ouders mening gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Re: ouders mening gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:09

Hoi,

ook ik ben een mama en ik zou ten eerste niet met een ziek kind uit eten gaan. Stel dat mijn kind pas tijdens het eten ineens ziek zou worden zou ik haar niet in het restaurant met een zak wegzetten. Dan zou ik mijn dochter meenemen naar de wc. En haar daarna wat opfrissen. En daarna even de boel opruimen.

Soms kan het dan ineens over zijn en voelen ze zich beter. Maar toch zou ik mijn spulletjes pakken, me excuseren en lekker naar huis gaan. Voor een kind voelt het ook niet fijn om op een 'onbekende' plaats ziek te zijn.

Ik werk in een tuincentrum en we geven wel eens workshops voor kinderfeestjes. Ook wij hebben toen meegemaakt dat het zusje van de jarige job heel ziek was. Ze heeft echt meer dan een half uur in een hoekje gezeten en continue overgegeven. De moeder (haar moeder!!) liet haar gewoon zitten en ging door met het feestje. Wij hebben toen ook verzocht om haar mee naar huis te nemen of snel op te laten halen door iemand.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:12

kirri schreef:
nou ouders laat je maar horen

Ik werk in een Restaurant, wij zijn een kind vriendelijk restaurant. Maar pas geleden toch echt een gezinnetje vriendelijk verzocht te vertrekken. De reden daar van is, de oudste dochter (jaar of 12) was ziek! en zat te kotsen in een zak in een vol restaurant. De ouders gaven er niks om en waren vrolijk voorgerecht aan het eten. Onder tussen rook de hele bovenverdieping waar zo'n 30 man zaten naar kots, er is toen vriendelijk verzocht of ze wilde vertrekken. De ouders werden dus ontzettend boos en begonnen te schreeuwen dat het niet normaal was dat we verzochten of ze wilde vertrekken 8)7.

Ik snap dat dus niet... je kind is ziek loopt te kotsen in nota bene een vol restaurant. En dan heb nog het lef om te schreeuwen dat wij niet klant vriendelijk zijn etc 8)7

ouders wat vinden jullie?

Raar verhaal.
Vind het van jullie logisch hoor, ze zitten de eetlust van de andere gasten toch ook te bederven zo.
Maar waarom neem je een kind wat zó ziek is dat het loopt te kotsen, mee naar een restaurant? Dat slaat toch nergens op? Die breng je toch snel naar huis om lekker in bed te leggen? En als je dan toch perse uit eten wilt regel je oppas maar ook dat vind ik dan raar want bij een ziek kind ga je niet weg lijkt me.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:26

Je hebt groot gelijk dat je de ouders verzocht had om te vertrekken met een ziek kind. Ik zou in de eerste instantie niet met mijn kind naar een restaurant gaan. Een ziek kind hoort thuis in bed te liggen desnoods met een oppas als je dan zelf zo nodig buiten de deur wilt eten. En in de tweede plaats kun je het ook niet maken tegenover andere restaurant gasten die zitten er ook niet op te wachten om naast een kotsend kind te eten. Goed het kan altijd ineens gebeuren dat als je de deur uit gaat nog niets aan de hand is maar als het als nog in een restaurant gebeurd wat ik bij een 12 jarig kind overigens wel vreemd vind. Het lijkt mij dat zo'n kind dat voelt aankomen en dan zelf of met haar moeder naar het toilet loopt ze is geen 4 meer. Mijn dochter zou zich enorm opgelaten voelen als het haar zou overkomen en zeker niet in het restaurant willen blijven.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:38

Goed gedaan +:)+

Zijn andere gasten ook vertrokken?
Denk namelijk niet dat ik nog 1 hap door mijn keel zou kunnen krijgen als het naar kots zou ruiken en ik iemand zag of hoorde kotsen :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:40

Ik ben ook mama en ik zou snel weggaan als mijn kind ziek zou worden in een restaurant. Je wil toch niet andermans eetlust bederven?! :?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:08

Prima gedaan!!
Met een ziek kind ga je toch niet gezellig uit eten?
En voor de andere gasten vind ik het ook niet zo fris. Het zou mijn eetlust in elk geval grondig bederven, ik zou meteen opstappen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:11

Ik ben geen ouder, maar gadver, als ik zie dat mijn kind echt ziek wordt vertrek ik spontaan! Als ik ook klant was geweest en ik zag die mensen gewoon lekker gezellig verdereten, ik had hen even gevraagd hoe ziek ze wel niet zijn... Van de geur alleen al ga ik over m'n nek!

