Die rottige dure treinreizen nu de ov niet geldig is!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:05

@ MoonChloe, het is maar 1 maand dat ze niet gratis mogen reizen met een OV Studentenkaart dus ach, tis maar waar je je druk om maakt. Ik kon de laatste paar maanden van mijn studie ook niet met mijn studentenkaart reizen, dus toen moest ik ook betalen. Maar ja, een retourtje met korting was 20 euro en een retourtje met de auto was 13 euro, dan is de keuze snel gevallen he :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:08

mo_van_dijk schreef:
Een cursus van een bedrijf niet betaald?

Ik heb 3 augustus intro dag bij mijn nieuwe baan en ik krijg zowel de reiskosten vergoed als loon!

Ik ben het er wel mee eens dat je soms ZELF moet investeren. Op den duur krijg je er genoeg voor terug (als je het goed doet!)

Nee was niet betaald.
Hun betaalde de opleiding (beveiliger 2).
Eerst werd er verteld dat de cursus in eigen tijd was (kon ik nog wel meeleven xD) maar dat de reiskosten wel vergoed zouden worden.
Achteraf klopte dat met de reiskosten niet eens..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:09

Had je niet zwart op wit dat je je reiskosten wel vergoed zou krijgen?

Anders, een les voor de volgende keer ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:13

AngelofLove schreef:
@ MoonChloe, het is maar 1 maand dat ze niet gratis mogen reizen met een OV Studentenkaart dus ach, tis maar waar je je druk om maakt. Ik kon de laatste paar maanden van mijn studie ook niet met mijn studentenkaart reizen, dus toen moest ik ook betalen. Maar ja, een retourtje met korting was 20 euro en een retourtje met de auto was 13 euro, dan is de keuze snel gevallen he :D

Nog erger, maar 1 maand :oo

Ja logisch dat je dan voor auto kiest maar ik heb geen rijbewijs he.. Misschien moet ik mezelf maar eens 3 maanden opsluiten en rijlessen nemen :\

patos

Re: Die rottige dure treinreizen nu de ov niet geldig is!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:37

Bah, vandaag alleen al 20 euro kwijt, retourtje Zwolle-Utrecht en bus naar Uithof op en neer! Beetje jammer dat ze er bij de NS geen rekening mee houden dat sommige studenten niet 3 maanden zomervakantie hebben, maar gewoon doorgaan :(

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:07

mo_van_dijk schreef:
Had je niet zwart op wit dat je je reiskosten wel vergoed zou krijgen?

Anders, een les voor de volgende keer ;)

Nee dat werd verteld bij de info dag.
Wel meer dingen klopte niet achteraf }:0

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 01:50

Het openbaar vervoer is inderdaad erg duur. Ik maak er zelf niet vaak gebruik van, maar de enkele keer dat ik dat doe verbaas ik mij altijd weer over de prijs.

Wat ik het ergste vind is dat onze overheid maar loopt te brullen dat we zo veel mogelijk met het openbaar vervoer naar ons werk e.d moeten gaan. Dit i.v.m het milieu, files, enz. Allemaal prima, daar wil ik best aan meewerken. Maar dan moeten ze het wel leuk houden natuurlijk.

Als ik vanuit mijn woonplaats naar de dichtsbijzijnde stad moet buiten de spits om is dat qua benzine even duur als een treinkaartje. Ja, dan zit ik liever rustig met mijn muziekje in mijn eigen auto.

Shiloh

Re: Die rottige dure treinreizen nu de ov niet geldig is!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:21

Ik vind het terecht als je het vergelijkt met de weekend OV.

Weekend OV blijft gewoon geldig gedurende de zomer en daarmee wordt de hoeveelheid tijd dat je gratis kan reizen recht getrokken. Met weekend OV kun je maar 2,5 dag gratis reizen, terwijl met week OV 5 volle dagen.

En ondanks dat je niet gratis kunt heb je wel nog steeds je standaard korting.