk altijd wel spijt achteraf. Maar gedane zaken nemen geen keer. Een opmerking maken kan ook niet altijd netjes gaan :P