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:09

Ik ben moeder, zou nooit een ziek kind meeslepen omdat ik zo nodig uit eten moet... Echt sneu voor het kind en asociaal t.o.v. de andere mensen in het restaurant!
Ondanks dat ik zelf een kind heb , valt het me steeds meer op dat er veel mensen zijn die het doodnormaal vinden om anderen last te laten ondervinden van hun kinderen. Daarbij denk ik aan gillende krijsende kids/slopende kids waar niks van wordt gezegd... Lijkt wel of sommige mensen niet meer de moeite nemen om op te voeden ?!
Niet iedereen wil en houdt van kinderen, deze mensen hoeven zich niet te storen aan de mijne.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:13

knuffeldier schreef:
dat zijn ouders met een sterkte maag :+ . Altijd als ik maar denk dat er iemand moet overgeven ben ik vertrokken, kan er echt niet tegen en ga er net zo hard achteraan.

Ben zelf geen ouder, maar zou een kind dit niet aan doen. Als je kind ziek is moet je gewoon naar huis gaan.
Trouwens ook buitengewoon asociaal tegenover de andere gasten in het restaurant. En hoezo niet klantvriendelijk. Vind het heel erg klant vriendelijk dat jullie niet de rest van de gasten opgescheept hebben laten zitten met een kotsent kind!

Vind het goed dat je ze vriendelijk heb verzocht te vertrekken. Hebben ze nog wel betaald voor hetgene dat ze hadden gegeten?

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Bah zeg!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 11:43

ze hebben uiteindelijk voor wat ze genuttigt hebben wel betaald :), ik snap ook niet dat er ouders zijn die zo reageren :n ze zetten zichzelf ook volledig voor schut

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:50

Je hebt mooi gelijk dat je die mensen hebt verzocht hun boeltje te pakken en het etablisement te verlaten :) .
Hoe haal je het überhaupt in je hoofd om met een ziek kind te gaan eten 8)7 ??
De lieve heer heeft soms rare kostgangers :x ...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:53

Ik ben ook geen ouder maar ik vind dat jullie goed gereageerd hebben. Jullie moeten namelijk ook aan de andere gasten denken en ik denk dat hun honger snel over is met een kotsent kind aan een andere tafel.

Wel raar van die ouders. Ik was als kind (en nu nog!) als ik ziek ben toch echt het liefste thuis. Als het plotseling opkomt neem je je kind toch even mee naar het toilet?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:08

Ik heb een enorme fobie voor overgeven, dus als dat kind bij mij in de buurt zat had ik er zelf wel wat van gezegd!
En ja ik ben ook ouder!
Pas was ik ook uit eten, en kindje achter ons week of 6 denk ik zat zo hard te janken, tot op merg en been en al zeker 2 uur... ik zat me echt dood te ergeren dat dat kind niet even uit de wagen gepakt werd, om te troosten of wat dan ook.
Gelukkig ging mijn zoontje na 2,5 uur na de tafel toe ging bij de wagen staan en zei volgens mij moet dat kindje wel heeeeeeeeeeeel erg veel pijn hebben als je al zolang huilt... mijn mama troost me dan meteen.. Ik wist even niet waar ik moest kijken maar door de uitspraak van mijn 4 jarige werd het kind wel meteen uit de wagen gehaald en ging de papa een stukje lopen!!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:31

Als mama zou ik mijn zoon niet ziek meenemen naar een restaurant/speeltuin/etc.
Het kan natuurlijk gebeuren dat je kind tijdens het eten (in ons geval zwemmen) ziek wordt en gaat spugen.
Dan help je eerst snel je kind schoonmaken en daarna met het opruimen van de rotzooi.
Om vervolgens snel naar huis te gaan.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:28

Ik vind dat je goed gehandeld hebt. Ik werk bij een zwembad en het verbaasd me echt wat ouders hun kinderen aandoen/laten doen. Zo sta ik geregeld met de spuitbus ramenspul in de aanslag omdat kinderen met ijs figuren aan het trekken zijn op de ruiten... en dergelijke.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:35

Nu moet ik eerlijk zeggen: mijn dochter (nu 12) kan ook vaak zomaar opeens heel erg misselijk worden. Dan moet ze overgeven en daarna is het over, geen centje pijn meer. Ze heeft het vooral als ze zich druk maakt om iets (bijv. uit eten gaan ;) ).
Maar ze voelt dit zelf prima aan en gaat dan ook op tijd naar het toilet, waar niemand er last van heeft. Ik ga dan dus niet naar huis, omdat ik weet dat het na het overgeven helemaal over is. Ze gaat dan ook gewoon lekker zitten eten, wij kijken er al niet eens meer van op.

Ik ga overigens wel met mijn meiden uit eten hoor. Ze zijn 6, 10 en 12 jaar, vinden het zelf helemaal te leuk en ze gedragen zich prima.

Edit: uiteraard laat ik mijn zieke kind niet in een restaurant in een zakje overgeven. Als ze ziek zijn, liggen ze thuis in bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:43

Ik ga ook uit eten met mijn meiden. We hebben helaas 1 keer meegemaakt dat de oudste spontaan niet lekker werd en over moest geven. Ik ben direct met haar naar huis gegaan en de rest van het gezelschap heeft het opgeruimd.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:48

Ongelukjes kunnen gebeuren en vooral kinderen hebben soms moeite het op tijd aan te voelen/geven, maar dan nog, als je kind zit te overgeven dan vertrek je toch meteen óf richting wc óf huiswaarts! Groot gelijk hoor dat je ze verzocht hebt te vertrekken, helemaal omdat die ouders dus geen sjoege gaven en het voor de andere klanten alleen maar ondraaglijker werd! Ik zou als klant ook geklaagd hebben als er een kotsend kind zat waar niks aan gedaan werd, tabee eetlust :P

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:55

Ieuw...
Ik ben zelf 13 en zou me kapot schamen als ik moest overgeven, ik zou niet weten hoe snel ik daar weg zou zijn..
Asociaal!!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:04

Mijn zus heeft wel eens (toen ze 5 was :+ ) in een italiaans restaurant overgegeven op het moment dat haar bord werd neergezet := Mijn zus had voor "het grote moment" niet verteld dat ze eigenlijk heel erg misselijk was en bestelde heel lief haar bord spagetti....want die wilde ze graag :D := :j Mijn ouders hebben de rekening netjes betaald en zijn toen meteen weggegaan :o :D

Dus ook ik vind dat je netjes gehandeld hebt :j Sommige ouders weten gewoon niet wat asociaal is en ik moet stiekem wel denken aan die reclame over het "onbewust steeds asocialer worden van mensen" :=
Laatst bijgewerkt door Djoena op 17-07-09 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:05

Vind het niet normaal van die ouders, heb een dochtertje van 7 jaar en een zoon van 12 jaar die last van migraine heeft dan moet hij ook overgeven, waar we ook zijn ik vertrek meteen naar huis.
Daarbij is het nogal leuk voor een kind om dan in een vreemde omgeving te zijn dat hoort lekker thuis op de bank of in bed.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:10

Dat arme, arme kind! En wat een egoistische ouders zijn me dat! :(

Ik ga met mijn kinderen wel op reataurant maar als ze zich niet gedragen of ze worden ziek pakken we ons boeltje. Niet meer dan logisch toch?